[Warszawa] [AGRESOR] Twilight Imperium

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: waffel »

@Abiger: wiedziałem, że ktoś wspomni o tym wariancie. Powiem szczerze, że to dopiero jest dla mnie szczyt absurdu. Układasz galaktykę, ale i tak nie ułożysz jej zgodnie ze swoimi potrzebami, bo nie wiesz gdzie będziesz, czyli wszyscy dążą do zrównoważonej, czyli to strata czasu i lepiej dać ustawioną. Czy grałeś kiedyś z ustawionymi? One naprawdę są świetne.

Opcja ze stosami jest już lepsza, ale ja chyba już taki jestem, że układanie uważam za stratę czasu. Chociaż z tego, co widzę, na razie jestem przegłosowany a dyktatorem być nie zamierzam.

@skoczek: technologie specyficzne dla ras są w porządku, ale na Distant Suns nie mogę się zgodzić. Na pewno wiesz, że jest możliwa sytuacja, że np. pokojowi Xxcha (którzy i tak baardzo powoli się rozwijają na początku) stracą swój jedyny lotniskowiec na pierwszej planecie, a sąsiedzi (np. rzeźnicy pokroju Letnev i L1z1x) dostaną dodatkowe Trade Goods albo technologię. I co? Xxcha może iść do domu po pierwszej turze. Uważam że ten wariant bardzo nieuczciwie rozdaje poważne ułatwienia/utrudnienia przypadkowym graczom oraz niesamowicie spowalnia grę, bo wszyscy są paranoicznie ostrożni.

@Don Simon: Nie rozumiem części "nie-wiem-kiedy-zagram". Piszesz tak sobie czy chcesz, żeby Cię przenieść na listę rezerwową? Piszę bez groźby/złośliwości, po prostu chcę mieć aktualną listę. Oraz jeśli ustalimy układanie galaktyki, a Ty nie będziesz przy tym obecny, to możesz być pewien, że dostaniesz planety raczej drugiego sortu :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: zephyr »

Za TI jakoś nie przepadam (grałem w podstawkę bez modyfikacji) i jednym z większych minusów jest dla mnie układanie galaktyki.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Forever
Posty: 83
Rejestracja: 04 maja 2007, 11:25

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Forever »

Wycofuje się z pomysłu układania galaktyki (choć sama idea nadal mi się podoba) ale przyjmuje do wiadomości że ktoś może nie chcieć zaryzykować 8-10 h przez dziwny rozkład

Zagrajmy pierwszy raz na tej mapie proponowanej w dodatku a najwyżej drugi raz (jeśli taki będzie) pomyślimy o układaniu

Co do dyktatorstwa to śmiało w końcu to twój pomysł więc możesz się trochę porządzić
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Don Simon »

waffel pisze: @Don Simon: Nie rozumiem części "nie-wiem-kiedy-zagram". Piszesz tak sobie czy chcesz, żeby Cię przenieść na listę rezerwową? Piszę bez groźby/złośliwości, po prostu chcę mieć aktualną listę. Oraz jeśli ustalimy układanie galaktyki, a Ty nie będziesz przy tym obecny, to możesz być pewien, że dostaniesz planety raczej drugiego sortu :)
Planuje oczywiscie byc i gdyby cos sie dzialo, to dam znac odpowiednio wczesniej. Na razie jest to dla mnie tak odlegle i tyle sie dzieje w tym temacie, ze nie nadazam jaki jest obecny sklad osobowo-przepisowy :-).

Co do ukladania galaktyki - jesli Twoj sposob ma gwarantowac mniej wiecej rowne rozlozenie to moge zaryzykowac i oszczedzic 1,5h czasu :-).

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Abiger
Posty: 267
Rejestracja: 28 lut 2006, 12:29
Lokalizacja: Legionowo/Siedlce
Has thanked: 46 times
Been thanked: 95 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Abiger »

waffel pisze:@Abiger: wiedziałem, że ktoś wspomni o tym wariancie. Powiem szczerze, że to dopiero jest dla mnie szczyt absurdu. Układasz galaktykę, ale i tak nie ułożysz jej zgodnie ze swoimi potrzebami, bo nie wiesz gdzie będziesz, czyli wszyscy dążą do zrównoważonej, czyli to strata czasu i lepiej dać ustawioną. Czy grałeś kiedyś z ustawionymi? One naprawdę są świetne.

