Runewars: The Miniatures Game
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 13 times
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Powiem że wygląda to naprawdę ładnie i może się skusze jak wyjdzie ciekawe ile będą chcieli za to wydoić
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Powoli zaczynam się przyzwyczajać że jest to cena jaką będę wydawać na gry. Obawiam się tylko czy Galakta to wyda. O gry SW nie ma co się martwić ale tu może być problem.
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Runewars: The Miniatures Game
Dwa oddziały plus bohater i potwór? I to ma zastąpić WFB?
Rozumiem, że będą dodatki, ale to chyba nie ta skala.
Rozumiem, że będą dodatki, ale to chyba nie ta skala.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Runewars: The Miniatures Game
Dlaczego?b_sk pisze:Na kolejne dodatki do gier od FFG na licencji GW bym już nie liczył.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 03 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Runewars: The Miniatures Game
Bo wchodzą bezpośrednio i wyraźnie na teren GW. Nigdy wcześniej tego nie robili bo GW bardzo nie lubi konkurencji. W połączeniu z zupełną ciszą w temacie nowych dodatków i gier na licencji, myślę, że im się trochę drogi rozeszły, a szkoda bo na karcianego questa miałem ochotę.Wallenstein pisze:Dlaczego?b_sk pisze:Na kolejne dodatki do gier od FFG na licencji GW bym już nie liczył.
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Ta zapowiedz to otwarta deklaracja wojny GW weszło ostatnio mocno w rynek planszówek, FFG musiało odpowiedzieć. Wydaje mi się, że to faktycznie oznacza koniec współpracy a to oznacza koniec karcianego WHQ, koniec Podboju LCG i brak dodruków Zakazanych Gwiazd, które tym bardziej trzeba chociaż by w celach spekulacyjnych
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Czyżby ZG miały powtórzyć historię swojego poprzednika Starcrafta?karawanken pisze:brak dodruków Zakazanych Gwiazd
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Mają rozmach sukinsyny...
Niemniej jestem mocno sceptyczny; X-Wing to bardzo lekka, tylko rozdmuchana gra. Świetnie wstrzela się w rynek pół-masowy, ale raz, nie widzę non-gamerów wpychających grubo grubsze $$$ za miałkie Terrinoth, które w dodatku 'trzeba' malować...
Z kolei wargamerzy oczekują dobrego plastiku (a to będzie zdecydowanie niższa półka, zakładając proces ten sam co przy IA oraz D2ed), oraz solidnych reguł (a nie tylko pół-przygodowego grania jak w X-Wingu). Nie bardzo widzę mechaniki X-Winga przeskalowanej do mięsistej gry, ale kto wie - zagrać dam się namówić.
No i oczywiście wszystko rozbije się o jakość figurek - a nie mam wysokich oczekiwań nie tylko co do poziomu detali, ale też jakości rzeźb, wnioskując po 'własnych' tworach FFG...
Co tak was podnieca w tym tytule?
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Niemniej jestem mocno sceptyczny; X-Wing to bardzo lekka, tylko rozdmuchana gra. Świetnie wstrzela się w rynek pół-masowy, ale raz, nie widzę non-gamerów wpychających grubo grubsze $$$ za miałkie Terrinoth, które w dodatku 'trzeba' malować...
Z kolei wargamerzy oczekują dobrego plastiku (a to będzie zdecydowanie niższa półka, zakładając proces ten sam co przy IA oraz D2ed), oraz solidnych reguł (a nie tylko pół-przygodowego grania jak w X-Wingu). Nie bardzo widzę mechaniki X-Winga przeskalowanej do mięsistej gry, ale kto wie - zagrać dam się namówić.
No i oczywiście wszystko rozbije się o jakość figurek - a nie mam wysokich oczekiwań nie tylko co do poziomu detali, ale też jakości rzeźb, wnioskując po 'własnych' tworach FFG...
Co tak was podnieca w tym tytule?
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
No i X-Wing był 100Pln za core set, a to będzie 100$ za core set o podobnej żywotności...
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Runewars: The Miniatures Game
Descent, Runebound, Runewars karciana, Battlelore. Kompletnie nieznane gry w tym miałkim settingu
Poza tym wątpię by po tym, co napisałeś, argumenty "podnieconych" cię przekonały
Poza tym wątpię by po tym, co napisałeś, argumenty "podnieconych" cię przekonały
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Runewars: The Miniatures Game
Ja również nie widzę tej gry..
Skąd ta ekscytacja walką dwóch oddziałów + bohater?
