Strona 1 z 2

Slawia / Monster Slayers of Slawia (Marcin Welnicki)

: 03 cze 2018, 20:43
autor: Mockerre
Obrazek

Opis wydawcy na platformie crowdfundingowej:
Spoiler:

Wątek z zasadami

Cześć!

Część z Was może mnie znać jako autora "Slaviki", "Slaviki: Równonoc" albo "Zagłady Atlantydy", a jeśli nie, to z pewnością graliście w tłumaczone przeze mnie gry (ostatnio dla Rebela).

Jutro ruszamy z naszą kampanią społecznościową dla spadkobierczyni tych tytułów, "Slawią".
http://news.gamesfanatic.pl/2018/06/03/ ... pieram-to/

Gry-planszowe.pl to moje najczęściej odwiedzane polskie forum o grach planszowych (w ostatnich latach głównie jako lurker ;)), dlatego pomyślałem, że fajnie byłoby rozpocząć tutaj wątek o nowej grze.

Jeśli będziecie mieć jakieś pytania lub przemyślenia odnośnie mechanik, gry albo jej świata, albo naszych dalszych planów, walcie śmiało.

Pozdrawiam!

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 03 cze 2018, 21:11
autor: matio2007
Grafiki nieźle się prezentują. Czy to jest gra fantasy, jedynie oparta na mitologii słowiańskiej? Tak wnioskuję z okładki. Swoją drogą okładka nadaje się na elegancki plakat jako add-on do kampanii :)

Jedna uwaga do tekstu na GF: powinno być "nie ma się czego wstydzić" zamiast "nie ma się co wstydzić".

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 03 cze 2018, 22:17
autor: Mockerre
Dzięki, przekażę gratulacje naszym grafikom, pracowali nad tym ponad pół roku ;)

Tak, to słowiańskie fantasy, nie setting historyczny. Pani z okładki nosi odrestaurowany pancerz sarmacki (Sarmacja to w naszym świecie 'zaginiona' cywilizacja), reszta łowców musi się niestety pogodzić z technologia wczesnego średniowiecza ;)

Dzięki za uwagę do tekstu!

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 04 cze 2018, 09:57
autor: Radeku
Wizualnie bardzo mi się podoba. Tylko pytanie czy to nie jest re-skin slaviki? Jak bardzo się różnią?

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 04 cze 2018, 10:48
autor: Mockerre
Cześć!

Nie jest. Gry różnią się na tyle, że nie są ze sobą kompatybilne.

Po pierwsze, gracze nie trzymają potworów na ręce - zagrywają je ze wspólnego 'leża potworów'.
Po drugie, gracze zawsze zagrywają 3 karty na turę (w Slavice bywało różnie ;)), co w połączeniu ze zmianami krain daje inną dynamikę gry i szybszą rozgrywkę.

Jeśli już mowa o krainach, zostały stworzone na nowo. Nie chodzi tylko o zdolności specjalne, ale o miejsca w krainach, otrzymywane punkty (przeprowadziliśmy denominację i przeliczyliśmy wszystko od nowa), liczbę krain na dwóch graczy, moment schodzenia krain ze stołu, moment dokonywania postępu czasu...

Krainy zawsze zaczynają z 1 potworem (siła i liczba potworów w talii zostały przeliczone na nowo).

Mamy inne lub zremiksowane zdolności potworów, łowców i krain.

Mamy nowy ergonomiczny layout kart.

To na szybko z głowy ;)

Natomiast jeśli kampania pójdzie dobrze, dojdą nowe elementy, typu potwory-bossowie, siedliska potworów, słowiańskie bóstwa, wydarzenia, bohaterowie niezależni...

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 04 cze 2018, 12:39
autor: Goldberg
Slowianie, slowianie w lesie....a teraz slowianie w husarskich pancerzach...
Błagam wymyślają coś nowego, bo mi już Słowianie, kikimory i inne peruny bokiem wyszły...wybaczcie

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 04 cze 2018, 12:48
autor: Radeku
Mockerre pisze: 04 cze 2018, 10:48 Cześć!

