Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)
28 sierpnia startuje na KS... STArcadia Quest. Będzie kolejny odgrzewany kotlet?
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... adia-quest
https://www.cmon.com/news/the-villains- ... adia-quest
https://cmon.com/news/starcadia-quest-a ... e-alliance
https://cmon.com/news/the-heroes-of-starcadia-quest
https://www.youtube.com/watch?v=OIBNBe3HPXc
Ostatnio zmieniony 29 sie 2018, 00:22 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Starcadia Quest
Na szybko ciekawsze zmiany w mechanice - wprowadzone zostaną losowe eventy na końcu tury, co może trochę ożywi statyczną do tej pory planszę, a sama mapa będzie miała także losowy układ. Niby kosmetyka, ale ja tam wejdę napewno. Ciekawy jestem jakie wymyślą dodatki, bo na razie ani petsy, smoki ani mounty do mnie nie trafiły. Smoków nawet nie wyciągnąłem z pudełek i się nie zanosi.
Re: Starcadia Quest
Cholibka... nie wiem czy to tylko moje wrażenie, czy faktycznie zawartość podstawki prezentuje się wyjątkowo biednie jak na tą cenę, nawet w porównaniu do pozostałych tytułów cmon? Wiem, że do tego dojdzie pierdylion SG, ale mimo wszystko...
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 04 lip 2012, 12:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Starcadia Quest
Po prostu zamiast robić podstawkę za tradycyjne 100 dolarów podzielili ja na podstawkę za 80 dolarów i dodatek za 120
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Starcadia Quest
No i chyba się złamię ... Fajne figurki.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
- lunatykuku
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 112 times
Re: Starcadia Quest
Fajnie, że trochę rozwinęli mechanikę, ale figurki kompletnie bez polotu. W pierwszej Arcadii i Inferno (mimo że w tym drugim przpadku już widać było zmęczenie materiału) zarówno modele bohaterów, jak i potworów były bardzo fajne i charakterne. Tutaj może ze dwóch bohaterów przyciąga wzrok, reszta nawet w żywicznych pomalowanych wersjach jest co najwyżej taka sobie.
Uwielbiam Arcadię, ale tym razem pas.
Uwielbiam Arcadię, ale tym razem pas.
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Mnie też póki co nie rusza. Nudne potwory, baaardzo. Jeden czy dwa z SG spoko. Zobaczymy ile tego dadzą, ale te ich nowe szybkie kampanie coś nie napawają optymizmem, bo dają mniej zawartości za te same ceny.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 lut 2017, 01:36
- Been thanked: 1 time
Re: Starcadia Quest
Raczej standard w przypadku CMON 12-15$ za taki pakiet w zależności od KSa
Zobaczymy co jeszcze dojdzie w add-onach i jak to podbije KSa ale generalnie z CMONowymi KSami jest tak, że zawsze się opłaca ze względu na exclusive'y
Re: Starcadia Quest
Tryb PVP oraz możliwość grania postaciami z obu Arcadii.
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... f=activity
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... f=activity
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Zastanawiam się nad late pledge, ale dość biednie się to skończyło widzę, poniżej 1mln$.
Czy dla kogoś kto nie miał wcześniej do czynienia z Arcadia to jest według Was dobry moment na początek tej przygody?
Czy usprawnienia względem wersji zwykłej i Inferno są jakieś istotne? Bo akurat ten kosmiczny setting średnio mi się podoba.
Czy dla kogoś kto nie miał wcześniej do czynienia z Arcadia to jest według Was dobry moment na początek tej przygody?
Czy usprawnienia względem wersji zwykłej i Inferno są jakieś istotne? Bo akurat ten kosmiczny setting średnio mi się podoba.
- lunatykuku
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 112 times
Re: Starcadia Quest
Mechanika wygląda na lepszą niż w obu poprzednich Arcadiach, ale oprawa prezentuje się tak sobie.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Są tu posiadacze Starcadii? Ja już otrzymałem ostatecznie swoją kopię. Jak wrażenia z rozgrywki?
