Codex: Card-Time Strategy

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/131 ... e-strategy

Nowa karcianka od Davida Sirlina, twórcy Yomi, Puzzle Strike i innych świetnych gier.
Tym razem to zamknięta niekolekcjonerska karcianka będąca połączeniem kilku gatunków: Magic: The Gathering - Mage Wars - Dominion.

Link do serii artykułów D.Sirlina o taliach i o powstawaniu gry: http://www.sirlin.net/codex/?rq=codex

Recenzenci się zachwycają, Tom Vasel sprzedał prawie wszystkie swoje karty Magica po dostaniu Codexa. Link do recenzji: https://boardgamegeek.com/video/109205/ ... le-6-codex

Obrazek

Zapraszam do zapoznania się!

Obrazek
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Sekator »

A wiesz gdzie mozna to u nas dostac?
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Chyba tego jeszcze w europie nie widzieli.. Na pewno gry Davida Sirlina można było w przeszłości kupić w kilku sklepach, czekamy aż będzie coś wiadomo o tej.
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Sekator »

Core set widze w Planszomanii, ale nic ponad to, a w takiej grze dodatki to chyba mus.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Deluxa można dostać wyłącznie zamawiając na sirlin games, płacąc gigantyczne pieniądze za przesyłkę. Podziękowałem.
Ale powołując się na BGG (https://boardgamegeek.com/thread/163498 ... uxe-buyers) kolejne zestawy będą wypuszczane z opóźnieniem, pewnie co miesiąc/dwa miesiące.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Ayaram »

Wszystko ładnie pięknie, tylko nie mogę ogarnąć za diabła jednego. Twórcy "niekolekcjonerskich" (głupio nazywać niekolekcjonerskimi gry z milionem dodatków, ale niech będzie ;) ) się prześcigają, by wymyślać coraz to nowsze urozmaicenia, jakby konkurencja na tym polu była jakaś absurdalna, plansze do gry, kości, spellbooki, cudy na kiju. I wszystko pięknie, gdyby nie... fakt, że nie ma właściwie ani jednej udanej prostej karcianki w stylu magica. No nic.

Sam pomysł wygląda spoko. Pomysł na to, by zmienić grę z deck-buildingowej w stylu Magica, w grę deck-buldingową w Dominiona jest zaiste ciekawy. Problem tylko jaki tu widzę to próg wejścia. Znowu spellbook i budowanie talii w trakcie gry premiuje doświadczenie, dodatkowe te wszystkie sfery do rozwijania. Mi tam się zawsze wydaje, że w takich grach prostota rządzi. No i taki problem, że bez deluxa nie kupie :lol: No nic, pożyjemy zobaczymy, ale chyba jeden z świętych grali planszówek (czyli - gra w stylu CCG doskonała do domowego grania) dalej nie zdobyty.

PS: umarłem.

Obrazek

PS 2: pomysł na słodkie zwierzątka ninja jest pro epicki.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Panda rządzi!
Tom Vasel twierdzi, że przebiło medźika, mnie to jednak nie rusza, bo podobieństwo do medźika to dla mnie wada gry ;) (i była to pierwsza gra Sirlina wobec której pozostałem sceptyczny, właśnie przez porównania z mtg, dopiero Tom Vasel mnie namówił na opuszczenie gardy).

Ale nie ma co wróżyć z fusów, wygląda ciekawie, Sirlina popieram - core seta zamierzam spróbować.
Keo
Posty: 47
Rejestracja: 24 sie 2012, 16:13
Lokalizacja: Świebodzice
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Keo »

Brak wysokiego progu wejścia, talie są premade (tak można tworzyć własny deck, ale to będzie dziwne ze względu na frakcje oparte na kolorach/żywiołach) a jak premade to nie ma całego tego bałaganu z tworzeniem tali (co mi bardzo przeszkadza w podboju), nie mam czasu ani chęci bawić się w optymalizowanie tali - tak więc gry takie jak ta, z premade deckami są idealne dla mnie (tak samo Mage Wars i Ashes). Ogólnie zamówiłem, ale możliwe że ta gra nawet nie będzie dostępna na Planszomani znając ich wspaniałe przedsprzedaże ;))
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: misioooo »

Ayaram pisze:No nic, pożyjemy zobaczymy, ale chyba jeden z świętych grali planszówek (czyli - gra w stylu CCG doskonała do domowego grania) dalej nie zdobyty.

