Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 354
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 256 times
Been thanked: 55 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: narandil »

hej, mam prośbę, bo robię przegląd swojej kolekcji Roota i powiedzcie mi proszę co to są za żetony?
Spoiler:
Obstawiam że:

1. Te przedmioty z prawej + żetony podobizn pod nimi są dla drugiego włóczęgi? Z dodatku Plemiona Rzeczne? Tylko jeśli tak jest, to czemu nie ma żetonu Jaszczurów i (drugiego) Włóczęgi? Powinny być ?

2. Te koty z mechanicznymi oczami to obstawiam także dla dwóch Włóczęgów w grze aby zaznaczać poziom sojuszu z mechanicznym Markizem?

3. Największa zagadka: wszystkie żetony z lewej. Wszystkie z nich mają na odwrocie kolejne litery alfabetu. Obstawiam że mają coś wspólnego z Kompanią Rzeczną? A może mechanicznym markizem ?? Nie mam pojęcia, help !!
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

narandil pisze: 02 maja 2023, 10:55
1. Te przedmioty z prawej + żetony podobizn pod nimi są dla drugiego włóczęgi? Z dodatku Plemiona Rzeczne? Tylko jeśli tak jest, to czemu nie ma żetonu Jaszczurów i (drugiego) Włóczęgi? Powinny być ?

2. Te koty z mechanicznymi oczami to obstawiam także dla dwóch Włóczęgów w grze aby zaznaczać poziom sojuszu z mechanicznym Markizem?

3. Największa zagadka: wszystkie żetony z lewej. Wszystkie z nich mają na odwrocie kolejne litery alfabetu. Obstawiam że mają coś wspólnego z Kompanią Rzeczną? A może mechanicznym markizem ?? Nie mam pojęcia, help !!
ad 1. Tak, brakuje Ci dwóch żetonów jaszczurów, jednego wydr i białego włóczęgi.

ad 2. W sumie nie jestem pewien ale raczej tak.

ad 3. Cole miał kiedyś pomysł na tworzenie scenariuszy, historii do rozegrania (coś jak posiadłość szaleństwa 2 albo descent) - niestety pomysł umarł i nic z tego nie wyszło. Ja je sobie zostawiłem bo a nuż przydzadzą się do czegoś w przyszłości. Ale obecnie nie są wykorzystywane.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

narandil pisze: 02 maja 2023, 10:55 hej, mam prośbę, bo robię przegląd swojej kolekcji Roota i powiedzcie mi proszę co to są za żetony?
Spoiler:
Z counterów dołączonych do Riverfolk expansion:
1a. Dla pierwszego włóczęgi:
- żeton relacji wydr
- żeton relacji jaszczurów (brakuje na zdjęciu)

1b. Dla drugiego włóczęgi:
- więcej ruin (przedmioty z R),
- więcej przedmiotów startowych (z S),
- czarny żeton punktacji (z wieńcem),
- żetony relacji dla kotów, ptaków i tostów
- drugi żeton relacji wydr (brakuje na zdjęciu)
- drugi żeton relacji jaszczurów (brakuje na zdjęciu)

2. Żetony relacji z mechaniczną markizą są zbędne, ale dla frajdy możesz ich użyć (normalnie używasz elementów zwykłej markizy, w tym żetonów relacji).

3. Wszystkie żetony z lewej NIE MAJĄ na ten moment zastosowania.
- mieli miejsce na wyprasce, więc wrzucili "przydasie" z myślą o użyciu ich w potencjalnych scenariuszach (które jednak nigdy nie zostały dokończone i ostatecznie zostały porzucone).
Spoiler:
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

Na jakich planszach najbardziej lubicie grać? Może macie ulubione fanowskie plansze?
Czy macie spostrzeżenia, że na niektórych planszach dane frakcje mają ciężej lub łatwiej?
Zapraszam też do dzielenia się wspomnieniami z wydarzeń charakterystycznych dla danej planszy, które mocno namieszały w grze.

