Strona 5 z 11

Re: Forbidden Stars

: 05 cze 2016, 01:47
autor: Faziee
Witam. Mam jeszcze jedno pytanie, czy można się ruszyć tzw. na około - według instrukcji podczas rozkazu manewry możemy ruszyć odziały z sąsiedniego hexu: Układ na hexach następujący, rozkaz manewrów na hexie w lewym górnym rogu.

PO pusto PO MS
PO PO OS PM

PO MS PM PM
OS PM pusto pusto

PO - planeta obce odziały
PM - planeta moje odziały
MS - Moje statki w przestrzeni
OS - obce statki w przestrzeni

Pytanie czy mogę odziałem z pogrubionego mojego obszaru przemieścić się na obcy obszar (pogrubiony). Teoretycznie ruch jest z sąsiedniego obszaru, ale korzystam z możliwości przejścia jeszcze przez dwa inne systemy.

Re: Forbidden Stars

: 05 cze 2016, 11:58
autor: sirafin
Nie możesz.
Kompletna Księga Zasad str. 10 - Ruch jednostek naziemnych pisze:Szlak to nieprzerwany ciąg sąsiadujących, przyjaznych
obszarów. W skład szlaku mogą wchodzić zarówno
obszary światów jak i obszary próżni, jednak muszą
się one znajdować w systemie, z którego ruszają się
jednostki i/lub aktywnym systemie
.

Re: Forbidden Stars

: 13 wrz 2016, 19:59
autor: sigul89
Witam,

Mam pytanie odnośnie limitu zabudowań, bo możliwe że źle graliśmy.

Czy można mieć w danym systemie jedną budowle czy jedną budowle danego typu? Bo wiem że jeden świat może mieć jedno zabudowania (miasto, fabryka lub bastion).

Co jeśli w systemie mamy 3 światy? Mogę mieć miasto, fabrykę oraz bastion?

Ponad to, specjalny rozkaz Space Marines pozwala zamienić jedne budynek na drugi w aktywnym systemie, czy mogę wtedy mieć dwa bastiony?

Re: Forbidden Stars

: 13 wrz 2016, 20:30
autor: szutek
Z tego co pamiętam to jedyne ograniczenie jest takie że na jeden world mozesz mieć jeden budynek. Nie ma ograniczenia typów budynków w ramach systemów. Nic nie stoi więc na przeszkodzie zbudowanie dwóch bastionów na sąsiadujących planetach.

Re: Forbidden Stars

: 15 wrz 2016, 21:02
autor: sigul89
Dzięki już doczytałem.

Natomiast moje kolejne pytanie, ktoś powyżej pisał że można mieć maksymalnie po 3 żetony (wsparcie, zasoby oraz kuźnia) ale nigdzie w zasadach tego znaleźć nie mogę.

Co za tym idzie... jest zasada że można użyć tyle żetonów wsparcia ile jest jednostek (wiem że na system nie może być więcej niż 5) ale czy można użyć 5 żetonów wsparcia?

Re: Forbidden Stars

: 15 wrz 2016, 21:06
autor: Koshiash
sigul89 pisze:Natomiast moje kolejne pytanie, ktoś powyżej pisał że można mieć maksymalnie po 3 żetony (wsparcie, zasoby oraz kuźnia) ale nigdzie w zasadach tego znaleźć nie mogę.

Co za tym idzie... jest zasada że można użyć tyle żetonów wsparcia ile jest jednostek (wiem że na system nie może być więcej niż 5) ale czy można użyć 5 żetonów wsparcia?
Kompletna księga zasad, Zasoby: "Gracz nie może posiadać więcej niż trzy zasoby każdego rodzaju na swoim obszarze gry. Jeśli wskutek jakiegoś efektu gracz ma otrzymać żeton zasobu, a posiada już trzy żetony tego zasobu, to nie otrzymuje żetonu."

Re: Forbidden Stars

: 15 wrz 2016, 21:27
autor: sigul89
Koshiash pisze:
sigul89 pisze:Natomiast moje kolejne pytanie, ktoś powyżej pisał że można mieć maksymalnie po 3 żetony (wsparcie, zasoby oraz kuźnia) ale nigdzie w zasadach tego znaleźć nie mogę.