PS: umarłem.
Spoiler:
PS 2: pomysł na słodkie zwierzątka ninja jest pro epicki.
Jak dla mnie EPIC jest właśnie do domowego grania. Bierzesz talie zgodnie z instrukcją (są tam "premade decki" opisane) i pykasz. Gra bardzo szybka, dynamiczna i na początku wydaje się, że każda karta jest przepotężna :) Rozgrywka dynamiczna bardzo.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Keo
Posty: 47
Rejestracja: 24 sie 2012, 16:13
Lokalizacja: Świebodzice
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Keo »

misioooo pisze: Jak dla mnie EPIC jest właśnie do domowego grania. Bierzesz talie zgodnie z instrukcją (są tam "premade decki" opisane) i pykasz. Gra bardzo szybka, dynamiczna i na początku wydaje się, że każda karta jest przepotężna :) Rozgrywka dynamiczna bardzo.
To jedna z niewielu pozytywnych opinii o EPIC które przeczytałem :shock:, niestety w EPICa nie udało mi się zagrać.
kali
Posty: 489
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: kali »

Keo pisze:
misioooo pisze: Jak dla mnie EPIC jest właśnie do domowego grania. Bierzesz talie zgodnie z instrukcją (są tam "premade decki" opisane) i pykasz. Gra bardzo szybka, dynamiczna i na początku wydaje się, że każda karta jest przepotężna :) Rozgrywka dynamiczna bardzo.
To jedna z niewielu pozytywnych opinii o EPIC które przeczytałem :shock:, niestety w EPICa nie udało mi się zagrać.
Epic jest fajny. Minusem jest losowość, która potrafi dobić. Ale z racji szybkości rozgrywki jest to mały minus. Mi osobiście bardziej podoba się wersja PNP (jest trochę bardziej przewidywalna).
Codex – interesowałem się swego czasu (na etapie beta testów), ale jakoś nie ruszyło mnie za bardzo, stanowczo wolę Epica z rozdzielonymi frakcjami.
PS. Panda występuje w prawie każdej grze Sirlina, więc i tutaj nie mogło jej zabraknąć.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: pinata »

Codex mnie nie przekonuje.

Na pierwszy rzut oka odpycha eklektyzm setting-u i ogólnie grafika. Psy w czapkach i pandy rzygające tęczą wymieszane z mechami, statkami kosmicznymi, elfami, demonami i wojownikami ninja tworzą niestrawną sałatkę.

Po drugie nie podoba mi się idea wielu zamkniętych "szkół" (w oryginale "specs", tj.: Fire, Truth, Necromancy, Ninjutsu, itd - jest ich ze 20). W teorii można (pod pewnymi warunkami) używać "AŻ" dwóch jednocześnie, ale w praktyce zapewne nie będzie to rozwiązanie optymalne. Jest to coś, co bardzo odrzuciło mnie od Blue Moon Legends.

Mimo, że gra być może broni się mechanicznie, to poszukując idealnego zamiennika M:tG nadzieje nadal będę wiązał z Mage Wars:Academy (aspekt taktyczny/przestrzenny Areny uznając za zbędny).
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Sekator »

Ale czy w MtG przez przypadek tez nie mozna uzywac jednoczesnie 2 kolorow?

Mnie ta gra jako gra przekonuje, ale nie lubie jak mi sie wciska niekompletny produkt, wiec spasuje, moze kupienjak ktos sie bedzie pozbywal deluxe seta tanio :D
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: pinata »

Sekator pisze:Ale czy w MtG przez przypadek tez nie mozna uzywac jednoczesnie 2 kolorow?
Możesz używać nawet pięciu.

Ale chodzi o to, że w przypadku istnienia dużej liczby wąsko wyspecjalizowanych "szkół", najlepsze efekty zazwyczaj uzyskuje się grając kartami tylko jednej z nich. One w naturalny sposób się "kombują". Dodając do talii budynek i jednostkę z innej szkoły i rezygnując z pozostałych kart tej dodatkowej szkoły, tracisz ową synergię.