Zagrałem w czwartek pasjonującą grę na planszy z jeziorem, z pozycjami startowymi jaszczurów i ptaków na N-E stronie jeziora (ptaki narożnik, jaszczury wioska przy brzegu). Osoba grająca ptakami była niedoświadczona, a osoba kierująca jaszczurami okrutna - a że jeszcze karty szły na niekorzyść ptaków, to gady je zadusiły najpierw konsekrując kluczowe gniazdo (przewrót przez brak rekrutacji) a niedługo potem blokując przejście (dominacja gdy jest ogród - budować można tylko mając dominację w wiosce - brak budowy gniazda).
Ptacy nie mieli tam gdzie uciec od gada, a przez odosobnienie (2 ciasne wyjścia z tego rejonu, przy krawędzi planszy - oczywiście zastawione ogrodami) jaszczurki były bezkarne i bezpieczne.
Już rozumiem perka jaszczurów "Nienawiść do ptaków". Damn!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: XLR8 »

Qnnrad pisze: 13 maja 2023, 10:22 Na jakich planszach najbardziej lubicie grać? Może macie ulubione fanowskie plansze?
Czy macie spostrzeżenia, że na niektórych planszach dane frakcje mają ciężej lub łatwiej?
Zapraszam też do dzielenia się wspomnieniami z wydarzeń charakterystycznych dla danej planszy, które mocno namieszały w grze.

Zagrałem w czwartek pasjonującą grę na planszy z jeziorem, z pozycjami startowymi jaszczurów i ptaków na N-E stronie jeziora (ptaki narożnik, jaszczury wioska przy brzegu). Osoba grająca ptakami była niedoświadczona, a osoba kierująca jaszczurami okrutna - a że jeszcze karty szły na niekorzyść ptaków, to gady je zadusiły najpierw konsekrując kluczowe gniazdo (przewrót przez brak rekrutacji) a niedługo potem blokując przejście (dominacja gdy jest ogród - budować można tylko mając dominację w wiosce - brak budowy gniazda).
Ptacy nie mieli tam gdzie uciec od gada, a przez odosobnienie (2 ciasne wyjścia z tego rejonu, przy krawędzi planszy - oczywiście zastawione ogrodami) jaszczurki były bezkarne i bezpieczne.
Już rozumiem perka jaszczurów "Nienawiść do ptaków". Damn!
My najpierw losujemy mapę, następnie dociągamy 3 karty i dopiero wybieramy frakcje. Jeśli ktoś chce zrobić "locka" na jakąś frakcję to po prostu mu ją dajemy.
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Qnnrad pisze: 13 maja 2023, 10:22 Na jakich planszach najbardziej lubicie grać?
Na górach uwielbiam grać - możliwe, że przez moją krwiożerczość i to, że zawsze jestem zmuszony by brać frakcje 'wojenne'* więc w górach walka o przełęcz i utrzymanie jej to mój żywioł. Jak mam szczęście i mogę grać tymi ciekawszymi frakcjami to spokojnie sobie rozwijam ekonomię w kąciku mapy. Znacznie łatwiej i prościej punktuje się na tej planszy
Drugie top to jeziorka - uwielbiam motyw łódki i darmowego dobrania kart. Masz znaczniej łatwiej by do kogoś wbić czy chociaż grozić mu , że to zrobisz - oczywiście jeśli w grze są wydry/masz przekutą kartę łodzie rzeczne.
Na podium znajduje się jesienna mapa w wariancie losowania polan - tylko dlatego, że w wariancie zimowym głupia k**** ma las połączony mimo rzeki.
Qnnrad pisze: 13 maja 2023, 10:22 Może macie ulubione fanowskie plansze?
Legendy głoszą (moje,) że kiedyś w końcu przetłumaczę fanowskie decki, frakcje i mapy by w końcu można było grać normalnie. Na chwilę obecną mam w głowie jedną mapę, która wydaje się przekozacka:
Mapa na 16 polan - podobno sam Leder Games zamierza ją kiedyś wydać - ale nie wiem na ile by wierzyć plotkom.
Qnnrad pisze: 13 maja 2023, 10:22
Czy macie spostrzeżenia, że na niektórych planszach dane frakcje mają ciężej lub łatwiej?
Spotkałem się z opinią że Sojusz Stworzeń Leśnych ma bardzo trudno na górach - dlatego, że jest mnogość ścieżek do każdej polany wobec czego nie są w stanie zablokować każdego możliwego przejścia by móc zdobywać karty.
Zmusza to ich na ucieczki na krawędzie mapy - a jak wiadomo, jak sojusz pojawi się na krawędzi to znacznie trudniej.

