Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Bary »

karawanken pisze: Ceny Cuba to przesada w drugą stronę. Nie załapie sie na przedsprzedaż bo akurat nie mam pieniędzy to potem nie kupię bo nigdy takiej ceny nie osiągnę rabatami.
Chyba, że się coś wyhaczy na okazjach nie do przegapienia. Ja tak Martwą Zimę w świetnej cenie trafiłem.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karawanken »

Okazje zawsze mogą się trafić ale ja mowie o zwykłych sklepowych cenach w porównaniu do cen w przedsprzedaży. Gdzieś czytałem, że sklepy w USA nie chcą brać niczego od Mantic Games przez ich KS gdzie ludzie w dumpingowych cenach kupują tonu figurek. Oby podobny los nie spotkał Cuba.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Banan2 »

adikom5777 pisze:
Banan2 pisze:No dokładnie tak. Gdyby Portal zrobił to co Cube, czyli np. ogłosił przedsprzedaż w cenie 199 PLN dorzucając jeszcze karciany bonus to publika już teraz waliłaby drzwiami i oknami :wink:
Pozdrawiam
zabijając i jednocześnie wkur...rzając cały kanał retailerski. Ale Portal w przeciwieństwie do Cube jest mądry i nie konkuruje ze swoimi partnerami dumpingową ceną.
Wkurzające to jest prawie 100 PLN za 8 kart :( , czyli różnica pomiędzy ceną w zwykłym sklepie internetowym a super-hiper korzystną przedsprzedażą :roll:
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: TTR_1983 »

@Banan pełna zgoda.
To, że jakiemuś sklepowi się to nie podoba z punktu widzenia gracza nie ma żadnego znaczenia. Gracz chce kupić w przystępnej cenie, a gdzie to zrobi to już drugorzędna sprawa.
toblakai
Posty: 1271
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 223 times
Been thanked: 227 times

Re: Cry Havoc

Post autor: toblakai »

Nikt nigdy nie twierdził, że przedsprzedaż to jest jakaś super okazja. W zupełności nie rozumiem narzekania na cenę w przedsprzedaży, przecież nikt nie zmusza nikogo do płacenia 100zł więcej za to że dostanie 8 kart i może grę 2 tygodnie wcześniej. Większość narzeka na cenę gry która w tej cenie sprzedawana być nie będzie - nie dostrzegam piekielności Portalu w tym scenariuszu.

Karty są jedynie bonusem a nie produktem za który liczą sobie 100zł.
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cry Havoc

Post autor: adikom5777 »

Banan2 pisze:
adikom5777 pisze:
Banan2 pisze:No dokładnie tak. Gdyby Portal zrobił to co Cube, czyli np. ogłosił przedsprzedaż w cenie 199 PLN dorzucając jeszcze karciany bonus to publika już teraz waliłaby drzwiami i oknami :wink:
Pozdrawiam
zabijając i jednocześnie wkur...rzając cały kanał retailerski. Ale Portal w przeciwieństwie do Cube jest mądry i nie konkuruje ze swoimi partnerami dumpingową ceną.
Wkurzające to jest prawie 100 PLN za 8 kart :( , czyli różnica pomiędzy ceną w zwykłym sklepie internetowym a super-hiper korzystną przedsprzedażą :roll:
Pozdrawiam
to nie jest 100zł za 8 kart, tylko niecałe 100zł różnicy między sugerowaną ceną detaliczną u wydawcy, a jednym z najtańszych sklepów internetowych.
Awatar użytkownika
prz22
Posty: 339
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: prz22 »

prz22 napisał(a):
Wytłumaczcie mi dlaczego jestem w błędzie. Powiedzcie, że tylko jeden rodzaj jednostek do rekrutacji na frakcję, całe 3 rodzaje budynków - i aż 8 kart taktyk to wcale nie jest mało i gra ma rozmach i ogrom możliwości taktycznych.. ;)