Skąd ta ekscytacja walką dwóch oddziałów + bohater?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Mi się świat Terrioth podoba i nie mam dużych oczekiwań względem figurek. Bardzo żałuję, że Battlelora 2ed nie jest po polsku a fajnie by było mieć prosty lądowy system do pogrania z synem.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Runewars: The Miniatures Game
Ale ja bardzo lubię Runewars, fajna epicka, lekka rozgrywka w rozsądnym czasie. Tylko, że jeśli ktoś ma spędzić dziesiątki godzin na malowaniu figurek, to oczekiwania ma wyższe niż do planszówki. Nie wyobrażam sobie kompletowania armii, której się 'nie czuje'. Musi chyba kogoś pociągać dana frakcja, albo dzięki dostarczonemu fluffowi, albo stylistyce figurek, albo własnemu konceptowi i wyobrażeniom.
Zaletą trupów jest to, że nie muszą być specjalnie oryginalne, bo czego od nich oczekiwać niż wstania ze zmarłych i zalania świata? Ale Daqan lords, czy elfy naprawde napawały mnie żałością. Dowolny geek RPG w jeden weekend przygotowałby lepszy background niz to niewiarygodnie cheesy co serwowało nam FFG (a gralem np. w Battlelore 2ed na ipadzie).
Terrinoth jest archetypem generycznego fantasy aż do granic parodii - gdyby w jakimś odcinku Bing Bang Theory mieli grać w jakieś fikcyjne RPG, to mniej więcej tak by się prezentowało.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Zaletą trupów jest to, że nie muszą być specjalnie oryginalne, bo czego od nich oczekiwać niż wstania ze zmarłych i zalania świata? Ale Daqan lords, czy elfy naprawde napawały mnie żałością. Dowolny geek RPG w jeden weekend przygotowałby lepszy background niz to niewiarygodnie cheesy co serwowało nam FFG (a gralem np. w Battlelore 2ed na ipadzie).
Terrinoth jest archetypem generycznego fantasy aż do granic parodii - gdyby w jakimś odcinku Bing Bang Theory mieli grać w jakieś fikcyjne RPG, to mniej więcej tak by się prezentowało.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Runewars: The Miniatures Game
Pierwsze to ciekawość. Sęk w tym, że po uśmierceniu przez GW świata i systemu WFB żaden oficjalny wydawca nie skusił się o zapełnienie próżni po młotku. Chodzi to o system masowy-rankowy w świecie fantasy. Obecnie mamy dwa regimentowe tytuły - KoW2 i fanowski projekt 9th. Obok zaś są skirmishowe masówki w roli AoS i Warmachiny. Problemem tych systemów jest silnik mechaniczny - ciężki i mało innowacyjny w stosunku do takiego x-winga albo świetnych mechanik planszówek. Jakbym miał wskazać najlepszą mechanikę do bitewniaka w klimacie fantasy to chyba wskazałbym Battlore2 - tyle, że to planszówka, chociaż z wszystkimi elementami bitewniaka. Jeśli nowy bitewniak FFG będzie posiadał jeszcze ciekawszą mechanikę niż x-wing to może w końcu rynek bitewniaków doczeka się pierwszego masowego bitewniaka fantasy z dobrze opracowaną mechaniką. Sporo graczy czeka na tego typu bitewniaka. Oczywiście nie wiadomo, czy FFG spełni te wymagania. Frakcji musi być więcej. Sttarter raczej nie reprezentuje pełnej skali domyślnego formatu (podstawka w x-winga to chyba też było 50 punktów, a nie 100). Trochę boli brak pre-paintowanych modeli, bo to znacznie zwiększa szansę przebicia, ale może jeszcze się z tym ogarną ;P. Oczywiście to coś musi być przetłumaczone na rodzime języki co jest kolejnym kluczem do zdobycia popularności.schizofretka pisze:Co tak was podnieca w tym tytule?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2016, 15:04 przez Krispos, łącznie zmieniany 1 raz.
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
Proszę mi nie moich słów nie wciskać w usta.Krispos pisze:ariser pisze:Co tak was podnieca w tym tytule?
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars: The Miniatures Game
To rzeczywiście różne opinie mamy - dla mnie mechanika KoW jest świetna, gdyż przyświecająca jej brzytwa okhama pozwala na naprawdę dużą skalę bitew. Brak fajerwerków i fikuśnych mechanik, ale dla mnie urok mass battles wynika z dużej liczby jednostek na stole - to skala czyni grę, a nie szczegółowość dostępnych akcji pojedynczego regimentu (tak jak w szachach każda bierka osobno ma minimalne możliwości, ale ich kooperacja daje olbrzymie drzewo decyzyjne). X-Wing to jej przeciwieństwo - wzorowany na bardzo fajnym, ultralekkim Wings of Glory, dodał mnóstwo chromu, który nie przekładał się na głębię strategii. Niewątpliwie teraz, po x falach, ludzie wyciągają na turniejach z niego więcej, niż gdy ja się z nią zapoznawałem.
