Strona 7 z 13

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 08:35
autor: zielarz5
Witam

Przeczytałęm te 6 stron i nie wiem czy poranna kawa jeszcze nie weszła czy jestem ślepy ;) ale mam w sumie 1 pytanie .
Poziom dowódctwa mówi nam iloma hoplitami możemy się ruszyć w swojej turze.
Czy mając np poziom dowódctwa 4 mogę ruszyć z jednego pola 4 hoplitami na pole obok czy tylko jednym na pole obok , drugim na sąsiednie pole , trzecim na kolejne sąsiednie pole. Chodzi mi o to czy Hoplici poruszają siętylko w grupkach po 1 czy mogą w większych

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 08:38
autor: Curiosity
zielarz5 pisze: 05 cze 2019, 08:35 Czy mając np poziom dowódctwa 4 mogę ruszyć z jednego pola 4 hoplitami na pole obok czy tylko jednym na pole obok , drugim na sąsiednie pole , trzecim na kolejne sąsiednie pole. Chodzi mi o to czy Hoplici poruszają siętylko w grupkach po 1 czy mogą w większych
Mając Dowództwo na poziomie 4, możesz się ruszyć czterema różnymi Hoplitami, każdym niezależnie, każdego możesz przesunąć o jedno dowolne pole. Masz pełną dowolność. Jeśli przesuniesz grupę 3-osobową, to zostanie Ci do poruszenia jeszcze jakiś inny (nieporuszony w tej turze) Hoplita.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 10:14
autor: ta.skunk.manitou
zielarz5 pisze: 05 cze 2019, 08:35 Witam

Przeczytałęm te 6 stron i nie wiem czy poranna kawa jeszcze nie weszła czy jestem ślepy ;) ale mam w sumie 1 pytanie .
Do przedmówcy dodam jeszcze ważną kwestię, że konflikty rozstrzygamy po wykonaniu wszystkich ruchów, oznacza to, że nie możesz zaatakować i zawalczyć z grupką wrogów nachodząc ją z jednej strony, a potem to samo z drugiej strony.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 12:08
autor: grzeslaw90
A czy przy dowództwie 4 można poruszyć się jednym hoplitą o cztery pola zamiast czterema o jedno?

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 12:09
autor: Curiosity
grzeslaw90 pisze: 05 cze 2019, 12:08 A czy przy dowództwie 4 można poruszyć się jednym hoplitą o cztery pola zamiast czterema o jedno?
Nie.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 12:27
autor: Nidhogg
Każdy hoplita może poruszyć się o 1 pole. Pamiętaj że umocnienia traktowane są jako osobne pole na potrzeby ruchu.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 05 cze 2019, 12:41
autor: Curiosity
Nidhogg pisze: 05 cze 2019, 12:27 ...umocnienia...
*Fortyfikacje (tak jest, zdaje się, w polskiej instrukcji.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 06 cze 2019, 10:57
autor: robert84
Rozumiem jednak że mogę zrobić tak:
1. akcja ruchu hoplitami - walka
2. modlitwa (wysyłam kapłana do posągu który pozwala zrobić marsz armią) - robie marsz i atakuje - walka
3. akcja specjalna marsz i atakuje - walka


ta.skunk.manitou pisze: 05 cze 2019, 10:14
zielarz5 pisze: 05 cze 2019, 08:35 Witam

Przeczytałęm te 6 stron i nie wiem czy poranna kawa jeszcze nie weszła czy jestem ślepy ;) ale mam w sumie 1 pytanie .
Do przedmówcy dodam jeszcze ważną kwestię, że konflikty rozstrzygamy po wykonaniu wszystkich ruchów, oznacza to, że nie możesz zaatakować i zawalczyć z grupką wrogów nachodząc ją z jednej strony, a potem to samo z drugiej strony.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 06 cze 2019, 12:29
autor: ta.skunk.manitou
robert84 pisze: 06 cze 2019, 10:57 Rozumiem jednak że mogę zrobić tak:
1. akcja ruchu hoplitami - walka
2. modlitwa (wysyłam kapłana do posągu który pozwala zrobić marsz armią) - robie marsz i atakuje - walka
3. akcja specjalna marsz i atakuje - walka
Zgadza się, to są 3 przykładowe drogi do ataku na przeciwnika, po każdej wykonanej akcji (spcjalnej lub podstawowej) rozpatrujesz konflikty. W tym wypadku Inicjował byś konflikty trzykrotnie i trzykrotnie rozpatrywał bitwy. Można w ten sposób zrobić jakieś combo z błogosławieństwami, lub wpierw kogoś podejść by osłabić a potem dobić jak się wypstryka z kart.