Opcja ze stosami jest już lepsza, ale ja chyba już taki jestem, że układanie uważam za stratę czasu. Chociaż z tego, co widzę, na razie jestem przegłosowany a dyktatorem być nie zamierzam.

@skoczek: technologie specyficzne dla ras są w porządku, ale na Distant Suns nie mogę się zgodzić. Na pewno wiesz, że jest możliwa sytuacja, że np. pokojowi Xxcha (którzy i tak baardzo powoli się rozwijają na początku) stracą swój jedyny lotniskowiec na pierwszej planecie, a sąsiedzi (np. rzeźnicy pokroju Letnev i L1z1x) dostaną dodatkowe Trade Goods albo technologię. I co? Xxcha może iść do domu po pierwszej turze. Uważam że ten wariant bardzo nieuczciwie rozdaje poważne ułatwienia/utrudnienia przypadkowym graczom oraz niesamowicie spowalnia grę, bo wszyscy są paranoicznie ostrożni.
Z gotowymi mapami nie grałem i wcale bynajmniej nie jestem ich przeciwnikiem. Swoje projekty podałem po prostu jako rozwiązanie sytuacji losowego układania mapy tak aby kiepskie dociągnięcie już na początku nie pogrążyło osoby pechowo losującej kafelki. Opcja I to taki trochę złoty środek dla kogoś kto nie lubi gotowych ukladów a jednocześnie także nadmiernego ryzyka.

Co do distant suns to nie do końca się zgodzę. Po to są myśliwce i opcja zwiadu (podglądnięcie tokena) aby uniknąć jakichś nadmiernych niespodzianek (np. utrata całego desantu od radioaktywności). Jeśli ktoś lubi ryzykować w ciemno… Poza tym można by moderować siłę tej opcji (bo samo podejrzenie tokena rzeczywiście nie sprawi, że zamiast hostile natives na upatrzonej przez nas planecie pojawią się nagle trade goods) w ten sposób, iż np. pierwszy odkrywany przez nas token nie wchodzi w życie, czyli ryzyko/szansa pojawiają się dopiero podczas zajmowania drugiej z kolei planety/układu (czyli ryzyko jest ale dalej od domu a i spowolnienie nieco mniejsze).

Zgadzam się generalnie, iż ta opcja wprowadza sporą loterie (masz też raczej rację co do spowolnienia) ale jednocześnie dodaje grze niesamowitego kolorytu (opcja osadników innego gracza pojawiających się nagle pod naszym nosem potrafi bardzo zelektryzować rozgrywkę) i smaczku prawdziwej eksploracji niebezpiecznych czeluści kosmosu :-).

Tym niemniej jeśli o mnie chodzi to dostosuje i zagram w każdej konfiguracji. Najważniejsza jest dobra zabawa a przy tej grze tak czy inaczej z pewnością jej nie zabraknie.

A co do "dyktatora" to bez przesady. Myśle, że jako organizator i niejako gospodarz rozgrywki możesz jak najbardziej ustalać stosowanie takich zasady jakie preferujesz. Jeśli o mnie chodzi to uważam, że nie powinieneś się męczyć (nie sugeruję tu że taką sytaucja rzeczywiście nastąpi tylko tak sobie teoretyzuję :) ) z jakąś zasadą tylko dlatego, że chetni do grania Cię przegłosowali.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: waffel »

Abiger pisze:Co do distant suns to nie do końca się zgodzę. Po to są myśliwce i opcja zwiadu (podglądnięcie tokena) aby uniknąć jakichś nadmiernych niespodzianek (ciach!)
Ale to niezwykle spowalnia. Poza tym chyba nie każdy ma myśliwce na starcie (mogę się mylić). Drugą grę będziemy mogli zagrać na układankę, Distant Suns a nawet na stare karty strategii ze starym Imperialem :) pierwszą staram się uprościć.

Specjalnie dla Szymona podsumowuję bieżącą listę dodatkowych reguł: Preset Map, Race-specific Technologies, nowe karty strategii, Simulated Early Turns, nowe rasy, nowe systemy, nowe Objectives, Artefakty, Custodians of Mecatol Rex. Dodatkowo można, ale nie trzeba: Leaders, Shock Troops, Space Mines. Te trzy ostatnie to dodatki nieco komplikujące, ale dodające klimatu.