Bo po pobieżnym (!) przeczytaniu instrukcji jakoś ta głębia mi umyka, zamydlona nie powalającymi liczbami przytoczonymi powyżej..
Jest więcej budynków, każda frakcja ma inne i w innej ilości (nie zaglądam teraz do instrukcji więc dokładnie nie podam ile, ale maszyny mają z tego co pamiętam 5). Dodatkowo masz zestaw skillów, które są losowane co grę. Ich ilość i typ też znacząco zmienia taktykę.
Kart taktyk jest 8, ale w trakcie gry tworzy się decka dzięki kartom terenów. Tutaj też, zależy gdzie chcesz atakować, co chcesz osiągnąć, takie będziesz brał na rękę.
Mógłbym się jeszcze rozpisać o bitwach ;p
Przytoczone przez Ciebie argumenty przekonują mnie, co do regrywalności. Moje obawy natomiast dotyczyły bardziej "głębi" w obrębie jednej danej rozgrywki :)
I w tym aspekcie niestety nie zostały rozwiane..
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: kwiatosz »

TTR_1983 pisze:@Banan pełna zgoda.
To, że jakiemuś sklepowi się to nie podoba z punktu widzenia gracza nie ma żadnego znaczenia. Gracz chce kupić w przystępnej cenie, a gdzie to zrobi to już drugorzędna sprawa.
Nie do końca, bo jak wydawca sobie podetnie dystrybucję sprzedając taniej niż sklepy i gracze kupią u wydawcy, to może się skończyć w przyszłości mniejszą dostępnością kolejnych gier wydawnictwa. Jeśli kupi w sklepie to i wydawca zarobi i sklep. Jeśli kupi w wydawnictwie i sklep nie będzie zarabiał, to sklep padnie. A pojedynczy wydawca zdecydowanie bardziej potrzebuje sklepów niż sklepy potrzebują tego wydawcy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: TTR_1983 »

Kwiatosz miałbyś rację, ale tylko w sytuacji gdy Cube sprzedawałby grę w super cenie przez cały okres przedsprzedaży. Super cena tak naprawdę jest tylko przez krótką chwilę. Nie wszyscy wtedy mają kasę i właśnie Ci kupują później w sklepach.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Banan2 »

TTR_1983 pisze:Kwiatosz miałbyś rację, ale tylko w sytuacji gdy Cube sprzedawałby grę w super cenie przez cały okres przedsprzedaży. Super cena tak naprawdę jest tylko przez krótką chwilę. Nie wszyscy wtedy mają kasę i właśnie Ci kupują później w sklepach.
No dokładnie. Super cena jest w bardzo wąskim okienku czasowym. I jest dla tych, którzy zamrażają gotówkę na najdłuższy czas. IMHO to taki rodzaj KS-a. Potem cena rośnie i zaczynają wszyscy zarabiać (wydawca, sklepy).
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Omnibus
Posty: 74
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:21

Re: Cry Havoc

Post autor: Omnibus »

@prz A czego byś chciał? Pińciuset decków kart? Rulebooka gabarytów Biblii? Ilość jest ok, i tak dużo jak na strategiczne euro. Tekst na kartach jest ważniejszy.
I tak za 5 minut zleci sie Zakon Najsuchszej Euro Panny, z krzykiem " a po co komu figurki", " powinno się grać tylko żetonami" i tak dalej...
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ramar »

Omnibus pisze:@prz A czego byś chciał? Pińciuset decków kart? Rulebooka gabarytów Biblii? Ilość jest ok, i tak dużo jak na strategiczne euro. Tekst na kartach jest ważniejszy.
I tak za 5 minut zleci sie Zakon Najsuchszej Euro Panny, z krzykiem " a po co komu figurki", " powinno się grać tylko żetonami" i tak dalej...
Dokładnie. Po co komu figurki! Lecz żetony również zbędne i nieklimatyczne. Drewniane, klimatyczne, różnokolorowe (ew. różnokształtne) kosteczki to byłoby to :D
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4131
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Cry Havoc

Post autor: tomb »

Omnibus pisze:I tak za 5 minut zleci sie Zakon Najsuchszej Euro Panny, z krzykiem " a po co komu figurki", " powinno się grać tylko żetonami" i tak dalej...
Nie wiem, czy się zleci, bo może opuścił wątek, jak ja opuszczam po zapoznaniu się z ceną. Więc gdyby nie figurki, to pewnie bym kupił. Teraz muszę poczekać na wypożyczalnie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
prz22
Posty: 339
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: prz22 »

@Omnibus

Jak zagram w finalną wersję, to będę bardziej kompetentny w odpowiedzi na to, co bym chciał bardziej..., ale:

Intuicyjnie po prostu, po rozgrywkach choćby w Eclipse jeden rodzaj jednostek wydaje mi się strasznie smutny w swojej skromności.

