Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5229
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 197 times
Been thanked: 238 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 04 sie 2019, 11:28

Kilson pisze:
04 sie 2019, 10:39
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 08:45
Nie bałdzo hłabio. Tu jest prawidłowo: viewtopic.php?p=1163568#p1163568. Curiosity nie zacytował pełnego zdania z "W punkcie 9". 9 krok Fazy Wydarzeń w przypadku Królowej jest inny, niż potencjalne spotkanie bladzi podczas tur graczy.
Ale on pisał, o wyniku rzutu na szmery, czyli miał rację.
Ty mój drogi tołdi piszesz o fazie kolonii jak rozumiem? Wtedy procedura jest inna, ale pytanie było dość precyzyjne i de facto wynikało z tego, że zadający je wiedział, że w fazie kolonii królowa nie zawsze się pojawia.
Jeśli wyciągniesz w fazie kolonii żeton dorosłego, każdy rzuci na szmery i w wyniku tego rzutu masz wylosować spotkanie i wyciągniesz królową to WYCHODZI ona na planszę, mimo że jest to faza kolonii.
Dokładnie tak, jak pisze Kilson. Zasada jest podana poprawnie, tu nie ma błędu.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 291
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 04 sie 2019, 11:38

Kilson pisze:Ale on pisał, o wyniku rzutu na szmery, czyli miał rację.
Ty mój drogi tołdi piszesz o fazie kolonii jak rozumiem? Wtedy procedura jest inna, ale pytanie było dość precyzyjne i de facto wynikało z tego, że zadający je wiedział, że w fazie kolonii królowa nie zawsze się pojawia.
Jeśli wyciągniesz w fazie kolonii żeton dorosłego, każdy rzuci na szmery i w wyniku tego rzutu masz wylosować spotkanie i wyciągniesz królową to WYCHODZI ona na planszę, mimo że jest to faza kolonii.
Aaa, tak. Wszystko jasne. Dzięki.

Edycja:
Jakie karty akcji bohaterów powodują rzut na szmery, a jakie nie? Przy jakich kartach wywołujących rzut na szmery należy odrzucić dodatkowe karty akcji?

kubajakub
Posty: 32
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 22 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: kubajakub » 12 sie 2019, 00:44

1) Gram dalej kampanię, przeszedłem do 4 misji, ale zupełnie nie wiem co wpływa na to, który czytam Wstęp na str 50-51?
2) W czwartej misji znacznik czasu zszedł z 15 do pozycji 12. Rozpatruję wydarzenie 01, a tam jest napisane żeby umieścić żeton wydarzenia 05 na polu 14 ToruCzasu, to chyba pomyłka jak mam się cofnąć w czasie?, to chyba ma być pole 04 ToruCzasu???

Gelerth
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2019, 10:13

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gelerth » 15 sie 2019, 20:40

Witam

Mam następujące pytania po sesji czteroosobowej w kooperacji.

- Latarka Mechanika - czy działa tylko tak jak karta 'Przeszukanie" czy też może pozwala na przeszukiwanie pomieszczeń z liczbą przedmiotów = 0 ?
- Naukowiec - przedmiot Holokomputer i karta Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąć w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu :) ?
- Kapsuła Ratunkowa - Taka sytuacja. W kapsule siedzi Żołnierz i czeka na Mechanika, który w czasie swojej tury udanie wchodzi do kapsuły. Czy o wystrzeleniu kapsuły decyduje tylko Żołnierz bo był pierwszy w kapsule i teraz siedzi za sterami :) czy też Mechanik może odpalać od razu wrotki by nie kusić losu rzutami na szmery w czasie Fazy Wydarzeń ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 878
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 16 sie 2019, 12:54

Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Latarka Mechanika - czy działa tylko tak jak karta 'Przeszukanie" czy też może pozwala na przeszukiwanie pomieszczeń z liczbą przedmiotów = 0 ?
Działa jak zwykła karta przeszukania.
Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Naukowiec - przedmiot Holokomputer i karta Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąć w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu :) ?
Teraz nie mam tej karty przed sobą, ale czy sieć wewnętrzna nie może aktywować tylko pomieszczeń z komputerem?
Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Kapsuła Ratunkowa - Taka sytuacja. W kapsule siedzi Żołnierz i czeka na Mechanika, który w czasie swojej tury udanie wchodzi do kapsuły. Czy o wystrzeleniu kapsuły decyduje tylko Żołnierz bo był pierwszy w kapsule i teraz siedzi za sterami :) czy też Mechanik może odpalać od razu wrotki by nie kusić losu rzutami na szmery w czasie Fazy Wydarzeń ?
Jak wsiadasz do kapsuły masz dwie możliwość albo czekasz, albo odpalasz kapsułę, dodatkowo na początku każdej swojej tury możesz zdecydować się ją odpalić. Tak samo możesz ją odpalić gdy ktoś wejdzie do kapsuły ktróą zajmujesz. (instrukcja str. 26)
7% rabatu - 3Trolle

ODPOWIEDZ