[Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

W grze harcerze przemieszczają się właśnie kanałami :mrgreen: Natomiast przemieszczają się również pomiędzy obiektami, które w czasie powstania nie były nigdy pod kontrolą Polaków, jak wspomniany przez Michała Plac Narutowicza.

Przekłamania oznaczają tu tyle że nie wszystkie obiekty które są na planszy miały znaczenie militarne w powstaniu, natomiast były w tym czasie w Warszawie. Opis w instrukcji wyjaśniałby właśnie który obiekt jaką spełniał funkcję.

BTW podaj mi melee planszówkę, która jest całkowitym odwzorowaniem rzeczywistych wydarzeń bez tego typu zmian. Czy np. Thurn und Taxis nie ma już aspektu edukacyjnego związanego z rodziną pocztowców? Bo przecież tam na planszy są też przekłamania bo np. odległość z Monachium do Augsburga nie jest w rzeczywistości taka sama jak z Pilzna do Łodzi! :wink: A na planszy tak to pokazali.

I zachęcam do poznania gry - myślę że wtedy zrozumiecie o co mi chodzi :D .
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
boskiolo
Posty: 321
Rejestracja: 16 sty 2008, 09:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: boskiolo »

Rrany - tak sobie czytam co testujecie i sam się zastanawiam czy się kiedyś do wawy nie zawitać na takie spotkanko - na razie tylko dla ewentualnych chętnych którzy zjawią się na Gratislavii mogę zademonstrować "Soccer Poker" - grę ekonomiczną o polskiej piłce nożnej w klimacie "Piłkarskiego Pokera". Jeśli się zjawią zainteresowani równie chętnie popatrzę i wypróbuję inne gry, w tym te dwie co ostatnio testowaliście.
"Who am I determined to be? Is that the Question? And if so, who answers?"
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: melee »

@Filippos
Ale nikt by chyba nie nazwał TuT grą edukacyjną ;) Zależy jak bardzo Ci zależy na realiach. Akurat wyspy na mapie Warszawy nie są problemem, gorzej z niewielką ilością miejsc rzeczywiście w Polskich rękach (choć było ich ok 6, nie wystarczy dla mechaniki?). Inna sprawa to rzeczywisty układ kanałów, nie widziałem chyba ich mapy i nie wiem czy wszystkie tereny były jakoś połączone.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

Melee zależy mi na realiach na tyle na ile nie zepsują mi gry. Chcę żeby gra przekazywała wiedzę o tych wydarzeniach, dawała poczuć ich klimat, ale żeby przede wszystkim była dobrą grą w sensie sprawnej, wciągającej, dającej przyjemność mechaniki. Chętnie pokażę ci grę na Poli i pogadam o szczegółach w realu.

Boskiolo - zapraszamy!!!
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1444 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: MichalStajszczak »

Oczywiście gra nie może zbyt wiernie odwzorowywać rzeczywistości, bo jest wtedy zazwyczaj niegrywalna. Dlaczego zatem zgłosiłem zastrzeżenia do realiów? Niestety Powstanie Warszawskie jest to temat, który wciąż wzbudza emocje. O ile dyskusja nad realiami np. gry Stone Age, z argumentami w stylu
Właśnie, gra nie dzieje się w paleolicie, ale w neolicie, czyli dużo później. Świadczy o tym nie rolnictwo, które pojawiło się w mezolicie, ale metalurgia.
wzbudza u mnie (i chyba wielu innych osób) raczej rozbawienie, to z Powstaniem może być inaczej.
Sprawa realiów jest w tym przypadku istotna z komercyjnego punktu widzenia. Jezeli gra miałaby zostać wydana, to jednym z lepszych miejsc do jej sprzedaży byłoby Muzeum Powstania Warszawskiego. Jak moze nie wszyscy wiedzą, specjalnie na zamówienie tego Muzeum, Granna wykonała reprint gry "Hodowla Zwierzątek", bedącej pierwowzorem Super Farmera. Gdyby jednak gra "Warszawskie Dzieci" miała być w Muzeum sprzedawana, to z pewnością musiałaby zostać oceniona pod kątem zgodności z prawdą historyczną.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Tak sobie czytam... Warszawskich dzieci nie widziałem, bo w ten piątek stawić się nie mogłem, ale mam parę spostrzeżeń nt. poruszanych tu wątków. Po pierwsze, jeśli ta gra ma być popularna, nie wchodziłbym w symulacjonizm (a tu mamy grę opisywaną jako lekko - średnia eurogra, point2point -- więc nie ma mowy, aby na heksach pokazywać kanał -- że ten ma 200 metrów, a tamten 55 m).

