XCOM

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

XCOM

Post autor: Szaweł »

Mam pytanie odnośnie zadań naukowych, obrony światowej i orbitalnej. Wykonując jedno z ww. zadań mam powiedzmy 3 interceptory/satelity/naukowców w jednym z obszarów i rzucam kostką obcych i odpowiednią ilością kostek XCOM - w tym przypadku trzema. Wypada mi zero sukcesów i porażka - w takim przypadku tracę wszystkie interceptory/satelity/naukowców (ostatnią dwójkę tylko blokuję na jedną rundę oczywiście). I teraz pojawia się pytanie, czy mogę za każdego int./sat./nauk. rzucać osobno zadanie (1 kostka obcych i 1 XCOMU)? Oczywiście zwiększam sobie ryzyko niepowodzenia (wzrost zagrożenia) ale w momencie, w którym wypadnie porażka tracę jednego int./sat./nauk. a nie wszystkich trzech i mogę kontynuować zadanie. Sprawdzałem tematy w aplikacji, ale nie doczytałem się nigdzie o takiej możliwości. Z jednej strony co nie jest zakazane jest dozwolone, z drugiej co nie jest dozwolone... ;)

Nawet fabularnie, przecież przykładowo satelita może naparzać do nadlatującego UFO, a druga, która orbituje akurat po drugiej stronie globu może to zrobić później... :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

W przypadku Interceptorów, Satelitów i Naukowców nie ma żadnej wzmianki, że można rzucać za każdego z osobna.

W przypadku Żołnierzy już tak jest. Można do zadania przydzielić jednego, kilku (albo żadnego). Limitem są tylko symbole. Dodatkowo nie resetuje się zagrożenia tak jak przy innych zadaniach.

Ponieważ Żołnierze są wyszególnieni dlatego uważam że pominięcie tej zasady w rulebooku dla Interceptorów czy Satelitów nie jest błędem czy pomyłką.
Jeżeli przydzieliło się trzy Interceptory trzeba rzucać trzy za na raz (i zniszczyć trzy w razie porażki). Jedynym wyjście są technologie obronne, karta (chyba zasób) pozwalająca przemieścić jednostki z planszy do rezerw albo przerzucić kość obcych.
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: XCOM

Post autor: balif »

Szaweł pisze:
balif pisze:Ktoś zastanawiał się nad zmniejszeniem losowości gry (kostki)? Gra jest fajna jednak strata 3 jednostek przy 0 sukcesów potrafi być frustrująca.
Tak, ja się zastanawiałem. Pytałem nawet w tym wątku, niestety, póki co, bez odpowiedzi, ale myślę, że wprowadzenie możliwości rzutu każdą kością z osobna nie powinno być złym pomysłem. Z pewnością wydłuży rozgrywkę ale myślę, że nie znacząco. Pytanie tylko czy np. w przypadku wykonywania zadania obrony orbitalnej, kiedy posiadamy 2 satelity i 2 UFO wykonując zadanie pierwszym satelitą dochodzimy powiedzmy do 3 poziomu zagrożenia i tracimy i satelitę i zestrzeliwujemy pierwszego UFO'ka powinniśmy obniżyć poziom zagrożenia dla kolejnego satelity, czy kontynuować wzrost od poziomu, na którym skończyliśmy. Moim zdaniem drugi wariant jest lepszy (pierwszy chyba zbyt mocno ułatwia rozgrywkę), ale muszę to jeszcze przetestować.
Ja będę testował rzucaniem k8 za każda figurkę oddzielenie (żetony naukowców i satelitów bez zmian). Porażka to śmierć tylko jednej figurki, próbować można póki są figurki. Spowolni to nieco rzucanie za żołnierzy bo za każdego trzeba rzucać odzienie. Dodatkowo osłabi zdolności przerzucające kość obcych. Statystycznie suma strat przez całą grę powinna być jednakowa więc nie powinno zachwiać balansu. Mam nadzieje że to zniweluje odczucie wygrania lub przegrania przez kości.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

