Charterstone (Jamey Stegmaier)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Charterstone (Jamey Stegmaier)
Dane na zapowiedzi, pierwsze informacje były już w połowie roku.
1-6 graczy (pewnie automa na 1p)
30-60 minut (?)
City Building (village building właściwie)
Podczas rozgrywki rozbudowujemy swoją wioseczkę, dodając nowe zestawy akcji i modyfikując planszę, odkrywając tajemnice (?) Po rozegraniu 11+ rozgrywek (mało/dużo? 1 rozgrywka 30-60min) dostajemy unikatową, customową planszę do gry w mechanice worker placement.
Sam nie wiem co o tym myśleć - mam ciągle wątpliwości co do mechaniki legacy Sam muszę ją "oswoić" zwłaszcza w grach bez nadmiernie rozwiniętej warstwy fabularnej -
z ciekawostek - gra wyjdzie w normalnej dystrybucji, bez udziału KS
źródło: www.stonemaiergames.com
facebook group
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, 21:18 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Czy de facto nie jest to jednorazówka, bo po odkryciu wszystkiego będą jakieś zasady, żeby można było grać normalnie?
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Tak, dokładnie. I wygląda na to, że każdy będzie miał unikalną grę, w zależności od wyborów podjętych w tych pierwszych 11+ grach.TTR_1983 pisze:Czy de facto nie jest to jednorazówka, bo po odkryciu wszystkiego będą jakieś zasady, żeby można było grać normalnie?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1841 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Gorzej, jak z powodu tych wyborów, ktoś będzie miał cholernie nudną i słabo działającą grę worker placementCoen pisze:Tak, dokładnie. I wygląda na to, że każdy będzie miał unikalną grę, w zależności od wyborów podjętych w tych pierwszych 11+ grach.TTR_1983 pisze:Czy de facto nie jest to jednorazówka, bo po odkryciu wszystkiego będą jakieś zasady, żeby można było grać normalnie?
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Gambit pisze:Gorzej, jak z powodu tych wyborów, ktoś będzie miał cholernie nudną i słabo działającą grę worker placementCoen pisze:Tak, dokładnie. I wygląda na to, że każdy będzie miał unikalną grę, w zależności od wyborów podjętych w tych pierwszych 11+ grach.TTR_1983 pisze:Czy de facto nie jest to jednorazówka, bo po odkryciu wszystkiego będą jakieś zasady, żeby można było grać normalnie?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Może sama plansza się niewiele zmienia? Może zmiany głównie zachodzą w innych elementach gry?Gambit pisze:Gorzej, jak z powodu tych wyborów, ktoś będzie miał cholernie nudną i słabo działającą grę worker placementCoen pisze:Tak, dokładnie. I wygląda na to, że każdy będzie miał unikalną grę, w zależności od wyborów podjętych w tych pierwszych 11+ grach.TTR_1983 pisze:Czy de facto nie jest to jednorazówka, bo po odkryciu wszystkiego będą jakieś zasady, żeby można było grać normalnie?
Tak czy owak worker placement - moja ulubiona mechanika, tematyka mimo że oklepana też mi podchodzi, więc będę śledzić temat. Żeby tylko grafiki były fajne...
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Wyczuwam, że to może być coś w rodzaju dwóch gier:
jedna - village building - montujemy swój zestaw akcji, w formie lokacji na mapie, odkrywamy nowe możliwosći, modyfikujemy istniejące, startowe. Trwa to te 11+ rozgrywek - gra słaba raczej nie powinna sie z tego zrobić - myślę ze w ramach mechaniki legacy bezpiecznie będzie można tylko wpływać na lokacje - ale pula możliwości będzie stała. (to takie moje gdybanie)
a druga - meta gra, a w zasadzie gra finalna, to będzie to, co ostatecznie nam się z pierwszego etapu "urodzi" - unikatowo rozłożona na planszy pula lokacji i parametrów w mechanice worker placement. Znając obsesję Jameya na punkcie balansu - można przyjąć, że to legacy będzie tak zbudowane, że jeśli przyjmiemy sumę cech i parametrów w grze jako 100% to będzie to odzwierciedlone na planszy, tylko na każdej inaczej rozdystrybuowane - zakładam, że dla warunków gry nie będzie to kluczowe.
