On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpucha
On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpucha
Cześć, poszukuję informacji o grach, które pozwalają w prosty, ale błyskotliwy sposób szacować czyjeś zamysły i możliwości i na takim szacowaniu opiera się cała idea gry.
Może to być:
- wykładanie kart w ciemno - Aton, Sztuka wojny, Szogun;
- lub innego rodzaju programowanie - Metallum;
- sterowanie ukrytą informacją - WP Konfrontacja;
- "przeciąganie liny" - Legendy Blue Moon.
Jak widzicie, rozstrzał duży, ale mam nadzieję, że udało mi się nakreślić atmosferę rozgrywki.
Nie szukam gry imprezowej (np. z ukrytymi tożsamościami), ale możecie podawać takie tytuły - może komuś się przyda.
Może to być:
- wykładanie kart w ciemno - Aton, Sztuka wojny, Szogun;
- lub innego rodzaju programowanie - Metallum;
- sterowanie ukrytą informacją - WP Konfrontacja;
- "przeciąganie liny" - Legendy Blue Moon.
Jak widzicie, rozstrzał duży, ale mam nadzieję, że udało mi się nakreślić atmosferę rozgrywki.
Nie szukam gry imprezowej (np. z ukrytymi tożsamościami), ale możecie podawać takie tytuły - może komuś się przyda.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Nie znam wymienionych gier, zatem atmosfery możliwe, że nie złapałem, jednak w tytułowe "On myśli, że ja myślę, że on myśli" wpisuje się Mr Jack.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Cytadela na dwie osoby. Za to ją kocham.
Szklany Szlak, ale tego akurat nie lubię.
Szklany Szlak, ale tego akurat nie lubię.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Sztuka Wojny aka Sun Tzu.
Wady: tylko na dwie osoby.
Wady: tylko na dwie osoby.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
No przecie wymienił w pierwszym poście. Ale fakt, że gra świetna.zakwas pisze:Sztuka Wojny aka Sun Tzu.
Wady: tylko na dwie osoby.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Jakimś cudem przegapiłem. Mea Culpa. Ale ta gra jest w 100% oparta na blefie i chytrości graczy, dlatego warto powtórzyć.romeck pisze:No przecie wymienił w pierwszym poście. Ale fakt, że gra świetna.zakwas pisze:Sztuka Wojny aka Sun Tzu.
Wady: tylko na dwie osoby.
Dodam: Race for the Galaxy dla zaawansowanych, choć był Roll.
Teomachia.
Yomi.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2016, 19:37 przez zakwas, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Jeden wielki blef jest w Szeryfie z Nottigham. Tyle, że tam trzeba też mieć gadane, zdecydowanie nie jest to gra dla milczków.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Pierwsze co mi przyszło do głowy to Packet Row, gra sama w sobie przeciętna ale ma to czego szukasz i właśnie dlatego ją lubię.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Popieram... Ta gra dokładnie polega na przewidzeniu ruchów przeciwnika, wiedząc, że on przewiduje moje ;PPierwsze partyjki takie sobie, ale po rozegraniu kilku (jak już się pozna specjale lokacji) gra zdecydowanie zyskuje. Rozgrywka 20-30min.espresso pisze:7 ronin - szybka i dosyć lekka, ale całkiem udana gra.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Grzdyll
- Posty: 813
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 297 times
- Kontakt:
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
A mi z kolei przyszły do głowy Listy z Whitechapel - choć to dokładnie odwrotny klimat do przekomarzania w Szeryfie i wręcz idealnie pasuje do milczków. A gra rewelacyjna.
- Zet
- Posty: 1352
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 159 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Libertalia, ale problem z grami z wyborem ról jest taki, że jak ktoś ma dosyć domyślania się, co zagrają przeciwnicy, to może to olać, grać swoje i co wyjdzie to wyjdzie
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Dziękuję za podpowiedzi. Widzę, że nie jest łatwo, ale podejrzewam też, że na BGG ukrytych jest jeszcze wiele perełek, podobnych Sztuce wojny lub Atonowi. Ciężki jest w takiej masie los małych zgrabnych tytułów.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1946 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Może Strife? Kumpel ostatnio kupił - nie miałem okazji zagrać, ale wygląda właśnie na taką grę a'la Sztuka Wojny (taktyka + blef).tomb pisze:Dziękuję za podpowiedzi. Widzę, że nie jest łatwo, ale podejrzewam też, że na BGG ukrytych jest jeszcze wiele perełek, podobnych Sztuce wojny lub Atonowi. Ciężki jest w takiej masie los małych zgrabnych tytułów.
- detrytusek
- Posty: 7332
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1106 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Dracula,
.