Po drugie,
Przekłamania oznaczają tu tyle że nie wszystkie obiekty które są na planszy miały znaczenie militarne w powstaniu, natomiast były w tym czasie w Warszawie. Opis w instrukcji wyjaśniałby właśnie który obiekt jaką spełniał funkcję.
czy chodzi o to, by mieć więcej punktów do poruszania się, czy o to, by mieć pretekst do opisania każdego z dodatkowych miejsc? :)

A co do pewnych uproszczeń pod kątem grywalności, pomijając ewidentne nagięcia, to jeśli możemy pokazać poświęcenie, męstwo i odwagę w ciekawy sposób, to bądźmy otwarci. I moim zdaniem nie chodzi o to, żeby wydać super niszową grę tylko dla muzeum w 500 egz. tylko dobrą grę w 3500 egz. i sprzedać ją na całym świecie.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

stalker pisze: czy chodzi o to, by mieć więcej punktów do poruszania się, czy o to, by mieć pretekst do opisania każdego z dodatkowych miejsc? :)
Chodzi o to pierwsze. Każdy z graczy kontroluje trzy pionki (zastęp harcerzy) których zadaniem jest dostarczanie rozkazów pomiędzy obiektami. Aby gra miała sens rozkazów musi być dużo i muszą być unikatowe, więc powinno występować kilkanaście obiektów. Co więcej elementem mechaniki jest podział na dzielnice i wpływ jaki mają na działania powstańców w nich dostarczane rozkazy. Tzn jeśli np. gracze nie dostarczą kilku rozkazów na Wolę, Niemcy zdobywają tam przewagę i Wola pada. Gra ma pozwalać odczuć wpływ działań graczy (harcerzy) na wydarzenia. W pewnym sensie więc gracze piszą historię powstania na nowo w każdej rozgrywce - to od ich działań zależy jak długo przetrwa powstanie i jakie dzielnice się utrzymają.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

No dobra, jasne :) ale chyba rzeczywiście głupio uwzględniać na mapie miejsca, których niegdy nie udało się opanować -- chyba, że dodamy opcję bonusu, że w razie dużych sukcesów graczy mogą wyjątkowo zostać (choćby na chwilę) włączone do gry miejsca historycznie nie zdobyte. Muszę zobaczyć tę grę :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

stalker pisze: Muszę zobaczyć tę grę :)
:mrgreen:
Będę miał w piątek na Poli i z przyjemnością zaprezentuję :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: steady »

Filippos -- może przyjedziesz na Gratislavię się pochwalić prototypem i jeszcze trochę bardziej podkręcić hype?
Awatar użytkownika
boskiolo
Posty: 321
Rejestracja: 16 sty 2008, 09:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: boskiolo »

Będziesz mile widziany :)
"Who am I determined to be? Is that the Question? And if so, who answers?"
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

Pięknie dziękuję za zaproszenie ale niestety nie mogę - w tę sobotę pracuję :(
Niemniej mam nadzieję że uda się podkręcać hype skutecznie aż do listopadowego pionka :wink: - tam będę na pewno.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Chyba grudniowego ;) w grudniu na Pionku będzie też można zobaczyć moją Basilicę. Na Gratislavie nie mam czasu pojechać, niestety -- czas na hobby mam trochę ograniczony.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: yosz »

