Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Olgierdd » 05 sie 2019, 08:27

Tomson pisze:
04 sie 2019, 13:06
Karta umiejętności "Przepatrywacz":
Zanim wykonasz bieg otrzymujesz żeton natchnienia.
Bieg 1

Pytanie: Czy wykonując bieg z tej karty też otrzymuję ten żeton?
Tak, zdolności pasywne kart działają również na same siebie. Jedynie nie można używać na raz dwóch efektów wymuszających odrzucenie danej karty.

Kudtacz
Użytkownik wspierający
Posty: 137
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Kudtacz » 15 sie 2019, 01:53

Czy przedmioty z nowego dodatku (naszyjnik z wilczego kła i stare berło) to przedmioty pomocnicze czy nie? Teoretycznie wszystko co nie jest bronią ani pancerzem ma być przedmiotem pomocniczym, ale te karty nie mają odpowiedniego symbolu na dole. Ma to o tyle znaczenie, że wtedy nie łapały by się pod limit jednego przedmiotu pomocniczego na postać.

Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Użytkownik wspierający
Posty: 358
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Bartoszeg02 » 16 sie 2019, 11:58

Czy zmęczony elitarny przeciwnik może odpowiedzieć na atak lub ewentualnie zostać sprowokowany do ataku? Wydawało mi się że nie ale kiedy zaatakowałem takiego to pojawił mi się komunikat czy może odpowiedzieć,więc z tego by wychodziło że jednak tak.

Awatar użytkownika
Aftar2
Posty: 49
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:22
Lokalizacja: Gieczynek/Trzcianka/Poznań/Gdańsk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Aftar2 » 16 sie 2019, 12:58

Bartoszeg02 pisze:
16 sie 2019, 11:58
Czy zmęczony elitarny przeciwnik może odpowiedzieć na atak lub ewentualnie zostać sprowokowany do ataku? Wydawało mi się że nie ale kiedy zaatakowałem takiego to pojawił mi się komunikat czy może odpowiedzieć,więc z tego by wychodziło że jednak tak.

Kompedium, rozdział o Elitarnych wrogach:

"Grupy elitarnych wrogów mogą kontratakować nawet wtedy, gdy są wyczerpane."

Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Użytkownik wspierający
Posty: 358
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Bartoszeg02 » 16 sie 2019, 14:09

Dziękuję :) !

Aba19xx
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2016, 19:41
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Aba19xx » 23 wrz 2019, 14:12

Cześć,

Starałem się przeczytać wszystko ale może jakaś odp. mi umknęła więc będę bardzo wdzięczny:

1/ Jeśli uciekam z pola gdzie jest dwóch różnych wrogów to prowokuję do ataku obie jednostki?
2/ Jeśli otrzymuję obrażenia lub strach i kartę dostaję odkrytą a tam będzie napisane "Odrzuć tą kartę", to odrzucam i tak jakbym nie dostał rany?
3/ Czy jeśli przypadkowo aktywuję jakiś żeton przeszukiwania to jest możliwość cofnięcia tego w aplikacji? tzn. kliknąłem na ikonę aby podejrzeć co tam jest i zamiast anuluj kliknąłem to drugie, cokolwiek akurat to było.
4/ Bohaterowie mogą wykonywać akcje w dowolnej kolejności ale jeśli już któryś jedzie pierwszy to musi wykonać je wszystkie czy można dzielić? Np. Gimli - atak, Lego - ruch i atak, Gimli - ruch.
5/ Czy przy wykonaniu dwóch ataków na jednego wroga, on dwa razy kontratakuje? Czy tylko raz po później jest wyczerpany?
6/ Czy naprawdę Strój Podróżny jest tak bezużyteczny że przy normalnych ranach/strachu nie chroni przez niczym? Dopiero jeśli, bardzo rzadko, przyjąć mamy zakrytą kartę obrażeń?

