The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: polwac »

Obrazek

Została zapowiedziana nowa gra twórców 7th continent.
We spent more than two years designing the “Choose your own Path” system at the very heart of The 7th Continent, that allows players to explore a predetermined map that can evolve and change during the game thanks to the use of numbered cards.

The 7th Continent adventure is coming to an end… but our desire to keep exploring and pushing all the possibilities offered by this system is not. Therefore, in parallel to following-up the end of production, we’ve started working on a new game based on the same system.

It’s with great pleasure that we’re please to present The 7th Citadel.

The 7th Citadel will take place in a new unique "Dark Fantasy" world whose gameplay will be significantly enhanced compared to that of The 7th Continent.

The game will be coming to Kickstarter in 2020 to allow us to continue its development and prepare a campaign that we hope will be just as exciting as those of The 7th Continent!

We’ll be back this autumn to tell you more about the game’s world and mechanics!
Jeszcze niewiele powiedzieli, a ja już czuje hype :mrgreen:
Mam nadzieje, że jeszcze wyżej podnieśli poprzeczkę i podkręcili mechanikę oraz klimat/historię.
Będę się bacznie tej grze przyglądał.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: sin »

Biorąc pod uwagę ilość i jakość zabawy dostarczonej przez 7th continent oraz jakość obsługi i podejście do wspierających samych SP, wsparcie następnej ich kampanii gry z serii "CYOP" to dla mnie oczywista oczywistość. :-)
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: brazylianwisnia »

Będzie ciekawa rywalizacja Tainted Grail vs 7th citadel. Tainted Grail jest bardziej rozbudowany mechanicznie i ma fabułę z prawdziwego zdarzenia. Ciekawe czy 7th Citadel aż tak się zmieni w stosunku do kontynentu by być czyms mega po premierze TG.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: Paskuder »

Gra w planach, KS za rok albo i dłużej a tu już wątek :shock:
Co do gry to mnie też najbardziej ciekawi pojedynek z TG.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: japanczyk »

Ale... to chyba jednak troche inne gry są zeby sie pojedynkowaly?
Przede wszystkim TG to paragrafówka prawie, a tutaj bedzie budowanie :P
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: brazylianwisnia »

Jak można nazwać TG paragrafowka... Tainted Grail mocno stoi mechanika. Masz zarządzanie zasobami, rozwój postaci, odblokowanie nowych umiejętności, deckbuilding, hand management, tak jakby single worker placement... Walka jest rozbudowana, musisz odpoczywać, zdobywać pożywienie, xp, zasoby. To że mamy fabuły I decyzje nie znaczy że to paragrafowka. Chyba że gry takie jak Mass Effect, elder Scrolls, dragon age to paragrafowe gry wideo..

Obie gry to dark fantasy w otwartym świecie z elementami RPG i przetrwania. Całkiem sporo je łączy. Pytanie czy 7th Citadel będzie robić mega wrażenie po premierze tak ogromnej gry jak Tainted grail.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: japanczyk »

brazylianwisnia pisze: 27 cze 2019, 16:32 Jak można nazwać TG paragrafowka...
Chodziło mi o sposób przedstawienia fabuły ;-)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: brazylianwisnia »

japanczyk pisze: 27 cze 2019, 16:34
brazylianwisnia pisze: 27 cze 2019, 16:32 Jak można nazwać TG paragrafowka...
Chodziło mi o sposób przedstawienia fabuły ;-)
Tyle że fabuła zawsze jest tylko dodatkiem do gry planszowej. Gdy tak nie jest to mamy już interaktywna książke lub książkę Choose your own adventure. Ty natomiast napisałeś że TG to Przede wszystkim paragrafowka :-P
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: pavel »

brazylianwisnia pisze: 27 cze 2019, 16:32 Obie gry to dark fantasy w otwartym świecie z elementami RPG i przetrwania. Całkiem sporo je łączy. Pytanie czy 7th Citadel będzie robić mega wrażenie po premierze tak ogromnej gry jak Tainted grail.
Chyba ktoś tu złapał przynętę od AR. Ogromnej pod jakim względem ?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: brazylianwisnia »