jedna - village building - montujemy swój zestaw akcji, w formie lokacji na mapie, odkrywamy nowe możliwosći, modyfikujemy istniejące, startowe. Trwa to te 11+ rozgrywek - gra słaba raczej nie powinna sie z tego zrobić - myślę ze w ramach mechaniki legacy bezpiecznie będzie można tylko wpływać na lokacje - ale pula możliwości będzie stała. (to takie moje gdybanie)
a druga - meta gra, a w zasadzie gra finalna, to będzie to, co ostatecznie nam się z pierwszego etapu "urodzi" - unikatowo rozłożona na planszy pula lokacji i parametrów w mechanice worker placement. Znając obsesję Jameya na punkcie balansu - można przyjąć, że to legacy będzie tak zbudowane, że jeśli przyjmiemy sumę cech i parametrów w grze jako 100% to będzie to odzwierciedlone na planszy, tylko na każdej inaczej rozdystrybuowane - zakładam, że dla warunków gry nie będzie to kluczowe.
- cohlerc1
- Posty: 315
- Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
A miałem rzucić pytaniem w wątku phalanxów czy słyszeli / rozważają ale czytałem że Jamey po rozmowie z Robem Daviau trochę zweryfikował swój pogląd na czas potrzebny na playtesty i balansowanie więc na 2017 nie ma się co nastawiać pewnie dopiero 2018. Tym bardziej patrząc choćby ile minęło czasu od ogłoszenia kosy do jej wydania.
I jeszcze mały trolling na końcu, ciekawe ile będzie tego legacy, oby więcej niż 4x w kosie
I jeszcze mały trolling na końcu, ciekawe ile będzie tego legacy, oby więcej niż 4x w kosie
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Charterstone zaczyna się już pojawiać w niektórych sklepach jako preorder
Pojawiają się też oferty (preordery) na realistyczne komponenty
Czy customowe meeple od meeplesource:
Wygląda na to, że gra zgodnie z zapowiedziami, normalnymi kanałami dystrybucji wyjdzie w 2017 roku.
A jak to wygląda w naszych sklepach? już coś jest? jakieś plany?
Pojawiają się też oferty (preordery) na realistyczne komponenty
Czy customowe meeple od meeplesource:
Wygląda na to, że gra zgodnie z zapowiedziami, normalnymi kanałami dystrybucji wyjdzie w 2017 roku.
A jak to wygląda w naszych sklepach? już coś jest? jakieś plany?
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Pytałem o to Jamey'a na FB Charterstone i o to odpowiedź:mauserem pisze:
Wygląda na to, że gra zgodnie z zapowiedziami, normalnymi kanałami dystrybucji wyjdzie w 2017 roku.
A jak to wygląda w naszych sklepach? już coś jest? jakieś plany?
any info on whether Charterstone will be available in Poland (or in polish, but thats not super-important) ?
i've checked the poeple who are listed on your website (and have Scythe) but none of them seem to sell Charterstone pre-orders
Jamey pisze: Pawel: Any of those retailers can carry it--the important thing is for them to hear from customers like you that you want them to carry it. I'd recommend that you contact your favorite retailer and tell them you want to buy Charterstone through them. They will be sure to carry it.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Zawsze twierdziłem, ze planszostrefa to najlepszy sklep w Polsce (nie mylić z najtańszy )
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Charterstone/7446
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Charterstone/7446
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Adam wsłuchał się w "głos ludu"crsunik pisze:Zawsze twierdziłem, ze planszostrefa to najlepszy sklep w Polsce (nie mylić z najtańszy )
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Charterstone/7446
(ot, zapewne przegląda zapytania z wyszukiwarki sklepowej)
i super - to się nazywa realtime marketing
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Ciekawa jestem jak autor rozwiązał problem zmiennej liczby graczy. Tzn jeśli pierwsze rozgrywki są w gronie np dwóch trzech osób, to czy w wersję finalną będzie się dobrze grało w pełnym składzie czyli np w 6 osób?mauserem pisze: a druga - meta gra, a w zasadzie gra finalna, to będzie to, co ostatecznie nam się z pierwszego etapu "urodzi" - unikatowo rozłożona na planszy pula lokacji i parametrów w mechanice worker placement.
I trochę się boje o ciężkość gry. jeśli w pierwszych rozgrywkach gra ma wagę bardzo lekką to czy większość graczy się do niej nie zrazi już po pierwszej rozgrywce i więcej do niej ze mną nie siądzie?
