Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 194
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 17 wrz 2019, 12:52

Czy na tych kartach jest błąd?
https://boardtime.pl/wp-content/uploads ... 6160_n.jpg
Nie powinno być karty skażenia a nie zarażenia?

Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 22
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gribbler » 19 wrz 2019, 00:01

Mam pytanie dotyczące interpretacji jednego z celów solo. Na karcie jest napisane, że muszę wysłać sygnał, a statek ma zostać zniszczony. Czy oznacza to, że po wysłaniu sygnału moja postać może zginąć w tym wybuchu czy też muszę się przedtem ewakuować w kapsule? W warunkach końca gry w instrukcji napisane jest, że "twoja postać musi przeżyć", z kolei na karcie celu jest tekst w rodzaju "jak odejść, to z hukiem"... Czy to się przypadkiem wzajemnie nie wyklucza?
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2019, 09:24 przez Gribbler, łącznie zmieniany 1 raz.

profes79
Użytkownik wspierający
Posty: 273
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 13 times
Been thanked: 55 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: profes79 » 19 wrz 2019, 06:29

Aby spełnić cel i wygrać grę postać zawsze musi przeżyć.

Oczywiście możesz zniszczyć statek ze sobą na pokładzie ale wtedy nawet nagrobka Ci nie wystawią, że o wręczeniu premii nie wspomnę :)

Patrz Ripley w Obcy: 8 pasażer Nostromo.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2019, 16:09 przez profes79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 22
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gribbler » 19 wrz 2019, 15:06

I tak zjadł mnie pierwszy napotkany obcy. Oddałem cztery strzały - wszystkie chybione :) Ale warto wiedzieć na przyszłość.

Maniake
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Maniake » 22 wrz 2019, 12:27

Mam pytanie odnośnie karty wabik, czy za pomocą tej karty mogę wysłać obcego do jeszcze nie odkrytego pomieszczenia? Jeśli tak to co się dzieje wtedy z obcym? Czy jego żeton wraca z powrotem do woreczka?

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 22 wrz 2019, 21:44

Maniake pisze:
22 wrz 2019, 12:27
Mam pytanie odnośnie karty wabik, czy za pomocą tej karty mogę wysłać obcego do jeszcze nie odkrytego pomieszczenia? Jeśli tak to co się dzieje wtedy z obcym? Czy jego żeton wraca z powrotem do woreczka?
Możesz wysłać obcego do nieodkrytego pomieszczenia. Po prostu stawiasz go na zakrytym pomieszczeniu. Nie odkrywasz żetonu eksploatacji ani pomieszczenia.

Taka mała wskazówka - z pożarami jest tak samo. Mogą rozprzestrzenić się do nieodkrytych pomieszczeń.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

Awatar użytkownika
gaax
Posty: 37
Rejestracja: 25 lis 2013, 13:55
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: gaax » 05 paź 2019, 10:12

Mam pytanie o akcje w kokpicie. Instrukcja mówi, że można tam podejrzeć koordynanty ALBO je zmienić. Czy to oznacza, że żeby je przestawić świadomie muszę zużyć aż 2 akcje i 4 karty akcji? Najpierw podejrzeć jedną akcją, a dopiero potem przestawić?

adas194
Posty: 18
Rejestracja: 19 paź 2018, 06:35
Lokalizacja: Łomża

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: adas194 » 05 paź 2019, 12:10

Tak, są to dwie odrębne akcje :)

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 05 paź 2019, 23:31

Jak to jest z przekazywaniem informacji przez innych graczy ?
Czy jeśli ktoś inny zna koordynaty to może komuś innemu powiedzieć gdzie powinniśmy lecieć( w sensie która literka bez sprawdzania) ?
Druga sprawa akcja z przedmiotów specjalnych kapitana podgladanie celu innego gracza. Czy można przekazać innym gracza jego treść ?
Tak samo podglądanie pomieszczeń przez innych graczy , co mogę komuś przekazać na temat tego pomieszczenia a może nic ?

Kisun
Użytkownik wspierający
Posty: 888
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kisun » 06 paź 2019, 09:47

Każdemu możesz powiedzieć co chcesz. Inna sprawa czy to będzie prawda i czy ci uwierzą ;)

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 20 paź 2019, 10:24

Pytanie mieliśmy sytuację że kolega miał w ręku jajo, był w pomieszczeniu z obcym więc był w fazie walki i wyciągnęliśmy kartę wydarzenia która poinformowała że osoba z jajem rozgrywa spotkanie z obcym. Zastanawiam się czy taka osoba normalnie wyciąga żeton obcego z worka i rozgrywa z nim spotkanie czy nie ?

rexmundus
Posty: 98
Rejestracja: 13 kwie 2015, 08:34

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: rexmundus » 29 paź 2019, 00:06

Witam mam pytania:
1.W korytarzu w którym są zamknięte drzwi i jest znacznik szmeru ,czy jeśli w wyniku ruchu powinniśmy dołożyć tam jeszcze jeden znacznik szmeru to gramy fazę spotkania?
2. Jeśli mechanik swoją karta może zniszczyć albo naprawić silnik to czy musi na początku zobaczyć jaki jest stan tego silnika czy może w ciemno przełożyć żetony silnika?

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 194
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 29 paź 2019, 06:39

1. Drzwi tylko blokują przejście z jednego pomieszczenia do drugiego w fazie wydarzeń, rzucisz szpony na kostce szmerów lub masz ten znak na żetonie eksploracji. Jak dokładasz 2 znacznik szmeru to rozpatrujesz spotkanie.
2. Sprawdzasz w tajemnicy i ustawiasz co chcesz.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 189
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: gregoff » 29 paź 2019, 18:18

2. Chyba trzeba zobaczyć czy jest działający lub nie.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 638
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 30 paź 2019, 09:28

gregoff pisze:
29 paź 2019, 18:18
2. Chyba trzeba zobaczyć czy jest działający lub nie.
Też tak na początku myślałem, ale w tym wątku wcześniej ktoś już wyjaśniał ten temat i faktycznie akcja naprawy pozwala dowolnie ustawić kafelki silników niezależnie od tego w jakim ułożeniu były pierwotnie.

rexmundus
Posty: 98
Rejestracja: 13 kwie 2015, 08:34

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: rexmundus » 31 paź 2019, 22:54

Pytanie
1.jeśli w jednym pomieszczeniu jest gracz i kilku intruzów i jest faza wydarzeń. To każdy intruz atakuje gracza czy tylko jeden? I podobnie w czasie ucieczki czy jeden nas atakuje czy wszyscy?

2. Jeśli uciekam karta ogień zaporowy, i mam wykonać dzięki niej ruch to muszę odrzuci znowu 1 kartę aby "iść głośno "?

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 01 lis 2019, 07:41

rexmundus pisze:
31 paź 2019, 22:54
Pytanie
1.jeśli w jednym pomieszczeniu jest gracz i kilku intruzów i jest faza wydarzeń. To każdy intruz atakuje gracza czy tylko jeden? I podobnie w czasie ucieczki czy jeden nas atakuje czy wszyscy?

2. Jeśli uciekam karta ogień zaporowy, i mam wykonać dzięki niej ruch to muszę odrzuci znowu 1 kartę aby "iść głośno "?
1.Tak zawsze wszyscy. Kwestia umowna kolejności w jakiej odkrywasz karty.
2.Nie tylko jedna amunicję i kartę ogień zaporowy. Ale rzucasz na szmery jeśli uciekasz do pustego pomieszczenia

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 851
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 31 times
Been thanked: 21 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Arius » 02 lis 2019, 06:01

Jeden z graczy przegrał i zasiada za sterami obcych.
W jednym pomieszczeniu jest obcy i postać żyjącego gracza.
Gracz sterujący obcymi zagrywa kartę i chce wykonać atak.
Czy ta akcja gracza aliena może być anulowana przez użycie karty przeszkodzenie?

profes79
Użytkownik wspierający
Posty: 273
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 13 times
Been thanked: 55 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: profes79 » 02 lis 2019, 16:02

Nie. Gracz kierujący Obcym nie jest traktowany jako normalny gracz; przeszkodzenie umożliwia blokowanie tylko akcji gracza grającego normalną postacią.