Jeśli chodzi zaś o skład osobowy, to lista wisi i na chwilę obecną kończy się niestety na Don Simonie i mnie (sorry reszta), chyba że, jak już proponowałem, zorganizujemy tego dnia dwie gry sześcioosobowe. Wtedy wszyscy mieszczą się idealnie tylko Panowie z dolnej części listy zorganizujcie się :) zwerbujcie sobie kogoś "od nas" albo umówcie się we czterech, bo ja Wam nic obiecać nie mogę. Albo inaczej: Dobrze by było, gdyby przyszli wszyscy, którzy mogą, i żeby ktoś przyniósł jeszcze jeden egzemplarz gry. Wtedy jeśli będzie nas nie więcej niż ośmiu to gramy jedną dużą, a jeśli więcej, to się dzielimy (max będzie dwunastu czyli dwie gry po 6)
Forever
Posty: 83
Rejestracja: 04 maja 2007, 11:25

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Forever »

Udało mi się zdobyć

1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)

Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK ;-)
Awatar użytkownika
Polaros
Posty: 595
Rejestracja: 23 sie 2006, 15:52
Lokalizacja: WaWa

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Polaros »

Udało mi sie przegryźć przez instrukcje fakt ze po nocach ale zmęczyłem te 80 stron.
Tłumaczenie pozostawia wiele do życzenia więc teraz przebije sie przez angielską wersje.
Ogólnie podejrzewam że po dwóch czytaniach i pierwszej rundzie wszystko sie ułoży ;)
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Ryslaw »

Forever pisze:Udało mi się zdobyć

1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)

Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK ;-)
Mam pytanko - gdzie można zdobyć te tłumaczenia? Chciałbym rzucić na nie okiem, bo przymierzam się do zrobienia polskich kart do gry.
Forever
Posty: 83
Rejestracja: 04 maja 2007, 11:25

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Forever »

Daj adres to ci wyśle tyle że polskie karty już są zrobione (pisałem o tym w pkt. 3) dostałem je od Grzegorza Kubasa i to jemu należą się wszelkie ewentualne honory ;-)
Awatar użytkownika
Polaros
Posty: 595
Rejestracja: 23 sie 2006, 15:52
Lokalizacja: WaWa

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Polaros »

Ja bym prosił na maila elwis(małpeczka)data.pl
I czy może mam cos dodrukować bo szef sie martwi że nie korzystamy z ksera kolorowego ;)
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: waffel »

Forever pisze:Udało mi się zdobyć

1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)

Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK ;-)
Dziękuję Ci bardzo, ułatwisz życie wielu ludziom, w tym też mi (mniej tłumaczenia) :) chętnie wszystko dzisiaj obejrzę. Oraz dziękuję wszystkim za entuzjazm i zaangażowanie. Wybaczcie, że sam nie zapewniam takich udogodnień ale na własny użytek oryginały dotychczas wystarczały.
skoczek
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 10:02

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: skoczek »

CZy i ja mogę prosić o karty i te przetłumaczone dodatki ??
Awatar użytkownika
Trutu
Posty: 501
Rejestracja: 27 wrz 2006, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Trutu »

Ja, zgodnie z rozmową 9-10,02 i 16-17.02 wypadam. Ze stronki
http://www.gry-planszowe.pl/game.php/1, ... erium.html
ściągnąłem przetłumaczone zasady i karty. Czy dysponujecie jeszcze jakimiś przetłumaczonymi materiałami, które by się przydały do poznania tej gry i nauki jej zasad?
Prezes

...piszę powoli, bo wiem, że czytacie powoli...
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5180
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 876 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: raj »

Rozumiem Trutu ze Cie nie bedzie i ktos inny musi odebrac klucze?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Trutu
Posty: 501
Rejestracja: 27 wrz 2006, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Trutu »

Jest to prawdopodobne...
Prezes

...piszę powoli, bo wiem, że czytacie powoli...
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5180
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 876 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: raj »

OK, jakby co to ja moge robic za klucznika...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5180
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 876 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: raj »

OK, rozumiem ze jest nas 11, czyli 2 gry?

pytanko:
co sadzicie o zasadach opcjonalnych Owl's House? (tych co sa na stronie rebela)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 13:13 przez raj, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: waffel »

Z racji, że już powoli niedaleko do naszego grania, chciałbym sprawdzić listę obecności i ustalić na sztywno datę i godzinę. W tej chwili w domyśle jest to niedziela 10.02 godz. 10.00 rano. Czy wszystkim pasuje? Oraz czy "dół" listy zorganizował sobie egzemplarz gry? Żeby grać dwie na raz jak mówi Raj?