Pod kątem zawartości I rozbudowania. Nie powiedziałbym że to przynęta. Grałem w TG I to co widziałem podoba mi się. Bez wątpienia TG to znacznie większa, bardziej rozbudowana i ciekawsza mechanicznie gra niż 7th Continent(który też jest super). Jeśli nie zepsuja gry złym balansem to moim zdaniem będzie to gra top 10 BGG. Ma to świetne połączenie euro mechanik z przygoda prosto z ameri.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: The 7th Citadel (Serious Poulp)

Post autor: sin »

Pojawił się prototyp na Essen, tutaj filmik z pobieżnym przedstawieniem. Wstępnie wygląda na bardziej hard/dark fantasy z nieco większym naciskiem na walkę. Na tę chwilę bardziej zauważalne modyfikacje w mechanice to zmiany w zarządzaniu ręką (nie zawsze można sobie zostawić kartę na rękę, wszystkie karty są 'niebieskie'), osobne action decki dla każdego gracza, zaakcentowane archetypy na niektórych kartach akcji, czy możliwość regeneracji punktów życia w cytadeli (prawdopodobnie sama rozgrywka będzie się kręcić wokół scenariuszy wypraw z twierdzy i jej rozbudowy). Pracują też nad książkami paragrafowymi, które będą obsługiwać część wydarzeń.

Tutaj też artykuł na ten temat, niestety po francusku, chociaż google translate sobie jakoś z nim radzi. ;-) Biorąc to wszystko pod uwagę, KS 2020 jest bardzo prawdopodobny.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: cactusse »

Na niedawnym Festival International des Jeux in Cannes pojawiła się kolejna wersja prototypu 7th Citadel (podobno ze znaczącymi zmianami względem Essenowego prototypu).
Dla zainteresowanych maaasa informacji tutaj .
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: sin »

Wiadomo coraz więcej i wygląda na to, że twórcy zaimplementują sporo znaczących zmian względem The 7th Continent:
  • Pozostaje główny rdzeń systemu oparty na numerowanych kartach oraz wykonywaniu akcji.
  • Gra będzie o wiele bardziej narracyjna - pojawi się skrypt paragrafowy.
  • Setting nakierunkowany bardziej na Fantasy.
  • Mniejszy nacisk na elementy survivalowe, trudniej będzie przegrać scenariusz (lub w ogóle nie będzie to możliwe).
  • Wzmocnienie eksploracji, teren dostępny w grze będzie dużo większy niż siódmy kontynent, mapa świata.
  • Próba lepszego przystosowania gry do rozgrywki wieloosobowej: osobne decki, punkty życia, zmiany we wspólnym podejmowaniu akcji.
  • Próba naprawy systemu przedmiotów - usunięcie ich wytwarzania, ograniczenia liczby użycia w danej akcji zależny od słów kluczowych, usunięcie wytrzymałości
  • Pojawienie się własnego obozu, o który będzie trzeba zadbać.
  • Rozwój postaci bardziej RPG'owy: specjalizacja postaci przez archetypy oraz drzewko rozwoju.
  • Rozbudowana walka, która nie będzie się sprowadzać wyłącznie do zdania jednego testu.
Podsumowując, zapowiada się, że gra będzie o wiele bardziej RPG'owa/narracyjna, a o wiele mniej survivalowa. Jednocześnie mam wrażenie, że twórcy chcą zaadresować problemy pojawiające się w The 7th Continent, jak zasady obowiązujące dla wielu graczy oraz cała mechanika przedmiotów.
W mojej ocenie są to na tyle istotne zmiany, że gra będzie zauważalnie inna niż The 7th Continent. Myślę, że trzeba to bardzo wyraźnie zaznaczać, bo znaczy to tyle, że osoby, którym spodobał się ich pierwszy hit niekoniecznie polubią The 7th Citadel, ale też może zadziałać to na odwrót (tzn. gracze zniechęceni do The 7th Continent mogą się dobrze bawić przy nadchodzącej grze). Osobiście jestem bardzo pozytywnie nastawiony, bo wydaję mi się, że produkt powinien mi jak najbardziej podejść i mimo, że naprawdę uwielbiam The 7th Continent, to nie wiem czy chciałbym dostać kolejną porcję dokładnie tego samego w innym świecie.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
foxikos
Posty: 489
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 132 times
Been thanked: 245 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: foxikos »