Battlelore 2ed to też dla mnie odgrzewany kotlet był z zestarzałej mechaniki, z typowym dla FFG chromem nie przekładającym się na faktyczne możliwości strategiczne. Dużo bardziej podobały mi się Bitwy Westeros, ale nawet tam miałem wrażenie, że istotną decyzję tak naprawdę podejmowałem raz, na początku bitwy, planując jej strategię. Po zwarciu z wrogiem elastyczność gwałtownie malała - zwykle zwarcie trwało do wyeliminowania jednej strony, a przerzucenie jednostek na drugie skrzydło nierealne w praktyce. Bardzo klimatyczne i realistyczne, ale trochę nudne jako gra dla mnie.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Battlelore 2ed to też dla mnie odgrzewany kotlet był z zestarzałej mechaniki, z typowym dla FFG chromem nie przekładającym się na faktyczne możliwości strategiczne. Dużo bardziej podobały mi się Bitwy Westeros, ale nawet tam miałem wrażenie, że istotną decyzję tak naprawdę podejmowałem raz, na początku bitwy, planując jej strategię. Po zwarciu z wrogiem elastyczność gwałtownie malała - zwykle zwarcie trwało do wyeliminowania jednej strony, a przerzucenie jednostek na drugie skrzydło nierealne w praktyce. Bardzo klimatyczne i realistyczne, ale trochę nudne jako gra dla mnie.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Runewars: The Miniatures Game
Wydaje mi się, że na wyrost piszecie o jakichś wojnach między GW a FFG. To chyba za mały rynek i skala by się na siebie obrażać, i odbierać sobie licencje. Jeśli tak faktycznie się stało to proszę o jakieś źródło, bo przyznam że byłoby to ciekawe. I trochę jednak niepokojące, bo produkty FFG o Warhamerze są dla mnie z zasady must buy, a to by oznaczało, że będę o wiele mniej planszówek kupował. Druga rzecz, że jeśli faktycznie by te licencje wygasły to jakoś nierównomiernie, bo dodatków do Wh40k: Conquest jest już zapowiedziane na kilka przyszłych miesięcy. Prędzej braku dodatku do Zakazanych Gwiazd dopatrywałbym się w założeniach już przy projektowaniu gry, albo w co wątpię, w słabej sprzedaży.
No i idąc dalej tą hipotetyczną wojną to też nie sądzę, by GW jakoś rozsierdziło FFG swoimi "planszówkami" typu Imperial Knight: Renegade, Deathwatch Overkill czy Assassinorum. To jednak zupełnie inny rynek, gdzie ważną jego część stanowią modelarze. Gry FFG to otwórz i zagraj a gry GW to otwórz, sklej, pomaluj, zagraj, dokup nowe figurki. Jeśli ktoś komuś wchodzi w paradę to właśnie robi to FFG.
Nie jestem znawcą bitewniaków, ale też odnoszę wrażenie, że to (Runewars) nie jest jednak ta jakość, którą prezentuje GW. Ciężko to ocenić przez ten kreskówkowo warcraftowy design. Jeśli mają czymś konkurować to co najwyżej ceną pojedynczych figurek, co zresztą nie byłoby "tylko". Fragment, w którym wspominają że będą filmiki instruktażowe jak malować i ogólnie jakieś ogłoszenia związane z farbami sugerowałby też, że to nie jest testowanie rynku, tylko za chwilę będziemy mieli cały oddzielny dział FFG poświęcony bitewniakom. Nie sądzę by tak się angażowali z jednym tytułem.
No i idąc dalej tą hipotetyczną wojną to też nie sądzę, by GW jakoś rozsierdziło FFG swoimi "planszówkami" typu Imperial Knight: Renegade, Deathwatch Overkill czy Assassinorum. To jednak zupełnie inny rynek, gdzie ważną jego część stanowią modelarze. Gry FFG to otwórz i zagraj a gry GW to otwórz, sklej, pomaluj, zagraj, dokup nowe figurki. Jeśli ktoś komuś wchodzi w paradę to właśnie robi to FFG.
Nie jestem znawcą bitewniaków, ale też odnoszę wrażenie, że to (Runewars) nie jest jednak ta jakość, którą prezentuje GW. Ciężko to ocenić przez ten kreskówkowo warcraftowy design. Jeśli mają czymś konkurować to co najwyżej ceną pojedynczych figurek, co zresztą nie byłoby "tylko". Fragment, w którym wspominają że będą filmiki instruktażowe jak malować i ogólnie jakieś ogłoszenia związane z farbami sugerowałby też, że to nie jest testowanie rynku, tylko za chwilę będziemy mieli cały oddzielny dział FFG poświęcony bitewniakom. Nie sądzę by tak się angażowali z jednym tytułem.