To tak jakby w grze Euro był tylko jeden surowiec.. ;) a przecież jeden wolałby pójść w drewno, a inny w jedzonko.

500 kart to zdecydowanie za dużo, ale już ok 20 na rasę (poza terenowymi) to wartość satysfakcjonująca - zostawiająca miejsce na większą interpretację, jak grać daną frakcją.

Tak samo budynki: mając 3 jesteś w stanie prawdopodobnie włączyć do gry wszystkie z nich w każdej rozgrywce daną frakcją. Byłoby z 7-10, choćby minimalnie różniących się - miałbyś poczucie, że kolejnym razem Twój rozwój/droga/możliwości mogą być inne.

Podsumowując, boję się, że gra daną stroną konfliktu wymuszać będzie styl i strategię wynikającą z kart itp, zostawiając niewiele miejsca na indywidualne zapędy.

Podkreślam jednak, że to tylko obawy, a nie żadna ocena. Chętnie odszczekam za kilka tygodni swoje słowa;)
Być może też włożyłem ten tytuł nie do tej szufladki, co powinienem i nie jest to szybszy mniej ekonomiczny i mniej losowy w walce Eclipse w obrębie jednej planety:P
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: trabiniu »

gra zapowiada się fajnie, będę ją mieć na radarze.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 13:52 przez trabiniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

prz22 pisze:@Omnibus

Jak zagram w finalną wersję, to będę bardziej kompetentny w odpowiedzi na to, co bym chciał bardziej..., ale:

Intuicyjnie po prostu, po rozgrywkach choćby w Eclipse jeden rodzaj jednostek wydaje mi się strasznie smutny w swojej skromności.

To tak jakby w grze Euro był tylko jeden surowiec.. ;) a przecież jeden wolałby pójść w drewno, a inny w jedzonko.

500 kart to zdecydowanie za dużo, ale już ok 20 na rasę (poza terenowymi) to wartość satysfakcjonująca - zostawiająca miejsce na większą interpretację, jak grać daną frakcją.

Tak samo budynki: mając 3 jesteś w stanie prawdopodobnie włączyć do gry wszystkie z nich w każdej rozgrywce daną frakcją. Byłoby z 7-10, choćby minimalnie różniących się - miałbyś poczucie, że kolejnym razem Twój rozwój/droga/możliwości mogą być inne.

Podsumowując, boję się, że gra daną stroną konfliktu wymuszać będzie styl i strategię wynikającą z kart itp, zostawiając niewiele miejsca na indywidualne zapędy.
Nie jesteś odosobniony w swoich przemyśleniach. W trakcie czytania instrukcji po głowie chodziły mi mysli typu "ale fajne, faktycznie ciekawy system bitew i cała mechanika z wykorzystaniem kart do różnych czynności bardzo interesująca" itd. i nagle instrukcja się urwała, a ja zostałem... Gdzie są jakieś opcje modyfikacji jednostek, w ogóle jakieś inne wojsko niż podstawowe chłopaki? Jakaś opcja wyróżnienia swojej rasy podczas rozwoju itd? Może za bardzo to przyrownuje do takiego Blood Rage czy innego Citow, ale trochę to słabo w tym kontekście wygląda.
Ogólnie tez widzę spory potencjał regrywalności w związku z losowaniem kart itd., chodzi mi bardziej o samą juz rozgrywkę, że będzie monotonna. Ale podobnie jak kolega wyżej, również bardzo chętnie wypluję te słowa, a samą grę najpierw jednak przetestuje u kogoś zanim się sam zdecyduję na zakup :).
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: xelos80 »

ariser pisze:
prz22 pisze:@Omnibus

Jak zagram w finalną wersję, to będę bardziej kompetentny w odpowiedzi na to, co bym chciał bardziej..., ale:

Intuicyjnie po prostu, po rozgrywkach choćby w Eclipse jeden rodzaj jednostek wydaje mi się strasznie smutny w swojej skromności.

To tak jakby w grze Euro był tylko jeden surowiec.. ;) a przecież jeden wolałby pójść w drewno, a inny w jedzonko.