.
.
szachy
.
.
.
szachy
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:04
- cactusse
- Posty: 479
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 391 times
- Been thanked: 330 times
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Dla dwóch osób :
BattleCON - Pojedynek w klimatach komputerowych bijatyk. Obaj gracze w tajemnicy wybierają swoje manewry, następnie odkrywają karty i rozpatrują turę. Ważne jest tutaj szybkość manewru, możliwość ogłuszenia i powstrzymania mawewru przeciwnika, dystans, zasięg ataku, dodatkowe modyfikacje i wiele innych. Cała zabawa opiera się na przewidywaniu zagrań przeciwnika, zabezpieczaniu na się na wypadek pomyłki i wciąganiu w pułapki.
2 de Mayo - Jeden gracz próbuje przeżyć małymi rebelianckimi oddziałami w okupowanym mieście, drugi próbuje go wykończyć mając przeważające ale mniej mobilne siły okupacyjne. Rozkazy dla oddziałów zapisywane są potajemnie przez obie strony, po czym następuje rozstrzygnięcie. Rebelianci muszą kluczyć, nie dać się zapędzić i rozbić część oddziałów przeciwnika, okupant musi wybić rebelię, nie dać im zwiać z miasta i nie stracić zbyt wielu ludzi.
R / BraveRats - Gracze mają identyczny zestaw ośmiu kart, każda ma wartość (0-7) i specjalną zdolność (np. "7 - wygrywasz rundę", "1 - jeśli przeciwnik zagrał 7 wygrywasz całą grę", "3 - w tej rundzie wygrywa niższa wartość"). Gracze wybierają jedną kartę z jeszcze nie użytych, odsłaniają równocześnie, porównują i (zwykle) wyższa karta wygrywa. Kto wygra cztery rundy, wygrywa całą grę.
Khmer / Elements - Prosta a mimo tego chytra gra, gdzie starasz się zakończyć partię w momencie, w którym masz na ręce i przed sobą karty o wyższej wartości niż przeciwnik, ale niższe niż pula na stole. W swojej rundzie możesz dołożyć kartę z ręki do puli, zgarnąć kartę z puli przed siebie, odrzucić najwyższą kartę z gry lub zakończyć partię.
Dla większej ilości osób :
Tragedy Looper - Podstępna gra, w której manipulujesz postaciami na planszy, ale tylko jedna osoba (mastermind) zna warunki powodujące porażkę, a pozostali gracze (protagoniści) muszą doprowadzić do sytuacji gdy żaden warunek przegranej nie został zrealizowany. Jeżeli rozgrywka zakończy się nagle porażką, protagoniści mogą powtórzyć całą partię, ale mają ograniczoną ilość powtórzeń.
Sneaks & Snitches - Na stół wykłada się karty kosztowności o różnych wartościach. Każdy gracz wybiera w tajemnicy po którą kosztowność pójdzie, a którą zablokuje dając cynk Policji. Gracz który wybrał jako jedyny dany łup zgrania go, kilku graczy przy tym samym łupie dostają losowe nagrody pocieszenia, gracz który trafił na zablokowaną kosztowność nie dostaje nic.
Ad Astra - Strategiczny podbój kosmosu, w której na wspólny tor akcji każdy gracz zagrywa zakryte karty akcji (typu "wszyscy zbierają zasoby z takiej a takiej planety", "można przelecieć do takego systemu" bądź "wszyscy mogą postawić nową stację wydobywczą"), a następnie rozstrzyga się kolejno wszystkie wyłożone akcje. Trzeba tu przewidzieć co kto położy, wymierzyć zasoby na akcje przeciwników i wykładać swoje akcje w taki sposób, by móc skorzystać z nich lepiej niż inni.
Empire Engine - Ciekawa mikro-gra, w której gracz ma dwie karty, których każda krawędź wskazuje inną akcję (zbierz zasoby, wymień zasoby na punkty na różne sposoby, atak, obrona). W rundzie każdy gracz potajemnie wybiera o ile obróci każdą kartę, akcje na aktualnie górnej krawędzi są wykonywane. Możliwości obrotów są ograniczone, ale i tak trzeba dobrze wyczuć sąsiadów i zaskoczyć ich własnymi decyzjami.
Melee/ Epix - Zabawna gra twórcy "Coup", której celem jest zdobycie zamku któregokolwiek przeciwnika. W rundzie gracze wybierają jedną z trzech akcji - weź kasę, kup wojsko, atakuj, i rozgrywają je w odpowiedniej kolejności. Klu gry to sposób walki, gdzie atakujący wybiera potajemnie pewną ilość pieniędzy a obrońca zgaduje ile przeciwnik wybrał - jeśli zgadł poprawnie atakujący przegrywa, jeśli nie zgadł przegrywa obrońca, ale w obu przypadkach postawione pieniądze przepadają. Rund jest niewiele, jednostki drogie, kasa wściekle potrzebna do potyczek, ale przy odpowiednim kombinowaniu można grę wygrać zanim ktokolwiek zdąży coś zrobić.