balif pisze:
Szaweł pisze:
balif pisze:Ktoś zastanawiał się nad zmniejszeniem losowości gry (kostki)? Gra jest fajna jednak strata 3 jednostek przy 0 sukcesów potrafi być frustrująca.
Tak, ja się zastanawiałem. Pytałem nawet w tym wątku, niestety, póki co, bez odpowiedzi, ale myślę, że wprowadzenie możliwości rzutu każdą kością z osobna nie powinno być złym pomysłem. Z pewnością wydłuży rozgrywkę ale myślę, że nie znacząco. Pytanie tylko czy np. w przypadku wykonywania zadania obrony orbitalnej, kiedy posiadamy 2 satelity i 2 UFO wykonując zadanie pierwszym satelitą dochodzimy powiedzmy do 3 poziomu zagrożenia i tracimy i satelitę i zestrzeliwujemy pierwszego UFO'ka powinniśmy obniżyć poziom zagrożenia dla kolejnego satelity, czy kontynuować wzrost od poziomu, na którym skończyliśmy. Moim zdaniem drugi wariant jest lepszy (pierwszy chyba zbyt mocno ułatwia rozgrywkę), ale muszę to jeszcze przetestować.
Ja będę testował rzucaniem k8 za każda figurkę oddzielenie (żetony naukowców i satelitów bez zmian). Porażka to śmierć tylko jednej figurki, próbować można póki są figurki. Spowolni to nieco rzucanie za żołnierzy bo za każdego trzeba rzucać odzienie. Dodatkowo osłabi zdolności przerzucające kość obcych. Statystycznie suma strat przez całą grę powinna być jednakowa więc nie powinno zachwiać balansu. Mam nadzieje że to zniweluje odczucie wygrania lub przegrania przez kości.
Nie skumałem Twojego pytanie, przepraszam. Pytałeś o żołnierzy - w tym przypadku jest to nawet zapisane gdzieś w "instrukcji", że możesz rzucać pojedynczo. Mnie wpienia utrata no. 3 satelitów w pierwszym rzucie. Dlaczego nie rzucić podobnie jak z żołnierzami - pojedynczo za każdego satelitę.
Przykład - ostatnia gra obrona satelitarna 3 satelity / 3 UFO - pierwszy rzut wtopa, umiejętność karty - przerzut kości obcych... i kolejna wtopa utrata 3 satelit + 3 x wzrost Paniki, kolejna 3/4, pierwszy UFO pada, przy drugim powtórka z rozrywki i game over (na torze paniki było już gorąco) - piana z ust, to bardzo delikatne stwierdzenie wydarzeń, które miały miejsce po porażce :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Dla żołnierzy możesz rzucać pojedynczo jeżeli przydzielasz ich pojedynczo. Jeżeli przydzielisz np. 2 żołnierzy rzucasz dla obydwu na raz a nie dla każdego osobno.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

c08mk pisze:Dla żołnierzy możesz rzucać pojedynczo jeżeli przydzielasz ich pojedynczo. Jeżeli przydzielisz np. 2 żołnierzy rzucasz dla obydwu na raz a nie dla każdego osobno.
Czyli w sumie za każdym razem przydzielasz pojedynczo, możesz przecież jednego ufoka tłuc tyle razy ilu żołnierzy zapewnia Ci taką możliwość... :) Chociaż niektórym trzeba to za każdym razem tłumaczyć, wiem z autopsji :D
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Tyle że za każdym razem gdy przydzielasz żołnierza zwiększasz poziom zagrożenia więc dość szybko ryzyko wejdzie na pole z 5-ką.

Ja bardzie wolę przydzielać tak żeby poziom ryzyka nie wzrastał za szybko czyli np. dwóch żołnierzy na raz niż dwa razy pojedynczo.
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: XCOM

Post autor: balif »

Pisząc testował miałem na myśli modyfikacje zasad a nie strategie rozgrywki.