Jako duży fan 7th Continent, nowa odsłona gry od tego samego wydawnictwa pojawiła się również u mnie

Po rozegraniu solo wprowadzającego zagrożenia z wypiekami na twarzy siadałem do pierwszego zagrożenia w 3 osoby
Rozgrywka nie poszła tak jak to planowali wydawcy ponieważ nie wyłożyłem jednej karty związanej z zagrożeniem (oznaczenie na kartach) i błądziliśmy i na końcu była smierć
2 z 3 dalej chce rozegrać to samo zobaczyć co będzie … jak to będzie
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: idziol91 »

Nie wyłożyłeś ze swojej winy, czy nie bylo o tym powiedziane w przygotowaniu scenariusza?
foxikos
Posty: 489
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 132 times
Been thanked: 245 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: foxikos »

idziol91 pisze: 13 mar 2024, 09:46 Nie wyłożyłeś ze swojej winy, czy nie bylo o tym powiedziane w przygotowaniu scenariusza?
Ze swojej winy. Chodzi o karty oznaczone symbolami zagrożeń. W scenariuszu piszę o tym wyraźnie i dokładnie, niby pamiętałem, ale w ferworze dyskusji nad stołem nie zauważyłem tego i nie wyłożyłem
Spoiler:
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 253 times
Been thanked: 113 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: hamish »

W końcu dotarło. Drużyna 4 tyś ostatnich paczek europejskich chyba już dostała swoje gry. Rozpakowałem (ile dobrego w środku) karty akcji poszły w koszulki z kampanii i poszedłem w przygodę wprowadzającą. Powiem szczerze, że pomimo tego, iż Siódmy Kontynent ogrywałem swego czasu (nota bene ostatni raz w roku 2018), po przeczytaniu instrukcji i w trakcie grania... wciąż musiałem zaglądać od czasu do czasu. Nie wiem, czy coś ze mną nie tak, czy może to już lata starcze, jak i późna pora... Ale pod koniec już szło klarowniej.

Spodobał mi się sposób narracji, nie tylko na kartach, ale i w książce ze skryptami. Jest ona dość obszerna i na pewno mocno rozbuduje grę w tym aspekcie. Wróciły wspomnienia z eksplorowania kontynentu, jednak już na starcie widać, że zdecydowanie lepiej się będzie grało w Cytadelę. Nie trzeba co chwilę szukać jedzenia, marnować kart na zdobywanie prowiantu, który później i tak w przeliczeniu dawał 2-3 karty do przodu. Szczególnie bez przedmiotów. Licznik życia nie pędzi z szaloną prędkością ku zagładzie, a wybory, których dokonywałem nie pozostały bez konsekwencji w końcówce.

Świetnym rozwinięciem jest obóz. Lepsze karty akcji (a co za tym idzie wolniejsze acz efektywniejsze zużywanie energii) można pozyskiwać z budynków, które będą budowane z rozgrywki na rozgrywkę, a także poruszając się po drzewku przeznaczenia. To jest fantastyczne udogodnienie, które pozwala wspierać rozwój obozu, pozyskiwać nowe, lepsze karty, pchać naprzód eksplorację na mapie głównej, oraz usuwać słabsze karty z ręki, dzięki czemu będziemy działać jeszcze bardziej skutecznie.

