Strona 12 z 92

Re: Nemesis

: 23 sty 2018, 23:13
autor: Usunięte
pavel pisze:
DarkSide pisze:Przepraszam, że tak się wtrącę między wódkę, a zakąskę... :wink: pavel to że padła informacja, iż między pomysłem/pierwszym prototypem, a finalnym produktem minęło 4-5 lat, to wcale nie znaczy że bite 1800dni autor siedział na zadzie i pracował nad produktem. Wiele różnych pozaplanszówkowych spraw mogło mieć miejsce. Różnie się w życiu plecie i nie samym Nemesis człowiek żyje :wink:
Poza tym niejednokrotnie się zdarza, iż produkt wraca do szuflady na jakiś czas i wraca się do niego, gdy ma się głowę pełną świeżych pomysłów. Do tego pewnie rozmowy biznesowe, zapewne trochę konsultacji prawnych odnośnie samego uniwersum, szaty graficznej. :twisted: Dolicz logistykę każdego konwentu na którym bywał autor z prototypem, wyjazdy, rozjazdy, załatwianie testerów, rozmowy z nimi, przemyślenie uwag testerów, ponowne testowanie kolejnych porcji uwag. Pisanie instrukcji, dokładanie kolejnych elementów, wyrzucanie pewnych elementów, badanie wpływu na balans. Przygotowanie kampanii na KS, wymyślanie SG. Na pewno żaden element marki "Nemesis" nie został wypuszczony do oficjalnego obiegu bez osobistego przyklepania przez Adama.
Przy tak poważnie wyglądającym produkcie, który właśnie zbiera ponad 2M$ 4-5 lat to jednak absolutnie usprawiedliwiony czas na dopieszczenie produktu. Prędzej bym był podejrzliwi wobec akcji na KS która oferowałaby mi taki produkt który powstałby od zera w przeciągu jednego roku kalendarzowego.
And last but not least... jakieś życie osobiste niezwiązane z pracą nad grą :roll: Wyobrażasz sobie pracę (jakąkolwiek) przez okrągłe 4-5 lat bez czasu poświęconego na cokolwiek innego, co będzie odskocznią od tego?

Ależ proszę :-). Zacząłem od pytania jak wyglądało testowanie gry, przez ten czas, jak z grą jednoosobową. A kończy się (z całym szacunkiem) na historii tworzenia nowoczesnej gry planszowej. Dalej nikt nie odpowiedział na l moje pytanie a doszło już do tego, że oceniam grę przez figurki :-). Tak pisałem o napompowanym baloniku, bardziej myśląc, że jestem pod wrażeniem wsparcia. Pisałem, że jak będzie coś mi się w niej niepodobać to będzie malina roku, ale tylko dlatego, że nie mam odpowiedzi na kilka prostych pytań. A chciałbym zacząć od polskiego forum, prościej się nie da. Jedno z nich Czy ktoś z polskich graczy, którzy testowali grę może powiedzieć coś o trybie solo? I pytam również w imieniu kilku innych użytkowników. I uwaga! Nie piszcie w stylu, samemu to się gra w komputer, ok. Uff
To typowe dla tego forum, spytasz o przysłowiowy haczyk, a dostaniesz odpowiedz jaka jest najlepsza łódź do połowów...według znawców tematu
Ja też jestem ciekaw czy ta gra jest dobra solo, grał ktoś?

Gratulacje dla twórców, kolejny wielki sukces KS, oby tak dalej

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 00:37
autor: Rocy7
Troche inaczej odebrałem pewne Twoje wypowiedzi
pavel pisze: Nie pisałem, że testowały pobłażliwe osoby. Nie miałem wprost zastrzeżeń do testerów.
pavel pisze: Ktoś lub coś, w tym przypadku człowiek jest "narzędziem do testowania", jeżeli jest słabej jakości to testy mogą trwać długo. Czyli zły dobór graczy
pavel pisze:Nie napisałem, że jest "przehypowana"
pavel pisze: Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :)

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 08:17
autor: jakmis83
pavel pisze:Jedno z nich Czy ktoś z polskich graczy, którzy testowali grę może powiedzieć coś o trybie solo? I pytam również w imieniu kilku innych użytkowników. I uwaga! Nie piszcie w stylu, samemu to się gra w komputer, ok. Uff
Podłączam się do pytania. Czy ktoś z Was wie jak działa lub ma działać tryb solo?
Pytanie zasadne, bo od tego zależy czy będę ją brał pod uwagę w kontekście zakupu lub wsparcia, co jeszcze mogę zrobić.
Pavel ma rację: do tej pory(tak jak zresztą w przypadku wątku o LoH) nikt nie odpowiedział na to pytanie.
Tak więc prosimy o odpowiedź :)