No tym razem grudniowy Pionek jest w listopadzie.. dokładniej w drugiej połowie listopada... W zasadzie pod sam jego koniec... No 29 ... i 30 też
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: steady »

Basilica = Budowniczowie Katedr? Jeżeli tak, to super byłoby zagrać na Pionku, bo gra Filipposa i budowniczowie to jedyne prototypy, w które naprawdę chcę zagrać :).
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Ok, pokręciłem z tym grudniem, przepraszam. Tak, Budowniczowie to Basilica.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

Z małym tygodniowym poślizgiem chciałbym zaproponować kolejną edycję akcji Prototypy! Hype poessenowy nieco już może osłabnie i znajdą się chętni do testowania rodzimych produkcji. :wink:
Proponuję w najbliższy piątek (14.11) na Politechnice, w mniejszej sali na piątym piętrze o 17.30.
Ja będę miał Warszawskie Dzieci w wersji 2.0. Zapraszam wszystkich. Draco poprawiłeś Refugium? Stalker dasz radę wpaść tym razem z Basilicą? Samur może się przełamiesz ze swoją Ekspedycją? Skromny twórco tworzący do szuflady może pokażesz światu swoje dzieło?
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Może tydzień później? Nie zdążę zrobić nowego prototypu na ten tydzień i nie mam co pokazać.

Edit: I jeszcze ten piątek w pracy będę miał przerąbany i jak przyjdę, to na 20 albo później, nie będzie ze mnie pożytku :cry:
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 12:08 przez stalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
kmiernik
Posty: 172
Rejestracja: 01 lip 2006, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: kmiernik »

Zgłaszam się na akcję z moim prototypem "Niskie ciśnienie" (w kolejnych wersjach).
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

Jak dla mnie może być i tydzień później. Krzysiek tobie by pasowało?
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Korzeń
Posty: 280
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:31
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 2 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Korzeń »

Na początek wielkie sorry - dopadła mnie jakaś kurza ślepota, wątek działa już od dłuższego czasu, a ja dopiero teraz tu trafiłem.
Czytam i cieszę się jak dziecko. Prototypy ruszyły w Warszawie i działają. O to chodzi, właśnie o to! Jestem ciekaw Waszych gier i liczę, że zobaczę je na najbliższym Pionku. Pewnie nie da rady zagrać we wszystkie, ale chociaż obejrzeć, powąchać, o mechanikach posłuchać. Aż miło popatrzeć jak Wam fajnie idzie.
Fillipos intrygują mnie "Warszawskie Dzieci". Z gier historycznych ostatnio zapoznałem się z ciekawą, również opowiadającą o powstaniu, grą przywiezioną z Essen. Tyle, że powstanie odbywało się w innym kraju. Spotkamy się, zagramy i pogadamy, za 3 tygodnie:)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Filippos pisze:Jak dla mnie może być i tydzień później.
To byłoby super ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: Filippos »

stalker pisze:
Filippos pisze:Jak dla mnie może być i tydzień później.
To byłoby super ;)
Krzysiek się jeszcze nie odezwał ale mam nadzieję że za tydzień też będzie mu pasowało. Tak więc przekładamy akcję na przyszły piątek 21.11. Teraz już stalker nie masz wyjścia: musisz przynieść Basilicę :wink:

Korzeń: no zainspirowałeś kilka miast w tym kraju! Dzięki za dobre słowo i do zobaczenia na Pionku!
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: draco »

Mnie także 21 odpowiada. Przyniosę Refugium i chwiler Piłkę Nożną.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Agresor - akcja "Prototypy"

Post autor: stalker »

Filippos pisze:Kstalker nie masz wyjścia: musisz przynieść Basilicę :wink:
Nic z tego, klątwa piątkowa zadziałała, choć dziś nie 13. :( nie udało mi się za co wszystkich przepraszam.

Ale zapraszam do zagrania w Basilicę na Pionku :D

Pozdrawiam!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