Strona 1 z 3

Blood and Dust (Mateusz Albricht)

: 10 cze 2017, 12:44
autor: matio2007
Zapraszam do zapoznania się z informacjami dotyczącymi nowej gry Officina Monstrorum: "Blood and Dust", która startuje na KS w najbliższy wtorek. Jeżeli akcja się powiedzie, planujemy również polską edycję na WspieamTo.

“Blood and Dust” to gra strategiczno-przygodowa, pozwalająca graczom uczestniczyć w zmaganiach średniowiecznych armii. Gra wiernie oddaje realia starć tamtego okresu, szarże ciężkiej kawalerii przełamującej szeregi wroga, zabójcze salwy łuczników czy też brutalne walki piechoty. Gracze muszą wybierać odpowiednią taktykę, atakując od flanki lub z tyłu i formować odpowiednie szyki. Wykorzystywać wady i zalety otaczającego terenu oraz używać specjalnych zdolności dowódców i jednostek.

W grze występują trzy tryby rozgrywki przeznaczone dla 2 do 4 graczy: pojedyncze scenariusze przygotowane przez autorów, kreator własnych scenariuszy oraz kampania.
W kampanii "Blood and Dust" gracze wcielają się w dowódców oddziałów najemnych, którzy sprzedają swoje usługi w świecie pełnym niebezpieczeństw, intryg i brutalnych bitew. Nasi bohaterowie zaczynając od dowodzenia małą grupą oddziałów, wraz z postępującą kampanią będą przyłączać do swojej armii kolejne jednostki. Będą rozwijać umiejętności, poszukiwać nowych rekrutów, a ich żołnierze będą zdobywać doświadczenie w niezliczonych potyczkach. W zamian za pełen trzos wykonywać będą zlecenia, pomagając możnym tego świata lub szukając chwały i złota na własną rękę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Instrukcja WIP: https://megawrzuta.pl/download/95f87b87 ... dbe83.html
Księga kampanii z przykładowym scenariuszem WIP: https://megawrzuta.pl/download/b7f933f2 ... af705.html

Re: Blood and Dust

: 10 cze 2017, 13:21
autor: Lipa
A był rozważany pomysł aby na kafelkach oddziałów (zakładam, że będą kafelki nie żetony) oprócz kategorii oddziałów spersonalizować także ich nazwy np.: Łucznicy Rutgera itp. Podobne opisy były w grach komputerowych Warhammer Shadow of the Horned Rat i Dark Omen i moim zdaniem coś takiego daje sporo klimatu w tego typu grach.

Re: Blood and Dust

: 10 cze 2017, 13:40
autor: matio2007
Lipa pisze:A był rozważany pomysł aby na kafelkach oddziałów (zakładam, że będą kafelki nie żetony) oprócz kategorii oddziałów spersonalizować także ich nazwy np.: Łucznicy Rutgera itp. Podobne opisy były w grach komputerowych Warhammer Shadow of the Horned Rat i Dark Omen i moim zdaniem coś takiego daje sporo klimatu w tego typu grach.
Rozważaliśmy ten pomysł, wcześniej było wpisane nazwy na oddziałach. Na kafelkach bohaterów nadal widnieją ich imiona. Problem w przypadku oddziałów polega na tym, że te napisy muza być odpowiedniej wielkości żeby było je widać, i zasłaniały sporą część obrazka. Można by je ewentualnie skrócić typu "Rutg. Crossb.", ale trochę to wtedy staję się nieczytelne. W każdym razie sprawa jest otwarta, być może nazwy pojawią się jeszcze na wszystkich kafelkach.

Re: Blood and Dust

: 10 cze 2017, 15:33
autor: Wallenstein
Podobne do Heroes of Normandie.

