Strona 5 z 7

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 09:36
autor: Michał M
Tyrek, dzięki za dobre słowo. Właśnie zacząłem grać swoją drugą po Alchemikach gildią (Piwiarze) - zobaczymy, jak wyjdzie.

vinnichi - kiedy minie Twoje 45 minut, na każdą aktywację zawodnika masz minutę, po której Twój przeciwnik dostaje punkt.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 09:38
autor: vinnichi
Dzięki a gdzieś są opisane te zasady z timerem?

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 09:48
autor: Tyrek
Zerknij w zasady turniejowe co się dzieje jak czas się skończy. Jeśli zegar poleci do zera, to gracz ma minutę na aktywację + co każdą minutę, albo aktywację (nie pamiętam) przeciwnik zarabia punkt.

Generalnie wymusza to presję na podejmowanie decyzji i dodaje grze fajne tempo. Co więcej przyczynia się czasami do popełniania błędów przez graczy (w sensie nie do końca przemyślanych decyzji) co tylko dodaje smaczku, które wynikają z emocji meczowych :)

EDYTA: no Michał mnie wyprzedził :-)

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 10:22
autor: Michał M
Co aktywację. W sensie: choćby ta dodatkowa aktywacja trwała 10 sekund, przeciwnik i tak dostaje punkt.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 22:59
autor: Łosiek
Zasady turniejowe można przeczytać w dokumencie pod linkiem:
https://static1.squarespace.com/static/ ... Cup-11.pdf

Poza zastosowaniem zegara jest tam o tym ile i jakiego terenu powinno być na boisku, zasady draftowania drużyny z wcześniej ustalonej 10siątki itp.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 19 maja 2018, 00:41
autor: vinnichi
Dzięki, pobralem

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 30 sie 2018, 17:04
autor: Michał M
W niewiele gier zagrałem więcej niż 100 razy, ale Guild Ball po tylu meczach nadal ani trochę nie nudzi: http://metodymarnowaniaczasu.blogspot.c ... wkach.html

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 30 sie 2018, 19:05
autor: Tyrek
Mogę tylko potwierdzić. 85 rozgrywek na koncie i czuje jak by to był ułamek w stosunku do tego co mnie czeka. Świetna gra!

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 03 wrz 2018, 23:11
autor: mrozy16
Ktoś śledzi prace nad sezonem 4? Ja jestem na etapie kupowania Kick Off'a. Czy będzie możliwość dokupienia upgrade box'a? Jak to było przy przejściu z sezonu 2 na 3?

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 04 wrz 2018, 07:25
autor: Tyrek
Wygląda na to, że nie będzie nawet takiej konieczności, aby coś dokupywać w związku z nowym sezonem. Figurki, miarki i boisko pozostają bez zmian. Karty postaci będą dostępne Online na stronie wydawcy do druku własnego lub w oficjalnej aplikacji (GB manager chyba). To samo z podręcznikiem. Z wyjściem nowego sezonu SFG rezygnuje z wydawania tych elementów drukiem (karty będą dostępne drukiem do zamówienia na początku sezonu, ale to nie jest konieczność - bardziej dla kolekcjonerów).

Tak więc kupno Kick off'a czy jakiegokolwiek innego zestawu pozwala grać teraz jak i za parę miesięcy w nowym sezonie bez dokładania kolejnych $ :-)

BTW Skąd jesteś?

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 04 wrz 2018, 21:46
autor: hajdziu
Pytanko- czy próbowaliście to grać z waszymi żonami/kochankami/dziewczynami ? :D Zastanawiam się czy uda mi się namówić drugą połówkę do pogrania.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 05 wrz 2018, 08:19
autor: Michał M
U mnie nie wyszło, takie gry to nie bajka mojej żony.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 05 wrz 2018, 17:31
autor: Tyrek
U mnie się udało. Co prawda w formacie Cage Ball (mniejsze boisko, 4 zawodników na stronę) do 8 punktów. Gra jest wtedy szybsza i łatwiejsza w ogarnięciu.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 05 wrz 2018, 18:08
autor: mrozy16
Tyrek pisze: 04 wrz 2018, 07:25 BTW Skąd jesteś?
Z Mińska Mazowieckiego.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 09 lis 2018, 07:45
autor: Tyrek
W polskim Internecie pojawiło się nowe miejsce, w którym można poczytać o Guild Ballu

https://bananawerfer.wordpress.com/

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 09 lis 2018, 22:02
autor: Michał M
Super, będę czytał!

