Warhammer Quest: The Adventure Card Game (J. Kemppainen, A. Sadler, B. Sadler)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: ChlastBatem »

loshameros pisze:Jakieś warażenia z rozgrywki, opinie? Bo mnie portfel świerzbi i Mikołaj się zbliża :D
Ja bym poczekał na wersję PL od Galakty. Wspierajmy chłopaków z wydawnictwa!
esztfke
Posty: 311
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: esztfke »

loshameros pisze:Jakieś warażenia z rozgrywki, opinie? Bo mnie portfel świerzbi i Mikołaj się zbliża :D
Chyba najlepiej obejrzeć filmiki wrzucone na bgg, sa już 2 pelne rozgrywki jednego scenariusza, można dokładnie zobaczyć na czym polega gra.
Ja zamówiłem niby w przedsprzedaży, ale jak na razie nie ma żadnego info o wysyłce.
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: SuCHaR »

ChlastBatem pisze:
loshameros pisze:Jakieś warażenia z rozgrywki, opinie? Bo mnie portfel świerzbi i Mikołaj się zbliża :D
Ja bym poczekał na wersję PL od Galakty. Wspierajmy chłopaków z wydawnictwa!
Problem w tym, że Galakta nie dała żadnego info co kiedy i gdzie?
Albo ja coś przeoczyłem...
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

loshameros pisze:Jakieś warażenia z rozgrywki, opinie? Bo mnie portfel świerzbi i Mikołaj się zbliża :D
Tak krótko - po pierwszych partiach wrażenia dobre.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Olgierdd »

A czy ktoś może się pokusić na szybkie porównanie do Pathfindera?
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

W Patha nie grałem za dużo, ale dla mnie Młotet > Pathfinder. Zarówno patrząc na mechanikę jak i klimat. Jedyną przewagą Patha jaką widzę na dziś, to ilość wydanego contentu - jednak trzy części + dodatki tworzące 3 kampanie to więcej zabawy niż jedna kampania w przypadku młotka.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Olgierdd »

W Pathfindera gram głównie przez tryb kampanii: rozwój postaci, ekwipunek i mechanikę "talia = życie", gdzie po prawie roku gry w tym samym składzie zżywaliśmy się ze swoimi postaciami.

Zastanawiam się nad WQ, bo wygląda na to, że walka i podejmowane decyzje są ciekawsze, ale niewiele mogę znaleźć informacji na temat kampanii i rozwoju postaci, a to dla mnie w tego typu grze najważniejsze.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Postać możesz rozwinąć na trzy sposoby: ulepszając startowe karty akcji do opcji advanced, dodając ekwipunek lub zwiększając miejsce w ekwipunku.
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

Olgierdd pisze:W Pathfindera gram głównie przez tryb kampanii: rozwój postaci, ekwipunek i mechanikę "talia = życie", gdzie po prawie roku gry w tym samym składzie zżywaliśmy się ze swoimi postaciami.

Zastanawiam się nad WQ, bo wygląda na to, że walka i podejmowane decyzje są ciekawsze, ale niewiele mogę znaleźć informacji na temat kampanii i rozwoju postaci, a to dla mnie w tego typu grze najważniejsze.
Kampania w WQ to 5 questów, więc rocznego tasiemca na tym się nie wykręci. Instrukcje są na stronie ffg.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Olgierdd »

PF też rozkręcał się z czasem, także nie mam wygórowanych oczekiwań wobec WQ. Po prostu jestem ciekaw czy faktycznie gra jest pod tym względem na tyle różnorodna, że czuć rozwój postaci i można podejmować interesujące decyzje względem zdolności/ekwipunku pod kątem kolejnych rozgrywek i potrzeb całej drużyny.

Np. Shadowrunner ma bardzo fajną mechanikę kooperacji, ale rozwój postaci jest zupełnie miałki.

Niestety instrukcja nie dostarcza takich informacji, jedynie wrażenia z rozgrywki ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Weź pod uwagę, że to Warhammer. W świecie Młotka postacie nie ulepszają się w tempie TGV :-) To dark fantasy, syf, błoto, kanały, deszcz, czyli brud, smród i ubóstwo. A bohaterowie to nie Power Rangers, ale zwykli poszukiwacze przygód, którzy chcą przetrwać do kolejnego wschodu słońca...
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

Olgierdd pisze:PF też rozkręcał się z czasem, także nie mam wygórowanych oczekiwań wobec WQ. Po prostu jestem ciekaw czy faktycznie gra jest pod tym względem na tyle różnorodna, że czuć rozwój postaci i można podejmować interesujące decyzje względem zdolności/ekwipunku pod kątem kolejnych rozgrywek i potrzeb całej drużyny.

Np. Shadowrunner ma bardzo fajną mechanikę kooperacji, ale rozwój postaci jest zupełnie miałki.