Re: Blood and Dust

: 10 cze 2017, 15:49
autor: matio2007
Wallenstein pisze:Podobne do Heroes of Normandie.
Na pierwszy rzut oka faktycznie wizualnie HoN i BnD są podobne, natomiast mechanicznie jest bardziej zbliżone do Bitew Westeros czy Warhammera Battle. Ponadto w BnD najważniejszym rodzajem rozgrywki jest kampania, gdzie rozwijamy własną armię najemników z rozbudowanym etapem zarządzania i wieloma głównymi oraz pobocznymi zleceniami do wyboru (przypomina to tryb kampanii w Imperial Assault). W BnD dodatkowo kierujemy znacznie większymi oddziałami (około 15 ludzi piechoty) co przekłada się też na duże żetony i pola planszy (70x70mm).

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 13:38
autor: Sir_Yaro
Jak super, nie ma figurek (to nie jest ironia)! Jak jeszcze cena będzie normalna to w ogóle będzie super. :)


Pytanie. Czy jest opcja, że da się w to grać w jedną osobę?


Wysłane z nogi przy użyciu stonogi.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 13:52
autor: yNidhogg
Dlaczego autorzy zrezygnowali z hexów? Ma ktoś jakieś przemyślenia pod jakim względem szachownica jest lepsza od mapy z hexami?

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 14:02
autor: tomb
yNidhogg pisze:Dlaczego autorzy zrezygnowali z hexów? Ma ktoś jakieś przemyślenia pod jakim względem szachownica jest lepsza od mapy z hexami?
Nie wiem, czy lepsza, ale relacja pól jest inna np. w szachownicy, uwzględniając pola po przekątnej, są 3 miejsca przed każdym polem, a planszy z heksami byłyby to 2 pola.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 14:05
autor: Quba40
Sir_Yaro pisze:Jak super, nie ma figurek (to nie jest ironia)! Jak jeszcze cena będzie normalna to w ogóle będzie super. :)


Pytanie. Czy jest opcja, że da się w to grać w jedną osobę?


Wysłane z nogi przy użyciu stonogi.
To byłoby super, wtedy na 100% bym zakupił :D
yNidhogg pisze:Dlaczego autorzy zrezygnowali z hexów? Ma ktoś jakieś przemyślenia pod jakim względem szachownica jest lepsza od mapy z hexami?
Szachownica jest bardziej intuicyjna i łatwiej ocenić odległość w linii prostej, mi się takie rozwiązanie bardziej podoba.

Od dawna chodziła mi po głowie strategia taktyczna o grupie wczesnorenesansowych najemników. Pytanie czy dostępne będzie wyłącznie Cesarstwo i Szwajcarzy? Widziałbym z chęcią również Hiszpanów z ich osławionymi Tercio, czy zaciężnymi Stradioti, albo szkockich Gallowglass :twisted:

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 14:57
autor: Sir_Yaro
I jeszcze jedno pytanie. Czy na KS będzie opcja kupna PL wersji czy trzeba czekać na wspieram?

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 15:15
autor: Błysk
Mnie również podoba się to, że na KS wchodzi coś, co nie próbuje robić hype'u na figurkach. To jest piękne. Jeśli chodzi o układ pól to bardziej podobają mi się hexy, bo automatycznie dają więcej możliwości i odpada wiele zasad "po przekątnej", które utrudniają grę, ale jestem dobrej myśli. Czekam na więcej konkretów.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 15:45
autor: kamron6
Jeśli graficznie nie jest jeszcze zatwierdzone to mam ogromną prośbę - dodajcie jakąś mały herb czy coś takiego na każdą jednostkę, by dużo łatwiej było je rozpoznać, tak samo napis na biały, bo ten czarny jest nieczytelny.

To jest ta gra co kiedyś miała opowiadać o wojnie z krzyżakami i być symulatorem bitew (były tam jakieś hexy?).

Prawie na pewno na wspieram to wspieram to.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 19:35
autor: matio2007
Odpowiem zbiorczo na wszystkie pytania:

@Sir_Yaro: "Czy jest opcja, że da się w to grać w jedną osobę?"
Planujemy taki SG, ale musimy to sobie dobrze przemyśleć, bo w niektórych bardziej skomplikowanych scenariuszach symulacja decyzji przeciwników może być bardzo ciężka/skomplikowana. Ale marzy mi się to z uwagi na duży sentyment do "Shadow of the Hornet Rat" :)

@Sir_Yaro: "Jak jeszcze cena będzie normalna to w ogóle będzie super"
Cena na KS wersji podstawowej gry w języku angielskim wynosi $55 = około 207PLN, można też dokupić dwa dodatki. Podczas KS jedyną wersją będzie angielska. Jeżeli kampania odniesie sukces, to podczas planowanej akcji na WT cena wersji polskiej będzie na pewno niższa, przypuszczam że w granicach 150PLN. Oczywiście tak jak w przypadku mojej poprzedniej gry, jeżeli ktoś wesprze na KS będzie potem mógł wymienić na wersję WT i dostanie zwrot różnicy ceny.

