Categories: Adventure, Bluffing. Exploration, Fighting Mechanisms: Action Point Allowance System, Area Enclosure, Area Movement, Card Drafting, Hand Management, Modular Board, Tile Placement
Opis gry:
Spoiler:
After a successful bank heist, the robbers (the players) retreat to a quiet city to lay low and enjoy the good life. Having largely hidden the cash, they have invested the rest in locations throughout the city. All is going according to plan until the police get a break in the case. Accusations are made, fingers are pointed and everyone is a suspect.
Chaos ensues as the police call in the SWAT team and close the city’s exits. Life is no longer easy for the thieves. The only choice now is to escape the city as soon as possible, but the robbers need a plan — a good route that allows them to escape the city while recovering the money they have invested and, if possible, all the money they have hidden.
Time is short, and with the Police and SWAT at their heels, it will be necessary to pull some strings to calm the situation. To accomplish this, time and money must be spent to hire the city’s gangs to create diversions. Bribing the cops isn't cheap, either. Disguises may help, but they will not fool everyone. Setting the cops on the trail of the others will allow you a better chance of escape, but the other thieves are thinking the same. Which player will make the best plan to escape with the most money and be the winner? Or will the cops foil the robber's plans and lockdown the city before the thieves escape?
In Escape Plan, players are the thieves, but they may influence the cops' moves every turn. The robbers move on a modular board trying to reach the best spots to recover their loot and escape from the city with more money than the other thieves. The cops are trying to thwart their escape plan — by force if necessary. The players play cards to aid their escape and slow the other players down. The players take actions that allow them to move and to engage gangs, mules, and snitches.
As a tactical game with no direct conflict, it contains asymmetric roles set by missions that players may achieve during the game while avoiding the police. The players' roles as thieves are individual with every player for themselves. In the end, only the player who escapes with the most cash wins.
The game design is influenced from great heist films.
Vital szykuje chyba nieco lżejszy tytuł od swoich ostatnich ekonomicznych molochów. Gra o ucieczce po udanym napadzie na bank? Brzmi intrygująco . Wskakuje na radar.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 21 sty 2018, 10:03
autor: DarkSide
Ukradłeś mi pomysł na temat
A potem wychodzi, że niby Cię naśladuje i zgapiam od Ciebie.
U mnie tytuł w pierwszej piątce hype'u 2018.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 21 sty 2018, 10:52
autor: Daquan
Zdecydowanie wpada na wishlistę!
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 21 sty 2018, 14:04
autor: mauserem
taktycznie Was poinformuję, że jestem bardzo zainteresowany - na radarze -beep! beep!
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 11 maja 2018, 07:18
autor: idzi
Ks rusza w maju.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 11 maja 2018, 09:08
autor: DarkSide
Ktoś z Polskich Wydawców się podczepia?
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 11 maja 2018, 19:51
autor: bjago999
Ten tytuł mnie interesuje już od jakiegoś czasu, a ostatnio coraz więcej odpowiedzi na forum plus na fb Vital zamieścił wygląd planszetek graczy - oby do startu KS było już niedługo bo miał ruszać jakoś w połowie roku !!
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 12 lip 2018, 20:57
autor: brazylianwisnia
Szykujecie się na grupowa zbiórkę? EGG przewiduje zniżki dla zamówien grupowych więc chyba warto zbić się dużą grupę.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 13 lip 2018, 11:38
autor: detrytusek
Czy ja dobrze gdzieś słyszałem, że rabusie uciekając z kasą mogą ją....zainwestować?
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 13 lip 2018, 13:17
autor: mauserem
detrytusek pisze: ↑13 lip 2018, 11:38
Czy ja dobrze gdzieś słyszałem, że rabusie uciekając z kasą mogą ją....zainwestować?
można kupić lepsze buty do biegania
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 17 lip 2018, 20:19
autor: warlock
Paul Grogan nagrał oficjalne tłumaczenie zasad na bazie prototypu - gdyby ktoś był zainteresowany tym tytułem i kampanią na kickstarterze, to prezentacja reguł może pomóc w podjęciu decyzji - https://www.youtube.com/watch?v=LFQzx6EOZLk
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 17 lip 2018, 21:33
autor: jax
warlock pisze: ↑17 lip 2018, 20:19
Paul Grogan nagrał oficjalne tłumaczenie zasad na bazie prototypu - gdyby ktoś był zainteresowany tym tytułem i kampanią na kickstarterze, to prezentacja reguł może pomóc w podjęciu decyzji - https://www.youtube.com/watch?v=LFQzx6EOZLk
Jak dla mnie - must-buy.