Dla odmiany istnienie niewielkiej liczby rozbudowanych kolorów w M:tG pozwala na dużo większą swobodę. Zauważ, że składając dwukolorowy deck masz dostęp do (w przybliżeniu) 40% z ogólnej liczby kart (2 z 5 kolorów). W przypadku Kodeksu będzie to w przybliżeniu 10% (2 z 20 szkół).
Keo
Posty: 47
Rejestracja: 24 sie 2012, 16:13
Lokalizacja: Świebodzice
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Keo »

Sekator pisze:Ale czy w MtG przez przypadek tez nie mozna uzywac jednoczesnie 2 kolorow?

Mnie ta gra jako gra przekonuje, ale nie lubie jak mi sie wciska niekompletny produkt, wiec spasuje, moze kupienjak ktos sie bedzie pozbywal deluxe seta tanio :D
Raczej nikt nie będzie sprzedawał w EU deluxe seta, a na pewno nie tanio ;). 200$ sam deluxe +100$ za shipping do EU. To jest kompletny produkt, sporo czasu nim się ogra, a do tego momentu wyjdą dodatki.

Setting dla mnie na +, ile razy mogę oglądać typowe fantasy? 'Epickie' elfy, krasnoludy, aaa no i muszą być smoki ;). Powiem tylko jeszcze że Arena > Academy, chyba że problem jest ilość miejsca, mobilność gry i czas to wtedy faktycznie Academy
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: pinata »

Keo pisze:Setting dla mnie na +, ile razy mogę oglądać typowe fantasy? 'Epickie' elfy, krasnoludy, aaa no i muszą być smoki ;).
Każda rzecz się może znudzić, to fakt. Ale statek kosmiczny, panda rzygająca tęczą i pies w czapce nie wydają mi się dobrą odpowiedzią na ten problem.

Podejście autorów Kodeksu kojarzy mi się z cytatem z "Sensu Życia według Monty Pythona", kiedy zamówiwszy wszystkie pozycje z menu, Pan Creosote finalizuje transakcję:

Maître-D': Pochwalam wybór, monsieur. Jak podać? Wszystko zmieszane w wiadrze?
Pan Creosote: Tak. Jajka na wierzchu.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Według informacji które podawali podczas Kickstartera - zestaw DELUXE nie będzie dostępny w sklepach, można go kupić tylko i wyłącznie na stronie Sirlin games. Niech to szlag, przesyłka jest zbójecka.
Ale wszystkie te karty będą w sumie w kolejnych zestawach (całkiem możliwe, zwłaszcza znając Sirlina, że każdy z nich będzie własnym corem, nie ma pewności).
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Ayaram »

200*3 +100 by mieć wszystkie karty z deluxa + obowiązkowe dobre customowe pudło (bo jak to inaczej sensownie trzymać z tymi 6 klaserami i w ogóle?) + materiałowe maty których nie ma w CSie.

Bez tej bu*lshit przesyłki brałbym deluxa w ciemno.
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Sekator »

Kolejne sety maja byc bez klaserow z tego co czytalem
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Ayaram »

No jak? To już by był kompletny bezsens.
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Sekator »

No niestety. Na bgg taki pisali. W koncu deluxe to deluxe.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Ayaram »

No akurat to już bym podpiął pod kastrakcje gry, a nie "wersję nie-deluxe", ale co tam...

Mi tam setting nie przeszkadza. Chociaż trochę dziwi, bo fakt dużo osób pewnie skreśli grę za sam temat. Generalnie nie widzę różnicy między tym, a takim światem np. summoner wars, który jest niby o niebo bardziej spójny, ale przez zerową historię i tak się go totalnie nie czuje. A, że mały słodki szop pracz rozwala statek kosmiczny, to no cóż... I tak mniej to razi niż w SW, gdzie dobrze wiedzieliśmy, że takie sytuacje to totalny bullshit. Tutaj dalej mogę żyć w złudzeniach że to świat w którym szopy rozwalają statki i to normalne ;)
Ravn
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:18
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Ravn »