Z mojej perspektywy - jeziora ZNACZNIE ułatwiają kotom grę jeśli Ci wybiorę polanę z łódką jako bazę i będą co turę poświęcać ruch by dobrać kartę. Jedna z wad kotów, czyli niski dobór kart jest niwelowany w dość prosty i efektywny sposób.
No chyba, że gramy z wydrami - wtedy wybranie tej polany to taki odpowiednik podcięcia sobie żył. Niby można ale po co tyle komplikacji?
Ogólnie każda frakcja na jeziorze, wybierając tą polane jeśli są wydry w grze ma przekichane.

Na zimówce na pewno głupia k***** ma znacznie łatwiej - o ile dobrze pamiętam ma tak naprawdę 5 lasów tylko - obrzydlistwo w czystej postaci.
Qnnrad pisze: 13 maja 2023, 10:22 Zapraszam też do dzielenia się wspomnieniami z wydarzeń charakterystycznych dla danej planszy, które mocno namieszały w grze.
Jezioro - sytuacja, którą wytatuowałem sobie na przedramieniu. Ja, grający jaszczurkami. Krety którym brakowało 2 pkt do zwycięstwa oraz ona - Markiza The Car, polana którą bronił 1 kot a na polanie twierdza i drewno. Pewne 2 punkty zwycięstwa. Po szybkiej kalkulacji wyszło, że jeśli krety zaatakują koty i zadadzą min 3 pkt obrażeń mają proste zwycięstwo - na szczęście przed kretami byłem ja oraz miałem 3 akolitów.. Moja polana czerwona, lisia - wygnańców to samo i to drugi raz więc nic nie stało mi na przeszkodzie by wyruszyć wojskiem.
Na początku poświęciłem akolitę i przemieściłem dwóch wojowników- wynik 2+ kontrował krety a chciałem zachować coś na później na swojej polanie.
Zaatakowałem - 0:0
Uznałem, że tak być nie może - poświęciłem kolejnego akolitę i przesunąłem wojownika z polany do pozostałej dwójki i zrobiłem walkę.
0:0.
Wściekły, poświęciłem kolejnego akolitę i przesunąłem ostatniego wojownika z polany do pozostałej trójki by do jasnej anielki cokolwiek zabili.
Wynik 0:0.
Odeszłem wtedy od stołu i wyszedłem na chwilę na dwór by po prostu przekląć swoje szczęście z dala od ludzi i znajomych.

Dlaczego w ogóle gracz kotami dopuścił do tego by w jego bazie był 1 kot? Bo z jednej strony była moja polana z ogrodem i 5 wojownikami, z drugiej jego polany z 10 wojownikami i czuł się bezpiecznie. Jak mu zwróciłem uwagę, że krety mają przekute łodzie i mogą mieć gdzieś obie polany to usłyszałem tylko: "o, rzeczywiście".

Ogólnie z tym jeziorem i rajdami na polane gdzie startuje łódka jest ciekawie - średnio co drugi nowy na planszy nie ogarnia że są 3 sposoby na dostanie się wodą do ich bazy:
a) łodzie rzeczne od wydr
b) przekucie łodzi rzecznych z kart
c) tratwa

Kiedyś spotkałem gracza, który powiedział, że niemożliwe jest by na tą polane wbiło mu wojsko innych ponieważ tratwą może płynąć tylko jeden wojownik.
Skąd wziął tą zasadę?
Ano podczas tłumaczenia zasad jak grać na jeziorze wziąłem jednego wojownika i pokazałem ruch tratwą i dobór kart. Uznał, że to że nie wziąłem 2+ wojowników wynikało z zasad a nie z lenistwa.

Moim idolem i tak jest gracz, który pokłócił się ze mną przy stole mówiąc że łodzie rzeczne od wydr i z kart nie działają na jeziorze ponieważ TO JEZIORO a nie rzeka.