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Są, ogrywają i porównują do starszych odsłon
Póki co to moim zdaniem 2 kroki naprzód i 0,5-1 w tył w stosunku do Inferno - w zależności za co serię cenimy.
SC wprowadza wiele drobnych zmian (większa mobilność postaci, dwuosobowe drużyny, nowy system punktowania, losowe plansze misji i sporo więcej), ale też jedną bardzo istotną. Oddaje w ręce graczy kontrolę nad potworami - tym razem wpisaną w strukturę tury (a nie kontekstową i limitowaną jak karty Brimstone z Inferno). Robi to dodając po każdej z aktywacji bohatera, obowiązek rozegrania - dobranej losowo - karty wydarzeń, które najczęściej pozwalają na spawn lub aktywację potworów oraz dodatkowo na jakiś specjalny manewr, co bardzo pozytywnie wpływa na dynamikę pojedynków, nawet tych w duecie.
Z drugiej strony dodanie każdemu potworowi statystki obrony, w połączeniu z tym jak często trafiają ponownie na planszę sprawia, że w Starcadii rzuca się jeszcze więcej i częściej (na szczęście teraz jest tylko jeden rodzaj kości), a znany z poprzedniczek aspekt taktycznego wykorzystania setupu wrogów traci nieco na znaczeniu, bo ci są na planszy niemal cały czas i to w ruchu. To zmienia optykę rozgrywki i wymusza działanie na zasadzie maksymalizacji okazji, jakie generują eventy.
Zaś samo rzucanie kostkami, czasem po 7-8x na turę, cóż - może irytować, bo bywa wręcz mechaniczne z powodu tej częstości.
Niemniej póki co podoba się nam - właśnie dzięki tej mechanice eventów, większej mobilności postaci i nowemu systemowi rozstrzygania zwycięstw misji / kampanii (która swoją drogą jest znacznie krótsza)
Nie jesteśmy może zachwyceni, bo całości zdecydowanie brakuje wyrazu i tematycznego zaangażowania poprzednich części - nie ma opisów misji i postaci, figurki jakościowo są super, ale wrogom daleko do rzeźb z Inferno. Wszystko jest takie hmm generyczne, mimo że mechanika się broni. To nieco dziwne w ameri, ale tak jest. Wstęp do instrukcji i tytuły kart misji, to wszystko w kwestii opisowej otoczki Starcadii.
Nie znaczy to, że rozgrywka nie dostarcza fajnych akcji, po prostu brak im tła.
Więcej i składniej pewnie opowiemy w podcaście, chcemy jeszcze pograć i spr. dodatki.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Chętnie posłucham.pan_satyros pisze: ↑07 kwie 2020, 22:56
Więcej i składniej pewnie opowiemy w podcaście, chcemy jeszcze pograć i spr. dodatki.
My tymczasem z moimi chłopakami ograliśmy dwa razy scenariusz 1. Chłopaki 8 i 5 lat, nie mówią po angielsku. Starszy ogarnął przy 2 graniu, młodszemu podpowiadam, ale lubi turlać. Nic ich tak nie jara jak wybieranie postaci, którymi będą grać. Mechanika exhaust weapon trochę dla nich trudna do ogarnięcia i ogólnie przez to, że ja muszę wszystko nadzorować to gra się momentami dłuży. Ale to ich ulubiona gra obecnie, przebiła Zombicide mimo, że figurki niepomalowane
Ja nie grałem wcześniej w Arcadie, Starcadia to moje pierwsze starcie i koncepcja mi się podoba, ale zastanawiam się ile będzie różnorodności w kolejnych potyczkach. Dodatkowo fajna jest z jednej strony mechanika sterowania monsterami po każdej karcie, ale odniosłem wrażenie, że nie jestem w stanie utrzymać się na planszy dłużej niż 3 tury, jak w pierwszym ataku nie zabije potwora, to zanim do mnie wróci kolejka prawdopodobnie będzie po mnie. I to na razie chyba największy dla mnie minus tej gry, nie wiem jeszcze czy to będzie jakiś taki niszczyciel wrażeń czy tylko pewna specyfika, do któej będę się musiał przyzwyczaić. No ale gra zostaje, chłopaki uwielbiają, teraz tylko żałuję, że nie wziąłem dodatku Showdown do typowego skirmisha na kilku graczy bez potworów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zagrać bez eventów i bez potworów, taktyczny skirmish z samymi duetami herosów, co nie ?