@yNidhogg:"Dlaczego autorzy zrezygnowali z hexów?"
Kwadraty jak i hexy mają swoje plusy i minusy. Przykładowo kwadraty pozwalają na ruch w linii prostej w 4 kierunkach, a hexy wymuszają poruszanie się zygzakiem w dwóch z czterech kierunków. Możliwości ruchu jest nie mniej, ponieważ oddział dysponuje 8 możliwymi ruchami zamiast 6.

@Quba40: " Pytanie czy dostępne będzie wyłącznie Cesarstwo i Szwajcarzy? Widziałbym z chęcią również Hiszpanów z ich osławionymi Tercio, czy zaciężnymi Stradioti, albo szkockich Gallowglass"
W wersji podstawowej znajduje się kampania dla cesarskich najemników walczących przeciwko szwajcarskim rebeliantom. Akcja dzieje się pod koniec XIV wieku, a więc Hiszpanie nie różniliby się jeszcze zbytnio od innych europejskich armii. Natomiast w dodatku do gry dostępnym na KS znajdują się armie angielska i szkocka wraz z kampanią w czasach wojny o niepodległość ("Braveheart" i te sprawy :P). Na razie jako czas akcji całej serii zakładam XI-XV wiek, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby w przyszłości powstały kampanie z czasów renesansowych. Co do galloglassów, są to zasadniczo oddziały irlandzkie, a dla armii najemników występującej w grze przyjąłem, że są to oddziały rekrutowane w cesarstwie niemieckim (stąd nie ma w ich szeregach np. galloglassow czy almogawarów). Ale kto wie, jak kampania będzie dobrze szła to dobrym pomysłem byłoby dołożenie arkusza z takimi bardziej międzynarodowymi oddziałami.

@kamron6: "dodajcie jakiś mały herb czy coś takiego na każdą jednostkę, by dużo łatwiej było je rozpoznać, tak samo napis na biały, bo ten czarny jest nieczytelny"
Kolor napisów będziemy jeszcze testować. Z herbem jest problem, ponieważ aby był czytelny nie może być zbyt mały, a żetony są już mocno wypełnione przez ikony i współczynniki. Ale sprawa nie jest ostatecznie zamknięta.

@kamron6: "To jest ta gra co kiedyś miała opowiadać o wojnie z krzyżakami i być symulatorem bitew (były tam jakieś hexy?)."
Tamta gra to prawdopodobnie "Teutons" od wydawnictwa Phalanx, i nie ma nic wspólnego z "Blood and Dust".

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 19:49
autor: kamron6
To może pokolorujcie rogi (na kolor frakcji, jak ta obwódka). Z gier takich jak CoH czy HoN wiem, że to ma naprawdę duże znaczenie dla efektywności rozgrywki.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 19:57
autor: matio2007
kamron6 pisze:To może pokolorujcie rogi (na kolor frakcji, jak ta obwódka). Z gier takich jak CoH czy HoN wiem, że to ma naprawdę duże znaczenie dla efektywności rozgrywki.
Zastanowimy się, możliwe jest jeszcze pogrubienie ramki, wspomniany wcześniej herb lub tak jak piszesz rogi. Zobaczymy jakie będzie zdanie testerów.

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 20:57
autor: TTR_1983
o ktorej jutro start?

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 21:29
autor: Błysk
A te dodatki z KS będą potem w normalnej dystrybucji?