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 09 cze 2019, 06:59
autor: gregoff
Ja mam takie pytania:

1. Cechą szybkość to tylko ilość pól do ruchu bohatera a nie do ruchu hoplitów? Chyba, że jest się Achillesem (dodaj siłę lub szybkość do armii).

2. Powiazane z powyższym. Jeśli dodajemy szybkość do cech armii w danym regionie z bohaterem to poruszamy (czy to w marszu czy w zwykłym ruchu) dozwolona ilość hoplitów bez Achillesa? On zostaje na regionie początkowym?

3. I jeśli ruszam np. jednym hoplitą do 1 regionu a 2 do 2 regionu to musze wybrać który ruch był z możliwością dodania szybkości czy obydwie grupy ruszają się maksymalnie o tyle pól ile wynosi szybkość bohatera?

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

: 09 cze 2019, 12:19
autor: Curiosity
gregoff pisze: 09 cze 2019, 06:59 Ja mam takie pytania:

1. Cechą szybkość to tylko ilość pól do ruchu bohatera a nie do ruchu hoplitów?
Tak, to jest tylko do ruchu Herosa.
gregoff pisze: 09 cze 2019, 06:592. Powiazane z powyższym. Jeśli dodajemy szybkość do cech armii w danym regionie z bohaterem to poruszamy (czy to w marszu czy w zwykłym ruchu) dozwolona ilość hoplitów bez Achillesa? On zostaje na regionie początkowym?

3. I jeśli ruszam np. jednym hoplitą do 1 regionu a 2 do 2 regionu to musze wybrać który ruch był z możliwością dodania szybkości czy obydwie grupy ruszają się maksymalnie o tyle pól ile wynosi szybkość bohatera?
To nie działa tak jak opisałeś.
Achilles pozwala zwiększyć Siłę armii o swój współczynnik Siła lub Szybkość (niższy). Czyli jeśli jest bitwa w regionie z Achillesem, to Twoja armia dostaje bonus do Siły Armii. Nie do szybkości poruszania się. Achilles w ogóle nie wpływa na szybkość poruszania się armii.

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 09 cze 2019, 12:56
autor: gregoff
Ok. Teraz juz doczytałem ta informację. W ferworze tłumaczenia gry i grania przeoczyłem ten tekst w nawiasie. Dzięki za wytłumaczenie.

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 27 sie 2019, 18:52
autor: Attan
Kilka pytań do kampanii (gry solo):
1. Czy całkowite zniszczenie monumentu następuje gdy zniszcze ostatni poziom? czy podstawa monumentu traktowana jest jako jeden element i ona również musi ulec zniszczeniu? Teoretycznie w grze multi 1 poziom tj. Podstawa daje profity graczowi więc wychodzi na to że muszę zdjąć ten element z planszy i wtedy dopiero przegrywam?

2. Czy znacznik toru mobilizacji po każdym wymarszu i na paczątku gry ustawiam na jedynkę czy kładę go przed 1....? Instrukcja mówi w przygotowaniu aby umieścić znacznik kontroli na pierwszym polu inwazji i mobilizacji Ale w prologu - przygotowania napisane jest już w pkt. 2: ustaw znaczniki Perskiej inwazji oraz mobilizacji na 0 (tor mobilizacji nie ma 0...)

