Forbidden Stars

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
nightrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 127
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: nightrunner » 29 sty 2019, 12:23

lazarro pisze:
29 sty 2019, 11:40
1. Na planszy widnieje sytuacja typu "przemieszczenia jednostek". Wykonuję tą akcję i przenoszę jednostki naziemne na planetę, na której jest postawiony budynek (miasto, fabryka, bastion) kontrolowany przez przeciwnika lecz nie posiada on tam żadnej swojej jednostki. To czy taki budynek przechodzi w moje władanie w bezkrwawy sposób?
2. Z poprzednich postów mam rozumieć, iż żetony wsparcia nie dodają dodatkowych kości akcji, nie wliczają się w limit jednostek atakujących w danym systemie, gdyż dochodzą one w trakcie bitwy, jeśli przetrwają bitwę do 3 rundy dodają 1pkt morale za każdy żeton, który przetrwał i po walce są one usuwane?
3. Czy kupując kartę ulepszeń, mogę wykorzystać żeton Kuźni do obniżenia poziomu dowodzenia? Wydaje mi się, że nie można.
Ad1.
Przejmujesz budynek "bezkrwawo", tyle, że chyba liczy się to jako wydanie bitwy, zaczynającej się od razu od kroku "Przejęcie zabudowań", więc nie wykonasz już tym rozkazem dodatkowo ataku orbitalnego (ale z tym, głowy nie dam).
Wyjątkiem jest bastion, który mimo że nie jest jednostką to sam potrafi walczyć - albo go zniszczysz, albo przejmiesz poprzez morale po trzeciej rundzie walki.

Ad2.
Ostatni krok Rozstrzygnięcia Walki - Porządkowanie: Każdy gracz odrzuca użyte żetony Wsparcia i tasuje swoją talię walki.

Ad.3
Żetony kuźni używane są tylko w odniesieniu do kupowanych jednostek. Na poczet kart walki i rozkazów niestety trzeba być rozwiniętym odpowiednio technologicznie (mieć odpowiednią ilość miast).

Alwirin
Użytkownik wspierający
Posty: 118
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51

Re: Forbidden Stars

Post autor: Alwirin » 29 sty 2019, 14:12

lazarro pisze:
29 sty 2019, 11:40
2. Z poprzednich postów mam rozumieć, iż żetony wsparcia nie dodają dodatkowych kości akcji, nie wliczają się w limit jednostek atakujących w danym systemie, gdyż dochodzą one w trakcie bitwy, jeśli przetrwają bitwę do 3 rundy dodają 1pkt morale za każdy żeton, który przetrwał i po walce są one usuwane?
Żetony wsparcia w bitwie traktuj po prostu jak jednostki 0 poziomu, które doszły w trakcie bitwy (więc nie dodają kości) - analogicznie jak np. kultystę z Piętna Slaanesha. Jedyna różnica jest taka, że znikają na końcu bitwy. W związku z tym tak, liczą się do morale na końcu 3 rundy bitwy. Nie dają jednak po 1 morale, a tyle ile jednostka, którą obrazują - np. 2 w przypadku kultysty/zwiadowcy.

Majkel89
Posty: 98
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:59

Re: Forbidden Stars

Post autor: Majkel89 » 26 maja 2019, 21:51

Pytanie odnośnie karty u Orków "DZIWOLONGI". Jak według Was interpretowć tą kartę?

Awatar użytkownika
nightrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 127
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: nightrunner » 27 maja 2019, 13:36

Przytocz tekst tej karty - szybciej otrzymasz odpowiedziec. ;)

Awatar użytkownika
Valarus
Użytkownik wspierający
Posty: 1254
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 4 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus » 27 maja 2019, 14:32

Zakładam, że chodzi o Weirdboyz (oby, bo inaczej szkoda mojego czasu)

Obrazek

Pierwsza zdolność - obaj gracze przerzucają wszystkie kostki. Raczej oczywista sprawa.
Druga zdolność - do końca walki, kiedy przeciwnik dostaje dodatkowe żetony ataku lub obrony Ty też je dostajesz. Też nie jestem pewien, gdzie są wątpliwości - przeciwnik rozpatruje jakąś kartę dającą mu żetony to i Ty je dostajesz. Gdzie problem?

Majkel89
Posty: 98
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:59

Re: Forbidden Stars

Post autor: Majkel89 » 27 maja 2019, 20:38

Valarus pisze:
27 maja 2019, 14:32
Zakładam, że chodzi o Weirdboyz (oby, bo inaczej szkoda mojego czasu)

Obrazek

Pierwsza zdolność - obaj gracze przerzucają wszystkie kostki. Raczej oczywista sprawa.
Druga zdolność - do końca walki, kiedy przeciwnik dostaje dodatkowe żetony ataku lub obrony Ty też je dostajesz. Też nie jestem pewien, gdzie są wątpliwości - przeciwnik rozpatruje jakąś kartę dającą mu żetony to i Ty je dostajesz. Gdzie problem?

Tak chodzi o tę kartę.

Pytanie jest takie: Co w tym wypadku oznacza określenie "do końca walki" ?

1. Ork rzuca tę kartę w pierwszej z trzech faz walki, czyli ta karta daje zawsze to co przeciwnik dostanie w żetonach w kolejnych dwóch fazach walki?

2. Ta karta działa tylko na jedną fazę walki tj tą w której została rzucona?

Awatar użytkownika
Valarus
Użytkownik wspierający
Posty: 1254
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 4 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus » 27 maja 2019, 21:39

Rzucona w pierwszej turze będzie działała przez wszystkie 3 tury walki chyba ze jakaś inna karta ją odrzuci. Czyli wersja 1 z twoich wypowiedzi.

Awatar użytkownika
dicer
Użytkownik wspierający
Posty: 708
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: dicer » 27 maja 2019, 21:45

W grze nie ma czegoś takiego jak "faza walki".

Jest "walka" definiowana jako kompletne starcie od początku do rozstrzygnięcia, albo "rundy zmagań" ("execution rounds"), czyli etapy zagrywania i rozpatrywania kart walki w trakcie walki.
Powyższa karta wyraźnie odnosi się do "walki", czyli do całości starcia, a więc działa w każdej rundzie zmagań od chwili jej zagrania.

Karty, które odnoszą się do rundy zmagań, mają to wyraźnie zaznaczone w opisie działania (np. "Pancerny szturm" Ultramarinesów).

Majkel89
Posty: 98
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:59

Re: Forbidden Stars

Post autor: Majkel89 » 27 maja 2019, 22:00

Dzięki Panowie za odpowiedź.

W takim razie ta karta jest mocna :)

Indar
Użytkownik wspierający
Posty: 921
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Forbidden Stars

Post autor: Indar » 15 cze 2019, 02:31

Kolejna partia ZG za mną.
Ale jedna niejasność - atak orbitalny na świat gdzie stoi rozbita jednostka. Rozumiem że mimo wszystko muszę wyrzucić tyle hitów ile jednostka ma wytrzymałości - inaczej nic się nie stanie?

Awatar użytkownika
Bludgeon
Użytkownik wspierający
Posty: 401
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Bludgeon » 15 cze 2019, 09:24

Indar pisze:
15 cze 2019, 02:31
Kolejna partia ZG za mną.
Ale jedna niejasność - atak orbitalny na świat gdzie stoi rozbita jednostka. Rozumiem że mimo wszystko muszę wyrzucić tyle hitów ile jednostka ma wytrzymałości - inaczej nic się nie stanie?
Tak
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today

ODPOWIEDZ