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 03 lis 2019, 13:19

Czy rozpatrujemy kolejne spotkanie gdy jesteśmy w fazie walki z intruzem(Np. z karty wydarzeń )dla postaci będącej w pomieszczeniu z intruzem czyli będącej w fazie walki

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 03 lis 2019, 13:42

addekk pisze:
03 lis 2019, 13:19
Czy rozpatrujemy kolejne spotkanie gdy jesteśmy w fazie walki z intruzem(Np. z karty wydarzeń )dla postaci będącej w pomieszczeniu z intruzem czyli będącej w fazie walki
Z karty wydarzeń tak, chyba że na karcie jest napisane że nie dotyczy postaci w walce (ale chyba nawet nie ma takich).
Z rzutu na szmery nie, bo za postać będącą w walce nie rzuca się na szmery, nawet po losowaniu żetonu dorosłego w fazie rozwoju kolonii intruzów.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 21 lis 2019, 22:26

Czy kartę przeszkodzenie można zagrać już po spasowaniu ?

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 22 lis 2019, 00:10

addekk pisze:
21 lis 2019, 22:26
Czy kartę przeszkodzenie można zagrać już po spasowaniu ?
Można.
Ba, mało tego. Można zagrać przeszkodzenie na czyjeś przeszkodzenie.
Dla przykładu - Kapitan, żołnierz i naukowiec są w jednym pomieszczeniu. Kapitan wydaje żołnierzowi rozkaz przejścia do sąsiedniego pokoju z dwoma intruzami (bo ma cel go zabić), na co żołnierz odpowiada przeszkodzeniem (bo mu się ten pomysł nie podoba). A naukowiec, z uwagi na to, że ma cel przeżycia jako jedyny, rzuca przeszkodzenie na przeszkodzenie żołnierza, i rozkaz kapitana wchodzi w życie. :lol: :lol: :lol:
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

addekk
Posty: 61
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk » 04 gru 2019, 07:48

Jeszcze parę pytań :)
1.Broń zawsze zdobywamy naładowana z kart przeszukiwania?
2. Czy od larwy można uciec ogniem zaporowym ( w związku z tym czy larwę można przyciągnąć szponami)?
3. Czy zniszczenie statku powoduje zabicie królowej bez względu na to gdzie się ona znajduje ?
4. Czy dokładamy jaja do pustego/już zniszczonego gniazda ?
5. Czy po użyciu skafandra/korytarzy technicznych rzucamy na szmery ?
6. Czy po użyciu karty rozkazu postać wysłana rzuca na szmery?

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 194
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 04 gru 2019, 11:32

addekk pisze:
04 gru 2019, 07:48
Jeszcze parę pytań :)
1.Broń zawsze zdobywamy naładowana z kart przeszukiwania?
2. Czy od larwy można uciec ogniem zaporowym ( w związku z tym czy larwę można przyciągnąć szponami)?
3. Czy zniszczenie statku powoduje zabicie królowej bez względu na to gdzie się ona znajduje ?
4. Czy dokładamy jaja do pustego/już zniszczonego gniazda ?
5. Czy po użyciu skafandra/korytarzy technicznych rzucamy na szmery ?
6. Czy po użyciu karty rozkazu postać wysłana rzuca na szmery?
1. Tylko z jednym nabojem. Było gdzieś w ang FAQ-u
6. Tak
Co do reszty nie jestem pewien wić nie udzielę odpowiedzi.

ODPOWIEDZ