3.czy po akcie I artefakty się ładują? W informacji o poklosiu aktu I nie jest to napisane... Grać na swoją korzyść czy artefakty pozostają zużyte? :D

4.czy niezrobione zadania po rozpatrzeniu konsekwencji zostają usunięte z torów zadań?

5. czy zdolności pasywne np. Meduzy działają w trybie solo?

Re: Lords of Hellas

: 29 sie 2019, 11:10
autor: _Jarek_
Przymierzam się do pierwszej rozgrywki, jestem po lekturze instrukcji i trafiłem na kilka wątpliwości. Dwie z nich rozwiało czytanie tego wątku, ale dwie pozostały.

1. Kiedy podczas bitwy jest czas na korzystanie z artefaktów (np. "Użyj podczas bitwy... Dobierz 1 kartę walki")? W opisie bitwy jest etap zagrywania kart walki, a potem od razu porównanie siły. Nie widzę też żadnego etapu poprzedzającego zagrywanie kart walki, ani okienka na dodatkowe czynności podczas tej fazy. Czy podany przykład należy traktować jako coś jakby stałą zdolność dającą prawo dociągnięcia karty walki w dowolnym momencie bitwy?

2. Jeśli mamy zdolność przemieszczania się o więcej niż jeden region, to czy można przejść przez region z obcymi hoplitami, który nie jest jeszcze przez nikogo kontrolowany? Tak by wynikało z opisu akcji ruchu hoplitów (cytuję ten fragment nieco niżej), ale wolę się upewnić, bo opis bitwy sugeruje chyba coś innego (chociaż nie do końca, bo w opisie bitwy jest mowa o "sytuacji, w której hoplici dwóch graczy spotkają się w tym samym regionie" i nie jestem pewien czy przejście przez region oznacza spotkanie).

Do drugiego pytania znalazłem pośrednią odpowiedź na pierwszej stronie tego wątku, ale ona mi nie pasuje do tego co wyczytałem w instrukcji. Cytuję:
Fenrisek83 pisze: 07 cze 2018, 11:37 Jak wejdziesz na prowincję zajmowaną przez wrogich hoplitow to jest walka. Pamiętaj, że możesz przemieszczać tylko przez obszary bez hoplitow przeciwnika czyli swoje, neutralne i zajęte przez przeciwnika ale bez jego wojsk. Ruchem o dwa obszary nie zajmujesz tych przez które przechodzisz po drodze.
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie zauważył, ze wyróżnione przez mnie zdanie jest w wyraźnej sprzeczności z następującym fragmentem opisu akcji ruchu hoplitów:
"Jeśli jakaś specjalna zasada pozwala graczowi na przemieszczenie jego hoplitów o więcej niż 1 region, mogą oni przechodzić tylko przez regiony neutralne lub znajdujące się pod kontrolą tego gracza".
Czyli nie ma tu nic na temat regionów z obcymi hoplitami, a wynika stąd, że nie można przechodzić przez regiony kontrolowane przez przeciwników (czyli z ich znacznikami).

Re: Lords of Hellas

: 29 sie 2019, 11:51
autor: grzeslaw90
_Jarek_ pisze: 29 sie 2019, 11:10 1. Kiedy podczas bitwy jest czas na korzystanie z artefaktów (np. "Użyj podczas bitwy... Dobierz 1 kartę walki")? W opisie bitwy jest etap zagrywania kart walki, a potem od razu porównanie siły. Nie widzę też żadnego etapu poprzedzającego zagrywanie kart walki, ani okienka na dodatkowe czynności podczas tej fazy. Czy podany przykład należy traktować jako coś jakby stałą zdolność dającą prawo dociągnięcia karty walki w dowolnym momencie bitwy?
Możesz użyć go w dowolnym momencie bitwy aż do momentu kiedy obaj gracze spasują.
_Jarek_ pisze: 29 sie 2019, 11:10 2. Jeśli mamy zdolność przemieszczania się o więcej niż jeden region, to czy można przejść przez region z obcymi hoplitami, który nie jest jeszcze przez nikogo kontrolowany? Tak by wynikało z opisu akcji ruchu hoplitów (cytuję ten fragment nieco niżej), ale wolę się upewnić, bo opis bitwy sugeruje chyba coś innego (chociaż nie do końca, bo w opisie bitwy jest mowa o "sytuacji, w której hoplici dwóch graczy spotkają się w tym samym regionie" i nie jestem pewien czy przejście przez region oznacza spotkanie).

