Patchwork (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Patchwork

Post autor: BartP »

Lepiej by Targi wydali, przede wszystkim dużo lepsze i wymaga tłumaczenia ;].
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Patchwork

Post autor: mig »

mulek18 pisze:Rebel wydaje polską edycję ;) http://wydawnictwo.rebel.pl/x.php/6,589 ... olska.html
Fajnie. Ta gra zasługuje na polską edycję i jeszcze większą popularność :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Patchwork

Post autor: rastula »

Wothan pisze:
mulek18 pisze:Rebel wydaje polską edycję ;) http://wydawnictwo.rebel.pl/x.php/6,589 ... olska.html
... czyli polską instrukcję i polskie napisy na pudełku... cwane :)

plus dostępność w sklepach i cena zapewne nieco niższa...

to bardzo dobra gra - należy się cieszyć , że trafi pod strzechy ( no bo geeki już mają)
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: TTR_1983 »

jest już instrukcja od Rebela...wg niej: "...gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń"
To w końcu jak to jest: musi minąć czy nie musi, żeby dostać profity? BGG swoje, a polskie wydanie swoje?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4778
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1036 times

Re: Patchwork

Post autor: Trolliszcze »

To jest po prostu dosłowne tłumaczenie angielskiej instrukcji. Może tłumacz nie wiedział, że wkradł się tam błąd?
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: TTR_1983 »

Trolliszcze pisze:To jest po prostu dosłowne tłumaczenie angielskiej instrukcji. Może tłumacz nie wiedział, że wkradł się tam błąd?
mam nadzieję, że nie jest za późno i ktoś z Rebela tutaj zajrzy...
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Patchwork

Post autor: ChlastBatem »

No to trochę żenada ze strony Rebela. Chcą wydać grę nie znając zasad tylko przypisują bezmyślnie instrukcję z błędami. To trochę jak przepisywanie pracy domowej w szkole przez moje dzieciaki... na ślepo.

Oby jeszcze mogli to poprawić.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: WRS »

mulek18 pisze:jest już instrukcja od Rebela...wg niej: "...gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń"
To w końcu jak to jest: musi minąć czy nie musi, żeby dostać profity? BGG swoje, a polskie wydanie swoje?
Grzegorz Kobiela wyjaśniał na BGG, że ma być tylko słowo "minie". On tłumaczył mając w pamięci jakiś wczesny prototyp (wtedy były osobne pola na łatki i guziki) i tak to zostawił. Ale to nie jest poprawne!
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: Nataniel »

mulek18 pisze:
Trolliszcze pisze:To jest po prostu dosłowne tłumaczenie angielskiej instrukcji. Może tłumacz nie wiedział, że wkradł się tam błąd?
mam nadzieję, że nie jest za późno i ktoś z Rebela tutaj zajrzy...
Przesłałem info do naszego działu wydawniczego, dzięki.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: REBEL.pl »

mulek18 pisze:jest już instrukcja od Rebela...wg niej: "...gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń"
To w końcu jak to jest: musi minąć czy nie musi, żeby dostać profity? BGG swoje, a polskie wydanie swoje?
Zapis powinien brzmieć:

"Pomiędzy niektórymi polami na planszy czasu znajdują się ikony guzików albo
kawałków materiału. Gdy żeton czasu gracza, poruszając się po polach, minie taką ikonę, należy
rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń:(...)


Taki też kształt będzie miała ta zasada w instrukcji Polskiego wydania.
Została ona skonsultowana z Lookout Games.

W skrócie: ikony guzików i łatek na planszy nie są polami po których należy przemieszczać swoje znaczniki. Znajdują się one pomiędzy polami i poruszając się z jednego na drugie, mijając je, należy wprowadzić w życie akcję z nimi powiązaną.
mulek18 pisze:
Trolliszcze pisze:To jest po prostu dosłowne tłumaczenie angielskiej instrukcji. Może tłumacz nie wiedział, że wkradł się tam błąd?
mam nadzieję, że nie jest za późno i ktoś z Rebela tutaj zajrzy...
Akurat na ten temat mieliśmy założoną subskrypcję, więc tuż po otrzymaniu informacji o nowym wpisie użytkownika mulek18 (bardzo dziękujemy!) informacja odrazu trafiła do wydawnictwa. Nataniel o tym pisał, gdy właściwie zasada została już poprawiona, czekaliśmy tylko na ostateczne potwierdzenie Lookout Games.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Patchwork

Post autor: TTR_1983 »

bardzo mnie to cieszy, dzięki że byliście czujni :)
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Patchwork

Post autor: ChlastBatem »

Jak zwykle wielki plus dla Rebela :)

good job!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Patchwork

Post autor: Pixa »

Rozegralem na razie 4 partie i mam wrazenie, ze zawsze wygrywa osoba, ktora zaliczy ostatni guzik przed meta. Strzal 12-15 guzikow zalatwia sprawe... I chyba nie ma sensu za bardzo upychac kawalkow, bo na koniec gry i tak ma sie te 10-14 wolnych pol.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Patchwork

Post autor: Pan_K »

Pixa pisze:Rozegralem na razie 4 partie i mam wrazenie, ze zawsze wygrywa osoba, ktora zaliczy ostatni guzik przed meta. Strzal 12-15 guzikow zalatwia sprawe... I chyba nie ma sensu za bardzo upychac kawalkow, bo na koniec gry i tak ma sie te 10-14 wolnych pol.
Nie rozumiem - przecież KAŻDA osoba zalicza ostatni guzik przed metą...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: Rafalm »