Na górach zaś miałem kiedyś niemiłą niespodziankę - grałem wtedy kretami i wygrałbym w następnej rundzie - miałem 29pkt i przełęcz. Stworzyłem bunkier na przełęczy (tak, wiem, sam się o to prosiłem). Moim konkurentem były koty, orły i jaszczurki - koty miały standardowo 15 pkt,jaszczurki 5, orły 19 pkt, 5 gniazd na mapie i jakiś 4 wojowników na mapie. Były świeżo po stracie despoty i wybrały budowniczego wiec byłem w miarę spokojny o ich punktowanie bo nie miały jak. Jednak orły nastawiły na mnie koty, twierdząc że one i tak nie wygrają. Pamiętam jeszcze jak głupi potwierdziłem ich słowa mówiąc:
"Zdobędą maksymalnie 9 pkt ponieważ przekują monetki, miecze [bo były dostępne i mieli polan 3x żółte 2x czerwone], plus dostaną max 5 punktów z gniazd jeśli mają szczęście i wrzucą dwie karty do budowy. Zabraknie im 1 pkt do wygrania więc nie ma sensu bo orły i tak nie wygrają, skup się lepiej na zdobyciu punktów dla siebie samego"
Koty wbiły na przełęcz, wybiliśmy sobie nawzajem wszystko co tam było aż został 1 kotek (jaszczurki dostałyby bodajże 5 pkt za trumniarzy). Po czym jak się okazało ptaki miały idealną rękę - monetki, mieczyki, kartę w kolorze polany przełęczy i ptasią które dodali do budowy. Ruszyły na przełęcz w liczbie 1 wojownika po czym zbudowali tam gniazdo i w innym miejscu, gdzieś na samym rogu mapy gdzie było ich dwóch wojowników drugie gniazdo z ptasiej :D Mając to wszystko zdobyli 10 pkt po czym skwitowałem to słowami: "No gratulacje, macie 29 pkt, teraz pokaże wam jak wygrywam przejmując kontrole...Szlag by to".

Tak, zapomniałem o tym 1 pkt za przełęcz. Koty też :D

*zwykle gram w nowicjuszami albo znajomymi i podchodzę do tego na zasadzie: weźcie co chcecie, ja wezmę frakcję by dobić do zasięgu.
Dlatego mam 'wymaksowane' koty mimo, że nie umiem nimi grać xD
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

Wspaniałe relacje kasztan4321k! Dzięki!
Też zwykle gram kotami żeby zasponsorować znajomym rozgrywkę, i też wciąż nie umiem nimi grać :D
kasztan4321k pisze: 14 maja 2023, 02:33 w wariancie zimowym głupia włóczęga ma las połączony mimo rzeki (...)
Na zimówce na pewno głupia włóczęga ma znacznie łatwiej - o ile dobrze pamiętam ma tak naprawdę 5 lasów tylko - obrzydlistwo w czystej postaci.
Jak to? Z tego co czytam w zasadach, to standardowo na zimówce rzeki rozdzielają lasy (jak ścieżki).
Coś pomijam z advanced setupu albo zapominam o roli/karcie do przekucia?


A dla ciekawych, plansza na 16 polan, do gry w 6-8 osób, to "Loost Woodland", do obczajenia na reddicie: https://www.reddit.com/r/rootgame/comme ... 8_players/

Obrazek
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Pompa85 »

Część które dodatki warto kupić po podstawce?
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

Pompa85 pisze: 14 maja 2023, 11:37 Część które dodatki warto kupić po podstawce?
Część, wszystkie.
Jak masz ograniczony budżet to obowiązkowo talię Exiles and Partisans (i graj tylko tą talią).
Potem po kolei, według mojej subiektywnej kolejności:
Underworld, Marauder, Riverfolk, Hirelings, Landmarks, Vagabond pack.
Awatar użytkownika
Snaki
Posty: 79
Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 53 times
Been thanked: 28 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Snaki »

Qnnrad pisze: 14 maja 2023, 12:24
Pompa85 pisze: 14 maja 2023, 11:37 Część które dodatki warto kupić po podstawce?
Część, wszystkie.
Jak masz ograniczony budżet to obowiązkowo talię Exiles and Partisans (i graj tylko tą talią).
Potem po kolei, według mojej subiektywnej kolejności:
Underworld, Marauder, Riverfolk, Hirelings, Landmarks, Vagabond pack.
No nie wszystkie, tryby lesnogrodu można śmiało pominąć
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

