Strona 1 z 3

Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 28 cze 2016, 20:54
autor: Zimoch
Szukam gier szybkich do tłumaczenia a z dużą głębia. Przykład dla mnie China, Medici, Carcassone.

Target gry w gronie rodziny i dla leniwych.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 28 cze 2016, 21:13
autor: misioooo
Multiuniwersum.
Abyss.
Exoplanets.
Packet Row.
K2.

Proste w zasadach.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 28 cze 2016, 21:55
autor: KrzysiekL
Wyspa Skye,
Rój,
Cytadela

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 07:32
autor: warlock
Abalone
Splendor (tak tak, stosunek głębi do skomplikowania jest tutaj zdecydowanie korzystny ;))
Zaginione Miasta

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 08:03
autor: pike
Five Tribes - banalne zasady, duża głębia
Colt Express - banalne zasady, fajna zabawa z odrobiną kombinowania

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 08:34
autor: kaszkiet
Yinsh - właśnie wszedł dodruk. Najlepsza gra logiczna w jaką grałem.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 08:47
autor: Kaktus+
Neuroshima HEX

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 08:52
autor: Ziomalek78
Tikal. Aż dziw że jeszcze nie wymieniony ;)

Wysłane z mojego LG-D335E przy użyciu Tapatalka

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 08:52
autor: warlock
kaszkiet pisze:Yinsh - właśnie wszedł dodruk. Najlepsza gra logiczna w jaką grałem.
Zastanawiałem się nad TZAAREM, grałeś może?

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 09:07
autor: kaszkiet
Nie miałem okazji. Koncepcja TZAARa jest bardzo ciekawa i gra jest na moim radarze.
Grałem jeszcze w DVONNa, ale on mi się podobał tylko od połowy - nie podeszło mi, że pół gry to rozstawianie swoich pionów na planszy, żeby dopiero później "zacząć" grać.
Wczoraj przyszedł mi GIPF z nowego dodruku, ale na razie tylko go rozpakowałem.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 29 cze 2016, 09:44
autor: Toomek
Wybuchowa mieszanka! Do wytłumaczenia w pięć minut, można pokombinować, jest bardzo atrakcyjna wizualnie + w drodze jest dodatek z jeszcze większą możliwością kombinowania :).

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 30 cze 2016, 10:41
autor: Zimoch
misioooo pisze:Multiuniwersum.
Abyss.
Exoplanets.
Packet Row.
K2.
Proste w zasadach.
Packet Row wygląda ciekawie - reszta raczej odpada ze względu na tematykę i klimat. K2 mam. Dziękuje
Ziomalek78 pisze:Tikal
Ciekawe - dzięki.
Kaktus+ pisze:Neuroshima HEX
Miałem - nie ten klimat.
kaszkiet pisze:Yinsh - właśnie wszedł dodruk. Najlepsza gra logiczna w jaką grałem.
Jaki wiek uważasz za minimalny - czy dziecko ma jakieś szanse z dorosłym?
pike pisze:Five Tribes - banalne zasady, duża głębia
Colt Express - banalne zasady, fajna zabawa z odrobiną kombinowania
Five tribes wygląda poważnie, a Colt Express - wygląda genialnie dla dzieciaków :). Dzięki przyjże się grom bliżej.
warlock pisze:Abalone
Splendor (tak tak, stosunek głębi do skomplikowania jest tutaj zdecydowanie korzystny ;))
Zaginione Miasta
Abalone - problem z grami logicznymi jest taki że nie do konca ja je trawie :)
W Splendor grałem raz - potwierdzam :)
Miasta - plus za to że to karcianka - będę miał na uwadze
KrzysiekL pisze:Wyspa Skye,
Rój,
Cytadela
Cytadela - miałem
Rój - ta gra krąży za mną od dłuższego czasu - jest na boardgamearena - muszę wkoncu spróbować.
Wyspa Skye - po ostatniej wideorecenzji na shutupandsitdown - jakoś mnie nie przekonuje.
Toomek pisze:Wybuchowa mieszanka! Do wytłumaczenia w pięć minut, można pokombinować, jest bardzo atrakcyjna wizualnie + w drodze jest dodatek z jeszcze większą możliwością kombinowania :).
Wygląda ciekawie dla dzieci - dziękuje przyjże się.