Pixa pisze:Rozegralem na razie 4 partie i mam wrazenie, ze zawsze wygrywa osoba, ktora zaliczy ostatni guzik przed meta. Strzal 12-15 guzikow zalatwia sprawe... I chyba nie ma sensu za bardzo upychac kawalkow, bo na koniec gry i tak ma sie te 10-14 wolnych pol.
Każda osoba zalicza ostatni guzik, bo gra nie kończy się, gdy pierwszy gracz stanie na mecie tylko trwa do czasu aż ostatni gracz tam dotrze. Jak ktoś będzie tam za szybko, to musi czekać aż drugi skończy swoje ruchy i w tym czasie zbierze punkty. W Patchworku obowiązuje zasada śpiesz się powoli.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Patchwork

Post autor: Pixa »

Dzieki za wyjasnienie - faktycznie, nie doczytalem slowka "both" w instrukcji. Dobrze, ze "zmarnowalem" tylko 4 partie :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3361
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1041 times
Been thanked: 2026 times

Re: Patchwork

Post autor: Ardel12 »

Gra jest świetna. Oferuje dużo możliwości, a jednak nigdy nie miałem paraliżu decyzyjnego, ani osoba z którą grywam.
Szkoda, ze dopiero teraz Rebel ją wydaje, ale brawo, że skusi się dzięki temu jeszcze więcej graczy.

Dla mnie podstawą w tej grze jest uzbieranie ilu tylko się da darmowych łatek z planszy. Jest to świetny boost. Zwykle też próbuję stworzyć kwadrat 7x7 i zgarnąć dodatkowe pkt za niego, niż zapełniać jak najszybciej większość pól.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4778
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1036 times

Re: Patchwork

Post autor: Trolliszcze »

Pixa pisze:Rozegralem na razie 4 partie i mam wrazenie, ze zawsze wygrywa osoba, ktora zaliczy ostatni guzik przed meta. Strzal 12-15 guzikow zalatwia sprawe... I chyba nie ma sensu za bardzo upychac kawalkow, bo na koniec gry i tak ma sie te 10-14 wolnych pol.
Jak wyżej, a 10-14 nie musi być normą. Różnie się partie układają, raz miałem tylko 4 wolne pola na koniec.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 429 times
Been thanked: 126 times

Re: Patchwork

Post autor: Coen »

Trolliszcze pisze:
Pixa pisze:Rozegralem na razie 4 partie i mam wrazenie, ze zawsze wygrywa osoba, ktora zaliczy ostatni guzik przed meta. Strzal 12-15 guzikow zalatwia sprawe... I chyba nie ma sensu za bardzo upychac kawalkow, bo na koniec gry i tak ma sie te 10-14 wolnych pol.
Jak wyżej, a 10-14 nie musi być normą. Różnie się partie układają, raz miałem tylko 4 wolne pola na koniec.
To jest ulubiona gra mojego 4-letniego syna. Ostatnio skończył co prawda z małą liczbą guzików, ale tylko 5 polami pustymi :)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Patchwork

Post autor: zakwas »

Ja zagrałem od razu trzy razy. Świetnie wciągająca - przebieram nogami w oczekiwaniu na polską premierę. :)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Patchwork

Post autor: Pixa »

W zasadzie gra jest niezalezna jezykowo, a instrukcja PL wisi na Rebelu. Jak sie komus spieszy to spokojnie moze kupic wersje ang.

Swoja droga jestem po kolejnych kilku partiach, gra jest dobra, ale hype jest taki jakby to bym 8 cud swiata.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
blognawolnyczas
Posty: 34
Rejestracja: 02 lut 2015, 23:05
Kontakt:

Re: Patchwork - link do naszej recenzji

Post autor: blognawolnyczas »

Patchwork to gra, która nas zauroczyła.
Spotykamy się z różnymi wrażeniami na jej temat. Nam się niezwykle podoba.

Zainteresowanych naszymi wrażeniami zapraszamy do lektury recenzji na naszym blogu:

PATCHWORK: tańcowała igła z nitką - recenzja gry
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Patchwork

Post autor: zakwas »

Pixa pisze:W zasadzie gra jest niezalezna jezykowo, a instrukcja PL wisi na Rebelu. Jak sie komus spieszy to spokojnie moze kupic wersje ang.
Wytrzymam dwa tygodnie, a wesprę polskiego wydawcę i jeszcze parę groszy zostanie w kieszeni. ;)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Patchwork

Post autor: Pixa »

+1 dla wsparcia polskiego wydawcy, ale nie sadze zeby kosztowala mniej niż wersja ang, ktora chodzi po 60 zł.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Patchwork

Post autor: mig »

Pixa pisze:+1 dla wsparcia polskiego wydawcy, ale nie sadze zeby kosztowala mniej niż wersja ang, ktora chodzi po 60 zł.
Owszem mozna :) na chwilę obecną za ok 56zl:) a jak się szczęście uśmiechnie, to moze jeszcze taniej o te 3-4zl ;)
A to pierwszy sklep w którym sprawdziłem - ceny w innych mogą okazać sie jeszcze niższe :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
ODPOWIEDZ