Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
piootrj
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2020, 10:44
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: piootrj »

A ja mam kolejne pytania.

1. Na jednej z kart wydarzeń jest akcja - umieść znacznik awarii na odkrytym pomieszczeniu o najniższej liczbie - o jaką liczbę chodzi ?
2. Taka sytuacja :) - walczę z potworem, naparzam go czym mogę i jak się da, potem losuje karte intruza i sprawdzam jego siłę a tam jest tylko strzałka - czyli jego wycofanie - ale gdzie - do którego pomieszczenia, sam o tym decyduje czy ... ?

Dzięki z góry za pomoc.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk »

piootrj pisze: 21 sie 2020, 09:43 A ja mam kolejne pytania.

1. Na jednej z kart wydarzeń jest akcja - umieść znacznik awarii na odkrytym pomieszczeniu o najniższej liczbie - o jaką liczbę chodzi ?
2. Taka sytuacja :) - walczę z potworem, naparzam go czym mogę i jak się da, potem losuje karte intruza i sprawdzam jego siłę a tam jest tylko strzałka - czyli jego wycofanie - ale gdzie - do którego pomieszczenia, sam o tym decyduje czy ... ?

Dzięki z góry za pomoc.
Ad1.
Już nie pamiętam gdzie dokładnie ale obok każdego pomieszczenia jest jakaś cyfra.
Czerwona strona kokpit jest 01. Maszynownię 17-19 albo coś koło tego
Ad2.
Za każdym razem jak zadajesz jakieś obrażenia sprawdzasz kartę ataku intruzów.
Przy strzałce dociagasz pierwszą z góry kartę wydarzenia i sprawdzasz liczbę u góry. Oznacza ona korytarz którym przemieszcza się obcy. To samo robi gaśnica i chyba paralizator. Dociagasz kartę wydarzeń.
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Czy chcąc zniszczyć jajka w gnieździe muszę je wyciągać?
Wiem, że mogę podpalić pokój i wtedy będą same się niszczyć co turę, ale jak z atakowaniem ich? Wystarczy atak (wtedy gniazdo jest jakim typem na kostce?) Czy muszę je pojedynczo wyciagac i ciągle rzucać na szmery?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: osa1908 »

Hardkor pisze: 23 sie 2020, 03:40 Czy chcąc zniszczyć jajka w gnieździe muszę je wyciągać?
Wiem, że mogę podpalić pokój i wtedy będą same się niszczyć co turę, ale jak z atakowaniem ich? Wystarczy atak (wtedy gniazdo jest jakim typem na kostce?) Czy muszę je pojedynczo wyciagac i ciągle rzucać na szmery?
Jaja, których nikt nie niesie, możesz spróbować je zniszczyć. Jaja
można niszczyć akcją strzału albo walki wręcz. Każde zadane obrażenie (dowolnego typu) niszczy 1 jajo.
Jeśli postać chybi podczas walki wręcz, nie dobiera karty skażenia ani nie doznaje głębokich ran.
Możesz także wrzucić granat do pomieszczenia, w którym znajdują się nie niesione jaja, podobnie jak w sytuacji, gdy w pomieszczeniu
są intruzi. Granat niszczy 2 jaja. Koktajl Mołotowa niszczy 1 jajo.
Po każdej pojedynczej próbie zniszczenia jaja musisz wykonać
rzut na szmery. Zabranie jaja z planszy intruzów kosztuje 2 akcje,
a podniesienie żetonu jaja z planszy głównej tylko 1 akcję.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

Czy w dodatku "Koszmary" obowiązują te same zasady walki wręcz co w podstawce? My graliśmy, że nie, bo nam się inaczej fabularnie nie kleiło.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

osa1908 pisze: 23 sie 2020, 08:10
Hardkor pisze: 23 sie 2020, 03:40 Czy chcąc zniszczyć jajka w gnieździe muszę je wyciągać?
Wiem, że mogę podpalić pokój i wtedy będą same się niszczyć co turę, ale jak z atakowaniem ich? Wystarczy atak (wtedy gniazdo jest jakim typem na kostce?) Czy muszę je pojedynczo wyciagac i ciągle rzucać na szmery?
Jaja, których nikt nie niesie, możesz spróbować je zniszczyć. Jaja
można niszczyć akcją strzału albo walki wręcz. Każde zadane obrażenie (dowolnego typu) niszczy 1 jajo.
Jeśli postać chybi podczas walki wręcz, nie dobiera karty skażenia ani nie doznaje głębokich ran.
Możesz także wrzucić granat do pomieszczenia, w którym znajdują się nie niesione jaja, podobnie jak w sytuacji, gdy w pomieszczeniu
są intruzi. Granat niszczy 2 jaja. Koktajl Mołotowa niszczy 1 jajo.
Po każdej pojedynczej próbie zniszczenia jaja musisz wykonać
rzut na szmery. Zabranie jaja z planszy intruzów kosztuje 2 akcje,
a podniesienie żetonu jaja z planszy głównej tylko 1 akcję.
Doczytałem juz, nie muszę ich wyciągać (i placic 2 karty), ale rzut na noise musze robic. czyli warto zaopatrzyc sie w granaty wczesniej :D
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