Co za tym idzie... jest zasada że można użyć tyle żetonów wsparcia ile jest jednostek (wiem że na system nie może być więcej niż 5) ale czy można użyć 5 żetonów wsparcia?
Kompletna księga zasad, Zasoby: "Gracz nie może posiadać więcej niż trzy zasoby każdego rodzaju na swoim obszarze gry. Jeśli wskutek jakiegoś efektu gracz ma otrzymać żeton zasobu, a posiada już trzy żetony tego zasobu, to nie otrzymuje żetonu."

Dzięki bardzo ;)

Re: Forbidden Stars

: 16 wrz 2016, 10:05
autor: Bary
Kilka pytań z mojej strony:
1. Czy można na planecie wstawić budynek w miejsce istniejącego (raczej nie ale wolę się upewnić)?
2. Czy w jednym sektorze mogą stać dwa budynki tego samego typu na różnych planetach?
3. Czy grając w 2 osoby trzeba umieścić żeton przeciwnika obowiązkowo na dwóch pierwszych wykładanych sektorach? Czu można raz się wstrzymać i umieścić na 3?

Re: Forbidden Stars

: 16 wrz 2016, 10:19
autor: Koshiash
Ad.1. Nie.
Ad.2. Tak.

Re: Forbidden Stars

: 16 wrz 2016, 12:03
autor: Błysk
Bary pisze:Kilka pytań z mojej strony:
3. Czy grając w 2 osoby trzeba umieścić żeton przeciwnika obowiązkowo na dwóch pierwszych wykładanych sektorach? Czu można raz się wstrzymać i umieścić na 3?
Trzeba umieścić. W ogóle ta zasada z tym, że trzeba umieszczać żetony na polach jeśli się da była dla mnie bez sensu, dopóki się nie okazało, że bez niej stworzyliśmy przypadkiem mapę, gdzie każdemu opłacało się lecieć w inną stronę. :)

Re: Forbidden Stars

: 16 wrz 2016, 12:11
autor: Bary
Dzięki Panowie za rozwianie wątpliwości. Jeszce ostatnie pytanko. Czy przy akcjach specjalnych kart muszę brać pod uwagę ilość miast jakie posiadam? Miałem ostatnio np kartę rozwoju CSM, która po akcji budowy pozwalała mi wziąć jednostkę płacąc o jedną kasę mniej za każdego kultystę.

Re: Forbidden Stars

: 16 wrz 2016, 12:45
autor: sirafin
Przerażający rytuał nie pozwala ci "wziąć" jednostki, pozwala ci ją "zakupić", a to oznacza, że musisz brać pod uwagę swój poziom dowodzenia.

Re: Forbidden Stars

: 19 wrz 2016, 12:39
autor: Bary
Dzięki Sirafin!

Re: Forbidden Stars

: 24 wrz 2016, 13:43
autor: Tony23
Jeżeli mam 3 rozbite jednostki i bastion stoi na planecie, do dopóki przeciwnik nie żąda tyłu obrażeń by zniszczyć bastion (pisze z pamięci i nie pamiętam ile to bylo, bodajże 3) to żadnych obrażeń nie przenoszę na rozbite jednostki, po prostu one przepadają.

I jeszcze jedno, jeśli mam tylko rozbita jednostkę, której odporność to powiedzmy 3, to żeby ją zniszczyć przeciwnik musi zadać 3 obrażenia? Nie jest tak ze na rozbita wystarczy już później jedno obrażenie? Czyli trudniej zabic jednostkę rozbita, niż rozbić normalna jednostkę?

Re: Forbidden Stars

: 26 wrz 2016, 09:57
autor: Najemnik
Tony23 pisze:Jeżeli mam 3 rozbite jednostki i bastion stoi na planecie, do dopóki przeciwnik nie żąda tyłu obrażeń by zniszczyć bastion (pisze z pamięci i nie pamiętam ile to bylo, bodajże 3) to żadnych obrażeń nie przenoszę na rozbite jednostki, po prostu one przepadają.