Nie jest. Gry różnią się na tyle, że nie są ze sobą kompatybilne.

Po pierwsze, gracze nie trzymają potworów na ręce - zagrywają je ze wspólnego 'leża potworów'.
Po drugie, gracze zawsze zagrywają 3 karty na turę (w Slavice bywało różnie ;)), co w połączeniu ze zmianami krain daje inną dynamikę gry i szybszą rozgrywkę.

Jeśli już mowa o krainach, zostały stworzone na nowo. Nie chodzi tylko o zdolności specjalne, ale o miejsca w krainach, otrzymywane punkty (przeprowadziliśmy denominację i przeliczyliśmy wszystko od nowa), liczbę krain na dwóch graczy, moment schodzenia krain ze stołu, moment dokonywania postępu czasu...

Krainy zawsze zaczynają z 1 potworem (siła i liczba potworów w talii zostały przeliczone na nowo).

Mamy inne lub zremiksowane zdolności potworów, łowców i krain.

Mamy nowy ergonomiczny layout kart.

To na szybko z głowy ;)

Natomiast jeśli kampania pójdzie dobrze, dojdą nowe elementy, typu potwory-bossowie, siedliska potworów, słowiańskie bóstwa, wydarzenia, bohaterowie niezależni...
Czyli w moim mniemaniu Slawa to taka druga edycja Slaviki paroma zmianami mechaniki. Na podstawie tego co zaobserwowałem odczucie gry jest podobne.

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 04 cze 2018, 14:42
autor: Mockerre
Goldberg pisze: 04 cze 2018, 12:39 Slowianie, slowianie w lesie....a teraz slowianie w husarskich pancerzach...
Błagam wymyślają coś nowego, bo mi już Słowianie, kikimory i inne peruny bokiem wyszły...wybaczcie
Hej! Na rynku mamy w tej chwili jedną planszową i jedną komputerową grę slavic fantasy - chciałbyś, żebyśmy robili grę o elfach? :D
Radeku pisze: 04 cze 2018, 12:48 Czyli w moim mniemaniu Slawa to taka druga edycja Slaviki paroma zmianami mechaniki. Na podstawie tego co zaobserwowałem odczucie gry jest podobne.
Nie mogę polemizować z mniemaniami i odczuciami ;) Slawia ma się tak do Slaviki jak, powiedzmy Uchronia do Na Chwałę Rzymu, a Ra do Razzia!

Pozdrawiam!

Re: Slawia - słowiańska gra karciana

: 05 cze 2018, 10:13
autor: Goldberg
Mockerre pisze: 04 cze 2018, 14:42
Hej! Na rynku mamy w tej chwili jedną planszową i jedną komputerową grę slavic fantasy - chciałbyś, żebyśmy robili grę o elfach? :D
Szczerze? Po przeczytaniu gówna jakim jest Poczt ,,królów,, i ,,książąt,, słowiańskich (wydawnictwo o zgrozo Bellona, nie polecam)i po tym jaki się zrobił ostatnio hajp na Słowian ( niedalej jak wczoraj przy piwie jakiś długowłosy 20paroletni smark wmawiał mi że istniało IMPERIUM lechitów) to tak. Jestem stary wolę elfy ;)

Re: Slawia

: 05 cze 2018, 11:08
autor: Gosiek
Ja się dałam kupić piękną oprawą graficzną (nic nie poradzę, lubię ładne gry :wink: ) połączoną z nieskomplikowanymi zasadami i krótkim czasem rozgrywki. Dodatkowo możliwość gry w 5 osób, to dla mnie też duży plus, bo zwykle gramy w takiej właśnie grupie, co ogranicza możliwości - sporo gier czteroosobowych spadło mi przez to z radaru.

A tematyka słowiańska to dla mnie plus, chociaż na bajki o Imperium Wielkiej Lechii mam uczulenie jak kolega z posta wyżej.