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Ja siądę Sam jestem ciekawy, jak to będzie działać.Bea pisze:Ciekawa jestem jak autor rozwiązał problem zmiennej liczby graczy. Tzn jeśli pierwsze rozgrywki są w gronie np dwóch trzech osób, to czy w wersję finalną będzie się dobrze grało w pełnym składzie czyli np w 6 osób?mauserem pisze: a druga - meta gra, a w zasadzie gra finalna, to będzie to, co ostatecznie nam się z pierwszego etapu "urodzi" - unikatowo rozłożona na planszy pula lokacji i parametrów w mechanice worker placement.
I trochę się boje o ciężkość gry. jeśli w pierwszych rozgrywkach gra ma wagę bardzo lekką to czy większość graczy się do niej nie zrazi już po pierwszej rozgrywce i więcej do niej ze mną nie siądzie?
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
A jest do tego jakaś instrukcja czy coś? Czy hype rośnie w ciemno ot tak bez żadnych konkretów poza tym że to euro z modnym ostatnio legacy?
Sprzedam nic
- Ink
- Administrator
- Posty: 2814
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Hype rośnie też dlatego, że to StegmaierBartP pisze:A jest do tego jakaś instrukcja czy coś? Czy hype rośnie w ciemno ot tak bez żadnych konkretów poza tym że to euro z modnym ostatnio legacy?
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
[takie tam moje dywagacje]Bea pisze:Ciekawa jestem jak autor rozwiązał problem zmiennej liczby graczy. Tzn jeśli pierwsze rozgrywki są w gronie np dwóch trzech osób, to czy w wersję finalną będzie się dobrze grało w pełnym składzie czyli np w 6 osób?mauserem pisze: a druga - meta gra, a w zasadzie gra finalna, to będzie to, co ostatecznie nam się z pierwszego etapu "urodzi" - unikatowo rozłożona na planszy pula lokacji i parametrów w mechanice worker placement.
I trochę się boje o ciężkość gry. jeśli w pierwszych rozgrywkach gra ma wagę bardzo lekką to czy większość graczy się do niej nie zrazi już po pierwszej rozgrywce i więcej do niej ze mną nie siądzie?
Mam wrażenie, że elementy legacy nie będą miały znaczenia dla mechanizmów gry - to znaczy, niezależnie od tego co i w ile osób zrobimy w grze - w jej początkowym stadium - ostatecznie nie będzie to kluczowe z punktu widzenia późniejszych rozgrywek. Np w pierwszych rozgrywkach będziemy ustalali miejsca dla konkretnych akcji worker placement - "...czyli ratusz tutaj, tam kamieniołom, obok mleczarnia..." etc - tu widzę miejsce dla inwencji w personalizowaniu wyglądu gry. Ale same pola akcji, ich zasady działania pozostaną bez zmian. To oznacza, że prawdopodobnie układ przestrzenny tych elementów może nie mieć znaczenia. Albo jeśli ma znaczenie - to zmienią się co najwyżej pewne schematy: z punktu A do punktu B u kogoś będzie daleko, ale za to do punktu C blisko - a w innym przypadku, u kogoś (w inaczej rozegranym egzemplarzu) może być odwrotnie - suma parametrów będzie stała.
Przywodzi mi to na myśl grę Santa Cruz - gdzie jest coś w tym stylu: pierwszy etap to "eksploracja" odkrywamy losowo rozłożone na mapie kafle. A w drugim etapie budujemy na odkrytych polach budynki, które punktują. W Charterstone po prostu mapa odkryje się tylko raz
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Z tego co pamiętam z wypowiedzi Jaimiego na Facebooku, to będzie jednak "większe legacy" Nie pamiętam dokładnie ilości, ale była mowa o tym, że w grze będziesz miał 100 budynków, z czego, podczas trybu legacy, będziesz mógł wybudować jedynie 30.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Z tego co znalazłem na BGG to nie ujawnianie instrukcji jest zamierzone. W zasadzie w początkowym koncepcie nie istniało coś takiego jak instrukcja, którą dałoby się opublikować ponieważ to dopiero gracze mieli tworzyć tą instrukcję sami - już na etapie instrukcji było by legacy.