Przykład:
3 x Interceptor kontra 4 ufo.
Poziom zagrożenia 1: 3 kosci xcom + 3 kości k8 wynik: 1 sukces i na k8 2, 1, 7 = ginie jeden Interceptor jedno ufo.
Poziom zagrożenia 2: 2kosci xcom + 2 kości k8 wynik: 2 sukces i na k8 3,4 = ginie 2 x ufo.
wycofuje Interceptory by nie ryzykować kolejnych strat.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8748
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2658 times
Been thanked: 2339 times

Re: XCOM

Post autor: Curiosity »

Pytanie pewnie naiwne, ale moim zdaniem samouczek jednoznacznie tego nie rozstrzyga:

Czy w przypadku, kiedy mam np. jednego naukowca przydzielonego do technologii wymagającej 3 sukcesów, mogę rzucać kością do skutku, czyli w przypadku dużego fuksa 3 razy? W sensie: rzucam raz, jest sukces, podnoszę trudność, drugi rzut sukces, znów podnoszę trudność i trzeci rzut - znów sukces? Bo nie jestem pewny, czy gracz nie jest ograniczony do jednego rzutu, niezależnie od wyniku.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Curiosity pisze:Pytanie pewnie naiwne, ale moim zdaniem samouczek jednoznacznie tego nie rozstrzyga:

Czy w przypadku, kiedy mam np. jednego naukowca przydzielonego do technologii wymagającej 3 sukcesów, mogę rzucać kością do skutku, czyli w przypadku dużego fuksa 3 razy? W sensie: rzucam raz, jest sukces, podnoszę trudność, drugi rzut sukces, znów podnoszę trudność i trzeci rzut - znów sukces? Bo nie jestem pewny, czy gracz nie jest ograniczony do jednego rzutu, niezależnie od wyniku.
Właśnie podałeś przepis jak grać naukowcem, czyli rzucać dopóki nie osiągniesz sukcesu albo nie wyczerpiesz żetonów : )

Obowiązują te same zasady jak przy innych rzutach.
After a player has
applied the effects of his or her roll, the Central Officer
advances the threat marker by one step, increasing the risk
of continuing to resolve that task.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8748
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2658 times
Been thanked: 2339 times

Re: XCOM

Post autor: Curiosity »

Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8748
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2658 times
Been thanked: 2339 times

Re: XCOM

Post autor: Curiosity »

Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.

1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?

2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.

3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

Curiosity pisze:Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.

1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?

2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.

3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
1. Płacisz. A taka "zdolność" może uratować tyłek - czytałem Twój post w innym temacie i pomyśl, że w ostatniej misji, w której przegraliście miałbyś snajpera w rezerwach - myk do misji w bazie i gra wygrana.

2. Z tego co kojarzę, to za satelity/żołnierzy/cośtamcośtam przydzielone do kart się nie płaci.

3. Również, z tego co kojarzę, nie można mieć więcej niż 1 misję. Jeśli masz misję nieukończoną i w kolejnej turze dobierasz dwie misje, z których wybierasz jedną do wykonania, misja z poprzedniej tury spada z gry.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Curiosity pisze:Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.

1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?

2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.

3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
Odpowiedzi na szybko, później ewentualnie edytuję posta.

1. W fazie czasowej - trzeba dodać do budżetu, w fazie rozstrzygania po podliczeniu budżetu już nie. Na co taka zdolność? Czasem żeby skorygować błędne ruchy : )

2. Umieszczasz satelitę na karcie. Za jednostki na kartach się nie płaci. Tylko za te na planszy. Zawsze budżet podliczany jest z tego co na planszy nie ważne jak się tam znalazło (np żołnierze z poprzedniej rundy na misji).