Re: Slawia

: 05 cze 2018, 11:21
autor: mauserem
Sprawiacie wrażenie, jakbyście się trochę wstydzili Slaviki i chcieli od niej zupełnie odciąć. A ta miała swoich zwolenników. Mimo wszystko warto by wykorzystać, że prekursor Slawii cieszył się jakimś powodzeniem. To że gry ewoluują nie jest niczym strasznym. Autorzy mają prawo rozwijać swoje koncepcje. Domyślam się, że za taką decyzją stoją raczej względy marketingowe i biznesowe - wydawcą Slaviki był Rebel (ze wszystkimi konsekwencjami). W tym świetle chęć "czystego" startu wydaje się być zrozumiała. W tej tematyce nadal moim zdaniem nie powiedziano ostatniego słowa. A całkowicie fantastyczny motyw "turbosłowian" aż prosi się o adaptację planszówkową np jako historycznie niczym nie skrępowany szał "dudes on map" :) Moim zdaniem to mogłoby "żreć" (abstrahując od tego jak bardzo "wielki lechistan" jest hipotezą "od czapy").

Re: Slawia

: 05 cze 2018, 14:57
autor: Mockerre
Goldberg pisze: 05 cze 2018, 10:13 Szczerze? Po przeczytaniu gówna jakim jest Poczt ,,królów,, i ,,książąt,, słowiańskich (wydawnictwo o zgrozo Bellona, nie polecam)i po tym jaki się zrobił ostatnio hajp na Słowian ( niedalej jak wczoraj przy piwie jakiś długowłosy 20paroletni smark wmawiał mi że istniało IMPERIUM lechitów) to tak. Jestem stary wolę elfy ;)
Ja też jestem stary, niejednego Drizzta mam za pasem ;) Nie tworzymy świata historycznego, tylko coś pomiędzy Wiedźminem, a dawnymi seriami "Czarna Kompania" i "Malazańska Księga Poległych".

Pani z okładki ma rynsztunek odstający od typowego łowcy. W świecie "Slawii" istniała Sarmacja, starożytna słowiańska zaawansowana (no, bardziej zaawansowana niż wczesne średniowiecze) cywilizacja. Księżniczka i jej stronnicy wyprawili się do ruin tejże cywilizacji, ograbili ją i odrestaurowali pancerze i broń.
Gosiek pisze: 05 cze 2018, 11:08 Ja się dałam kupić piękną oprawą graficzną (nic nie poradzę, lubię ładne gry :wink: ) połączoną z nieskomplikowanymi zasadami i krótkim czasem rozgrywki. Dodatkowo możliwość gry w 5 osób, to dla mnie też duży plus, bo zwykle gramy w takiej właśnie grupie, co ogranicza możliwości - sporo gier czteroosobowych spadło mi przez to z radaru.

A tematyka słowiańska to dla mnie plus, chociaż na bajki o Imperium Wielkiej Lechii mam uczulenie jak kolega z posta wyżej.
Dzięki za wsparcie! Staramy się stworzyć jak jak najlepszy produkt. Zaglądaj na stronę, będziemy powoli ujawniać kolejne darmowe dodatki zmieniające i rozszerzające rozgrywkę.
mauserem pisze: 05 cze 2018, 11:21 Sprawiacie wrażenie, jakbyście się trochę wstydzili Slaviki i chcieli od niej zupełnie odciąć. A ta miała swoich zwolenników. Mimo wszystko warto by wykorzystać, że prekursor Slawii cieszył się jakimś powodzeniem. To że gry ewoluują nie jest niczym strasznym. Autorzy mają prawo rozwijać swoje koncepcje. Domyślam się, że za taką decyzją stoją raczej względy marketingowe i biznesowe - wydawcą Slaviki był Rebel (ze wszystkimi konsekwencjami). W tym świetle chęć "czystego" startu wydaje się być zrozumiała. W tej tematyce nadal moim zdaniem nie powiedziano ostatniego słowa. A całkowicie fantastyczny motyw "turbosłowian" aż prosi się o adaptację planszówkową np jako historycznie niczym nie skrępowany szał "dudes on map" :) Moim zdaniem to mogłoby "żreć" (abstrahując od tego jak bardzo "wielki lechistan" jest hipotezą "od czapy").
Tak, częściowo to chęć czystego startu... powiem Ci szczerze, że ja miałem trochę odwrotnie, obawiałem się, że za bardzo się na Slavice marketingowo opieramy ;) Slavika cieszy się naprawdę dużą popularnością jak na swoje czasy, ma swoich fanów, nie chcieliśmy nikogo kusić czystą nostalgią. Ale wspominamy o Slavice często - jest o niej mowa w trailerze, w pierwszej części opisu na stronie, w części o zespole, no i jest wielka plansza z cytatami z recenzji Slaviki.

