TOMI pisze: ↑09 lip 2018, 19:26W swojej mini kategorii może być ale:
- mała ilość kart sprawia ze trudno tu planować
Wręcz przeciwnie, mała liczba kart sprawia, że po kilku partiach możesz planować i próbować wydedukować, co na ręce ma przeciwnik. Końcowe punktowanie zachodzi w nawet nieukończonych regionach, więc można pozycjonować się pod nie.
TOMI pisze: ↑09 lip 2018, 19:26
- krótki czas gry sprawia ze trudno się wczuć w swoją rolę
- klimat znikomy
To kwestia indywidualna, ja nie mam tego problemu, choć też nie odczuwam wielkiej konieczności. Poza tym Iron Curtain to nie jest gra o zimnowojennym konflikcie, a o grze planszowej Zimna Wojna
TOMI pisze: ↑09 lip 2018, 19:26
- decyzyjności na poziomie 5/10
Tego szczerze mówiąc nie rozumiem. Zdarzają się na ręku karty oczywiste do zagrania w danym momencie, ale takie zdarzają się w każdym CDG. Dla mnie decyzji jest tu sporo i każda może mieć ogromną wagę, mając potencjał do natychmiastowego zakończenia gry.
TOMI pisze: ↑09 lip 2018, 19:26
Prawdę mówiąc ok ale bez szału. Po prostu zagrywały karty, które nam pomagają i nie wspierają przeciwnika. Kostki robią trochę gry ale nie aż tyle.
Porównywanie jej do Zimnej wojny to mocne przesada.
Dałbym: 3+/4-
Tak jak napisał Odi, spróbuj zagrać jeszcze, bo te zarzuty ewidentnie wyglądają na opinię po jednej czy dwóch partiach. W zasadzie w każdej grze chcesz wykonywać ruchy, które "nam pomagają i nie wspierają przeciwnika". Cała zabawa w tym, że nawet karta z druzgocącym wydarzeniem przeciwnika zagrana w odpowiednim momencie może dać nam większy profit niż jemu. Trzeba się nauczyć rozpoznawać takie "okienka". Później trzeba nauczyć się samemu je kreować i oceniać opłacalność całego przedsięwzięcia.
Nie wydaje mi się, żeby ktoś porównywał IC z Zimną Wojną jeden do jednego. Wszyscy raczej patrzą przez pryzmat tego, czy udało się siłą niewielu komponentów i dwudziestu minut oddać emocje znane z Zimnej Wojny, co było założeniem autorów. To są gry na dwóch różnych poziomach złożoności, choć podobnych emocjach towarzyszących rozgrywce.