I jeszcze jedno, jeśli mam tylko rozbita jednostkę, której odporność to powiedzmy 3, to żeby ją zniszczyć przeciwnik musi zadać 3 obrażenia? Nie jest tak ze na rozbita wystarczy już później jedno obrażenie? Czyli trudniej zabic jednostkę rozbita, niż rozbić normalna jednostkę?
Odnośnie pierwszego:
To, co napisałeś, nie jest przymusowe, aczkolwiek zazwyczaj najbardziej opłacalne. Bastion nie jest jednostką, więc nie musisz mu przyporządkowywać obrażeń przed przyporządkowaniem rozbitym jednostkom, np, jeśli zadano 3 obrażenia a Ty masz rozbitą jednostkę z 4 odporności, to możesz ściągnąć bastion, albo przydzielić obrażenia jednostce, które nic jej nie zrobią. :wink:

Odnośnie drugiego:
Tak, łatwiej rozbić, niż zabić. Żeby zabić (rozbitą czy nierozbitą, to nieważne) jednostkę, musisz w jednej turze walki przydzielić jej tyle obrażeń, ile ma odporności.

Re: Forbidden Stars

: 26 wrz 2016, 14:33
autor: Valarus
Najemnik pisze: To, co napisałeś, nie jest przymusowe, aczkolwiek zazwyczaj najbardziej opłacalne. Bastion nie jest jednostką, więc nie musisz mu przyporządkowywać obrażeń przed przyporządkowaniem rozbitym jednostkom, np, jeśli zadano 3 obrażenia a Ty masz rozbitą jednostkę z 4 odporności, to możesz ściągnąć bastion, albo przydzielić obrażenia jednostce, które nic jej nie zrobią. :wink:
Jest przymusowe. Jeżeli masz tylko rozbite jednostki i bastion, to musisz przypisać obrażenia na bastion.

Rules Referance, s. 6:
When a player assigns damage, he chooses one of his bastions or any one of his unrouted units in the combat to suffer the damage.
»
A player can assign damage to routed units only if all of his units in the combat are routed and
he does not have a bastion in the combat.

Re: Forbidden Stars

: 03 paź 2016, 11:55
autor: sirafin
Pastorkris pisze:Zastanawia mnie sprawa desantów międzyplanetarnych (graliśmy po swojemu, a teraz jak przeglądam kartę Orkowych Skau to mam klina...)
Czy by móc przejść na inną planetę w innym układzie (kafelku) wystarczy statek w układzie docelowym, czy muszę zbudować "most" niczym z Imperiala, czyli na każdym polu przestrzeni co najmniej jeden statek by jednostki mogły sobie "przejść" po nich do planety docelowej?
Zasady wprowadzające str. 10 pisze:RUCH JEDNOSTEK NAZIEMNYCH
Gracz może przesunąć jednostkę z jednego świata na
dowolny świat w aktywnym systemie, jeśli tylko są połączone
szlakiem. Szlak to nieprzerwany ciąg sąsiadujących,
przyjaznych obszarów
. Obszary nie sąsiadują po przekątnej.
W skład jednego szlaku mogą wchodzić zarówno obszary
światów jak i obszary próżni
Tak więc potrzebujesz "mostu".

Re: Forbidden Stars

: 03 paź 2016, 11:59
autor: Tony23
a zdolność specjalna Marines Chaosu któa pozwala na przeniesieniu Kultystów na sąsiedni system też wymaga takiego połączenia ?
wydaje mi się, że nie bo to zdolnośc specjalna a nie ruch, ale wolę zapytać

Re: Forbidden Stars

: 03 paź 2016, 12:01
autor: vinnichi
Jest w instrukcji informacja że w takich przypadkach działanie rządzi się własnymi prawami, można dowolnie przenosić bez patrzenia na szlaki czy burze osnowy.