Curiosity pisze: 23 sie 2020, 09:07 Czy w dodatku "Koszmary" obowiązują te same zasady walki wręcz co w podstawce? My graliśmy, że nie, bo nam się inaczej fabularnie nie kleiło.
Nie pamiętam aby coś zmienili w tej kwestii. Dla mnie te koszmary to takie na wpół materialne są. Do czasu aż się nie ujawnią to duchy a jak już się pokażą to przybierają materialną postac.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: stary gracz »

Dzięki ale co posiada dodatek w pudełku to znalazłem w internecie.
Chodzi mi bardziej jak wprowadza się do gry statek i działka i jak one działają.
Może być link do wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

No to wystarczy przeczytac instrukcje xD Nie wiem jakiej odp oczekujesz od nas. Działka działają tak, że mają 3 stany (wszyscy, intruderzy,nieaktywne) i zaleznie od tego jaki jest stan to strzela na wejsciu do postaci/intrudera ktory wchodzi (rowniez strzelaja w Fire Phase).
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

stary gracz pisze: 30 sie 2020, 10:01 Dzięki ale co posiada dodatek w pudełku to znalazłem w internecie.
Chodzi mi bardziej jak wprowadza się do gry statek i działka i jak one działają.
Może być link do wyjaśnienia.
http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... 0mm_PL.pdf Zasady do pokłosia tam też są wieżyczki i nowe pomieszczenia.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Przejrzałem cały wątek i nikt o to nie zapytał, więc może ja mam jakieś zaćmienie i coś źle rozumiem albo nie widzę oczywistego rozwiązania, ale ten fragment instrukcji nie daje mi spokoju.

Obrazek

Jeśli pusty żeton jest ostatni w worku i jednocześnie nie ma dostępnych żetonów dorosłych osobników, to gdzie do jasnej niepodległej się one podziały, skoro nie ma ich ani w worku, ani w puli? W jaki sposób żetony intruzów mogą zupełnie wypaść z gry?
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Jedyne logiczne wyjaśnienie to takie, że żetony powinny być trzymane przy figurkach obcych do czasu zabicia obcego lub jego ucieczki do wentylacji. Biorąc sytuację, że na skutek gry wszystkie poszły do worka, a potem zostały wyciągnięte, to może ich nie być w worku. Też się kiedyś zastanawiałem nad tym, czy żetony się trzyma przy obcych.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

Ja robię sobie stos "discard" dla żetonów obcych, którzy są na planszy.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

@KOSHI, @lotheg

Ale żetonów dorosłych osobników jest 12, a figurek tylko 8, nawet gdyby się trzymało żetony przy figurkach albo robiło dla nich osobny stos, to jakieś muszą zostać w worku albo w puli.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Wg. FAQ odrzucone tokeny z worka lub z zabitych obcych wracają na stół. Nie da się zatem obcych wybić. Myślałem jeszcze, że może w ten sposób da się zrobić by było 8 figurek i 8 tokenów. Doczytałem też, że jak na planszy ma się pojawić 9 obcy to ściągane są wszystkie figsy z planszy i dokładany jest obcy w konkretnym miejscu. Czyli jakby nie patrzeć to chyba taka sytuacja nie jest jednak możliwa.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Przebrnąłem wczoraj dwa razy przez instrukcję i przyznam, że lektura mnie wymęczyła. Jest jakaś chaotyczna niedbałość w zapisie tych zasad. Po przeczytaniu FAQ i tego wątku chyba już ogarniam wszystkie kluczowe aspekty rozgrywki i mam tylko nadzieję, że przy pierwszej grze nie wyskoczy nam jakaś konfliktowa sytuacja do interpretacji na "widzimisię, że tak".
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Jak rozpatrywać karty celów w trybie coop przy 2 graczach - Zabij królową lub zniszcz statek jeśli 2 cel to zniszcz gniazdo lub zniszcz statek? Niszcząc statek rozwalamy gniazdo i królową z automatu za jednym razem a instrukcja mówi, że należy wypełnić oba cele, ale nic nie pisze o ich zakazie dublowania. Czyli przy takim układzie kart jedynym celem jest rozwalenie statku i danie nogi kapsułami? Czy też cele nie mogą się dublować i rozwalamy statek a do tego musimy zniszczyć gniazdo / skasować królową? No i co sygnałem?
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

Gdzieś jest napisane, że sygnał traktuje każdy osobno. Czyli przy dwóch takich celach każda postać musi niezależnie wysłać.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Nie ma reguły zakazującej dublowania się celów w koopie. Mało tego, nawet w wersji standardowej jest cel "Intruzi na statku", który sam się dubluje (Wyślij sygnał i zniszcz gniazdo ALBO Wyślij sygnał i zniszcz statek) - wykonując drugi automatycznie wykonujesz pierwszy. Wygląda, jakby nie było to przemyślane\dopracowane.