Niestety instrukcja nie dostarcza takich informacji, jedynie wrażenia z rozgrywki ;)
IMO tak. Itemy działają różnorodnie ( nie tylko + x do czegoś, ale np manipulacja wynikami kości), rozwój skilli, jest synergia między skillami postaci. I czuć to już podczas i po 1 queście. Tylko jak napisał Maxx76 jak FFG pójdzie w magiczne buty +6 to dla zwolenników polskiej szkoły młotka zabije klimat :lol:. Jak FFG będzie tłukło kolejne dodatki to będzie dobrze.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Błysk »

Maxxx76 pisze:Weź pod uwagę, że to Warhammer. W świecie Młotka postacie nie ulepszają się w tempie TGV :-) To dark fantasy, syf, błoto, kanały, deszcz, czyli brud, smród i ubóstwo. A bohaterowie to nie Power Rangers, ale zwykli poszukiwacze przygód, którzy chcą przetrwać do kolejnego wschodu słońca...
Niby tak, tyle że w RPGu przynajmniej hipotetycznie była możliwość zrobienia z ucznia maga- arcymaga czy z Zabójcy Trolli- Zabójcę Demonów ;)
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

Jak pamiętam takie awanse były dziełem fanów, nie autorów systemu.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Możliwość była, ale po kilku potężnych kampaniach :)
Poza tym poczekajmy na dodatki, jeżeli podejdą do sprawy tak jak do Lotra, to sądzę, że będziemy pozytywnie zaskoczeni :)
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Olgierdd »

Dziękuję za opinie, gra będzie na radarze :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Rocy7 »

W Pathfindera i Warhammer Quest grałem raz, Pathfinder jest bardziej klasyczna karcianka, Warhammer Quest to bardziej przygodowka i przypomina mi Assault of Doomrock.

Mamy postac, 4 zdolnosci, mozliwosc zdobywania ekwipunku i rozwoj między misjami. I w Pathfinderze i w WQ wszystko jest na kartach, z tym, że w tej pierwszej grze przykladowo rozwijajac sie dostajesz nowa karte do talii, w WQ po prostu wymieniasz karte zdolnosci na ulepszona wersje.

Pathfinder to deck building, w Warhammer masz 4 karty zdolnosci, 1 karte ekwipunku, które wykładasz przez sobą i odpalasz.

Gdyby WQ mial plansze i figurki stylem gry spokojnie pasowalby do przygodowek.

Zgodze sie z opiniami, ze w WQ walczymy o przezycie i akcja odpoczynku byla dosc czesto w uzyciu. Nawet słabi przeciwnicy mogą być problemem jeśli jest ich wystarczajaco duzo.

Mechanicznie ciekawe jest to ze kazda postac ma inny rodzaj akcji "resetujacy" odpalanie reszty, trzeba kombinowac w jakiej kolejności je uruchamiac.

Gra niestety podatna na "syndrom lidera", choć dzięki temu tryb solo powinnien świetnie dzialac.

Opis przykładowej partii w Pathfinder
Ludwi$ pisze:Hej,

Dzięki panowie za grę, było bardzo zacnie:). Do tego szybko, bezproblemowo i na temat:).

Pierwsza przygoda szybka, bez problemów, choć z uwagi, że była szybka, to mało się wzbogaciliśmy w nowe "boon'y". Łotrzyca zabiła z zaskoczenia głównego przeciwnika.
Drugi quest, też sprawnie poszedł, chyba tylko jedna pułapka zadziałała. Tu już loot trochę lepiej wypadał. Alchemik rozpłatany przez Barbarzyńce.
Trzecie i ostatnie zadanie tego dnia mające na celu ubicie Czarnego Smoka chroniącego przez szkielety trwało najdłużej z uwagi na niespodziewany atak Shadow'a któremu nie można było nic zrobić. Większość nieumarłych została zgładzona przy pomocy "Holy Touch" Kapłanki, a smokowi killing blow'a ponownie zapewniła Barbarzynka.

Postacie, które brały udział/są w grze:

Muskularna i charyzmatyczna Amiri (Barbarzyńca)
Chciwa i zabójcza Merisiel (Łotr/Złodziej)
Lecząca i lecząca Kyra (Kapłan, karta z class deck)
Partia Warhammer Quest

Weszliśmy do kanałów ubić tego wstrętnego kobolda truciciela. Pierwsza lokacja standard jakiś nietoperz i wielkie pajaki. Łatwo się z nimi uwineliśmy odnoszac jedynie powierzchowne obrazenia. Problemy zaczely sie od 3 lokacji. Boss troche dołożył magowi przez co zamiast rzucać kulą ognia musiał się leczyć. Bez wsparcia maga wojownik został przytloczony taka liczba przeciwnikow, ze sporo czasu rowniez zmarnowal na leczenie. Kapłan uratował sytuacje z pomoca łucznika, ale byly momenty, gdy mag ledwo zipal a łucznika ratowała tylko znaleziona półpłytówka.

Znaleziona beczka z prochem, troche przetrzebiła szeregi potworow i pomogła dotrzeć do konca kanałów.
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: pendzik »

Maxxx76 pisze:Poza tym poczekajmy na dodatki, jeżeli podejdą do sprawy tak jak do Lotra, to sądzę, że będziemy pozytywnie zaskoczeni :)
No na taki cykl wydawniczy jak w przypadku lotra bym się nie obraził. Ale to młotek....więc zobaczymy co ffg z tym zrobi.
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Ash »

Moim zdaniem WQ to całkiem sympatyczna hybryda Mistfall, Lotra i karcianego space hulka.
Kości sprawiają, że jest mocny czynnik losowy i nie da się 'wykalkulować' przebiegu tury.

Dlatego jest fajnie, ale jednak -w moim prywatnym rankingu - poniżej Shadowrun Crossfire.
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: SuCHaR »

Mamy oficjalną zapowiedź galakty. Premiera 1 półrocze 2016. Więcej info na stronie Galakty.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Obrazek
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Pytanie tylko czy to na pewno ta sama gra skoro Galakta wydaje ją na 2-4 osoby :-)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

To zapowiedź z głębszym przekazem, według instrukcji rozgrywka solo przebiega na zasadach gry dwuosobowej :lol:
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

:-D
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: ChlastBatem »

Wiedziałem, że kto się spieszy wtedy diabeł się cieszy :D Warto czekać.
ODPOWIEDZ