3. Możesz mieć jedną misję zwykłą i jedną końcową. Możesz wykonać obydwie. Jeżeli miałeś więcej zwykłych to błąd w rozgrywce.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8748
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2658 times
Been thanked: 2339 times

Re: XCOM

Post autor: Curiosity »

Dzięki! :)

A z misjami to śmieszna sprawa, bo graliśmy... dobrze (czyli jedna na raz). Dziś zacząłem czytać od nowa zasady i FAQ i pewnie tego było za dużo na raz, bo ubzdurałem sobie, że można mieć kilka misji i graliśmy źle.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8748
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2658 times
Been thanked: 2339 times

Re: XCOM

Post autor: Curiosity »

To jeszcze coś, bo już nie jestem pewny: jeśli jakiś kontynent jest już na maksa spanikowany, a mimo wszystko trzeba go jeszcze dodatkowo spanikować, to co wtedy? Z góry dzięki za odpowiedź.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry :D

A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Szaweł pisze:To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry :D

A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
I dodatkowy przykład za dziury w budżecie:

Jeżeli masz dziurę w budżecie na 4 ruchy to najpierw podnosisz poziom paniki na najbardziej spanikowanym kontynencie. Jeżeli wejdzie on na ostatnie pole, a jeszcze zostanie np. 2 ruchy to bierzesz kolejny najbardziej spanikowany kontynent i podnosisz jego panikę o te 2 które pozostały.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

c08mk pisze:
Szaweł pisze:To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry :D

A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
I dodatkowy przykład za dziury w budżecie:

Jeżeli masz dziurę w budżecie na 4 ruchy to najpierw podnosisz poziom paniki na najbardziej spanikowanym kontynencie. Jeżeli wejdzie on na ostatnie pole, a jeszcze zostanie np. 2 ruchy to bierzesz kolejny najbardziej spanikowany kontynent i podnosisz jego panikę o te 2 które pozostały.
No tak właśnie napisałem po tym co pogrubiłeś :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: XCOM

Post autor: Rockas »

Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol? I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Rockas pisze:Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol?
Tak, można przydzielić.
Rockas pisze:I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
Bonusową dostajesz jak wróg też ma symbol w żółtej ramce.
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: XCOM

Post autor: Rockas »

c08mk pisze:
Rockas pisze:Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol?
Tak, można przydzielić.
Rockas pisze:I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
Bonusową dostajesz jak wróg też ma symbol w żółtej ramce.
Dzięki. A zatem dobrze grałem :)
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

Hmm, to w takim razie źle grałem. Wskaż mi proszę, w którym miejscu jest zaznaczone, że można przydzielać wyspecjalizowaną umiejętność do takiej samej, ale nie wyspecjalizowanej. Sprawdzałem właśnie zasady w apce inic takiego nie znalazłem.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Z pdfa Overview.
Each soldier class has two skill icons that are printed on its
corresponding reserve card. To assign a soldier to either a
mission task or a base defense task during the resolution
phase, both the soldier and the task must have at least one
matching skill icon.
Some skill icons have a gold border
around them; these are specialized skill
icons. If both a soldier and a task have a
matching specialized skill icon, the Squad
Leader rolls one extra die when the task
is resolved.
Jak widać jest "If both a soldier and task have a matching specialized skill icon ..."
Czyli nie jest to dokładnie napisane (tak samo jak kilka innych reguł) ale z tego zdania można wywnioskować że "jeżeli obydwa symbole są ze specjalizacją" to znaczy że jeden może być równie dobrze bez.

Taka sama "nienapisana" reguła jest przy misjach. Pisana reguła mówi żeby nie resetować zagrożenia pomiędzy zadaniami misji czyli mam przez to co rundę przywracać zagrożenie na jakim kończyłem rozwiązywać zadania misji? Po wczytaniu się w instrukcję łatwo wywnioskować, że nie.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM

Post autor: Szaweł »

No wg. mnie ewidentnie wskazuje, że do wyspecjalizowanej umki ma być przydzielona wyspecjalizowana i nic nie sugeruje możliwości przydzielania wyspecjalizowanej do nie wyspecjalizowanej. Kwestia interpretacji.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
ODPOWIEDZ