Dodam jeszcze od siebie 3 karcianki: Haggis, 6 bierze, Fasolki

Czekam na dalsze propozycje:)

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 30 cze 2016, 11:00
autor: kaszkiet
Zimoch pisze:
kaszkiet pisze:Yinsh - właśnie wszedł dodruk. Najlepsza gra logiczna w jaką grałem.
Jaki wiek uważasz za minimalny - czy dziecko ma jakieś szanse z dorosłym?
Nie zorientowałem się, że przez propozycje rodzinne masz na myśli granie z dziećmi. Nie grałem w Yinsha z dzieckiem - gra jest od 9 lat, użytkownicy BGG mówią, że nawet od 8.
Moim zdaniem ona jest umiarkowanie atrakcyjna dla dzieci i nie będzie robić zbyt zachęcającego wrażenia (choć mi jej wygląd bardzo się podoba).
Dorosły będzie miał przewagę przy grze z dzieckiem, choć istotna w niej jest też spostrzegawczość, co może dzieci premiować.
Moim zdaniem jeżeli miałaby to być gra dla dziecka z dolnej granicy wiekowej, to raczej dla specyficznego, o którym wiemy, że potrafi się skupić i czerpać przyjemność z kombinowania i rozwiązywania problemu. To nie jest radosna gra np. typu sugerowany Colt Express, gdzie nieważne co się dzieje, jest zabawnie. Ale potrafi być bardzo satysfakcjonująca, gdy przeciwnik wpadnie w jedną z wielu zastawionych pułapek.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 02 lip 2016, 14:09
autor: wujek2114
Ja polecam Królestwo w Budowie oraz Zooloretto / Aquaretto

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 05 lip 2016, 13:40
autor: Om nom nom
Jka większa rodzina, to tajniacy się sprawdzą (najlepiej działa od 6+, choć na 4-5 osób też jest ok).

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 03 lut 2017, 17:48
autor: Zimoch
Podbijam temat jako że wydaje się nie wyczerpany. Cały czas szukam gier łatwych do tłumczenia. Ostatnio zauważyłem że cenie gry co mają krótki setup także taki ficzer byłby ekstra plusem.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 03 lut 2017, 17:56
autor: louiscyphre
Concordia - tylko 4 strony instrukcji.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 03 lut 2017, 18:01
autor: Al_Dente
TZAAR YINSH, obie propozycje świetne i idealnie pasują do tematu. TZAAR wydaje mi się łatwiejszy do ogarnięcia koncepcyjnie, przez co nawet przy dysproporcji umiejętności między graczami nie jest męczący dla żadnego.

Jest wersja na androida lub pc (jar). Można wypróbować

Dla dzieci z podobnej kategorii bardziej atrakcyjny może być Duke lub Jarl.

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 03 lut 2017, 19:34
autor: żagiel
Pociągi Europa i Zamki Szalonego Króla Ludwika

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 04 lut 2017, 10:38
autor: Pan QnshT
Ticket to Ride
Concordia
Zamki szalonego króla Ludwika
Wyspa Skye
Red 7

Wszystkie do wytłumaczenia w 5min ale za to są "ETLHTM" !!!!

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 04 lut 2017, 13:21
autor: louiscyphre
Cesarski Kurier - zapomniany, bardzo dobry a tylko trochę cięższy od Ticketa

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 04 lut 2017, 18:51
autor: Aville
Uważam ze z racji sposobu dociagu kart planowanie trasy w Kurierze jest jeszcze bardziej losowe niż we Wsiąść do pociągu, a brak blokowania tras czyni tę gra latwiejsza od PPociągów.i generalnie strasznie pasjansowatą ;)

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 04 lut 2017, 20:33
autor: Zimoch
Muszę przyznać że miałem Cesarskiego Kuriera i mi nie podszedł totalnie

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 04 lut 2017, 23:15
autor: arturpe
Tash Kalar, Innowacje, rodzinnie tak, ale dla dzieci zbyt trudne.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.

: 31 mar 2019, 22:15
autor: Zimoch
Witam , odświeżam wątek - co macie jeszcze do polecenia o tym profilu