Kolejny fuck-up i tym razem poważny, bo wpływający na rozgrywkę (fotki z grupy Nemesis PL na FB):
Karta
Ogień osłonowy ma 3 błędy:
1. "Move" to nie to samo , co "możecie" - używając tej karty, należy się bezwzględnie poruszyć,
2. zamiast "lub" powinno być "i/lub" - z dalszej treści w nawiasie wynika, że można uciec razem, jednak początek reguły jest mylący,
3. "intruder attack" zostało przetłumaczone jako "atak z zaskoczenia". W anglojęzycznej karcie chodzi o to, że podczas ucieczki z pomieszczenia, intruz nikogo nie atakuje. Zdanie "Ewentualny atak z zaskoczenia intruza zostaje zablokowany" może sugerować, że chodzi o potwora, który mógłby się pojawić w pomieszczeniu, do którego się ucieka. Atak z zaskoczenia dotyczy przypadku pojawienia się intruza po rzucie na szmer i to tylko wtedy, gdy osoba rzucająca ma mniej kart akcji niż jest napisane na żetonie z worka. Krótko mówiąc powinno być napisane, że nie następuje atak intruza w trakcie ucieczki.
Karta
Ogień zaporowy zwiadowcy ma 3 błędy:
1. "move" zostało przetłumaczono jako "możecie wykonać akcję ruchu". Gracz (jeden lub drugi) się porusza bezwzględnie po użyciu tej karty,
2. jest tu sugestia, że po użyciu tej karty wykonuje się normalną akcję ruchu - a ją trzeba opłacić. Nie trzeba, bo nie wykonuje się akcji, tylko ruch,
3. ponownie "intruder attack" przetłumaczono jako "atak z zaskoczenia".
Karta
Ogień zaporowy kapitana ma 3 błędy jak wyżej.
Co gorsze na wszystkich trzech kartach pominięto zapis, że gracz, który nie zagrywa tej karty, a mógłby się poruszyć wskutek jej działania, musi się zgodzić na ruch.
Nie wiem, jak Wy, ale ja zgłaszam sprawę do AR. Niech Rebel wydrukuje poprawione karty.