Boss - Specyficzny area-control z dedukcją. Jest kilka miast, każde miasto ma przypisane karty symbolizujących nagrody dostępne w tych miastach - więcej lub mniej kasy, więzienie, wygnanie, śmierć. Do każdego miasta losuje się jedną nagrodę (której się nie ujawnia) a pozostałe karty rozdaje graczom, tak, że każdy ma częściową wiedzę czego w którym miesćie na pewno nie będzie. W swojej rundzie gracz może wysłać pewną ilość gangsterów by okupowali dowolne miasto ale musi też ujawnić jedną ze swoich kart, tak, że w trakcie gry powoli wychodzi co nas czeka w którym mieście. Ponieważ gangsterów trzeba zawsze wysłać więcej niż okupujący wrogi gang ale nie można ich wycofać, trzeba dobrze kombinować kto co wie i jak kogoś ubiec bądź wciągnąć w pułapkę.
BattleCON - Pojedynek w klimatach komputerowych bijatyk. Obaj gracze w tajemnicy wybierają swoje manewry, następnie odkrywają karty i rozpatrują turę. Ważne jest tutaj szybkość manewru, możliwość ogłuszenia i powstrzymania mawewru przeciwnika, dystans, zasięg ataku, dodatkowe modyfikacje i wiele innych. Cała zabawa opiera się na przewidywaniu zagrań przeciwnika, zabezpieczaniu na się na wypadek pomyłki i wciąganiu w pułapki.
2 de Mayo - Jeden gracz próbuje przeżyć małymi rebelianckimi oddziałami w okupowanym mieście, drugi próbuje go wykończyć mając przeważające ale mniej mobilne siły okupacyjne. Rozkazy dla oddziałów zapisywane są potajemnie przez obie strony, po czym następuje rozstrzygnięcie. Rebelianci muszą kluczyć, nie dać się zapędzić i rozbić część oddziałów przeciwnika, okupant musi wybić rebelię, nie dać im zwiać z miasta i nie stracić zbyt wielu ludzi.
R / BraveRats - Gracze mają identyczny zestaw ośmiu kart, każda ma wartość (0-7) i specjalną zdolność (np. "7 - wygrywasz rundę", "1 - jeśli przeciwnik zagrał 7 wygrywasz całą grę", "3 - w tej rundzie wygrywa niższa wartość"). Gracze wybierają jedną kartę z jeszcze nie użytych, odsłaniają równocześnie, porównują i (zwykle) wyższa karta wygrywa. Kto wygra cztery rundy, wygrywa całą grę.
Khmer / Elements - Prosta a mimo tego chytra gra, gdzie starasz się zakończyć partię w momencie, w którym masz na ręce i przed sobą karty o wyższej wartości niż przeciwnik, ale niższe niż pula na stole. W swojej rundzie możesz dołożyć kartę z ręki do puli, zgarnąć kartę z puli przed siebie, odrzucić najwyższą kartę z gry lub zakończyć partię.
Dla większej ilości osób :
Tragedy Looper - Podstępna gra, w której manipulujesz postaciami na planszy, ale tylko jedna osoba (mastermind) zna warunki powodujące porażkę, a pozostali gracze (protagoniści) muszą doprowadzić do sytuacji gdy żaden warunek przegranej nie został zrealizowany. Jeżeli rozgrywka zakończy się nagle porażką, protagoniści mogą powtórzyć całą partię, ale mają ograniczoną ilość powtórzeń.
Sneaks & Snitches - Na stół wykłada się karty kosztowności o różnych wartościach. Każdy gracz wybiera w tajemnicy po którą kosztowność pójdzie, a którą zablokuje dając cynk Policji. Gracz który wybrał jako jedyny dany łup zgrania go, kilku graczy przy tym samym łupie dostają losowe nagrody pocieszenia, gracz który trafił na zablokowaną kosztowność nie dostaje nic.
Ad Astra - Strategiczny podbój kosmosu, w której na wspólny tor akcji każdy gracz zagrywa zakryte karty akcji (typu "wszyscy zbierają zasoby z takiej a takiej planety", "można przelecieć do takego systemu" bądź "wszyscy mogą postawić nową stację wydobywczą"), a następnie rozstrzyga się kolejno wszystkie wyłożone akcje. Trzeba tu przewidzieć co kto położy, wymierzyć zasoby na akcje przeciwników i wykładać swoje akcje w taki sposób, by móc skorzystać z nich lepiej niż inni.