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 27 gru 2018, 01:22
autor: gregos
misioooo pisze: 21 cze 2017, 08:30 Na FB są tylko linki, a pliki tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Link padł. Czy może ktoś to na nowo wrzucić lub przesłać tłumaczenie na pw?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 09:09
autor: ShapooBah
Czas na Wykopki w związku z rozpoczęciem 4 sezonu gry (info ze strony Steamforged) Czy wejście w zestaw Kick off dalej jest dobrym pomysłem?

Czy ktoś z posiadających grę dalej rozpatruje ją jako pozytywną po upływie przeszło 3 lat od wydania?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 09:32
autor: Michał M
Wydaje mi się, że Kick Off! dalej ma sens, jeśli chodzi o naukę gry (choć nie wiem, czy zestawy mają zaktualizowaną instrukcję i karty, pewnie nie) i początek zabawy z Guild Ballem - zresztą po dostaniu nowego kapitana (Corbelli) Masoni wydają się teraz bardzo, bardzo mocni.

Gram od ponad dwóch lat i wciaż jest to moja druga ulubiona gra: http://metodymarnowaniaczasu.blogspot.c ... -2019.html

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 09:41
autor: Tyrek
Generalnie 4 sezon gry trwa od połowy Października. Jesteśmy już po jednej większej erracie z początku marca (karty z oznaczeniem 4.1 na rewersie).

Czy wejście w zestaw Kick Off jest dobrym pomysłem?

Tak - zdecydowanie tak! Pomimo tego, że zestaw ten był wydany w Sezonie 3 i obecnie karty zawodników są w nim nieaktualne to nie przeszkadza to w graniu zupełnie. Jeśli ktoś woli zagrać drużynami up to date (co polecam), to wydawnictwo za darmo udostępnia wszystkie materiały na swojej stronie internetowej (książka zasad, karty zawodników - jest nawet plik ze zmianami do Kick Off aby zrobić Up do Sezonu 4). Drukujemy i po sprawie (nie ma tego dużo). Jest jeszcze kilka aplikacji na telefony lub tablety, gdzie są aktualne karty - jeśli ktoś woli takie medium.

Kick off jest świetnym zestawem do startu - chyba, że w okolicy grają aktywnie ludzie w Guild Balla, to wtedy można pomyśleć o zakupie docelowych drużyn, które mogą się nam bardziej podobać niż Browarnicy i Kamieniarze, którzy są w starterze. Fakt, że starter wyposażony jest w boisko (w formie planszy dwu częściowej) oraz miarki, ale to się da opędzić z innych źródeł.

Gra sama w sobie ma troszkę więcej niż 3 lata. Kampania na Kickstarterze, w której został wydany Guild Ball to już przeszło 5 lat od startu, a grę testowano wcześniej w otwartym gronie graczy w UK. Sam gram dość aktywnie w Guild Ball już przeszło 1,5 roku. Na koncie mam ponad 200 partii - i z każdą następną chcę więcej. Nie spotkałem jeszcze takiej gry w swojej karierze. Można powiedzieć, że jestem trochę fan boyem tego produktu, mam większość Gildii, którymi nawet nie mam czasu zagrać - ale traktuję to jako pewną formę zbieractwa.

Gra ma świetną mechanikę, która pozwala na bardzo wiele na stole, a przy tym jest dość jasna i klarowna. Głębia gry to głównie pomysł na wykorzystanie interakcji pomiędzy graczami w drużynie, pozycjonowanie na stole, wykorzystanie sytuacji w obrębie zasad tak aby wykonać jak najbardziej efektowne zagrania. Czynnik losowy jest w postaci kostek, ale gry nie przegrywa się jednym czy dwoma nieudanymi rzutami. System trafień oraz efektów jest tak skrojony, że w miarę wzrostu doświadczenia łatwo szacuje się możliwości oraz zarządza ryzykiem i jest to podstawą do skutecznej i powtarzalnej gry. Na potwierdzenie tego faktu można zobaczyć wyniki najlepszych graczy w rankingu światowym i ich powtarzalność - bo Guild Ball jest świetną grą turniejową. Pikanterii dodaje fakt, że turniejowo gra się z zegarem szachowym (co polecam też w domu). 45 min na gracza daje realne emocje i świetnie się sprawdza w tej produkcji dodając jej tylko sportowego charakteru.

Ranking notowany jest tutaj:

https://www.longshanks.org/

W Polsce gra aktywnie w Guild Ball turniejowo około 40-50 osób. Sporo również gra lokalnie lub po domach. Scena jest dość żywa, aktywna, być może nie za duża, ale pomalutku się rozrasta. Oficjalne Mistrzostwa Polski w tym roku zgromadziły 34 grających (miałem przyjemność je organizować z namaszczeniem wydawcy).