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 08:36
autor: pavel
Rocy7 pisze:Troche inaczej odebrałem pewne Twoje wypowiedzi
pavel pisze: Nie pisałem, że testowały pobłażliwe osoby. Nie miałem wprost zastrzeżeń do testerów.
pavel pisze: Ktoś lub coś, w tym przypadku człowiek jest "narzędziem do testowania", jeżeli jest słabej jakości to testy mogą trwać długo. Czyli zły dobór graczy

pavel pisze:Nie napisałem, że jest "przehypowana"
pavel pisze: Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :)

Tekst oderwany od kontekstu (jeśli czujesz się urażony, nie miałem takiego zamiaru). Mam obawy o tryb solo w LoH i tak samo o Nemesis. Przypuszczam, że był pobłażliwe potraktowany przez osoby, które testowały i egzystuje w tytułach jako taki sobie dodatek, bardziej jako jakiś "trend". Wnioskuję, po braku informacji jak i jakichkolwiek chęci recenzentów do sprawdzenia tej opcji. Oraz po mechanice solo w LoH, która pozwala skończyć grę po zaledwie kilku minutach. Owszem dostałem info, że sam autor testował kilkadziesiąt razy i to jest jak narazie jedna pozytywną informacja

Hype napompowany do maksimum. Jakbyś nie wiedział, to słowo pochodzi z ang. I jak najbardziej określa pozytywne odczucia, podekscytowanie danym tytułem, dobrą kampanią promocyjną. Nie tylko ja pisałem, że mam wrażenie mechaniki prawie idealnej, a jak pojawiły się dyskusje na temat balansu, czy jakiś odczuć negatywnych, poszło odrazu, że obrzucamy się mięsem :-)

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 08:48
autor: Rocy7
pavel pisze: Hype napompowany do maksimum. Jakbyś nie wiedział, to słowo pochodzi z ang. I jak najbardziej określa pozytywne odczucia, podekscytowanie danym tytułem, dobrą kampanią promocyjną.
ostatnio hype (jeśli mówimy o planszówkach) ma coraz częściej konotacje negatywne i jest bardziej kojarzony ze sztucznym kreowaniem popytu na w gruncie rzeczy nijaki produkt. I ja w tym stylu odbieram Twoje wypowiedzi w tej kwestii.

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 09:50
autor: maciejo
jakmis83 pisze:
pavel pisze:Jedno z nich Czy ktoś z polskich graczy, którzy testowali grę może powiedzieć coś o trybie solo? I pytam również w imieniu kilku innych użytkowników. I uwaga! Nie piszcie w stylu, samemu to się gra w komputer, ok. Uff
Podłączam się do pytania. Czy ktoś z Was wie jak działa lub ma działać tryb solo?
Pytanie zasadne, bo od tego zależy czy będę ją brał pod uwagę w kontekście zakupu lub wsparcia, co jeszcze mogę zrobić.
Pavel ma rację: do tej pory(tak jak zresztą w przypadku wątku o LoH) nikt nie odpowiedział na to pytanie.
Tak więc prosimy o odpowiedź :)
Dla mnie solo to podstawowa opcja w tej grze dlatego rozpytałem ludzi na forum jak i samego autora.
Oto odpowiedź Pana Adama:

"Kurcze. Nie wiem czy jako autor jestem dobrą osobą do odpowiedzi na tak postawione pytanie.
Ale spróbuję.
Gra traci na pewno to co jest w niej dla wielu istotne czyli kwestie związaną z grą nad stołem. Bo nie ma innych graczy. Natomiast to jest raczej strata względem Nemesis w wersji na wielu graczy, a nie innych gier solo, bo żadna tego nie jest w stanie zaoferować. Natomiast mechanicznie zachowuje wszystkie pozostałe elementy, więc tutaj straty nie ma. To po prostu jest inne doświadczenie. Jeśli ktoś wspiera Nemesis za jej aspekt gry nad stołem, nieufność wobec innych, wbijanie noża w plecy to jemu solo nie podejdzie. Jeśli bardziej ze względu na survivial horror i mechaniki oddające ten klimat to jak najbardziej się sprawdzi solo. Będzie to działało tak samo jak w grze na wielu graczy.
Mam nadzieję, że to rozjaśni i pozwoli podjąć decyzję. Polecam przeczytać instrukcję - to bardzo pomaga. Ewentualnie zobaczyć jakieś gameplaye albo pogadać z ludźmi, którzy grali."


Zadałem dodatkowe pytania ale już nie uzyskałem odpowiedzi.
Co do opinii innych osób z forum to bardzo duzo funu z gry odpada w związku z ukrytymi celami.
Myślę że tryb solo chyba jest trochę na siłę dodany.
Również brak odpowiedzi na nasze posty w tym wątku utwierdza mnie w tym przekonaniu.