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest
Sugeruję wytłumaczyć im, że broń trzeba przeładować/ostudzić ogniwa etc., stąd to wyczerpanie, które regeneruje dopiero faza odpoczynku
Uwierz - jest jej więcej niż w poprzednich odsłonach. Losowa plansza, potwory i mniejsze drużyny dają więcej mieszania czynników. Jedynie sprzętu nie ma tak dużo, ale dodatki dodają.
Cykl zgonów i respawnów to w tej serii naturalny element gry. Pamiętaj też, że możesz aktywować zawsze dowolną postać, więc po postaci X nie musisz w kolejnej turze Y, a możesz znów X (jeśli wciąż żyje).Coin22 pisze: ↑07 kwie 2020, 23:57 Dodatkowo fajna jest z jednej strony mechanika sterowania monsterami po każdej karcie, ale odniosłem wrażenie, że nie jestem w stanie utrzymać się na planszy dłużej niż 3 tury, jak w pierwszym ataku nie zabije potwora, to zanim do mnie wróci kolejka prawdopodobnie będzie po mnie. I to na razie chyba największy dla mnie minus tej gry, nie wiem jeszcze czy to będzie jakiś taki niszczyciel wrażeń czy tylko pewna specyfika, do której będę się musiał przyzwyczaić.
W showdown jest symetryczna mapa, dostosowane do pojedynków żetony i zmienione karty postaci, obawiam się że bez tego trzeba by sobie zrobić samoróbkę. Niestety nie mam teraz dostępu do skanera, bo bym ci zrobił skany tych elementów.Coin22 pisze: ↑07 kwie 2020, 23:57 No ale gra zostaje, chłopaki uwielbiają, teraz tylko żałuję, że nie wziąłem dodatku Showdown do typowego skirmisha na kilku graczy bez potworów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zagrać bez eventów i bez potworów, taktyczny skirmish z samymi duetami herosów, co nie ?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)
Zagrałem 5 razy, ogólnie spoko się gra aczkolwiek coś mi średnio pasuje ten draft broni między misjami bo ta kategoria broni specjalnych ma jakąś znikoma liczbę kafli i wygląda że zwyczajnie się nie opłaca...
I przy grze na 4 graczy i tak każdy weźmie max 4-6 upgrade ów więc jak do zdobędziesz 4 badges po scenariuszu to i tak ich nie wykorzystasz.
I przy grze na 4 graczy i tak każdy weźmie max 4-6 upgrade ów więc jak do zdobędziesz 4 badges po scenariuszu to i tak ich nie wykorzystasz.
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)
no te speciale są chyba ewidentnie pod dodatki... A badge to też punkty, więc warto je miećCoin22 pisze: ↑14 kwie 2020, 21:47 Zagrałem 5 razy, ogólnie spoko się gra aczkolwiek coś mi średnio pasuje ten draft broni między misjami bo ta kategoria broni specjalnych ma jakąś znikoma liczbę kafli i wygląda że zwyczajnie się nie opłaca...
I przy grze na 4 graczy i tak każdy weźmie max 4-6 upgrade ów więc jak do zdobędziesz 4 badges po scenariuszu to i tak ich nie wykorzystasz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)
Nasza recenzja i porównanie do Arcadia Quest: https://youtu.be/8FhHvMZ-Zrs
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi