Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
: 03 lut 2024, 20:21
W końcu Karty Wydarzeń i Bitwy zakończone. Teraz tylko to podrukować i wrzucić w koszulki. Doprecyzowując w grze mamy:
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Imperium Perskiego (wykorzystywane w Kampanii Kserksesa): 10
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Hellenów (wykorzystywane w Kampanii Kserksesa): 10
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Aten (wykorzystywane w Wojnach Peloponeskich): 12
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Sparty (wykorzystywane w Wojnach Peloponeskich): 22
-> Liczba Neutralnych Kart Wydarzeń: 60
-> Liczba Kart Bitwy: 16 Kart Bitwy.
Teraz jakie Scenariusze znajdą się w grze:
1. Scenariusz Szkoleniowy nr 1 - Pierwsza Inwazja Imperium Perskiego na Grecje - pozwala na zapoznanie się z podstawami gry jak: ruch i jego następstwa, Mobilizacja/Uzupełnienia, bitwy, oblężenia, użycie Kart Wydarzeń do zamiany na Zasoby, użycie Kart Bitwy, Dowódcy. Rozgrywany jest na małym fragmencie planszy, trwa jedną Turę Gry, używa się niewielkiej liczby żetonów i ma bardzo proste Warunki Zwycięstwa.
2. Scenariusz Szkoleniowy nr 2 - Powstanie Jońskie - pozwala na utrwalenie sobie podstaw ze Scenariusza nr 1 oraz dodatkowo wprowadza: pełne użycie Kart Wydarzeń, fazę Dyplomacji, Wywoływanie Buntów. Rozgrywany jest na wschodnim fragmencie planszy (Azja Mniejsza + plansza Cypru), trwa kilka Tur Gry (od kontrataku Persów do upadku powstania), używa się średniej liczby żetonów i ma dość proste Warunki Zwycięstwa.
3. Scenariusz nr 3 - Druga Inwazja Inwazja Imperium Perskiego na Grecje - pełnoprawna gra, tu już nie ma zmiłuj . Rozgrywany jest na całej planszy (chociaż główny ciężar działań ma miejsce na jej zachodniej części), trwa 2 Tury Gry, używa się większej liczby żetonów i ma już bardziej złożone Warunki Zwycięstwa (czytaj możliwe drogi do zwycięstwa).
4. Scenariusz nr 4 - Wojna Peloponeska - w formie:
a) albo kampanii obejmującej całą Wojnę - długa gra dla hardkorowców .
b) dwa osobne scenariusze, gdzie jeden obejmuje okres od początku wojny do Pokoju Nikiasza, a drugi scenariusz od tego pokoju do końca wojny.
Dlaczego Scenariusz nr 4 ?. Przypuszczam, że nikt nie pamięta, ale pierwotnie swoją grę zacząłem właśnie od opracowywania gry o tematyce Wojny Peloponeskiej, kiedy to w pewnym momencie stwierdziłem, że jednak skupię się na Inwazji Persów. Jak wiadomo historia kołem się toczy i kiedy mam już solidne zasady do tej gry zaświtało mi, żeby i Wojnę Peloponeską wyciągnąć z szuflady. Jeżeli chodzi o same wykonanie to wymagało to ode mnie, przeróbki planszy (stąd Sycylia na planszy jakby się ktoś zastanawiał po co tam ona ), dorobienia raptem parunastu żetonów oddziałów oraz Karty Wydarzeń (musiałem dostosować do obecnych zasad i mechanik karty, które już kiedyś stworzyłem). I teraz apropos właśnie tych Kart i jak wygląda ich wykorzystanie w poszczególnych scenariuszach:
- generalnie jak napisałem powyżej, w grze jest 60 Neutralnych Kart Wydarzeń, które są używane w każdym Scenariuszu (co najwyżej ich liczba może się wahać).
- w zależności od scenariusza do Talii Kart Wydarzeń, której trzon stanowią właśnie Karty Neutralne, wtasowuje się dodatkowo Karty Wydarzeń danej strony konfliktu (charakterystyczne wydarzenia dla danego scenariusza i danej "frakcji").