Snaki pisze: 14 maja 2023, 13:54 No nie wszystkie, tryby lesnogrodu można śmiało pominąć
Zupełnie się nie zgadzam z tym zdaniem.
Intencjonalnie nie wypisałem ich na mojej liście poleceń, bo Clockwork powinien być zakupem świadomym.
Kto go szuka to go znajdzie, i nawet jeśli jest to nisza w niszy, dla świadomego zawartości nabywcy wnosi on dużo wartości.
Mówię to jako fan i praktyk botów.
Lailonn
Posty: 168
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Lailonn »

Zbliżają się kolejne dodatki PL ale pomimo ogromu contentu jaki już jest do Root wciąż problemem jest rozgrywka 2os.

Ptaki vs Koty ew Koty vs Krety to jedyne na co jesteśmy skazani?

Najemnicy ponoć nic nie poprawiają w grze na 2 osoby. Testował ktoś?
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Lailonn pisze: 04 cze 2023, 20:38 Zbliżają się kolejne dodatki PL ale pomimo ogromu contentu jaki już jest do Root wciąż problemem jest rozgrywka 2os.

Ptaki vs Koty ew Koty vs Krety to jedyne na co jesteśmy skazani?

Najemnicy ponoć nic nie poprawiają w grze na 2 osoby. Testował ktoś?
Ptaki vs Krety, a w nowym dodatku dochodzą Szczury.
Plus można grać botami.

Ale nie wiem po co grac na 2 osoby, tracisz caly aspekt manipulacji i gry nad stołem.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

Choć Root nie jest grą dla 2 graczy z założenia, w mojej ocenie Roota można świetnie się bawić w 2 osoby - ale potrzebujemy do tego botów.

Najemnicy bowiem, choć świetni i polecam, nie rozwiązują dwóch problemów: nie pozwalają graczom na wybranie do gry frakcji partyzanckich i nie poprawiają balansu* (bo nie są ekspansywne, nawet najemnicy-koty).

Boty za to - pozwalają zagrać czym się chce, balansują grę jak prawdziwy gracz. Z minusów, to nie można z nimi pogadać. Można je za to przeczytać i spróbować wykorzystać algorytm na swoją korzyść, a niekorzyść przeciwników (trudniej zrobić niż powiedzieć). Dodatkowymi plusami są tryb kooperacyjny oraz jakaś różnorodność (mają po kilka modyfikatorów i poziomów trudności).
Jakby kto nie miał wstrętu do algorytmów, to się będzie z botami bardzo dobrze bawić.

* balans terytorialny - niektóre frakcje zyskują bardziej niż inne w momencie, gdy jest mało graczy (i konkurencja o polany jest nieduża)
Ostatnio zmieniony 05 cze 2023, 08:56 przez Qnnrad, łącznie zmieniany 1 raz.
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Qnnrad pisze: 05 cze 2023, 08:41 Choć Root nie jest grą dla 2 graczy z założenia, w mojej ocenie Roota można świetnie się bawić w 2 osoby - ale potrzebujemy do tego botów.

Najemnicy bowiem, choć świetni i polecam, nie rozwiązują dwóch problemów: nie pozwalają graczom na wybranie do gry frakcji partyzanckich i nie poprawiają balansu* (bo nie są ekspansywne, nawet najemnicy-koty).

Boty za to - pozwalają zagrać czym się chce, balansują grę jak prawdziwy gracz. Z minusów, to nie można z nimi pogadać. Można je za to przeczytać i spróbować wykorzystać algorytm na swoją korzyść, a niekorzyść przeciwników (trudniej zrobić niż powiedzieć). Dodatkowymi plusami są tryb kooperacyjny oraz jakaś różnorodność (mają po kilka modyfikatorów i poziomów trudności).
Jakby kto nie miał wstrętu do algorytmów, to się będzie z botami bardzo dobrze bawił.