Re: Forbidden Stars

: 03 paź 2016, 12:17
autor: Tony23
vinnichi pisze:Jest w instrukcji informacja że w takich przypadkach działanie rządzi się własnymi prawami, można dowolnie przenosić bez patrzenia na szlaki czy burze osnowy.
w której instrukcji/strona?
że można pominąć burze osnowy to jestem zaskoczony

Re: Forbidden Stars

: 03 paź 2016, 12:34
autor: vinnichi
Ogólna zasada dotycząca ważności zasad :-) czyli jeśli jakaś umiejętność itp mówi inaczej niż w instrukcji to ma pierwszeństwo. W części o burzach osnowy jest punkt że to wciąż sąsiadujące tereny a zdolność chaosu dotyczy sąsiadujących terenów.

A w części ruch jednostek naziemnych jest:

Jeśli jakaś zdolność pozwala graczowi umieścić jednostkę
naziemną na jakimś obszarze, szlak nie jest wymagany.
Jednostka naziemna nie może być umieszczona na obszarze próżni.

Nie ma nigdzie informacji że należy rozpatrywać ograniczenie burzami osnowy. Tak odczytuje zapisy instrukcji że jednostki pojawiające się na planszy z powodu zdolności nie są ograniczone ani doświadczeniem ani szlakiem ani osnową tylko informacją wynikającą ze zdolności w tym przypadku sąsiadujący system

Re: Forbidden Stars

: 10 paź 2016, 09:48
autor: dziobanes
Wczoraj miałem taką sytuację: Wykorzystując plan Chaosu "Przez Osnowę" atakuję świat jednostkami naziemnymi. Podliczając kostki,które mi przysługują z jednostek wychodzi, że mam ich 8, czyli max. Ale karta planu , z której korzystam daje mi kość morale. I tu pojawia się wątpliwość, czy w tym momencie stawiam kość morale i dorzucam 7 pozostałych kości, czy też mogę rzucić 8 kośćmi i zdecydować, czy jedną z nich np. zmieniam na morale. Nie mogłem znaleźć wyjaśnienia nigdzie w instrukcji. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!

Re: Forbidden Stars

: 10 paź 2016, 11:16
autor: sirafin
Najpierw dostajesz kość morale (efekt "na początku walki"), a dopiero po tym rzucasz kośćmi, więc rzucisz tylko siedmioma.

Re: Forbidden Stars

: 19 paź 2016, 16:03
autor: siekan
Hej,
Kilka pytań, które pojawiły się po wczorajszej grze:
1) Karta bitewna Chaosu "Pokusa Chaosu" - Twój przeciwnik może wybrać i rozbić jedną ze swoich jednostek aby otrzymać kość. Jeśli tego nie zrobi, umieść na tym obszarze jednego darmowego kultystę. Co w przypadku gdy przeciwnik ma już 8 kości? Nie może rozbić jednostki aby otrzymać kość i można wystawić darmowego kultystę zawsze?
2) Karta Planu Chaosu "Uwięziony przez Chaos" - podczas walki na koniec zadawania obrażeń, możesz odrzucić tę kartę, aby rozbić 1 wrogą jednostkę. - jednostke wybiera Chaos czy przeciwnik?
3) Karta Groza z przestworzy - możesz wydać kość morale aby zmusić przeciwnika do rozbicia każdej jednostki która otrzyma obrażenia podczas tego ataku orbitalnego i nie zostanie zniszczona - Czy zatem mając np trzy jednostki o zdrowiu 3 podczas gdy przeciwnik wyrzuca dwa pistolety muszę zadać dwie rany jednej jednostce i ją rozbić czy zadać po jednej ranie dwóm jednostkom i je rozbić?

Re: Forbidden Stars

: 19 paź 2016, 16:24
autor: nightrunner
Ad1. Moim zdaniem rozbijajac figurkę spełnia wymóg i tym samym może zapobiec wystawieniu dodatkowego kultysty.
Ad2. Jeśli nie jest to bardziej doprecyzowane, to raczej trzeba stosować treść dosłownie, czyli wybiera Chaos.
Ad3. Zadać jednej jednostce 2 obrażenia, po czym jeśli przeciwnik ma kość morale, może wydać ją aby zmusić Cię do rozbicia tej jednostki.