Przypomina gry Chvatila: dużo zasad, ale logicznych i ściśle związanych z tematem (choć kilka rozwiązań jest dla mnie niejasnych klimatycznie - mam nadzieję, że instrukcja zaoferuje powiązania).
Jedyne potencjalne minusy to dlugi czas tłumaczenia (jeden ze znaków rozpoznawczych Lacerdy), no i tylko 9 do 15 akcji do wykonania w grze... Ciekawe czy będzie poczucie: 'nagrałem się'.
Są jeszcze dodatkowo tzw. executive actions, ale to bardziej takie pomagajki, mini-akcje...
Czyżby pierwsza gra Lacerdy, która mi będzie pasować?
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 17 lip 2018, 22:52
autor: konrad.rymczak
jax pisze: ↑17 lip 2018, 21:33
Jak dla mnie - must-buy.
Przypomina gry Chvatila: dużo zasad, ale logicznych i ściśle związanych z tematem (choć kilka rozwiązań jest dla mnie niejasnych klimatycznie - mam nadzieję, że instrukcja zaoferuje powiązania).
Jedyne potencjalne minusy to dlugi czas tłumaczenia (jeden ze znaków rozpoznawczych Lacerdy), no i tylko 9 do 15 akcji do wykonania w grze... Ciekawe czy będzie poczucie: 'nagrałem się'.
Są jeszcze dodatkowo tzw. executive actions, ale to bardziej takie pomagajki, mini-akcje...
Czyżby pierwsza gra Lacerdy, która mi będzie pasować?
Na bgg jest instruckcja sprzed dwóch dni. Mam podobne odczucia po filmie/instrukcji.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 00:26
autor: DarkSide
Może Vital stwierdził, że po cięższych tytułach czas na coś lżejszego.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 01:58
autor: Pan_K
DarkSide pisze: ↑18 lip 2018, 00:26
Może Vital stwierdził, że po cięższych tytułach czas na coś lżejszego.
Ja tu nie widzę "lżejszości". Raczej dostrzegam wiele wspólnego z Galleristem...
Podoba mi się...
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 06:24
autor: brazylianwisnia
DarkSide pisze: ↑18 lip 2018, 00:26
Może Vital stwierdził, że po cięższych tytułach czas na coś lżejszego.
Taki był zamysł jak projektował ta grę. Ma to być coś trochę lzejszego i bardziej przystępnego. Tyle ze gra trochę lżejsza od Lisboa to wciąż ciężka gra
DarkSide pisze: ↑18 lip 2018, 00:26
Może Vital stwierdził, że po cięższych tytułach czas na coś lżejszego.
Taki był zamysł jak projektował ta grę. Ma to być coś trochę lzejszego i bardziej przystępnego. Tyle ze gra trochę lżejsza od Lisboa to wciąż ciężka gra
Właśnie o to mi chodziło. Mało akcji do wykonania ---> krótsza niż Lisboa ---> lżejsza niż Lisboa
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 08:14
autor: warlock
Kurczę, nie wiem czy będę miał teraz kasę na kickstartera... Ale sam koncept gry i klimat kupują mnie w 100% . Uwielbiam "heist movies", uwielbiam gry Lacerdy, może być hit .
DarkSide pisze: ↑18 lip 2018, 00:26
Może Vital stwierdził, że po cięższych tytułach czas na coś lżejszego.
Ja tu nie widzę "lżejszości". Raczej dostrzegam wiele wspólnego z Galleristem...
Podoba mi się...