Swego czasu popełniłem artykuł (w czterech częściach) przybliżający Guild Ball nowym zainteresowanym - zapraszam do poczytania:

https://bananawerfer.wordpress.com/2018 ... n-do-cz-1/
https://bananawerfer.wordpress.com/2018 ... n-do-cz-2/
https://bananawerfer.wordpress.com/2018 ... n-do-cz-3/
https://bananawerfer.wordpress.com/2018 ... n-do-cz-4/

Jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć - polityka wydawcy nie zmusza nas do kupowania nowych kart, podręczników, zestawów startowych przy zmianie Sezonu etc. co często jest praktyką dużych wydawców jak FFG czy GW. Tutaj wszystkie figurki grają cały czas, ich charakterystyki opisane są na kartach, które są za friko do ściągnięcia ze strony wydawcy. Kupujemy do naszej gildii tylko nowe figurki, które pojawiają się dość rzadko (i to jeśli rzeczywiście czujemy taką potrzebę). Nie topimy więc nie wiadomo jakich pieniędzy.

Wydawca ma natomiast inny problem - jest dość "nieterminowy", z różnych przyczyn, co niestety przełożyło się na sytuację, w której sporo Guild Balla jest Out of Print na tą chwilę i nie wiadomo kiedy pojawią się uzupełnienia (np. obecnie ciężko kupić zestawy do niektórych Gildii).

Ufff - daj znać jak przeczytasz - trochę się rozpisałem ;-)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 09:59
autor: vinnichi
Gdybym tylko miał chętnych do regularnego grania odkupił bym Gulid Balla niesamowita gra. Niestety to jest bitewniak, oddzielne hobby, ciężko jest mi ograć te kilka gier które mam a do takiego bitewniaka który ma niestety sporo zasad ciężko wrócić "raz na jakiś czas". Nie wiem też czy teraz nie zacząłbym jednak od zakupu boiska i wybranych drużyn. Mam wrażenie że te startowe są dosyć podobne jeśli chodzi o styl gry (osoby ograne pewnie mają inne zdanie ale takie miałem odczucie jako laik) i przez to rozgrywka potrafiła się rozciągać.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 11:44
autor: ShapooBah
Tyrek pisze: 21 maja 2019, 09:41 Ufff - daj znać jak przeczytasz - trochę się rozpisałem
Przeczytałem twój post oraz wpisy na blogu. Przeraża mnie w bitewniakach zawsze wizja wydania na start dużej kwoty. Sklejanie metalowych figurek też odrobinę przeraża. Nigdy tego nie robiłem :(.
Zastanawiam się też, od której gildii zacząć i czy faktycznie dla domowego grania nie szarpnąć się po prostu na kick offa — Czy gildie zawarte w tej "podstawce" są w jakiś sposób zróżnicowane czy przypomina to raczej startowe decki do Keyforge gdzie są one po prostu generyczne i niedające frajdy do bólu, dopiero właściwe mięsko (tudzież warzywa pochodzenia sojowego) przychodzi z dodatkowym wyrzuceniem kasy na nowe figurki.

W swoim artykule napisałeś, że pojawią się zestawy Legacy będące zamiennikami metalowych figurek gildii, wiadomo coś kiedyś? I czy ich cena będzie zbliżona do figurek PVC, czy też taniej będzie wybrać metalowe figurki?

W każdym razie chciałem jeszcze zapytać minisy są w standardowej 32mm skali?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 12:29
autor: Tyrek
Jak wchodziłem w Guild Ball też mnie przerażało składanie modeli, szybko mija :-)

Figurki z Kick Off oraz z pudełek PVC nie wymagają składania - są redy to play. Metale oraz Żywica (zestawy Legacy) to już klejenie. Domowe granie z Kick Offem jest w porządku. Generalnie pierwsze wrażenie może być takie, że zestaw Browanicy na Masoni to dość podobny styl gry. Są to jednak drużyny, które bardzo dobrze wprowadzają w mechanikę. To nie jest tak, żę to generyczne zespoły - tak jak w starterze do Keyforge. To są pełnoprawne drużyny i jest to połowa składu z każdej gildii (Gildie mają średnio po 13 zawodników nie licząc Minor Guilds). Masoni są bardzo elastyczną drużyną, której pod wodzą Honor zależy na strzeleniu dwóch bramek i zdjęciu dwóch zawodników drużyny przeciwnej. Potrafią kombinować z aktywacjami (Honor), mają dużo wspólnych synergii i trochę narzędzi do kontrolowania pola gry. Browarnicy lepiej się biją, są bardziej wytrzymali, ale mniej elastyczni. Są wstanie strzelić bramkę (bywają sytuację, że nawet nie jedną), ale zdecydowanie łatwiej im bić przeciwnika. Ich strategia bicia opiera się na sporej ilości repozycji przeciwnika - przepychaniu. Przepychają modele przeciwnika w stronę swoich zawodników, aby bić jeszcze mocniej i skuteczniej (coś jak bójka w karczmie). Łatwo przewracają. Tym różnią się np. od Rzeźników, którzy są bardziej nastawieni na maksymalne ilości obrażeń niż przestawianie figurek na stole.