Co do Lichitów... naprawdę korci nas Lechickie Imperium jako jeden z antagonistów historii Slawii ;)

Re: Slawia

: 06 cze 2018, 08:49
autor: jamers
Mockerre pisze: 05 cze 2018, 14:57 Nie tworzymy świata historycznego, tylko coś pomiędzy Wiedźminem, a dawnymi seriami "Czarna Kompania" i "Malazańska Księga Poległych".
No tak, CK i MKP... właściwie tylko to wystarczyło, żebym kliknął "wspieram" ;)
Pozdrowienia dla staruchów!

Re: Slawia

: 06 cze 2018, 10:55
autor: E2MD
Gra to nie tylko same karty czy plansza ale to całość podejścia do gracza - atmosfera, kompletność czy obsługa dla mnie jest także bardzo istotne.
Dzięki temu, że kolega Marcin z wydawnictwa Slawi dał czadu: +2 na wspieraczce ode mnie 8)

Re: Slawia

: 06 cze 2018, 16:26
autor: Mockerre
jamers pisze: 06 cze 2018, 08:49
Mockerre pisze: 05 cze 2018, 14:57 Nie tworzymy świata historycznego, tylko coś pomiędzy Wiedźminem, a dawnymi seriami "Czarna Kompania" i "Malazańska Księga Poległych".
No tak, CK i MKP... właściwie tylko to wystarczyło, żebym kliknął "wspieram" ;)
Pozdrowienia dla staruchów!
Ha, dzięki! Może powinniśmy się tak reklamować? :D
E2MD pisze: 06 cze 2018, 10:55 Gra to nie tylko same karty czy plansza ale to całość podejścia do gracza - atmosfera, kompletność czy obsługa dla mnie jest także bardzo istotne.
Dzięki temu, że kolega Marcin z wydawnictwa Slawi dał czadu: +2 na wspieraczce ode mnie 8)
Serdeczne dzięki za miłe słowa, staramy się wychodzić Wam naprzeciw. Dajcie znać w komentarzach kampanii, jakie rzeczy Was interesują, na tyle, na ile nasze możliwości finansowe nam pozwalają, słuchamy feedbacku i sugestii ;)

Re: Slawia

: 11 cze 2018, 09:51
autor: Pan B
Hej. Macie może dostępną elektroniczną wersję instrukcji ? Interesuje mnie ten projekt ale chciałbym, jak zawsze, rzucić okiem na instrukcję przed wsparciem.

Pzdr
B

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 01:35
autor: Mockerre
Cześć!

Mamy, aczkolwiek nie jest złożona, to czysty tekst z kilkoma schematami, nie wiem, czy ludzie byliby zainteresowani takim mało atrakcyjnym wizualnie tekstem ;)