500 kart to zdecydowanie za dużo, ale już ok 20 na rasę (poza terenowymi) to wartość satysfakcjonująca - zostawiająca miejsce na większą interpretację, jak grać daną frakcją.

Tak samo budynki: mając 3 jesteś w stanie prawdopodobnie włączyć do gry wszystkie z nich w każdej rozgrywce daną frakcją. Byłoby z 7-10, choćby minimalnie różniących się - miałbyś poczucie, że kolejnym razem Twój rozwój/droga/możliwości mogą być inne.

Podsumowując, boję się, że gra daną stroną konfliktu wymuszać będzie styl i strategię wynikającą z kart itp, zostawiając niewiele miejsca na indywidualne zapędy.
Nie jesteś odosobniony w swoich przemyśleniach. W trakcie czytania instrukcji po głowie chodziły mi mysli typu "ale fajne, faktycznie ciekawy system bitew i cała mechanika z wykorzystaniem kart do różnych czynności bardzo interesująca" itd. i nagle instrukcja się urwała, a ja zostałem... Gdzie są jakieś opcje modyfikacji jednostek, w ogóle jakieś inne wojsko niż podstawowe chłopaki? Jakaś opcja wyróżnienia swojej rasy podczas rozwoju itd? Może za bardzo to przyrownuje do takiego Blood Rage czy innego Citow, ale trochę to słabo w tym kontekście wygląda.
Ogólnie tez widzę spory potencjał regrywalności w związku z losowaniem kart itd., chodzi mi bardziej o samą juz rozgrywkę, że będzie monotonna. Ale podobnie jak kolega wyżej, również bardzo chętnie wypluję te słowa, a samą grę najpierw jednak przetestuje u kogoś zanim się sam zdecyduję na zakup :).
Jeśli czegoś wg was brakuje to na pewno jest to juz przygotowane do dodania w dodatku. Wątpię zeby wydawca nie widział potencjału wyciagania kasy przez dodatki. Dodatkowe karty ,nowe jednoostki itd dostaniecie później.
Gdyby dali wszystko odrazu pewnie gra by była jeszcze droższa niz 300 zł, ale jeśli wydadzą reszta jako dodatki to zapłacicie nawet jeszcze wiecej :)
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Banan2 »

xelos80 pisze:Jeśli czegoś wg was brakuje to na pewno jest to juz przygotowane do dodania w dodatku. Wątpię zeby wydawca nie widział potencjału wyciagania kasy przez dodatki. Dodatkowe karty ,nowe jednoostki itd dostaniecie później.
Gdyby dali wszystko odrazu pewnie gra by była jeszcze droższa niz 300 zł, ale jeśli wydadzą reszta jako dodatki to zapłacicie nawet jeszcze wiecej :)
Dokładnie to samo pomyślałem: dodatki :D a potem jakiś Master Set :wink:. Oczywiście stosownie zmodyfikowany :wink:
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Banan2 pisze:
xelos80 pisze:Jeśli czegoś wg was brakuje to na pewno jest to juz przygotowane do dodania w dodatku. Wątpię zeby wydawca nie widział potencjału wyciagania kasy przez dodatki. Dodatkowe karty ,nowe jednoostki itd dostaniecie później.
Gdyby dali wszystko odrazu pewnie gra by była jeszcze droższa niz 300 zł, ale jeśli wydadzą reszta jako dodatki to zapłacicie nawet jeszcze wiecej :)
Dokładnie to samo pomyślałem: dodatki :D a potem jakiś Master Set :wink:. Oczywiście stosownie zmodyfikowany :wink:
Pozdrawiam
Z dodatkami do gier planszowych widzę, że tendencja dąży do tego co teraz prezentują gry cyfrowe - niepełny (acz grywalny w obecnym stanie) produkt, a za reszta DLC. Płać i płacz. Oczywiście są chlubne wyjatki (w przypadku gier cyfrowych, w planszowkach to tylko na KS póki co takie cuda są normą) ;). Trochę tak odczytałem wasze posty, może za surowo, ale jak słyszę, że gra jeszcze nie wydana, a już klepią dodatki to mam trochę niesmak. Szczególnie, że dodatkowe karty czy upgrade jednostek to nie są jakieś wielkie mecyje. ;)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
toblakai
Posty: 1271
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 223 times
Been thanked: 227 times