Ciężkość 3.5 u Lacerdy to gateway
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 09:00
autor: DarkSide
warlock pisze: ↑17 lip 2018, 20:19
Paul Grogan nagrał oficjalne tłumaczenie zasad na bazie prototypu - gdyby ktoś był zainteresowany tym tytułem i kampanią na kickstarterze, to prezentacja reguł może pomóc w podjęciu decyzji - https://www.youtube.com/watch?v=LFQzx6EOZLk
warlock pisze: ↑17 lip 2018, 20:19
Paul Grogan nagrał oficjalne tłumaczenie zasad na bazie prototypu - gdyby ktoś był zainteresowany tym tytułem i kampanią na kickstarterze, to prezentacja reguł może pomóc w podjęciu decyzji - https://www.youtube.com/watch?v=LFQzx6EOZLk
Czy to oznacza że to jest póki co zaawansowany prototyp, a całość będzie wizualnie zupgrade'owana?
Okaże się jutro Póki co nie jest to finalna wersja, a jak bardzo będzie się różnić to się dowiemy wkrótce (SG!)
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 18 lip 2018, 09:09
autor: warlock
Grogan powiedział "The components you see here are not final" - pytanie tylko, jak bardzo nie są "final". Layout instrukcji też nie jest ostateczny (choć treść zasad ponoć już tak).
Patrząc na styl Iana O'Toole'a w takim Vinhos Deluxe możemy pewnie spodziewać się czegoś podobnego w ostatecznej wersji także i tutaj. Osobiście nie jestem wielkim fanem jego "zimnego", przesadnie schludnego stylu prezentowania ikonografii i grafik (nie wiem do końca, jak to opisać, kojarzy mi się to z takimi sterylnymi, perfekcyjnymi wizualizacjami architektonicznymi osiedli - schludne, uporządkowane, ale "bez duszy")) . Stary Vinhos podobał mi się bardziej.
Ale na pewno ten styl ma swoich fanów i nie zamierzam dyskutować o gustach .
Patrząc na styl Iana O'Toole'a w takim Vinhos Deluxe możemy pewnie spodziewać się czegoś podobnego w ostatecznej wersji także i tutaj. Osobiście nie jestem wielkim fanem jego "zimnego", przesadnie schludnego stylu prezentowania ikonografii i grafik (nie wiem do końca, jak to opisać, kojarzy mi się to z takimi sterylnymi, perfekcyjnymi wizualizacjami architektonicznymi osiedli - schludne, uporządkowane, ale "bez duszy")) .
Dziękuję! W końcu ktoś to zauważył!
Idealnym przykładem jest The Gallerist. Same prostokąty, kwadraty i kółka - super przejrzyste ale graficznie koszmarek.
Tutaj też jest słabawo.
warlock pisze: ↑18 lip 2018, 09:09
Stary Vinhos podobał mi się bardziej.
A za to masz piwo!
EDIT: Oglądnąłem Grogana i uczucia mam mieszane. Miałem nastawienie na coś lżejszego, sprytnego (nie mylić z prostego) i bardziej nastawionego na fun. Faktycznie jakaś ucieczka przed policją może jakieś kryjówki itp. Dostajemy w miarę ciężką grę w której uciekający po włamaniach inwestują (no ciężko wymyślić większego psuja klimatu). Podobieństwa mechaniczne do Gallerista są spore, a jego już mam. Gdyby to jeszcze było w przystępnej cenie to może bym się mimo wszystko podhajpował ale to jest EGG czyli cena będzie sufit*podłoga ale za to na pancernej tekturze. Jak dla mnie trochę MEH narazie.
Gdzie w tej grze jest adventure i fighting ??
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 19 lip 2018, 08:30
autor: detrytusek
KS ma się rozpocząć o 16 jakby ktoś się czaił.
Re: Escape Plan (2018) - Vital Lacerda
: 19 lip 2018, 08:39
autor: warlock
Dostajemy w miarę ciężką grę w której uciekający po włamaniach inwestują (no ciężko wymyślić większego psuja klimatu).
Wiesz co, tu chodzi o to, że napad zrobiłeś sporo wcześniej i zacząłeś obracać skradzioną kasą. Cieszysz się życiem, pierzesz brudną kasę. A dopiero po jakimś czasie grunt pali się pod nogami, policja wpada na Twój trop i musisz uciekać z miasta .