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 05:21
autor: eventide
Gosiek pisze: 05 cze 2018, 11:08 Ja się dałam kupić piękną oprawą graficzną (...)
Ja się dałem kupić przy "Slavice". Niestety okazało się, że "Slavika" nie była nawet grą przeciętną, byłą grą słabą. Owszem, to tylko moja opinia, tyle że w tej opinii nie jestem odosobniony, a wynik 6,0 na BGG też nie wziął się znikąd.
mauserem pisze: 05 cze 2018, 11:21 To że gry ewoluują nie jest niczym strasznym.
Jasna sprawa, tylko skąd ja mam wiedzieć, czy ta gra ewoluuje, czy może się uwstecznia? Serio nie rozumiem, jak można proponować grę na wspieraczce, nie udostępniając instrukcji. Ale nie wiem, może to tylko ja tak mam, że chciałbym zapoznać się z zasadami przed kupnem nowego tytułu. Może są osoby, które wesprą ze względy na słowiański klimat i ładną kreskę na kartach.
Mockerre pisze: 05 cze 2018, 14:57
Ale wspominamy o Slavice często - jest o niej mowa w trailerze, w pierwszej części opisu na stronie, w części o zespole, no i jest wielka plansza z cytatami z recenzji Slaviki.
O jaką planszę chodzi? Tą z opisu na w.to?

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 08:17
autor: Radeku
eventide pisze: 12 cze 2018, 05:21
Gosiek pisze: 05 cze 2018, 11:08 Ja się dałam kupić piękną oprawą graficzną (...)
Ja się dałem kupić przy "Slavice". Niestety okazało się, że "Slavika" nie była nawet grą przeciętną, byłą grą słabą. Owszem, to tylko moja opinia, tyle że w tej opinii nie jestem odosobniony, a wynik 6,0 na BGG też nie wziął się znikąd.
mauserem pisze: 05 cze 2018, 11:21 To że gry ewoluują nie jest niczym strasznym.
Jasna sprawa, tylko skąd ja mam wiedzieć, czy ta gra ewoluuje, czy może się uwstecznia? Serio nie rozumiem, jak można proponować grę na wspieraczce, nie udostępniając instrukcji. Ale nie wiem, może to tylko ja tak mam, że chciałbym zapoznać się z zasadami przed kupnem nowego tytułu. Może są osoby, które wesprą ze względy na słowiański klimat i ładną kreskę na kartach.
Mockerre pisze: 05 cze 2018, 14:57
Ale wspominamy o Slavice często - jest o niej mowa w trailerze, w pierwszej części opisu na stronie, w części o zespole, no i jest wielka plansza z cytatami z recenzji Slaviki.
O jaką planszę chodzi? Tą z opisu na w.to?
Oczywiście nie jesteś sam ja omal się nie skusiłem na przepiękne wydanie ale po obejrzeniu gameplayu spasowałem bo to jest niestety Slavika 2.0.

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 12:56
autor: Asia - On Table
Nie miałam okazji grać w Slavikę, ale grałam w Slawię i uważam, że warto się tą grą zainteresować.
Moja RECENZJA https://www.youtube.com/watch?v=hXND_T1zbUM

Obrazek

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 13:08
autor: mauserem
Asia - On Table pisze: 12 cze 2018, 12:56 Nie miałam okazji grać w Slavikę, ale grałam w Slawię i uważam, że warto się tą grą zainteresować.
Moja RECENZJA https://www.youtube.com/watch?v=hXND_T1zbUM

Obrazek
Nie czujesz przypadkiem w sobie youtuberskiego powołania, aby jednak znaleźć egzemplarz Slaviki i poddać go analizie i porównać oba tytuły?
Nie kusi Cię? Choćby troszkę? W imię ogólnie rozumianej rzetelności i recenzenckiej wiarygodności :D ładnie proszę :mrgreen:

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 13:38
autor: Mockerre
eventide pisze: 12 cze 2018, 05:21 Jasna sprawa, tylko skąd ja mam wiedzieć, czy ta gra ewoluuje, czy może się uwstecznia? Serio nie rozumiem, jak można proponować grę na wspieraczce, nie udostępniając instrukcji. Ale nie wiem, może to tylko ja tak mam, że chciałbym zapoznać się z zasadami przed kupnem nowego tytułu. Może są osoby, które wesprą ze względy na słowiański klimat i ładną kreskę na kartach.
Nie ukrywamy instrukcji, po prostu jej skład graficzny zostawiliśmy na koniec :D Z chęcią udostępnimy zasady gry, tak jak zostały one udostępnione recenzentom.
eventide pisze: 12 cze 2018, 05:21 O jaką planszę chodzi? Tą z opisu na w.to?
Planszę, w sensie długą grafikę, tą, która zbiera recenzje obu Slavik.
Asia - On Table pisze: 12 cze 2018, 12:56 Nie miałam okazji grać w Slavikę, ale grałam w Slawię i uważam, że warto się tą grą zainteresować.
Moja RECENZJA https://www.youtube.com/watch?v=hXND_T1zbUM

Obrazek
Dzięki!