* balans terytorialny - niektóre frakcje zyskują bardziej niż inne w momencie, gdy jest mało graczy (i plansza jest pusta)
Z takim małym zastrzeżeniem - jeśli na boty i z frakcjami partyzanckimi (na pewno jaszczurki i sojusz) to nigdy kompetytywnie, tylko kooperacyjnie, ponieważ w takim ułożeniu wygrywają Jaszczurki/Sojusz.
Booty mają to do siebie, że zawsze chodzą (Sojusz się cieszy) i zawsze biją (Jaszczurki i Sojusz się cieszą) więc silniczek punktowy tej dwójki rozrasta się do chorych wartości w mid game. O ile pamiętam (grałem z botami półtora roku temu) to Wydry mają trudniej, jeśli drugi gracz nie kupuje bo wtedy gra przypomina po prostu grę solo - a przynajmniej dopóki Wydry nie zbiorą dość funduszy z samych siebie :twisted:

Co do balansu terytorialnego - każda z bitewnych + Jaszczurki bardzo mocno propsują na tym. Ale to też problem jest jak się gra na trzech graczy w setupie Koty + Wydry/Brudas + Sojusz/Kruki (bo można) czy też Orły + Krety + WA.
Ogólnie dopasować rozgrywkę na 3 graczy jest ciężko bo niby jest ten wybór a jednak jest za dużo wolnego miejsca :D
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 217
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 185 times
Been thanked: 184 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Qnnrad »

kasztan4321k pisze: 05 cze 2023, 08:55 O ile pamiętam (grałem z botami półtora roku temu) to Wydry mają trudniej, jeśli drugi gracz nie kupuje bo wtedy gra przypomina po prostu grę solo - a przynajmniej dopóki Wydry nie zbiorą dość funduszy z samych siebie :twisted:
Clockwork 2 wprowadziła "Bot services", w dwóch trybach - Basic oraz Basic+Advanced.
Z automatycznie (o!) nasuwających się pytań - Boty kupuja od Wydr (czy to ludzkich, czy mechanicznych) tylko gdy mają więcej punktów niż rzeczone (o!) Wydry, a cenę wyznacza to, ile punktów ma kupujący bot.

Zrobiłem screena tych kart dla ciekawskich (: https://i.imgur.com/laMTzbi.png
Karty "Advanced services" są również dla kretów, wron oraz jaszczurów. Nie zmieściły się w kadrze.
antonio3333
Posty: 699
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 42 times
Been thanked: 68 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: antonio3333 »

Hej, mam pytanko, czy ktoś używał dedykowanych koszulek do roota od leder games i mógłby powiedzieć czy warto zakupić czy lepiej zostać przy percivalach z paladins?
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: gregoff »

Jestem po drugiej rozgrywce w Roota. Tym razem grałem według instrukcji. 4 podstawowe frakcje, rozłożenie gry oraz pierwsze dwie rundy według poleceń z księgi praw.

Grało mi się o wiele lepiej (pierwsza gra na 5 osób Ptasiorami). Grałem co prawda Włóczęgą który mocno korzysta na lepszej znajomości gry. Nie wszystko graliśmy dobrze ani płynnie ale im dalej w las tym było lepiej. Jeszcze zadziorów jest trochę, ale już widzę zależności między frakcjami oraz co można komu kontrować aby się nie rozpędzał za mocno.

Kurcze, naprawdę ta gra ma potencjał. Tylko trzeba w nią grać częściej i w miarę stałej ekipę. Wszyscy gracze przy stole oprócz mnie grali pierwszy raz i chcą grać kolejne gry. Jest też w miarę szybka jak już ja rozliczysz i znasz zasady ;)


EDIT: Druga gra od tego autora w tym tygodniu (John Company) i facet zaczyna walczyć o miano mojego ulubionego autora gier planszowych :)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 299
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 167 times
Been thanked: 245 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: salaba »

Pytanie do tych co mają maty. Jak się Wam gra? Warto? Są obszyte? I za ile kupiliście, bo nie chcę przepłacić...
Pomnik
Posty: 307
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Pomnik »

Imho warto ale ja ogólnie lubię maty.
Są obszyte, zgarnąłem obie za 150 na pyrkonie
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 299
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 167 times
Been thanked: 245 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: salaba »

Pomnik pisze: 31 paź 2023, 11:55 Imho warto ale ja ogólnie lubię maty.
Są obszyte, zgarnąłem obie za 150 na pyrkonie
To ciekawe, w sklepie Portalu jedna jest za 129 i nic nie ma o tym, że są obszyte. Zaku miał maty na filmiku z Root i nie widać tego obszycia...