Re: Cry Havoc

Post autor: toblakai »

Żadne dodatki nie zostały nigdzie zapowiedziane, więc nie siejmy fermentu. Oczywiście, należy się spodziewać, że jeżeli gra odniesie sukces to dodatek się pojawi - ciężko to porównywać do gry komputerowej i DLC bo jednak gry komputerowe są pochłaniane raczej jednorazowo, rzadko ktoś wraca do danego tytułu. W grach planszowych tytuł jest ogrywany wielokrotnie, więc i dodatki nie są aż takim dojeniem - tylko umówmy się, mówimy o pełnoprawnych dodatkach a nie 'dodatkach' po 2-3 karty lub pojedynczej figurce.
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: xelos80 »

ariser pisze:
Banan2 pisze:
xelos80 pisze:Jeśli czegoś wg was brakuje to na pewno jest to juz przygotowane do dodania w dodatku. Wątpię zeby wydawca nie widział potencjału wyciagania kasy przez dodatki. Dodatkowe karty ,nowe jednoostki itd dostaniecie później.
Gdyby dali wszystko odrazu pewnie gra by była jeszcze droższa niz 300 zł, ale jeśli wydadzą reszta jako dodatki to zapłacicie nawet jeszcze wiecej :)
Dokładnie to samo pomyślałem: dodatki :D a potem jakiś Master Set :wink:. Oczywiście stosownie zmodyfikowany :wink:
Pozdrawiam
Z dodatkami do gier planszowych widzę, że tendencja dąży do tego co teraz prezentują gry cyfrowe - niepełny (acz grywalny w obecnym stanie) produkt, a za reszta DLC. Płać i płacz. Oczywiście są chlubne wyjatki (w przypadku gier cyfrowych, w planszowkach to tylko na KS póki co takie cuda są normą) ;). Trochę tak odczytałem wasze posty, może za surowo, ale jak słyszę, że gra jeszcze nie wydana, a już klepią dodatki to mam trochę niesmak. Szczególnie, że dodatkowe karty czy upgrade jednostek to nie są jakieś wielkie mecyje. ;)
Nigdzie nie napisane jest ze ju klepia dodatki :) To tylko moje przypuszczenie. Biznesowo ma to sens ze nie opłaca się dawac pełnej gry bo na dodatkach jest wieksza marża niz danie ich odrazu w podstawce. Zdziwiłbym się gdyby conajmniej 1 dodatek nie był juz opracowany. Pewnie nawet łatwiej opracować pełną grę i wyciać z niej pare rzeczy i dac je jako dodatek niż miec pełną grę a potem wymyślac jakie dodatki dodać.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Błysk »

toblakai pisze:Żadne dodatki nie zostały nigdzie zapowiedziane, więc nie siejmy fermentu. Oczywiście, należy się spodziewać, że jeżeli gra odniesie sukces to dodatek się pojawi - ciężko to porównywać do gry komputerowej i DLC bo jednak gry komputerowe są pochłaniane raczej jednorazowo, rzadko ktoś wraca do danego tytułu. W grach planszowych tytuł jest ogrywany wielokrotnie, więc i dodatki nie są aż takim dojeniem - tylko umówmy się, mówimy o pełnoprawnych dodatkach a nie 'dodatkach' po 2-3 karty lub pojedynczej figurce.
Zależy jakie gry cyfrowe... Tacy Herosi czy jakiekolwiek gry multiplayer, to gry, do których się wraca, ale rynek gier komputerowych to patologia. W planszówkach jeszcze daleko do tego i mam nadzieję, że tutaj gracze będą mądrzejsi. Nauczeni doświadczeniami z rynku gier komputeorywch nie dadzą tak zmarnieć planszówkom.