Swoją drogą mam wrażenie, że niektóre cele są zdecydowanie łatwiejsze niż inne, ale nie chcę wyrokować po grze solo. Testy w czteroosobowym składzie dopiero przede mną.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bartoszeg02 »

4 pytania, głownie odnośnie larw:
- czy zawsze kiedy muszę umieścić drugą larwę na karcie postaci to ta postać jest zabijana? Innymi słowy jeżeli 2 larwy mnie zaatakują to kończę grę?
- czy larwy mogą niszczyć drzwi? Niby sa intruzami ale to ... trochę dziwne :P
- w drugim wątku polecono mi żebym zawsze kończył turę z 1 kartą na ręce na wypadek larw. Nie bardzo rozumiem (jeszcze jestem przed 1 grą) w jaki sposób karta na reku ma mnie przed tym dziadostwem uchronić :)
- czy karty skażenia na reku liczą się do obrony przed atakiem z zaskoczenia?
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

Bartoszeg02 pisze: 15 paź 2020, 10:11 4 pytania, głownie odnośnie larw:
- czy zawsze kiedy muszę umieścić drugą larwę na karcie postaci to ta postać jest zabijana? Innymi słowy jeżeli 2 larwy mnie zaatakują to kończę grę?
- czy larwy mogą niszczyć drzwi? Niby sa intruzami ale to ... trochę dziwne :P
- w drugim wątku polecono mi żebym zawsze kończył turę z 1 kartą na ręce na wypadek larw. Nie bardzo rozumiem (jeszcze jestem przed 1 grą) w jaki sposób karta na reku ma mnie przed tym dziadostwem uchronić :)
- czy karty skażenia na reku liczą się do obrony przed atakiem z zaskoczenia?
1. Druga larwa nie wchodzi. Nie interesuje się Tobą, bo już masz jedną ;)
2. Nie dojdzie do sytuacji kiedy by miały zniszczyć drzwi.
3. Przy ataku z zaskoczenia porównujesz liczbę kart na ręce z cyferką na żetonie intruza. Larwy zawsze mają cyferkę 1. Zostawiając jedną kartę chronisz się przed atakiem z zaskoczenia, czyli wskoczeniem larwy na Twoją postać. Po prostu do ataku z zaskoczenia może dojść również w kroku wydarzeń albo rozwijania kolonii obcych, a nowe karty (do 5) dociągasz dopiero na początku nowej rundy.
4. Tak, liczą się.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Ad. 1) Precyzując, nie giniesz i jak napisał lotheg, nie dokładasz drugiej larwy na kartę postaci, ale nadal musisz dobrać dodatkową kartę skażenia.

Ad. 2) Nic nie wskazuje na to, żeby nie mogły, więc mogą. Taka sytuacja jest możliwa wskutek efektu niebezpieczeństwa (żeton eksploracji albo rzut na szmery), gdy w pomieszczeniu obok jest larwa niezwiązana walką.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bartoszeg02 »

Jeszcze jedno pytanko, bo wg wielu źródeł w grze są misje które karzą nam zabić któregoś ze współgraczy ale w zasadach nie widziałem nic na temat atakowania wspolgraczy. W takim razie jak mogę zabić współtowarzysza :) ?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Wrzucasz granat do pomieszczenia obok z graczem albo Mołotowa. Zamykasz z obcym w jednym pomieszczeniu itp. Bezpośrednio się nie da zabić drugiego gracza i tak od ręki bo wpierw musi dostać ileś tam obrażeń.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

Bartoszeg02 pisze: 17 paź 2020, 03:00 Jeszcze jedno pytanko, bo wg wielu źródeł w grze są misje które karzą nam zabić któregoś ze współgraczy ale w zasadach nie widziałem nic na temat atakowania wspolgraczy. W takim razie jak mogę zabić współtowarzysza :) ?
Jak jest kafelek nie pamiętam nazwy ale coś ze śluza powietrzną. Robisz przyczajke i czekasz aż inny gracz pozbędzie się demolki i wtedy posyłasz go na spacer w przestrzeń kosmiczną. Można też włączyć autodestrukcje i samemu ze statku uciec zostawiając go. Ustawić koordynaty na deep space czy oszukać, że dwa silnik działają. Jest też przedmiot wabik i jak ofiara jest w pomieszczeniu a w sąsiadujących z tym pomieszczeniem są intruzi to mu go tam wrzucasz. No i chyba jest jeszcze skazaniec który może atakować innych graczy (tutaj musisz mieć dodatek aftermatch i sprawdzić zasady tej postaci bo nie pamiętam dokładnie).
ODPOWIEDZ