Empire Engine - Ciekawa mikro-gra, w której gracz ma dwie karty, których każda krawędź wskazuje inną akcję (zbierz zasoby, wymień zasoby na punkty na różne sposoby, atak, obrona). W rundzie każdy gracz potajemnie wybiera o ile obróci każdą kartę, akcje na aktualnie górnej krawędzi są wykonywane. Możliwości obrotów są ograniczone, ale i tak trzeba dobrze wyczuć sąsiadów i zaskoczyć ich własnymi decyzjami.
Melee/ Epix - Zabawna gra twórcy "Coup", której celem jest zdobycie zamku któregokolwiek przeciwnika. W rundzie gracze wybierają jedną z trzech akcji - weź kasę, kup wojsko, atakuj, i rozgrywają je w odpowiedniej kolejności. Klu gry to sposób walki, gdzie atakujący wybiera potajemnie pewną ilość pieniędzy a obrońca zgaduje ile przeciwnik wybrał - jeśli zgadł poprawnie atakujący przegrywa, jeśli nie zgadł przegrywa obrońca, ale w obu przypadkach postawione pieniądze przepadają. Rund jest niewiele, jednostki drogie, kasa wściekle potrzebna do potyczek, ale przy odpowiednim kombinowaniu można grę wygrać zanim ktokolwiek zdąży coś zrobić.
Boss - Specyficzny area-control z dedukcją. Jest kilka miast, każde miasto ma przypisane karty symbolizujących nagrody dostępne w tych miastach - więcej lub mniej kasy, więzienie, wygnanie, śmierć. Do każdego miasta losuje się jedną nagrodę (której się nie ujawnia) a pozostałe karty rozdaje graczom, tak, że każdy ma częściową wiedzę czego w którym miesćie na pewno nie będzie. W swojej rundzie gracz może wysłać pewną ilość gangsterów by okupowali dowolne miasto ale musi też ujawnić jedną ze swoich kart, tak, że w trakcie gry powoli wychodzi co nas czeka w którym mieście. Ponieważ gangsterów trzeba zawsze wysłać więcej niż okupujący wrogi gang ale nie można ich wycofać, trzeba dobrze kombinować kto co wie i jak kogoś ubiec bądź wciągnąć w pułapkę.
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
I jeszcze ciut w stronę gier logicznych... Przewidywanie zagrań przeciwnika to kluczowy element: Gravwell
Mechanicznie bardzo prosta, ale jest nad czym pomyśleć.
Mechanicznie bardzo prosta, ale jest nad czym pomyśleć.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Dzięki za kolejne propozycje. Cactusse przypomniał mi o jednej doskonałej grze, idealnie trafiającej w moje zapotrzebowania - Bossa polecam wszystkim zwolennikom dedukcji i ostożnej gry.
2deMayo też znam - perełka.
Reszty nie miałem okazji zagrać - posprawdzam.
2deMayo też znam - perełka.
Reszty nie miałem okazji zagrać - posprawdzam.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: On myśli, że ja myślę, że on myśli - blef, zmyła, podpuc
Po pierwsze Libertalia, Kameleon i Szklany szlak
Jestem prawie pewien, że to zupełnie nie wypada i zrobię czego prawdopodobnie nie powinienem, ale ponieważ emocje związane z takim przewidywaniem to jedna z rzeczy, którą lubię w grach najbardziej to w swoich osobistych designach starałem się to zawrzeć. Dlatego polecam też rzucić okiem na CVlizacje (dla krótszych bardziej familijnych doznań) i Andromedę (to już czysto gejmerskie analizowanie kto co zrobi - głównie przy składaniu ofert w mechanice ja dzielę Ty wybierasz). Mam nadzieję, że taki shameless plug zostanie mi tym razem wybaczony.
Pozdrawiam.
Jestem prawie pewien, że to zupełnie nie wypada i zrobię czego prawdopodobnie nie powinienem, ale ponieważ emocje związane z takim przewidywaniem to jedna z rzeczy, którą lubię w grach najbardziej to w swoich osobistych designach starałem się to zawrzeć. Dlatego polecam też rzucić okiem na CVlizacje (dla krótszych bardziej familijnych doznań) i Andromedę (to już czysto gejmerskie analizowanie kto co zrobi - głównie przy składaniu ofert w mechanice ja dzielę Ty wybierasz). Mam nadzieję, że taki shameless plug zostanie mi tym razem wybaczony.
Pozdrawiam.