(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 11 wrz 2019, 09:32

Koniunkcja planet, burza słoneczna lub ewentualnie przysłowiowe "ciśnienie" sprawiły, że poczułem chęć zagrania w grę, której przecież nie lubię, czyli Conflict of Heroes.

I choć rozgrywka i towarzystwo były jak najbardziej sympatyczne (dzięki za grę Bartek!), na planszy dużo się działo i ogólnie było emocjonująco, to ja jednak pozostaję w gronie tych, którzy CoH nie lubią.

W naszej partii (bitwa pod Kockiem) rozpoczęło się od ciekawego setupu, w ramach którego jednostki polskie i niemieckie rozpoczęły przemieszane w zabudowaniach wioski. Typowy przykład sytuacji, w której złapał Kozak Tatarzyna, a Tatarzyn za łeb trzyma. Po bardzo krwawej pierwszej rundzie, z której wyszedłem chyba jednak z pewną przewagą, nie najlepiej zaplanowane wejście posiłków sprawiło, że w decydującym obszarze dysponowałem mniejszą siłą od przeciwnika i przegrałem walkę o wioskę.
Gra zakończyła się w trzeciej rundzie moją kapitulacją.

Ten CoH, to jednak nie jest moja bajka. Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera (zupełnie - moim zdaniem - niesłusznie i niepotrzebnie), bo choć to gra starsza, zaprojektowana jest po prostu nowocześniej i ma lepsze rozwiązania. Przede wszystkim rzuty kośćmi potrafią być bardzo przykre. Karty w CC są "mądrzejsze" od kostek z CoH, bo pula wyników jest stała i dobre wyniki sparowane są z mocnymi efektami/rozkazami (czyli dobry wynik rzutu "kosztuje" też mocny efekt/rozkaz, które wypadają z talii). Także kwestia inicjatywy, to w CC decyzja graczy, a w CoH - losu. To są - moim zdaniem - obiektywnie lepsze rozwiązania, niż w CoH. Karty zapewniają minimalne poczucie fog of war, co w CoH jest może i obecne, ale rozwiązane nieco gorzej (chowanie jednostek za punkty - bardzo drogie, ew 1-2 karty specjalne na ręku).
Do tego dochodzi jeszcze subiektywne odczucie z zarządzania ręką kart, co ja osobiście w grach bardzo lubię, a co w CoH jest właściwie nieobecne. Tzn karty są, jako jednorazowe efekty, natomiast ich rola w stosunku do wszystkich akcji jest marginalna.
Mechanika karciankowa (z generowanym przez nią deficytem niektórych rozkazów, czy zapychaniem ręki rozkazami niepotrzebnymi) w mojej opinii sprawdza się lepiej niż system punktów w CoH. W połączeniu z innym układem siatki heksów i większą "nieruchawością" wojsk, eliminuje to dziwaczne sytuacje z CoH, w rodzaju defilowania czy wykonywania zwrotów pod okiem npla, siedzącego 20 m dalej w domku.

Nie zamykam się na nowe produkcje, jak Last Hundred Yards czy nawet to Undaunted: Normandy, natomiast ja bardzo za Combat Commanderem tęsknię i bardzo chciałbym zagrać wkrótce. Ktoś chętny? :)

Awatar użytkownika
Bart
Posty: 44
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:47
Been thanked: 1 time

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Bart » 11 wrz 2019, 09:32

Odi, sprawdź FB messenger. Również dziękuję za grę. Popełniliśmy dwa błędy. Posiłki wchodzą podczas rundy pierwszej, płacisz koszt ruchu jednostki aby wprowadzić ją na mapę na wybrany przed setupem hex. Drugi błąd jednostki wchodzą na sąsiedni hex ale tylko wtedy gdy jest zajęty przez jednostkę wroga a nie swoją.

Tak czy siak wielkie dzięki za potyczkę i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.

Wspomniałeś też o deckbuilerze taktycznym ale nie zapamiętałem nazwy. Jakbyś mógł to przypomnij.

Do zobaczenia na froncie 😉

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 11 wrz 2019, 09:48


Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1733
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 60 times
Been thanked: 19 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus » 11 wrz 2019, 10:48

ODI pisze:Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera
Ja się na te grę nie obraziłem :-) ja wziąłem z nią definitywny rozwód
BART pisze:... i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Ja posiadam kopię tej gry. Generalnie poszukuje gracza który nie zamarudzi/nie zahejtuje na śmierć podczas rozgrywki :)
Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali :evil:
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 11 wrz 2019, 11:16

Markus pisze:
11 wrz 2019, 10:48
Generalnie poszukuje gracza który nie zamarudzi/nie zahejtuje na śmierć podczas rozgrywki :)
No tak, jeden hejter/maruda przy stole w zupełności wystarczy :D ;)

Wymagani współgracze o maksymalnym dopuszczalnym poziomie hejtu 0,1 - 0,15 Mrk/h (Markusa na godzinę). Chętni proszeni są o umieszczanie zgłoszeń na forum. Mile widziane filmy dokumentujące pozytywne opinie, wyrażane przez kandydatów w trakcie i po rozgrywce w dowolną grę wojenną, potwierdzające deklarowany w zgłoszeniu poziom hejtu.