Do drugiego pytania znalazłem pośrednią odpowiedź na pierwszej stronie tego wątku, ale ona mi nie pasuje do tego co wyczytałem w instrukcji. Cytuję:
Fenrisek83 pisze: 07 cze 2018, 11:37 Jak wejdziesz na prowincję zajmowaną przez wrogich hoplitow to jest walka. Pamiętaj, że możesz przemieszczać tylko przez obszary bez hoplitow przeciwnika czyli swoje, neutralne i zajęte przez przeciwnika ale bez jego wojsk. Ruchem o dwa obszary nie zajmujesz tych przez które przechodzisz po drodze.
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie zauważył, ze wyróżnione przez mnie zdanie jest w wyraźnej sprzeczności z następującym fragmentem opisu akcji ruchu hoplitów:
"Jeśli jakaś specjalna zasada pozwala graczowi na przemieszczenie jego hoplitów o więcej niż 1 region, mogą oni przechodzić tylko przez regiony neutralne lub znajdujące się pod kontrolą tego gracza".
Czyli nie ma tu nic na temat regionów z obcymi hoplitami, a wynika stąd, że nie można przechodzić przez regiony kontrolowane przez przeciwników (czyli z ich znacznikami).
Jest reguła, że kiedykolwiek Twoi hoplici spotkają wrogich hoplitów to jest bitwa - nieważne czy region jest neutralny czy nie - reguła spotykania wrogich hoplitów zakrywa inne zasady przemieszczania się. W takim przypadku należy zakończyć ruch i rozpocząć bitwę.

EDIT: Do 2. - są słowa klucze "przemieść" i "przenieś". W przypadku "przemieść" jest to ruch i musisz przejść przez krainy. W przypadku "przenieś" przelatujesz od razu do wybranego regionu :)

Re: Lords of Hellas

: 29 sie 2019, 12:00
autor: _Jarek_
grzeslaw90 pisze: 29 sie 2019, 11:51 Jest reguła, że kiedykolwiek Twoi hoplici spotkają wrogich hoplitów to jest bitwa - nieważne czy region jest neutralny czy nie - reguła spotykania wrogich hoplitów zakrywa inne zasady przemieszczania się. W takim przypadku należy zakończyć ruch i rozpocząć bitwę.
Miałem właśnie wątpliwości co rozumieć przez spotkanie, tzn. czy przejście przez region z hoplitami jest spotkaniem, czy dopiero planowane zakończenie na nim ruchu.
Dzięki za szybką odpowiedź.

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 29 sie 2019, 18:52
autor: MajkelEryk
Atak hydry na region, gdzie jest tylko ufortifikowany hoplita. Czy ten hoplita ginie?

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 29 sie 2019, 19:55
autor: grzeslaw90
MajkelEryk pisze: 29 sie 2019, 18:52 Atak hydry na region, gdzie jest tylko ufortifikowany hoplita. Czy ten hoplita ginie?
Tak. Ataki na region nie odnoszą się do usytuowania hoplitów ;)

EDIT: Ale ufortyfikowany ginie zawsze ostatni!

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 29 sie 2019, 21:25
autor: MajkelEryk
Dzięki.

Karta błogosławieństwa uskrzydlone buty: "zamiast wykonać akcję ruchu hoplitow mozesz przemiescic 1 ze swoich hoplitow do dowolnego regionu na mapie". Czy mozna się bezpośrednio przemieścić do regionu czy nie można przemieszczać się przez rejony z hoplitami przeciwnikow tylko przez regiony neutralne i swoje?