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 21:43
autor: kamron6
Czy za udany KS rozumiecie taki, że się udał czy jak przebijacie ileś tam SG :P I jak rozumiem na WT będą te same SG? (Tak się tylko upewniam czy by przypadkiem nie chomikować już forsy)

Re: Blood and Dust

: 12 cze 2017, 21:48
autor: matio2007
Tutaj link do draftu kampanii, który rozwieje większość wątpliwości: https://www.kickstarter.com/projects/73 ... n=dbed24ac

Startujemy jutro o godzinie 21:00.

Dodatki Anglia/Szkocja oraz 12 dodatkowych jednostek Szwajcarii/Cesarstwa będą na 90% dostępne w zwykłej sprzedaży.
KS exclusive jest jedynie mapa kampanii, przedstawiająca pogranicze Cesarstwa i Kantonów Szwajcarskich, poniżej foto (szczegóły się jeszcze zmienią):

Obrazek
kamron6 pisze:Czy za udany KS rozumiecie taki, że się udał czy jak przebijacie ileś tam SG :P I jak rozumiem na WT będą te same SG? (Tak się tylko upewniam czy by przypadkiem nie chomikować już forsy)
Udany to taki, który osiągnie minimalny próg :) SG będą te same do odblokowywania - przynajmniej na ten moment taki jest plan.

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 21:13
autor: Sir_Yaro
:mrgreen: Kupiłem jako pierwszy :mrgreen:
Zupełnie nie wiem czemu ale ta gra mnie przyciąga. :P

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 21:18
autor: matio2007

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 22:24
autor: Sir_Yaro
Mateusz jakie są strech goalsy ?
Bo grafika z tym wciąż jest pusta, a przyznam, że to mnie (a szczególnie wariant solo) najbardziej interesuje.

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 22:36
autor: matio2007
Sir_Yaro pisze:Mateusz jakie są strech goalsy ?
Bo grafika z tym wciąż jest pusta, a przyznam, że to mnie (a szczególnie wariant solo) najbardziej interesuje.
Tak, grafika z opisanymi SG na razie jest pusta, zrobimy może głosowanie nad kolejnością w jakiej powinny się pojawiać. Na pewno będą customowe kości i wariant solo, chciałbym też dołożyć możliwość dokupienia metalowych dukatów, ale to jest już droga sprawa (trzeba zamówić kilkaset zestawów i zapłacić za formy).

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 22:52
autor: Sir_Yaro
matio2007 pisze:
Sir_Yaro pisze:Mateusz jakie są strech goalsy ?
Bo grafika z tym wciąż jest pusta, a przyznam, że to mnie (a szczególnie wariant solo) najbardziej interesuje.
Tak, grafika z opisanymi SG na razie jest pusta, zrobimy może głosowanie nad kolejnością w jakiej powinny się pojawiać.
Pozwolę sobie dodać uwagę od siebie. Częściowo na bazie doświadczenia zawodowego. Zwykle takie rzeczy nie wpływają dobrze na sprzedaż - to może sugerować, że produkt/kampania jest nie dokończona, nie przemyślana, zrobiona na kolanie itp itd. Rodzi wątpliwości, a te nie idą w parze z płaceniem. Wydaje mi się, że już lepiej aby grafiki w ogóle nie było dopóki nie ogarniecie co konkretnie tam chcecie dać.

Re: Blood and Dust

: 13 cze 2017, 23:05
autor: matio2007
Sir_Yaro pisze: Pozwolę sobie dodać uwagę od siebie. Częściowo na bazie doświadczenia zawodowego. Zwykle takie rzeczy nie wpływają dobrze na sprzedaż - to może sugerować, że produkt/kampania jest nie dokończona, nie przemyślana, zrobiona na kolanie itp itd. Rodzi wątpliwości, a te nie idą w parze z płaceniem. Wydaje mi się, że już lepiej aby grafiki w ogóle nie było dopóki nie ogarniecie co konkretnie tam chcecie dać.
Masz rację, tak przed startem się wahałem czy od razu wpisywać czy też nie. Dopiszę za chwilę, a jakby ludzie chcieli poprzestawiać to będziemy zmieniać ewentualnie w przyszłości.
Dajemy na $50k wariant solo w PDF,na $60 customowe kości.