Awatar użytkownika
Wolf
Użytkownik wspierający
Posty: 1245
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times
Been thanked: 58 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf » 11 wrz 2019, 18:02

Markus pisze:
11 wrz 2019, 10:48
Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali :evil:
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.
Co by to była za gra wojenna gdyby ktoś poza autorem ogarniał zasady.

W Next War spędziliśmy już z Muadem z 30 godzin w rozgrywkach i za każdym razem wychodzi coś nowego. Pomijam, że osobną kwestią jest to czy zawsze uwzględniamy wszelkie pomniejsze zasady, modyfikatory itp.

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 12 wrz 2019, 09:17

Niestety, w najbliższy wtorek na pewno będę nieobecny.
Plus jest taki, że - jak zwykle w takich sytuacjach - pojawia się opcja piątku lub soboty 20/21 września, np w AleBrowarze, Krolmie etc.

Awatar użytkownika
Bart
Posty: 44
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:47
Been thanked: 1 time

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Bart » 13 wrz 2019, 09:40

Markus pisze:
11 wrz 2019, 10:48
ODI pisze:Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera
Ja się na te grę nie obraziłem :-) ja wziąłem z nią definitywny rozwód
BART pisze:... i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Ja posiadam kopię tej gry. Generalnie poszukuje gracza który nie zamarudzi/nie zahejtuje na śmierć podczas rozgrywki :)
Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali :evil:
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.
Markus , ja generalnie podczas gry skupiam się na grze, analizę zostawiam innym. Po prostu jak mi się nie spodoba to więcej do niej nie siądę.

Próbowałem ogarnąć gameplay na YT ale typ wyciągał żetony z woreczka trzymając go przy mikrofonie , myślałem że zejdę :roll: Zrobię podejście do jakiegoś innego a potem jak będziemy się umawiać na konkretny termin to przeczytam instrukcję. Wrzesień odpada ale październik można planować.

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 13 wrz 2019, 09:49

Bart, przyjdź to Ci zmierzymy poziom hejtu markusomatem.

Takich, co deklarowali spokój i wydawali się mili i sympatyczni, a jak przychodzili, to markusomaty wyły alarmowo, to już mieliśmy

;)

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1733
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 60 times
Been thanked: 19 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus » 13 wrz 2019, 11:54

Bart. Dobre video trochę omawiające system to te z autorem gry. Ok 50 min. Wyjaśnia swoje koncepty strzelania, ruchu i reakcji

https://boardgamegeek.com/video/224296/ ... onsimworld


Fajnie zapowiada się jedna sprawa. Żołnierzyki ruszają się, strzelają itp ale.....rozstrzygnięcie strzałów następuje na koniec tury.
Czyli nawet jak ciebie ostrzelano to i tak możesz się ruszyć/strzelać bo w tym momencie jeszcze nie ma sprawdzenia czy oberwałeś. Nie powinno być już sytuacji że przeciwnik cię "dojeżdza" a ty nic nie mogłeś zrobić :-)
No i nie musisz czekać na kartę "fire" aby ostrzelać przeciwnika "w reakcji"

Na video jest też pokazany fajny patent: jak ktoś robi assauta na twój hex to jeszcze nie wszystko stracone, można dosłać posiłki na ten hex.

Slala czasu 1 tury to 2-6 minut

Awatar użytkownika
Bart
Posty: 44
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:47
Been thanked: 1 time

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Bart » 13 wrz 2019, 12:51

Odi pisze:
13 wrz 2019, 09:49
Bart, przyjdź to Ci zmierzymy poziom hejtu markusomatem.

Takich, co deklarowali spokój i wydawali się mili i sympatyczni, a jak przychodzili, to markusomaty wyły alarmowo, to już mieliśmy

;)
Hahaha. Spoko jeśli sam proces jest mniej inwazyjny od lobotomii to może się poddam pomiarom 😉

Awatar użytkownika
Bart
Posty: 44
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:47
Been thanked: 1 time

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Bart » 13 wrz 2019, 12:57

Markus pisze:
13 wrz 2019, 11:54
Bart. Dobre video trochę omawiające system to te z autorem gry. Ok 50 min. Wyjaśnia swoje koncepty strzelania, ruchu i reakcji

https://boardgamegeek.com/video/224296/ ... onsimworld


Fajnie zapowiada się jedna sprawa. Żołnierzyki ruszają się, strzelają itp ale.....rozstrzygnięcie strzałów następuje na koniec tury.
Czyli nawet jak ciebie ostrzelano to i tak możesz się ruszyć/strzelać bo w tym momencie jeszcze nie ma sprawdzenia czy oberwałeś. Nie powinno być już sytuacji że przeciwnik cię "dojeżdza" a ty nic nie mogłeś zrobić :-)
No i nie musisz czekać na kartę "fire" aby ostrzelać przeciwnika "w reakcji"

Na video jest też pokazany fajny patent: jak ktoś robi assauta na twój hex to jeszcze nie wszystko stracone, można dosłać posiłki na ten hex.

Slala czasu 1 tury to 2-6 minut
Dzięki, ogarnę sobie. Rzeczywiście brzmi interesująco i zachęcająco to co mówisz o rozgrywce.

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi » 13 wrz 2019, 14:10

Rzeczywiście brzmi interesująco i zachęcająco to co mówisz o rozgrywce.
Pik...pik...pik... 0Mrk/h

Przychodź! ;)

(sorki, nie mogłem się powstrzymać ;))

ODPOWIEDZ