Każda z drużyn Guild Ball'a gra trochę inaczej. Główne drogi to bramki, bicie lub połączenie obu tych wariantów. Mimo, że jest kilka drużyn które specjalizują się stricte np. w strzelaniu bramek, mają zupełnie inne mechanizmy, którymi osiągają swój cel - np. Gildia Rybaków to szybkość, niezła obrona, łatwe uniki, które dostarczają dodatkowego ruchu, niezłe zasięgi kopania piłki (generalnie są śliscy jak ryby ;-) ) - gdzie Górnicy np. - ociężali, mało obrony, sporo pancerza, małe zasięgi ruchu, ale mechanika repozycji modeli (kopią tunel na boisku i pojawiają się dwa cale dalej) - to daje zupełnie inne możliwości prowadzenia gry :)

Jeśli chodzi o zakupy - jeśli chcesz zagrać w domu - to Kick Off będzie super na zapoznanie się z mechaniką. Fajnie było by podpatrzeć grę, lub umówić się z kimś kto gra - są ludzie na Śląsku, którzy grają aktywnie - można ich namierzyć na grupie Guild Ballowej na FB. Zdecydowanie łatwiej wejść w system - poznać od razu "myki" mechaniczne, które sprawiają, że ta gra ma taką a nie inną dynamikę. Ja poznawałem grę sam z kolegą i to była męka na początku - bez determinacji rzucił bym to w kąt (nie wyobrażałem sobie jak można strzelić bramkę w pierwszej turze ... a okazało się że można w pierwszej aktywacji - kwestia tylko zobaczyć jak to zrobić ;-) ).

Co do zestawów Legacy - One będą droższe niż metalowe. Teraz wydawca walczy z producentem modeli nad poprawą jakości odlewów żywicznych - modele mają super detale ale są bardzo kruche :( PVC jest elastyczne i się nie łamie. Metal to metal - nie ma nic do zarzucenia. Skala figurek jest typowo bitewna (Warhammery, Warmashine itp - 28 mm bodaj).

Swego czasu StrefaMTG miała niezłe ceny na Guild Ball'a

https://www.strefamtg.pl/pl/2516-guild-ball

Poza tym GNOM, MGŁA, VANAHEIM, BOLTER - to są sklepy, gdzie Guild Ball jest i można upolować jeszcze zestawy w metalu - ostatki - nie zapowiada się, żeby wróciły później.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 15:50
autor: ShapooBah
Mam jeszcze pytanie dotyczące opakowań, w swoim elaboracie Tyrek wspominasz o zestawach po 6 figurek, oraz w zestawach po 3 figurki, czy te drugie są zupełnie innymi graczami, i np. Zakup ich dałby możliwość rozszerzenia aktualnej gildii o 3 unikalnych zawodników? Czy te same figurki powtarzają się także w zestawach Guild Setowych pakowanych po 6 (metalowych lub plastikowych)?

Jeżeli chciałbym wejść to wolę wiedzieć, czy coś mogłoby mnie ominąć, bo np. olałem te paczki oparte o pierwsze systemy dystrybucyjne i ktoś podczas rozgrywki mógłby zaskoczyć mnie nieznaną dotychczas figurką.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 17:16
autor: Łosiek
@ShapooBah

Zestawy po 6 metalowych modeli zawierają stare zestawy po 3 metalowe modele.
Zestawy po 6 plastikowych modeli z KickOff też zawierają te modele które były kiedyś w zestawach 3 metalowych modli.
Zestawy po 6 plastikowych (Farmers, Blacksmiths, Falconers, Ratcatchers, Navigators, Cooks) nie były nigdy wcześniej inaczej wydawane. Istnieją tylko metalowe alternatywne modele dla niektórych z nich.

Niestety Steamforged mieszało dosyć mocno ze swoim modelem dystrybucji i długo by tłumaczyć ;)

Po lokalizacji widzę że jesteś ze Śląska.
W Zabrzu mamy kilku aktywnych graczy, jakbyś był zainteresowany jakąś nauką gry/pokazem to daj znać.