Czy są dwie wersje takich mat?
Kupiłeś obie za 150, gdzie było tak tanio? Używane czy nowe?
Pomnik
Posty: 307
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Pomnik »

salaba pisze: 31 paź 2023, 12:14
Pomnik pisze: 31 paź 2023, 11:55 Imho warto ale ja ogólnie lubię maty.
Są obszyte, zgarnąłem obie za 150 na pyrkonie
To ciekawe, w sklepie Portalu jedna jest za 129 i nic nie ma o tym, że są obszyte. Zaku miał maty na filmiku z Root i nie widać tego obszycia...

Czy są dwie wersje takich mat?
Kupiłeś obie za 150, gdzie było tak tanio? Używane czy nowe?
Cholera, teraz w sumie nie jestem pewien. Wrócę do domu to sprawdzę te obszycia xD
Jak mówiłem, na pyrkonie, portalowy sklepik :D
Jedna miała lekko uszkodzony karton ale nie wiem czy to wpłynęło na cenę. Obie nowe.

Dobra, dostałem fotkę z domu - nieobszyte. A dałbym sobie łapy uciąć że były obszyte xD
Także wersja jest 1.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 299
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 167 times
Been thanked: 245 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: salaba »

Dzięki za sprawdzenie :D
Nie wiem czy mi się chce przepłacać, bo 150 a 260 robi różnicę. Może za rok na Pyrkonie będą jeszcze mieli i będzie taniej... A brak obszycia to ryzyko w przypadku kupowania używek...
Pomnik
Posty: 307
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Pomnik »

Wczoraj miałem pierwszą rozgrywkę z nowymi dodatkami (Maruderzy i Punkty Terenu).
Graliśmy z narzeczoną - ja Żelazna Straż, ona Władca Szczurów. Dodatkowo użyliśmy Zaciężnych Ostatniej Dynastii, Leśnego Patrolu oraz Wiosennego Powstania. Z punktów terenu ja wybrałem Wieżę, narzeczona Zaginione Miasto. Mapa podstawowa.
Wrażenia turbo pozytywne, w końcu gra na 2 osoby nie wydawała się pusta :D
Fakt faktem trochę sporo ugryźliśmy na raz bo nowe frakcje, nowe mechaniki (Zaciężni i Punkty) - pewnie to tłumaczy moją szybka wygraną (30:17) - kiedy narzeczona złapała w końcu jak WS powinien działać, ja już miałem 12 punktów przewagi. Ułożenie Wieży blisko startu też pomogło :D
Zaciężni w tej grze działali raczej jako psychologiczny problem niż realny - tylko 3 razy zrobili coś z faktycznym wpływem na rozgrywkę (Leśny Patrol zniszczył mój obóz, Ostatnia Dynastia wygoniła mnie z Zaginionego Miasta a Leśne Powstanie blokowało jedną z cech WS - ale nie przypomnę sobie teraz której, chodziło o kontrolowane polany bez komponentów przeciwników :D). Sam wybrałem LP tylko po to by oddalić ich wojowników jak najdalej ode mnie.
ŻS mi się bardzo podoba, ich nomadyczność fajnie działa - najpierw chcemy kontrolować polany wokół jednego lasu, potem jak najwięcej jednego typu. W tej grze miałem "stolicę" bo obstawiłem szybko wieże która była daleko od startu WS. Gdyby nie wieża to biegałbym pewnie po całej mapie. O WS ciężko mi się wypowiedzieć bo nie grałem nimi, narzeczona zadowolona bo agresywne ale wciry i tak dostała :D
Czekam na pozostałe dodatki z Zaciężnymi, mam nadzieję że będą szybciej niż później.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
lukaszchester
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2022, 11:56

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: lukaszchester »

Hej,
wiecie może gdzie można druknąć sobie fanowskie dodatki + meeple do fanowskich frakcji?

https://root.lacony.ru/?page=factions
ODPOWIEDZ