Pozdrawiam
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Imperium Perskiego (wykorzystywane w Kampanii Kserksesa): 10
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Hellenów (wykorzystywane w Kampanii Kserksesa): 10
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Aten (wykorzystywane w Wojnach Peloponeskich): 12
-> Liczba Kart Wydarzeń gracza Sparty (wykorzystywane w Wojnach Peloponeskich): 22
-> Liczba Neutralnych Kart Wydarzeń: 60
-> Liczba Kart Bitwy: 16 Kart Bitwy.
Teraz jakie Scenariusze znajdą się w grze:
1. Scenariusz Szkoleniowy nr 1 - Pierwsza Inwazja Imperium Perskiego na Grecje - pozwala na zapoznanie się z podstawami gry jak: ruch i jego następstwa, Mobilizacja/Uzupełnienia, bitwy, oblężenia, użycie Kart Wydarzeń do zamiany na Zasoby, użycie Kart Bitwy, Dowódcy. Rozgrywany jest na małym fragmencie planszy, trwa jedną Turę Gry, używa się niewielkiej liczby żetonów i ma bardzo proste Warunki Zwycięstwa.
2. Scenariusz Szkoleniowy nr 2 - Powstanie Jońskie - pozwala na utrwalenie sobie podstaw ze Scenariusza nr 1 oraz dodatkowo wprowadza: pełne użycie Kart Wydarzeń, fazę Dyplomacji, Wywoływanie Buntów. Rozgrywany jest na wschodnim fragmencie planszy (Azja Mniejsza + plansza Cypru), trwa kilka Tur Gry (od kontrataku Persów do upadku powstania), używa się średniej liczby żetonów i ma dość proste Warunki Zwycięstwa.
3. Scenariusz nr 3 - Druga Inwazja Inwazja Imperium Perskiego na Grecje - pełnoprawna gra, tu już nie ma zmiłuj . Rozgrywany jest na całej planszy (chociaż główny ciężar działań ma miejsce na jej zachodniej części), trwa 2 Tury Gry, używa się większej liczby żetonów i ma już bardziej złożone Warunki Zwycięstwa (czytaj możliwe drogi do zwycięstwa).
4. Scenariusz nr 4 - Wojna Peloponeska - w formie:
a) albo kampanii obejmującej całą Wojnę - długa gra dla hardkorowców .
b) dwa osobne scenariusze, gdzie jeden obejmuje okres od początku wojny do Pokoju Nikiasza, a drugi scenariusz od tego pokoju do końca wojny.
Dlaczego Scenariusz nr 4 ?. Przypuszczam, że nikt nie pamięta, ale pierwotnie swoją grę zacząłem właśnie od opracowywania gry o tematyce Wojny Peloponeskiej, kiedy to w pewnym momencie stwierdziłem, że jednak skupię się na Inwazji Persów. Jak wiadomo historia kołem się toczy i kiedy mam już solidne zasady do tej gry zaświtało mi, żeby i Wojnę Peloponeską wyciągnąć z szuflady. Jeżeli chodzi o same wykonanie to wymagało to ode mnie, przeróbki planszy (stąd Sycylia na planszy jakby się ktoś zastanawiał po co tam ona ), dorobienia raptem parunastu żetonów oddziałów oraz Karty Wydarzeń (musiałem dostosować do obecnych zasad i mechanik karty, które już kiedyś stworzyłem). I teraz apropos właśnie tych Kart i jak wygląda ich wykorzystanie w poszczególnych scenariuszach:
- generalnie jak napisałem powyżej, w grze jest 60 Neutralnych Kart Wydarzeń, które są używane w każdym Scenariuszu (co najwyżej ich liczba może się wahać).
- w zależności od scenariusza do Talii Kart Wydarzeń, której trzon stanowią właśnie Karty Neutralne, wtasowuje się dodatkowo Karty Wydarzeń danej strony konfliktu (charakterystyczne wydarzenia dla danego scenariusza i danej "frakcji").
Pozdrawiam