Karta błogosławieństwa słaby punkt: "na poczatku polowania odrzuc 1 karte walki, aby zadac potworowi 1 rane dowolnego rodzaju". Czy odrzucam po dobraniu kart wynikajacych z siły czy przed dobraniem?

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 30 sie 2019, 08:03
autor: grzeslaw90
MajkelEryk pisze: 29 sie 2019, 21:25 Karta błogosławieństwa uskrzydlone buty: "zamiast wykonać akcję ruchu hoplitow mozesz przemiescic 1 ze swoich hoplitow do dowolnego regionu na mapie". Czy mozna się bezpośrednio przemieścić do regionu czy nie można przemieszczać się przez rejony z hoplitami przeciwnikow tylko przez regiony neutralne i swoje?
W tym przypadku teleportujesz gościa gdzie chcesz ;) jak wyląduje z hoplitami przeciwnika to jest bitwa. Karta jest świetna, bo niskim kosztem możesz odciąć przeciwnikowi jedyną drogę ucieczki, zmusić przeciwnika do zmarnowania ruchu, aby odzyskać jakiś kluczowy teren, podpieprzyć przeciwnikowi niebronioną świątynię i skorzystać z bonusu przy budowie monumentu :D To tak dla przykładu, bo karta daje mnóstwo możliwości :)
MajkelEryk pisze: 29 sie 2019, 21:25 Karta błogosławieństwa słaby punkt: "na poczatku polowania odrzuc 1 karte walki, aby zadac potworowi 1 rane dowolnego rodzaju". Czy odrzucam po dobraniu kart wynikajacych z siły czy przed dobraniem?
Na samym początku, czyli przed dobraniem kart. Potem kontynuujesz polowanie jak gdyby nigdy nic :P

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 31 sie 2019, 12:31
autor: MajkelEryk
Czy artefakty spod monumentów są jawne, w sensie w każdej chwili mogę zajrzeć i zobaczyć do czego służą?

Czy Artefakty za ubicie potworów są jawne?

Ubijam potwora-nagrody kapłan, naturalny artefakt i artefakt potwora - czy dobieram wszystko i wtedy wybieram co chce czy jakby w ciemno wybieram (nie znając artefaktów?)

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 01 wrz 2019, 09:25
autor: Curiosity
MajkelEryk pisze: 31 sie 2019, 12:31 Czy artefakty spod monumentów są jawne, w sensie w każdej chwili mogę zajrzeć i zobaczyć do czego służą?
Tak
Czy Artefakty za ubicie potworów są jawne?
Tak
Ubijam potwora-nagrody kapłan, naturalny artefakt i artefakt potwora - czy dobieram wszystko i wtedy wybieram co chce czy jakby w ciemno wybieram (nie znając artefaktów?)
Należy zdecydować co chcesz. Możesz wziąć dedykowany artefakt, który wcześniej możesz sobie obejrzeć, bo on jest jawny. Jeśli go nie chcesz, ani nie chcesz kapłana, to dobierasz jeden neutralny artefakt z góry stosu i go zatrzymujesz.

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 03 wrz 2019, 19:22
autor: Attan
Czy w takim przypadku jeżeli w Achaji przegram bitwę to Persowie zdobywają od razu kontrolę na tym regionem i muszę położyć zielony znacznik czy wygrywają bitwę i pozostaje 1 Pers a kolejny wchodzi w momencie kolejnej mobilizacji?

Oczywiście powyższą sytuacja dotyczy gry Solo.
Obrazek

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 03 wrz 2019, 21:44
autor: Attan
I jeszcze 1 pytanie do gry solo. Gdy rzucam za potwora i jest symbol ognia to potwór ściera się z miejscowymi obrońcami i zabija 1 hoplite. Jeżeli są tam hoplici zieloni tj. Perscy to ich też to dotyczy?

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

: 13 wrz 2019, 00:47
autor: MajkelEryk
Potwór z Warlord Boxa - Cetus

1. Czy potwora umieszcza się na szlakach morskich czy może między nimi?
2. Jak porusza się potwór w fazie potworów?
3. Czy na potwora polujemy z regionów między szlakami morskimi?