Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 04 sie 2019, 11:28

Kilson pisze:
04 sie 2019, 10:39
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 08:45
Nie bałdzo hłabio. Tu jest prawidłowo: viewtopic.php?p=1163568#p1163568. Curiosity nie zacytował pełnego zdania z "W punkcie 9". 9 krok Fazy Wydarzeń w przypadku Królowej jest inny, niż potencjalne spotkanie bladzi podczas tur graczy.
Ale on pisał, o wyniku rzutu na szmery, czyli miał rację.
Ty mój drogi tołdi piszesz o fazie kolonii jak rozumiem? Wtedy procedura jest inna, ale pytanie było dość precyzyjne i de facto wynikało z tego, że zadający je wiedział, że w fazie kolonii królowa nie zawsze się pojawia.
Jeśli wyciągniesz w fazie kolonii żeton dorosłego, każdy rzuci na szmery i w wyniku tego rzutu masz wylosować spotkanie i wyciągniesz królową to WYCHODZI ona na planszę, mimo że jest to faza kolonii.
Dokładnie tak, jak pisze Kilson. Zasada jest podana poprawnie, tu nie ma błędu.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 321
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 04 sie 2019, 11:38

Kilson pisze:Ale on pisał, o wyniku rzutu na szmery, czyli miał rację.
Ty mój drogi tołdi piszesz o fazie kolonii jak rozumiem? Wtedy procedura jest inna, ale pytanie było dość precyzyjne i de facto wynikało z tego, że zadający je wiedział, że w fazie kolonii królowa nie zawsze się pojawia.
Jeśli wyciągniesz w fazie kolonii żeton dorosłego, każdy rzuci na szmery i w wyniku tego rzutu masz wylosować spotkanie i wyciągniesz królową to WYCHODZI ona na planszę, mimo że jest to faza kolonii.
Aaa, tak. Wszystko jasne. Dzięki.

Edycja:
Jakie karty akcji bohaterów powodują rzut na szmery, a jakie nie? Przy jakich kartach wywołujących rzut na szmery należy odrzucić dodatkowe karty akcji?

kubajakub
Posty: 38
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 28 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: kubajakub » 12 sie 2019, 00:44

1) Gram dalej kampanię, przeszedłem do 4 misji, ale zupełnie nie wiem co wpływa na to, który czytam Wstęp na str 50-51?
2) W czwartej misji znacznik czasu zszedł z 15 do pozycji 12. Rozpatruję wydarzenie 01, a tam jest napisane żeby umieścić żeton wydarzenia 05 na polu 14 ToruCzasu, to chyba pomyłka jak mam się cofnąć w czasie?, to chyba ma być pole 04 ToruCzasu???

Gelerth
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2019, 10:13

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gelerth » 15 sie 2019, 20:40

Witam

Mam następujące pytania po sesji czteroosobowej w kooperacji.

- Latarka Mechanika - czy działa tylko tak jak karta 'Przeszukanie" czy też może pozwala na przeszukiwanie pomieszczeń z liczbą przedmiotów = 0 ?
- Naukowiec - przedmiot Holokomputer i karta Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąć w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu :) ?
- Kapsuła Ratunkowa - Taka sytuacja. W kapsule siedzi Żołnierz i czeka na Mechanika, który w czasie swojej tury udanie wchodzi do kapsuły. Czy o wystrzeleniu kapsuły decyduje tylko Żołnierz bo był pierwszy w kapsule i teraz siedzi za sterami :) czy też Mechanik może odpalać od razu wrotki by nie kusić losu rzutami na szmery w czasie Fazy Wydarzeń ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 961
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 16 sie 2019, 12:54

Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Latarka Mechanika - czy działa tylko tak jak karta 'Przeszukanie" czy też może pozwala na przeszukiwanie pomieszczeń z liczbą przedmiotów = 0 ?
Działa jak zwykła karta przeszukania.
Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Naukowiec - przedmiot Holokomputer i karta Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąć w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu :) ?
Teraz nie mam tej karty przed sobą, ale czy sieć wewnętrzna nie może aktywować tylko pomieszczeń z komputerem?
Gelerth pisze:
15 sie 2019, 20:40
- Kapsuła Ratunkowa - Taka sytuacja. W kapsule siedzi Żołnierz i czeka na Mechanika, który w czasie swojej tury udanie wchodzi do kapsuły. Czy o wystrzeleniu kapsuły decyduje tylko Żołnierz bo był pierwszy w kapsule i teraz siedzi za sterami :) czy też Mechanik może odpalać od razu wrotki by nie kusić losu rzutami na szmery w czasie Fazy Wydarzeń ?
Jak wsiadasz do kapsuły masz dwie możliwość albo czekasz, albo odpalasz kapsułę, dodatkowo na początku każdej swojej tury możesz zdecydować się ją odpalić. Tak samo możesz ją odpalić gdy ktoś wejdzie do kapsuły ktróą zajmujesz. (instrukcja str. 26)
7% rabatu - 3Trolle

Darkstorm
Użytkownik wspierający
Posty: 172
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Darkstorm » 24 sie 2019, 14:01

1. Taką sytuację dziś mieliśmy. Graliśmy na 2 postacie. Jedna z postaci się bezpiecznie zahibernowała a druga miała za cel umieścić się w kapsule. Kapsuły jak wiadomo zamknięte. Po eksploracji całego statku okazało się, że nie wylosowaliśmy pomieszczenia, które otwiera kapsuły. Autodestrukcji nie można było uruchomić bo jedna postać hibernowała. Zabić nikogo nie można bo postać hibernuje:)
Czy w takiej sytuacji jedyna możliwość to szukanie w czerwonej talii przedmiotów jedynej karty, która otwiera kapsułę, czy też jest jeszcze jakaś inna możliwość otwarcia kapsuł?

2. Jedna z kart wydarzeń przy pewnych warunkach powoduje uruchomienie autodestrukcji. Czy wydarzenie może odpalić autodestrukcję jak ktoś już hibernuje?

luki075
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2019, 10:38
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: luki075 » 24 sie 2019, 14:57

1. Tu myślę kłania się coop. Jeśli wcześniej dogadasz się z wspólnikiem niedoli to pomoże. Chyba że odezwie się w nim żyłka mordercy 😎.
2. Nie. W zasadach jest to jasno opisane.

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 961
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 24 sie 2019, 21:34

Darkstorm pisze:
24 sie 2019, 14:01
1. Taką sytuację dziś mieliśmy. Graliśmy na 2 postacie. Jedna z postaci się bezpiecznie zahibernowała a druga miała za cel umieścić się w kapsule. Kapsuły jak wiadomo zamknięte. Po eksploracji całego statku okazało się, że nie wylosowaliśmy pomieszczenia, które otwiera kapsuły. Autodestrukcji nie można było uruchomić bo jedna postać hibernowała. Zabić nikogo nie można bo postać hibernuje:)
Czy w takiej sytuacji jedyna możliwość to szukanie w czerwonej talii przedmiotów jedynej karty, która otwiera kapsułę, czy też jest jeszcze jakaś inna możliwość otwarcia kapsuł?

2. Jedna z kart wydarzeń przy pewnych warunkach powoduje uruchomienie autodestrukcji. Czy wydarzenie może odpalić autodestrukcję jak ktoś już hibernuje?
1. Zgadza się trzeba przeszukać talię. Trzeba brać pilota do takich misji :).
2. Wydarzenie może odpalić autodestrukcję. Instrukcja mówi tylko że jak ktoś się zahibernuje to nie można ręcznie odpalić autodestrukcję i nie można zmienić ręcznie koordynat
7% rabatu - 3Trolle

luki075
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2019, 10:38
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: luki075 » 24 sie 2019, 22:13

Przecież ta karta może leżeć na dole... I nie będziemy grać ciągle pilotem bo los z pomieszczeniami może nie dopisać.