Czy ktos wie gdzie mozna za normalna cene zdobyc dodatki do tej gry albo wersje deluxe? Bo na stronie Sirlin jest, ale 225 dolcow za gre i 110 za wysylke daje to 330USD czyli ok. 1300PLN, troche przegina za 1 gre.
W Polsce widzialem ze mozna dostac core set z 2ma kolorami (6 bohaterow) i dodatek z 2ma neutralnymi bohaterami. Czyli brakuje 2 dodatkow po 2 kolory (12 herosow), ktore mozna niby sciagnac z amazona.uk, ale to cena 200zl za kazdy plus wysylka. Wyjdzie co prawda taniej niz deluxe, ale i tak sporo, no i nie ma tam klaserow dla odpowiednich kolorow (straszna lipa). Taki beznsesowny sposob wydania grze chyba nie pomoze. Nie mogli tego normalnie wydac w jednym pudle? 700 kart to tak jak w Legendary. Dorzucic 6 klaserow i byloby git, ale wola cyckac do upadlego.
Ktos cos slyszal moze o sklepie, ktory sprowadzilby to? Czy raczej u nas w PL nie ma to sensu?
I dla tych co grali- jest rzeczywiscie tak rewelacyjnie jak chwali Vasel? Jak gra wypada w stosunku do innych karcianek magicopodobnych, np. Ashes czy Epic? Warto kupic sam core set?
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Nie wiem nic o dodatkach. Gdzieś na forum bgg gadali, że w odstępie miesiąca pojawią się w hurtowniach i w sklepach. Czekam cierpliwie.

Co do gry - polecam kupić Core Set i zobaczyć jak się podoba. Gra daje bardzo intensywny...posmak Warcrafta III.
Jako zagorzały antyfan magicopodobnych wytworów nie mam prawa głosu w polecaniu/odradzaniu, ale jako zagorzały fan Davida Sirlina powiem - bardzo się zawiodłem. Wyciągam tylko w celu pokazania ludziom i rozmowy o wrażeniach z rozgrywki, bo wciąż mam gorejące serce do D.Sirlina i ufam, że znajdę w innej frakcji coś za co docenię tę grę jak poprzednie w uniwersum (Puzzle Strike, Yomi, Flash Duel, Pandante), które pokochałem.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 218
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 187 times
Kontakt:

Re: Codex: Card-Time Strategy

Post autor: Qnnrad »

Po długim czasie mogę wrzucić update.
Przede wszystkim nie należy się zniechęcać brakiem binderów w dodatkach (zawierających same karty, dwa opakowania po 6 talii, łącznie 12 talii: 3 białych, 3 fioletowych, 3 czarnych i 3 niebieskich). Po długim graniu i testowaniu różnych kombinacji zrezygnowaliśmy z nich i wyszło to grze na dobrze - poszukiwanie konkretnej karty jest szybkie, i sprzątanie (segregowanie) kart po grze to żaden problem. Warto spróbować, ja moje 2 bindery z core setu chętnie odsprzedam - ale kart z pewnością nie oddam.

Choć mam z tą grą silny love/hate relationship, polecam ją z całej siły.
Nie rozumiałem jej. Nieprofesjonalna, lakonicznie napisana instrukcja wzbudzała rzeczywisty gniew, ale cały czas czułem, że to nie gra jest niezrozumiała - tylko ja nie umiem jej pojąć. Intrygowała i siedziała cały czas z tyłu głowy. Minęły miesiące i dopiero co dorwałem dodatki. Po zaimplementowaniu dodatkowych talii w 4 kolejnych kolorach gra totalnie i na nowo zszokowała głębią i mnogością możliwych podejść i strategii. Mimo dziesiątek gier (w sam długi weekend zjadła mi ponad 15 godzin pasjonującego grania) dopiero czuję, że skrobię powłokę gry, dopiero zaczynam dostrzegać możliwe interakcje i czuję, że z każdą kolejną partią gram coraz bardziej świadomie. Dla mnie to gigantyczna zaleta, nawet w świecie w którym doba jest zawsze za krótka.

Na zakończenie się powtórzę: Gra daje z karcianek i RTSów (jak mówiłem wcześniej, dla mnie to karciankowy Warcraft 3) to co najlepsze, kombinowanie nad układami i najlepszym wykorzystaniem mocnych stron - obdzierając je jednak, na szczęście, z najgorszych wad LCG i CCG - czyli syndromu "niekompletnej gry", szukania kart w boosterach/sklepach, zastanawiania się "a co by było jakbym jednak wydał 200 zł te karty" i potem czekania na ich dobranie we właściwym momencie. Zafascynowała mnie i nie puszcza, a choć na zmianę poniża mnie i nagradza - inspiruje mnie do dalszego odkrywania. Polecam!
ODPOWIEDZ