Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 1088
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: Ardel12 » 09 wrz 2019, 11:26

Wywołany miłośnik i Lacerdy i Trickeriona :D
Trickerion na pewno ma świetną szatę graficzną, która daje duży bonus do klimatu. Połączenie mechaniki z tematem stoi na średnim poziomie. Są akcje i powiażania, które łatwo wytłumaczyć, ale są także kwiatki. Uczenie się sztuczek, kupowanie towaru, zatrudnianie pomocników i ich użycie, to wszystko jest dobrze umiejscowione. Niestety główna mechanika teatru jest dość toporna i ja zawsze mam z nią problem. Główne clue gry a daje dziwne ograniczenia/bonusy.

Co do gier Lacerdy to:
- Vinhos - moim zdaniem świetne połączenie mechaniki z tematyką.
- Gallerist - średnie połączenie tematu z mechaniką, głównie ze względu na dziwne ograniczenia względem kupowania kolejnych dzieł sztuki od artystów.
- Lisboa - gra jest zbyt wielka by dało się ją wytłumaczyć tematycznie, w trakcie gry mechanika nad tematem. Dla mnie najgorsze połączenie przez przytłoczenie ogromem możliwości.

Niestety w Kanbana i OnMarsa nie grałem. W przypadku OnMarsa to chyba większy klimat jest w TM, przynajmniej po obejrzeniu rozgrywek.

Podsumowując:
1. Vinhos
2. Trickerion/Anachrony(moim zdaniem gorsza od Trickeriona, ale tematycznie na pewno top)
3. The Gallerist
4. Lisboa

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4943
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 29 times
Been thanked: 77 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: detrytusek » 09 wrz 2019, 11:30

Co do Kanban-a to mechanika bardzo dobrze współgra z tematem pod warunkiem, że ktoś nie myśli, że to jest gra o budowaniu samochodów.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

buhaj
Użytkownik wspierający
Posty: 530
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: buhaj » 09 wrz 2019, 12:34

Z braku czasu, krótko:
ze wg na powiązanie mechaniki z klimatem:
1. Trickerion
2. Co2 (SCh)
3. Vinhos/Gallerist
5. Kanban
6. Lisbona (trochę nawet poza klasyfikacją :) )

Kolejność "całościowa"
1. Gallerist
2. Vinhos
3. Trickerion
4. Lisbona
5. Kanban
6. Co2

W On Mars nie grałem (bo mało kto grał)

Awatar użytkownika
Namurenai
Użytkownik wspierający
Posty: 474
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: Namurenai » 09 wrz 2019, 12:42

bogas pisze:
08 wrz 2019, 19:01
Nie wiem jak On Mars, bo nie grałem, ale pozostałe gry Lacerdy, jeśli chodzi o klimat, nie mają startu do Trickeriona.
Ardel12 pisze:
09 wrz 2019, 11:26
Trickerion na pewno ma świetną szatę graficzną, która daje duży bonus do klimatu. Połączenie mechaniki z tematem stoi na średnim poziomie.
Też chyba właśnie zależy, czy rozmawiamy o całościowo odczuwalnym klimacie (wtedy liczą się też arty i wykonanie), czy wyodrębniamy sam aspekt mechaniczno-klimatyczny i skupiamy się tylko i wyłącznie na nim.

Mechaniczno-klimatycznie faktycznie część rzeczy w Trickerionie jest... dyskusyjna (choć nie jest to bardzo duża część), ale wydaje mi się, że ogólnie w samej grze czuć więcej klimatu niż w takim Galleriście/Escape Planie (obviously jest to kwestia gustu i w moim przypadku zdecydowanie wpływają na to niesamowicie dopracowana szata graficzna Trickeriona i tematyka samej gry).

Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 1088
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: Ardel12 » 09 wrz 2019, 18:03

Oczywiście poruszyłem temat od strony jak mechanika jest połączona z klimatem i zgadzam się, że biorąc całokształ to Trickerion byłby topem. Łatwiej mi przychodzi wcielać się w domorosłego magika niż zarządcę galerii, ale tak jak napisałeś. Kwestia gustu :)

Awatar użytkownika
bly73
Posty: 81
Rejestracja: 07 lis 2017, 22:50
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: bly73 » 13 wrz 2019, 19:56

Odebrałem przedwczoraj swój kickstarterowy Collector's Box i muszę napisać, że to chyba będzie pierwsza gra, do której będę zmuszony specjalnie zakupić okulary. Z tak mikroskopijnej wielkości symboliką na żetonach się jeszcze nie spotkałem.

buhaj
Użytkownik wspierający
Posty: 530
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

Post autor: buhaj » 10 lis 2019, 22:04

Zagrałem dzisiaj z żoną w Trickeriona z dodatkiem Magician Powers. Do tej pory graliśmy bez niego oczywiście z Dark Alley. Omijaliśmy dotąd MP bo panowała opinia, że jest na bakier z balansem. Po kilkudziesięciu grach potrzebowaliśmy jednak odmiany i ...... jest świetnie. Odświeża wrażenia a nie zmienia w sposób znaczący mechaniki. Dodaje nowe możliwości i zmienia trochę sposób planowania. Przede wszystkim trzeba zacząć szanować kryształy i je zdobywać w większej ilości bo odpalają mocne karty. Same karty mogą dać zasoby, nowe sposoby ich zdobycia ale i punkty. To tylko pierwsza rozgrywka ale ja pokuszę się o stwierdzenie, że balans gry został zachowany. Każdy z nas dostał fajne karty, które pomagały osiągnąć cel ale jednak w dalszym ciągu trzeba kupować komponenty, uczyć się sztuczek i wystawiać je w teatrze. Niedługo otrzymam kolejne dodatki z Akademią i nowymi technologiami. Nie mogę się już doczekać bo Trickerion to gra niezwykła i klimatyczna

ODPOWIEDZ