Jednak w toku testowania trochę zmienili to bo zauważyli pewne problemy z tego wynikające.
więcej tutaj
https://boardgamegeek.com/thread/1750619/no-rule-book
Jednak w toku testowania trochę zmienili to bo zauważyli pewne problemy z tego wynikające.
więcej tutaj
https://boardgamegeek.com/thread/1750619/no-rule-book
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Mechanika gry powoduje iż budowanie więcej niż jednego budynku przez danego gracza na grę jest bardzo kosztowne więc raczej mu się nie opłaca.Coen pisze:Z tego co pamiętam z wypowiedzi Jaimiego na Facebooku, to będzie jednak "większe legacy" Nie pamiętam dokładnie ilości, ale była mowa o tym, że w grze będziesz miał 100 budynków, z czego, podczas trybu legacy, będziesz mógł wybudować jedynie 30.
Mnie to zaskoczyło i coraz bardziej mam wrażenie, że będzie to raczej takie rodzinne legacy co pewnie od strony rynku będzie strzałem w dziesiątkę.
W sumie ja też sie cieszę, bo łatwiej żonę będzie namówić
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Tylko nie wszystkie jego gry są wielce udaneInk pisze:Hype rośnie też dlatego, że to StegmaierBartP pisze:A jest do tego jakaś instrukcja czy coś? Czy hype rośnie w ciemno ot tak bez żadnych konkretów poza tym że to euro z modnym ostatnio legacy?
Po znakomitym Viticulture (znakomitym pod względem ilości przyjemności płynącej z gry), było between two cities, które jest przyjemne, ale szału nie robi, Scythe, które jest wspaniale wyglądającym mechanizmem, w którym coś trzeszczy i w sumie co jeszcze?
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
Euphoria.
Between Two Cities było przezeń wydane, ale nie zaprojektowane.
Between Two Cities było przezeń wydane, ale nie zaprojektowane.
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
ten marketing mnie zawsze zastanawia.crsunik pisze:Zawsze twierdziłem, ze planszostrefa to najlepszy sklep w Polsce (nie mylić z najtańszy )
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Charterstone/7446
Gra w promocyjnej cenie...
czy ktoś naprawdę jeszcze w to wierzy, że nowa gra, nigdzie nie dostępna, jest od razu sprzedawana po niższej cenie? przecież ta "normalna" cena i tak nigdy nie bedzie aktualna. Ktoś jeszcze w ogóle łapie się na "takie promocje" ?
oczywiście brawa za szybka reakcje i głos ludu by grę sprowadzić
ale robienie takich promocji to mam wrażenie, że jest to robienie z klientów idiotów
- piton
- Posty: 3409
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1149 times
- Been thanked: 626 times
- Kontakt:
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
robiłeś zakupy w Planszostrefie? szczególnie preordery?Tony23 pisze:ten marketing mnie zawsze zastanawia.
Gra w promocyjnej cenie...
czy ktoś naprawdę jeszcze w to wierzy, że nowa gra, nigdzie nie dostępna, jest od razu sprzedawana po niższej cenie? przecież ta "normalna" cena i tak nigdy nie bedzie aktualna. Ktoś jeszcze w ogóle łapie się na "takie promocje" ?
oczywiście brawa za szybka reakcje i głos ludu by grę sprowadzić
ale robienie takich promocji to mam wrażenie, że jest to robienie z klientów idiotów
za miesiąc / dwa cena wzrośnie, jest to normalna praktyka stosowana akurat przez ten sklep. Zawsze cena promocyjna jest promocyjną, potem jeśli gra jest już w normalnej sprzedaży(jeszcze dostępna) wchodzi wyższa cena.
Pewnie sklep tez ma jakiś deadline z zamawianiem albo może do pewnego momentu domawiać. Chyba poza tym lepiej wiedzieć ilu jest chętnych na samym początku kusząc niższą ceną niż utopić kilka tysięcy szacując popyt. Nikt z nikogo idioty nie robi, polecam częściej tam robić preordery.
Sorry za offtop
co do gry, to hajpuje mnie bardzo system legacy, ale cos się obawiam, że to będzie faktycznie rodzinne legacy
No i teraz cena (promocyjna) mnie nieco ostudziła. Poczekam na opinie.
Euro-legacy to brzmi nadzwyczaj apetycznie, ale jednak zaczekam.
Re: CHARTERSTONE - gra od Stonemeier Games (mechanika legac
zakupy oczywiście tam robiłem, preorderów nie
jeśli tak będzie to zwrócę honor, będę śledzić
jeśli tak będzie to zwrócę honor, będę śledzić