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 10:36
autor: Rocy7
maciejo pisze: Myślę że tryb solo chyba jest trochę na siłę dodany.
nie grałem w solo, ale gra moim zdaniem sporo straci bez tajnych celów i atmosfery niepewności komu i w jakim zakresie można zaufać.

Re: Nemesis

: 24 sty 2018, 11:46
autor: Gosterq
Skoro jest tryb pełnej kooperacji, to gra solo nie będzie wyglądała jak w każdym innym kooperacyjnym tytule, gdzie można grać "na 4 ręce"? Tak jak w gry z serii Arkham np.
LoH nie ma się chyba zbytnio co sugerować, bo to jednak inne gatunki gier.

Re: Odp: Nemesis

: 28 sty 2018, 10:46
autor: Lothrain
Jak chcesz grac na 4 rece z tajnymi celami dla kazdego czlonka zalogi? Chyba ze wszyscy beda mieli wspolny cel...

Re: Odp: Nemesis

: 28 sty 2018, 11:53
autor: vojtas
Lothrain pisze:Jak chcesz grac na 4 rece z tajnymi celami dla kazdego czlonka zalogi? Chyba ze wszyscy beda mieli wspolny cel...
W full co-opie, który został odblokowany jak SG, nie będzie tajnych celów. Ergo ten tryb powinien dobrze śmigać w solo.

Re: Odp: Nemesis

: 28 sty 2018, 12:26
autor: pavel
vojtas pisze:
Lothrain pisze:Jak chcesz grac na 4 rece z tajnymi celami dla kazdego czlonka zalogi? Chyba ze wszyscy beda mieli wspolny cel...
W full co-opie, który został odblokowany jak SG, nie będzie tajnych celów. Ergo ten tryb powinien dobrze śmigać w solo.
Też tak myślę. Natomiast zabrakło dobrego przedstawienia opcji gry solo w jakiejś recenzji, albo solidny gameplay. Wszysttko to trochę nasze domysły.

Re: Odp: Nemesis

: 28 sty 2018, 12:31
autor: vojtas
pavel pisze:Też tak myślę. Natomiast zabrakło dobrego przedstawienia opcji gry solo w jakiejś recenzji, albo solidny gameplay. Wszysttko to trochę nasze domysły.
Pewnie dlatego zabrakło, bo trybu solo jeszcze nie ma? :) A jeśli jest, to w powijakach. Tak czy siak myślę, że solo powinien być wyłącznie w pełnym co-opie. Mniej problemów dla projektantów, których i bez niego czeka ogrom pracy.

Re: Nemesis

: 28 sty 2018, 13:03
autor: mat_eyo
Na razie solo można zagrać wyłącznie jedną postacią, na zasadach identycznych z bazowymi. Mam zamiar zagrać tak przynajmniej raz przed wrzuceniem na bloga wrażeni z prototypu. Z tego co się orientuję wynika, że w wersji końcowej powinna się znaleźć specjalna pula celów do rozgrywki solo.

Re: Nemesis

: 28 sty 2018, 14:18
autor: pavel
mat_eyo pisze:Na razie solo można zagrać wyłącznie jedną postacią, na zasadach identycznych z bazowymi. Mam zamiar zagrać tak przynajmniej raz przed wrzuceniem na bloga wrażeni z prototypu. Z tego co się orientuję wynika, że w wersji końcowej powinna się znaleźć specjalna pula celów do rozgrywki solo.
Ok, fajnie że chociaż raz :), bo z tego co pamiętam to w recenzji z prototypu LoH nie było chyba jednego zdania z tego wariantu :)

Re: Nemesis

: 28 sty 2018, 14:52
autor: mat_eyo
pavel pisze:
mat_eyo pisze:Na razie solo można zagrać wyłącznie jedną postacią, na zasadach identycznych z bazowymi. Mam zamiar zagrać tak przynajmniej raz przed wrzuceniem na bloga wrażeni z prototypu. Z tego co się orientuję wynika, że w wersji końcowej powinna się znaleźć specjalna pula celów do rozgrywki solo.
Ok, fajnie że chociaż raz :), bo z tego co pamiętam to w recenzji z prototypu LoH nie było chyba jednego zdania z tego wariantu :)
Niestety, na więcej niż raz solo może mi nie wystarczyć czasu. Jednak dla większości osób tryb solo jest jedynie dodatkiem, więc staram się wycisnąć ile się da z wariantu wieloosobowego.

Pamiętajmy, że Lords of Hellas to zupełnie inny typ gry, w Nemesis tryb dla jednego gracza jest naturalny.