Przypominam o czytaniu instrukcji (i kart strategii - tłumaczenie kilka postów wyżej) do poduszki dla własnego dobra, bo bez tego na początku jest się bardzo zagubionym, oraz dla wspólnego dobra, żebyśmy mieli jakiekolwiek szanse dokończyć przed nocą :)

Owl's House Rules mają dobrą renomę na BGG, ale ja ich nie testowałem. Na zwykłe zasady (+ te z dodatku) grało mi się dobrze. Wolałbym teraz nie ryzykować i nie mieszać w głowach. Jak uznamy, że trzeba przerabiać, to się można zainteresować.
Awatar użytkownika
Polaros
Posty: 595
Rejestracja: 23 sie 2006, 15:52
Lokalizacja: WaWa

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Polaros »

Ja narazie choruje ale do niedzieli ozdrowieje.
Co do godziny jest oki może być oczywiscie wczesniej
Forever
Posty: 83
Rejestracja: 04 maja 2007, 11:25

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Forever »

10-siąta jak najbardziej OK

Tylko w której sali
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: Don Simon »

Ja jeszcze potwierdze moja obecnosc - najpozniej jutro. Cos sie ten weekend robi malo przejrzysty i nie wiem w koncu kiedy i ile czasu bede mial w kazdy dzien.

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: jax »

Don Simon pisze:Cos sie ten weekend robi malo przejrzysty
A co, mgly zapowiadaja?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
kapustka
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2006, 22:36
Lokalizacja: Warszawa, sercem w kraju Oompa-Loompow

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: kapustka »

Wpadnę zmarnować kawałek swojego nędznego życia patrząc jak marnujecie swoje kawałki życia na najgorszą grę planszową w tej galaktyce. Tak, moje życie jest już tak nędzne, że potrzebuję takich drobnych przyjemności o patologicznym, złym podłożu.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5180
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 876 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice

Post autor: raj »

Aby uproscic Wam szukanie przypominam ustalone przez Waffla warunki gry
- nowe karty strategii opisane w instrukcji dodatku a przetłumaczone chałupniczo przeze mnie kilka postów wyżej;
- ustalona plansza tak jak tu: http://www.fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf (wymusza ona Artefakty (wszystkie odkryte i znane, tzn. nie ma "pustych"), stacje handlowe i shock troops z planety Hope's End);
- symulowane pierwsze tury - z instrukcji dodatku. To troszkę osłabia rasy szybsze (Sol, Yssaril) a pomaga wolniejszym (Sardak N'orr, Xxcha) ale takie wyrównanie szans jest nawet pożądane.
Dwie powyższe zmiany skrócą czas gry o jakieś półtorej godziny.
- rasy i tajne cele losujemy z możliwością jednej wymiany lub jeśli starczy to od razu losujemy po dwa/dwie i odrzucamy jeden/jedną;
- Homeworlds - nie można dostać VP jeśli nie kontroluje się wszystkich planet w systemie domowym;
- karty akcji, polityki itd z dodatku są już wtasowane. Jeśli komuś bardzo przeszkadza to trzeba je będzie odrzucać jeśli zostaną dobrane;
- Strażnicy Mecatola: na MR leży żeton przedstawiający 2 myśliwce i 3 jednostki naziemne albo na odwrót :) trzeba ich pokonać w walce kosmicznej i inwazji. Nie ma zajmowania MR jednym chłopem. Chyba, że ktoś ma szczęście.

To są moje propozycje. Można do tego dorzucić liderów (z podstawki), space mines/miny kosmiczne (z dodatku) i generalnie dogadać szczegóły już przed grą. Przepraszam za zamieszanie, myślałem, że napisałem to w pierwszym poście, ale on faktycznie nieco zamotany jest :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
ODPOWIEDZ