Re: Slawia

: 12 cze 2018, 19:12
autor: Mockerre
Robocze zasady "Slawii": https://megawrzuta.pl/download/0a2d06cc ... 18f35.html

Nic tylko pobierać, czytać i komentować! Liczymy, że będziecie mieć dla nas tylko ciepłe słowa! ;D

Re: Slawia

: 13 cze 2018, 00:35
autor: Florek
Graficznie jest piękna, grafiki kart powalają na kolana.

Niestety ta mechanika punktów jest dziwna. I fabularnie jakoś jej nie rozumiem :P

W sensie niby rywalizujemy, ale razem chodzimy sobie na potwory jak nas zjedzą to ogólnie lajt, po prostu nas zjadły i dalej żyjemy. Pijemy oranżadę i dalej pod pachę idziemy razem na wyprawę...ale czasem dajemy sobie mroczne żetony i jednak nie idziemy razem...wtedy sobie przeszkadzamy. I tego też nie kumam, bo powinno nam zależeć na zabiciu potwora, szczególnie jak mamy przez podkładanie sobie świń...wszyscy zginąć w jego leżu :P Tak fabularnie to dziwne.

Wiem, że na punkty , wiem, że rywalizacja...ale fabularnego uzasadnienia nie umiem wymyślić :P

U mnie to się chyba skończy po prostu rzucaniem kart, liczeniem punktów i podziwianiem grafik...a o zrozumienie logiki tych wypraw niech mnie nikt nie prosi :P

Re: Slawia

: 13 cze 2018, 01:50
autor: Mockerre
Florek pisze: 13 cze 2018, 00:35 Graficznie jest piękna, grafiki kart powalają na kolana.

Niestety ta mechanika punktów jest dziwna. I fabularnie jakoś jej nie rozumiem :P

W sensie niby rywalizujemy, ale razem chodzimy sobie na potwory jak nas zjedzą to ogólnie lajt, po prostu nas zjadły i dalej żyjemy. Pijemy oranżadę i dalej pod pachę idziemy razem na wyprawę...ale czasem dajemy sobie mroczne żetony i jednak nie idziemy razem...wtedy sobie przeszkadzamy. I tego też nie kumam, bo powinno nam zależeć na zabiciu potwora, szczególnie jak mamy przez podkładanie sobie świń...wszyscy zginąć w jego leżu :P Tak fabularnie to dziwne.

Wiem, że na punkty , wiem, że rywalizacja...ale fabularnego uzasadnienia nie umiem wymyślić :P

U mnie to się chyba skończy po prostu rzucaniem kart, liczeniem punktów i podziwianiem grafik...a o zrozumienie logiki tych wypraw niech mnie nikt nie prosi :P
Hej ho!

Nie ma co tyle kombinować :D Łowcy wspólnie ruszają na łowy i jeśli uda im się ubić potwory, to wszyscy się radują! Ale komu potem przypadnie chwała za te czyny? Kogo dzieje będą wyśpiewywać w tawernach? Ano tego, który głośniej krzyczy - albo którego przechera wykiwał rywali ;) Jeśli łowy się nie powiodą, "zwierzyna" umknęła, a czas upłynął, łowcy wrócili do domu z pustymi rekami. Zaś jeśli wolałbyś poważniejszych konsekwencji przegranej i bardziej co-opowej rozgrywki, wypatruj kolejnych celów dodatkowych, mamy tam chyba coś dla Ciebie :D