Żeby nie było offtopu. Jestem napalony na tą grę i czekam na więcej informacji, jakiś game play by się przydał i pokazanie zawartości, bo 300 zł to serio duża cena (chociaż jak już się szarpię, żeby coś kupić, to właśnie zazwyczaj "duże" gry).
Omnibus
Posty: 74
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:21

Re: Cry Havoc

Post autor: Omnibus »

Ja jeszcze nie przestudiowałem całej instrukcji.
Intuicyjnie po prostu, po rozgrywkach choćby w Eclipse jeden rodzaj jednostek wydaje mi się strasznie smutny w swojej skromności.
Po co? Żeby i tak już złożone kosmiczne 4x, bardziej utrudnić? Na ile się orientuję rozwijasz swoje rodzaje wojsk poprzez inwestycje w technologie, co nadaje im unikalności.
To tak jakby w grze Euro był tylko jeden surowiec.. ;) a przecież jeden wolałby pójść w drewno, a inny w jedzonko.
Ile konfliktowych euro stawia na różnorodne jednostki? Kemet ma jeden rodzaj żołnierzy. BR w sumie ma głównie wojowników, okręt do stawiania we fiordach + garść potworów na kartach. SmallWorld (proszę się nie śmiać, to jest area control z determistyczną walką, mimo wszystko) to samo. Tezeusza wliczamy w tej kategorii?
Tylko FFG ma tendencję do tworzenia wielkich pudeł z milionem rodzajów wojowników. Bo ich na to stać, a niezależnie jak wielki i niewygodny rulebook by dla takich gier zrobili to się sprzeda.
Tak samo budynki: mając 3 jesteś w stanie prawdopodobnie włączyć do gry wszystkie z nich w każdej rozgrywce daną frakcją. Byłoby z 7-10, choćby minimalnie różniących się - miałbyś poczucie, że kolejnym razem Twój rozwój/droga/możliwości mogą być inne.
Nie możemy tego zweryfikować, czy wszystkie 3 zawsze wchodzą. Jak bardzo mieszają grę? Może kolejność ich wystawiania wpływa na grę? Komu by chciało się produkować i balansować 7-10 różnych budynków, skoro i tak wszyscy potem okrzykną, że gra ma dwie dobre ich kombinacje?
Podsumowując, boję się, że gra daną stroną konfliktu wymuszać będzie styl i strategię wynikającą z kart itp, zostawiając niewiele miejsca na indywidualne zapędy.
BYŁO :D
No ale czego oczekiwać po grze asymetrycznej? To jest właśnie sedno gry- różnice frakcji. Przy czym nie spotkałem się z tym w jakiejś grze, żeby asymetria pozbawiała gracza swobody wyboru strategii. Ale jeżeli aż tak Ci przeszkadzają gry, w których to czym grasz ustala pewien kierunek w którym musisz podążać, to prawdopodobnie nie powinieneś w nie grać, a znaleźć sobie symetryczne.
Zresztą, frakcje robił pod to MOracz. A jakoś ciężko mi sobie wyobrazić kogoś, twierdzącego, że asymetria w Hexie, czy Tezeuszu go ograniczała.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Omnibus pisze: Ile konfliktowych euro stawia na różnorodne jednostki? Kemet ma jeden rodzaj żołnierzy. BR w sumie ma głównie wojowników, okręt do stawiania we fiordach + garść potworów na kartach.
Kemet ma jeszcze stwory, BS ma oprocz wojownikow (dwa rozne pozy modeli), liderow klanow, roznorodne potwory + szamani w dodatku.

Pan Lodowego Ogrodu ma 3 typy jednostek.
Omnibus pisze: Zresztą, frakcje robił pod to MOracz. A jakoś ciężko mi sobie wyobrazić kogoś, twierdzącego, że asymetria w Hexie, czy Tezeuszu go ograniczała.
Tezeusz ma chyba dwa (zwykle i ulepszone) jak nie 3 typy jednostek, Hex jeszcze wiecej, problemem nie jest asymertria tylko, ze asymetria z kart ogranicza strategie do tego jakie karty Ci podejda, zas asymetria z kart i rodzajow jednostek daje wiecej opcji.
Omnibus
Posty: 74
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:21

Re: Cry Havoc

Post autor: Omnibus »

Kemet ma jeszcze stwory
Stwory to tylko ulepszenie oddziału i nie liczą się jako żołnierze sensu stricte.
W BR jeden lider klanu na frakcję. Czyli dwa rodzaje żołnierzyków plus to co z kart.
Tezeusz ma chyba dwa jak nie 3 typy jednostek
Tezeusz ma dokładnie jeden typ jednostek, który można zboostować, coby większy dmg trzepał.
ODPOWIEDZ