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 444
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: probbi » 24 sie 2019, 23:01

pilot ma na wyposażeniu przedmiot którego szukasz

Darkstorm
Użytkownik wspierający
Posty: 172
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Darkstorm » 24 sie 2019, 23:08

luki075 pisze:
24 sie 2019, 22:13
Przecież ta karta może leżeć na dole... I nie będziemy grać ciągle pilotem bo los z pomieszczeniami może nie dopisać.
Dokładnie tam leżała. No coz, żona miała pecha😎

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 961
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 25 sie 2019, 18:53

luki075 pisze:
24 sie 2019, 22:13
Przecież ta karta może leżeć na dole... I nie będziemy grać ciągle pilotem bo los z pomieszczeniami może nie dopisać.
Postać wybierasz bo otrzymaniu celów. Jak masz cele z kapsułą to bezpieczniej grać pilotem.
7% rabatu - 3Trolle

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 193
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 26 sie 2019, 07:40

Po to jest ta sekwencja. Najpierw numery gracza się wybiera, misję a na końcu dopiero postacie.

luki075
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2019, 10:38
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: luki075 » 26 sie 2019, 11:41

Grałem ostatnio z synem i obydwoje mieliśmy cele z kapsułą...

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 193
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 26 sie 2019, 11:44

luki075 pisze:
26 sie 2019, 11:41
Grałem ostatnio z synem i obydwoje mieliśmy cele z kapsułą...
Odpalacie autodestrukcje w genratorze i po 3-4 tutach (nie pamiętam dokładnie) odblokowują się kapsuły. Po odpaleniu autodestrukcji i odblokowaniu kapsul na jej torze nie można już jej wyłączyć. Chyba,że ktoś się wcześniej zahibernuje wtedy nie można uruchomić autodestrukcji. Ot taki urok tej gry. :)

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 961
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 26 sie 2019, 13:09

luki075 pisze:
26 sie 2019, 11:41
Grałem ostatnio z synem i obydwoje mieliśmy cele z kapsułą...
Ale wszystkie 4 wasze cele były z kapsułą? Masz 2 cele jeden z kapsułą drugi bez, jak nie możesz wybrać pilota to bezpieczniej brać ten bez. Lub szukać generatora i odpalić autodestrukcję przed hibernacją lub zabić jakąś postać by komputer odblokował kapsuły. Jest tyle możliwość :)
7% rabatu - 3Trolle

Darkstorm
Użytkownik wspierający
Posty: 172
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Darkstorm » 26 sie 2019, 22:16

Nidhogg pisze:
24 sie 2019, 21:34

2. Wydarzenie może odpalić autodestrukcję. Instrukcja mówi tylko że jak ktoś się zahibernuje to nie można ręcznie odpalić autodestrukcję i nie można zmienić ręcznie koordynat
W instrukcji jest mowa tylko o rozpoczęciu odliczania. Nie znalazłem nic o recznym rozpoczęciu. Choć fabularnie miało by to sens. W wyniku awarii protokoły bezpieczeństwa nie zadziałały.
Ktoś się jeszcze wypowie?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 961
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 27 sie 2019, 09:16

Darkstorm pisze:
26 sie 2019, 22:16
Nidhogg pisze:
24 sie 2019, 21:34
2. Wydarzenie może odpalić autodestrukcję. Instrukcja mówi tylko że jak ktoś się zahibernuje to nie można ręcznie odpalić autodestrukcję i nie można zmienić ręcznie koordynat
W instrukcji jest mowa tylko o rozpoczęciu odliczania. Nie znalazłem nic o recznym rozpoczęciu. Choć fabularnie miało by to sens. W wyniku awarii protokoły bezpieczeństwa nie zadziałały.
Ktoś się jeszcze wypowie?
W instrukcji jest to opisane przy opisie pomieszczeń. Że nie można będąc w pomieszczeniu wykonać akcji pomieszczenia (nazwałem to wcześniej ręcznie) gdy jakaś postać jest zahibernowana.
Instrukcja generator pisze:Uwaga! Nie można rozpocząć odliczania do samozniszczenia, jeśli jakakolwiek
postać znajduje się w stanie hibernacji.
instrukcja kokpit pisze:Uwaga! Nie możesz zmienić celu podróży, jeśli jakieś postacie są w stanie
hibernacji.
Jak widać jest opisane że "nie można" a nie "nie może się rozpocząć" - pierwsze stwierdzenie wymaga kogoś drugie stwierdzenie opisywało by możliwość uruchomienia przez postać czy losowe przez zdarzenie.

ostatnie miejsce w instrukcji które mówi o hibernacji:
Instrukcja Hibernatorium pisze:Nie możesz zmienić celu podróży ani rozpocząć odliczania do samozniszczenia
statku, jeśli jakakolwiek postać jest zahibernowana.
Czyli składnia zdania znów wskazuje że wymagana jest postać.