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2497
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 18 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: sirafin » 23 wrz 2019, 14:51

Ad. 1) Obie. (Kompendium Zasad, Prowokowanie wrogów, 63.2).
Ad. 2) Jeśli ją odrzuciłeś (oczywiście po rozpatrzeniu treści), nie wlicza się do liczby ran twojego bohatera.
Ad. 3) Nie można.
Ad. 4) Nie mogą. (Kompendium Zasad, Faza akcji, 22.5).
Ad. 5) Tylko zakryte. Dodatkowo zwiększa limit strachu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

Aba19xx
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2016, 19:41
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Aba19xx » 23 wrz 2019, 19:17

sirafin pisze:
23 wrz 2019, 14:51
Ad. 1) Obie. (Kompendium Zasad, Prowokowanie wrogów, 63.2).
Ad. 2) Jeśli ją odrzuciłeś (oczywiście po rozpatrzeniu treści), nie wlicza się do liczby ran twojego bohatera.
Ad. 3) Nie można.
Ad. 4) Nie mogą. (Kompendium Zasad, Faza akcji, 22.5).
Ad. 5) Tylko zakryte. Dodatkowo zwiększa limit strachu.
Dzięki wielkie. Ad.5 to raczej Ad.6 czyli czekam na jeszcze jedną odpowiedź od kogoś.
Z tą 3 to naprawdę średnia sprawa, mi się zdarzyła podczas pierwszej gry.

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Olgierdd » 23 wrz 2019, 20:22

Ad. 5 normalni wrogowie jak są wyczerpani to nie kontratakują. Po pierwszym kontrataku wyczerpują się. Elitarni wrogowie zawsze kontratakują, z wyjątkiem ataku, w którym użyto modyfikatora ogłuszenie.

TKoc
Posty: 6
Rejestracja: 09 gru 2017, 23:12

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: TKoc » 22 paź 2019, 08:13

Jeśli wykorzystamy zasoby z przedmiotów pomocniczych to odwracamy tą kartę już do końca całej kampanii czy zasoby się odnawiają od nowej przygody?

Golfang
Użytkownik wspierający
Posty: 742
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 22 times
Been thanked: 56 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Golfang » 22 paź 2019, 08:40

Aba19xx pisze:
23 wrz 2019, 14:12
6/ Czy naprawdę Strój Podróżny jest tak bezużyteczny że przy normalnych ranach/strachu nie chroni przez niczym? Dopiero jeśli, bardzo rzadko, przyjąć mamy zakrytą kartę obrażeń?
Tak na prawdę różnicę zobaczysz jak rozwiniesz ten płaszcz podróżny... na początku faktycznie jest średni.
Z drugiej strony fabularnie - to faktycznie - zwykły płaszcz to nie zbroja - i nie ma jak chronić przed atakami ciętymi czy też kłutymi? Dlatego wg mnie dobrze go zrobili. Widać różnicę miedzy nim a innymi zbrojami/ubraniami.
TKoc pisze:
22 paź 2019, 08:13
Jeśli wykorzystamy zasoby z przedmiotów pomocniczych to odwracamy tą kartę już do końca całej kampanii czy zasoby się odnawiają od nowej przygody?
Zasoby są odnawiane co przygodę - czyli jeśli np: zużyłeś jedzonka - to do końca tej przygody nie będziesz już mógł korzystać z niego - ale na początku następnej przygody możesz ten przedmiot dąć dowolnej postaci i znowu będziesz miał wszystkie zasoby na nim i mógł je wykorzystać w ramach tej przygody.
----------------
moja kolekcja
moje plany

ravenone
Użytkownik wspierający
Posty: 113
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: ravenone » 05 lis 2019, 17:14

Nie do końca rozumiem jak działają dodatkowe przedmioty, które pozwalają na atak.
Np. mam atak łukiem z testem zręczności i rozwinięty płaszcz, który również daje mi możliwość ataku.
Czyli jako akcję ataku atakuję albo łukiem albo płaszczem czy robię dwa testy na oba przedmioty w jednej akcji?

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

Post autor: Olgierdd » 06 lis 2019, 06:30

Na początku ataku wybierasz cechę, którą będziesz testował, następnie wybierasz wszystkie przedmioty, które pozwalają tą cechą atakować (czyli np. zręczność -> kostur i płaszcz).
Po odsłonięciu kart w teście możesz przypisać uzyskane sukcesy do dowolnego przedmiotu, który używasz w tym teście np. uzyskałeś 3 sukcesy, dwa używasz na zdolność kostura, a jeden na płaszcz.

ODPOWIEDZ