Re: Nemesis

: 28 sty 2018, 15:14
autor: pavel
mat_eyo pisze:
pavel pisze:
mat_eyo pisze:Na razie solo można zagrać wyłącznie jedną postacią, na zasadach identycznych z bazowymi. Mam zamiar zagrać tak przynajmniej raz przed wrzuceniem na bloga wrażeni z prototypu. Z tego co się orientuję wynika, że w wersji końcowej powinna się znaleźć specjalna pula celów do rozgrywki solo.
Ok, fajnie że chociaż raz :), bo z tego co pamiętam to w recenzji z prototypu LoH nie było chyba jednego zdania z tego wariantu :)
Niestety, na więcej niż raz solo może mi nie wystarczyć czasu. Jednak dla większości osób tryb solo jest jedynie dodatkiem, więc staram się wycisnąć ile się da z wariantu wieloosobowego.

Pamiętajmy, że Lords of Hellas to zupełnie inny typ gry, w Nemesis tryb dla jednego gracza jest naturalny.
OK. Tak dla większości w Polsce. Natomiast za granicą jednak tryb solo jest zdecydowanie bardziej doceniany, no ale to dyskusja na temat wariantów solo powinna dorobić się oddzielnego wątku.

Tak, zgadza się to inne gry. Nie mniej jednak to problem wszystkich polskich recenzentów, że pomijają fakt możliwości rozgrywki jednoosobowej w grach, chyba po za Gambitem.

Re: Nemesis

: 28 sty 2018, 17:11
autor: maciejo
:arrow: pavel
Dokładnie, trafiłeś w sedno tarczy :!:
Przy okazji pozdrawiam kol.Gambita.

Re: Nemesis

: 31 sty 2018, 20:07
autor: Bary
pavel pisze:Nie mniej jednak to problem wszystkich polskich recenzentów, że pomijają fakt możliwości rozgrywki jednoosobowej w grach, chyba po za Gambitem.
Jesteś pewien, że wszystkich?

Re: Nemesis

: 31 sty 2018, 22:28
autor: pavel
Bary pisze:
pavel pisze:Nie mniej jednak to problem wszystkich polskich recenzentów, że pomijają fakt możliwości rozgrywki jednoosobowej w grach, chyba po za Gambitem.
Jesteś pewien, że wszystkich?
Na Twoim blogu widzę recenzję Terraformacji Marsa, gdzie jest kilka zdań odnośnie gry jednoosobowej. Fajnie nie czytałem wcześniej. A i wrzuciłeś 29.01 recenzję TWOM. Super jest wzmianka o solo. Kibicuję.

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 09:09
autor: Paskuder
Ludzie co wy macie z tym trybem solo? Przecież to planszówka jest, z definicji gra się z ludźmi a tryby solo mogą być doczepione na siłę ale nie muszą. To trochę tak jakby pójść do salonu samochodowego i wybrzydzać że żaden model nie pływa dobrze po wodzie. WTF? :shock:
Dobre tryby solo to na steamie są.

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 09:52
autor: kendzikk
No nie wiem, może niektórzy wolą pograć w planszówke, zamiast siedzieć przed kompem/konsolą. Może niektórzy w ogóle nie lubią grać w gierki videło.

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 10:03
autor: yNidhogg
Ludzie co wy macie z tymi trybami dla wielu graczy? Przecież to planszówka jest, z definicji gra się dla przyjemności a tryby dla wielu graczy mogą być doczepione na siłę ale nie muszą. To trochę tak jakby pójść do salonu samochodowego i wybrzydzać że żaden model nie pływa dobrze po wodzie. WTF? :shock:
Dobre tryby dla wielu graczy to na steamie są.

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 10:08
autor: Galatolol
Dopiero co byłem pozytywnie zaskoczony, widząc, że od dawna nie czytałem na forum mądrości spod znaku "tryb solo to mam na kompie/konsoli".

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 10:27
autor: Marx
A co Cię to tak bardzo dotyka, że ludzie lubią także rozgrywki na jednego gracza. Oczywiscie planszowki z definicji sa grą towarzyską, są jednak typy gier, gdzie tryb solo może fajnie śmigać.

Akurat, co do Nemesisa nie jestem przekonany, ale chetnie sobie i tak na mojej kopii zagram chociaż raz.

Re: Nemesis

: 03 lut 2018, 11:27
autor: RUNner
O gustach się nie dyskutuje, bo to do niczego nie prowadzi. Wszelkie gry kooperacyjne zazwyczaj posiadają wbudowany tryb solo, który często dobrze funkcjonuje (a nawet znakomicie jak w Mage Knight).