Jeszcze poszukałem i w oficjalnym FAQ: http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... 4pages.pdf punkt 11:
FAQ pisze:11. Does an Event “Coolant Leak” starts the Self-Destruct countdown
when there are already hibernated Characters?

Yes. They need to take the risks into consideration
before hibernating.
7% rabatu - 3Trolle

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 193
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 27 sie 2019, 16:10

Podczas losowania z wora pod koniec tury wylosuje się żeton z dorosłym osobnikiem który karze rzucić na szmery i w rezultacie tego rzutu wyskoczy intruder to robi on atak z zaskoczenia?
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 16:22 przez Fenrisek83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 199
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 27 sie 2019, 16:19

Tak, robi normalnie atak z zaskoczenia. Było to już gdzieś tu omawiane.

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 1037
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 6 times
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: kaimada » 28 sie 2019, 15:10

Mam pytanko o cele.
Jest cel Postać gracza X nie może przeżyć ALBO twoja postać przeżyje jako jedyna.

Jakim cudem spełnić drugie NIE spełniając pierwszego?

Przecież warunek pierwszy jest podzbiorem drugiego. Błąd na polskiej karcie?

ted
Posty: 36
Rejestracja: 19 paź 2017, 22:36

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ted » 28 sie 2019, 15:31

kaimada pisze:
28 sie 2019, 15:10
Mam pytanko o cele.
Jest cel Postać gracza X nie może przeżyć ALBO twoja postać przeżyje jako jedyna.

Jakim cudem spełnić drugie NIE spełniając pierwszego?

Przecież warunek pierwszy jest podzbiorem drugiego. Błąd na polskiej karcie?
"albo" to alternatywa rozłączna. Wydarzy się jedno albo drugie, ale nigdy jedno i drugie.

to co piszesz jest niemożliwe - skoro - np postać gracza X (np. nr 2) nie może przeżyć ALBO twoja postać przeżyje jako jedyna (a jesteś graczem nr 2) to po prostu nie masz wyboru celu. Musisz przeżyć - czyli patrzysz tylko na drugi cel.

profes79
Użytkownik wspierający
Posty: 271
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 13 times
Been thanked: 55 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: profes79 » 28 sie 2019, 15:34

Nie wydaje mi się. Owszem, drugi cel oznacza automatyczne spełnienie pierwszego ale jest realizowany w inny sposób.

Na BGG doszukałem się, że tekst na karcie angielskiej brzmi:

"Player X cannot survive" OR "Your character is the only survivor"

edit up:
w takim przypadku zdaje się losuje sie kolejną kartę celu.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 28 sie 2019, 15:36

kaimada pisze:
28 sie 2019, 15:10
Mam pytanko o cele.
Jest cel Postać gracza X nie może przeżyć ALBO twoja postać przeżyje jako jedyna.

Jakim cudem spełnić drugie NIE spełniając pierwszego?

Przecież warunek pierwszy jest podzbiorem drugiego. Błąd na polskiej karcie?
Nie, jest dobrze. To nabiera sensu kiedy to Ty jesteś graczem, którego masz zabić.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 1037
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 6 times
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: kaimada » 28 sie 2019, 15:46

Curiosity pisze:
28 sie 2019, 15:36
kaimada pisze:
28 sie 2019, 15:10
Mam pytanko o cele.
Jest cel Postać gracza X nie może przeżyć ALBO twoja postać przeżyje jako jedyna.

Jakim cudem spełnić drugie NIE spełniając pierwszego?

Przecież warunek pierwszy jest podzbiorem drugiego. Błąd na polskiej karcie?
Nie, jest dobrze. To nabiera sensu kiedy to Ty jesteś graczem, którego masz zabić.
O, dziękuję bardzo, teraz jest to logiczne. :)

ODPOWIEDZ