Zdarzyło mi się dwa lub trzy razy rozpatrywać wydarzenie złożone. Dwie z tych sytuacji to była walka, rozwiązana dość ciekawie, bo trzeba dobijać sukcesy do wskazanego poziomu nawet trzy razy. A nie jest to łatwe bez odpowiedniego przygotowania, zaopatrzenia się w dobry sprzętu plus ewentualnie jakieś błogosławieństwo po drodze. Szczególnie, że trzeba czasem wyrobić 6 sukcesów na dwóch kartach max! Niezła łamigłowka. Choćby właśnie w tym celu lolecam przeszukiwać zakamarki do skutku i nie poprzestawać tylko na jednym znalezisku, szczególnie grając solo. Szperać w jednym miejscu do ostatniej karty. Każda z nich to game changer.

Na razie jestem oczarowany tym nieprzystępnym i dość ponurym światem, ludźmi których tutaj spotykamy i tymi decyzjami, które, jak się obawiam, w późniejszych grach odbiją się czkawką. Mocno. Jestem ciekaw, co mnie dalej czeka. Oby nie zguba :mrgreen:

Jedno mi odrobinę doskwiera. Przekładki na karty były wygięte w delikatny uśmiech. Nie wiem, czy nie odbije się to na kartach, ale widzę, że i te również zaczynają się wyginać. Trochę lipa.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Void
Posty: 221
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 11 times
Been thanked: 85 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: Void »

hamish pisze: 20 mar 2024, 19:09 Zdarzyło mi się dwa lub trzy razy rozpatrywać wydarzenie złożone. Dwie z tych sytuacji to była walka, rozwiązana dość ciekawie, bo trzeba dobijać sukcesy do wskazanego poziomu nawet trzy razy. A nie jest to łatwe bez odpowiedniego przygotowania, zaopatrzenia się w dobry sprzętu plus ewentualnie jakieś błogosławieństwo po drodze. Szczególnie, że trzeba czasem wyrobić 6 sukcesów na dwóch kartach max! Niezła łamigłowka.
Nie trzeba ofc od razu wszystkich sukcesów w złożonych akcjach wyciągnąć za jednym zamachem np. te 6 na 2 kartach. Zawsze można przyjąć na klatę konsekwencje porażki i po trochu zbijać wartość kostki w dół. Ale wiadomo fakt, dobrze mieć jakiś sprzęt/zdolność aby podbić ilość liczących się kart / sukcesów i zrobić jeden rządek max na dwa razy :D
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: krecilapka »

A ktoś słyszał może jakieś wieści, żeby ktoś się bawił w polską wersję tego tytułu?
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 253 times
Been thanked: 113 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: hamish »

Nie słyszałem niczego takiego. Jest tylko wersja angielska, międzynarodowa i francuska, bo Serious Poulp są wydawnictwem francuskim. Wątpię, że tu się coś kiedyś zmieni.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: krecilapka »

hamish pisze: 21 mar 2024, 13:29 Nie słyszałem niczego takiego. Jest tylko wersja angielska, międzynarodowa i francuska, bo Serious Poulp są wydawnictwem francuskim. Wątpię, że tu się coś kiedyś zmieni.
Raczej miałem na myśli o jakiś fanowski projekt spolszczenia tego. Bo zdaje sobie sprawę, że jeśli nikt nie łyknął 7th Continent, to i na 7th Citadel marne szanse.
Polo15
Posty: 118
Rejestracja: 04 maja 2011, 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 46 times
Been thanked: 42 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: Polo15 »

Raczej bez szans. Przede wszystkim mamy tu ponad 1200 kart z tekstem niekiedy po obu stronach, do tego sporych rozmiarów księga dialogów i księgi scenariuszy. Pomijając tłumaczenie, sama obróbka trwałaby bardzo długo przy założeniu, że się posiada pliki źródłowe.
Do tego dochodzi dość specyficzny język tego świata, którego klimat ciężko byłoby oddać. Gra była tworzona po francusku i czasem mam wrażenie, że w tłumczeniu na angielski coś zostało utracone.
No i najważniejsza kwestia, czytając wszystko przed grą straciłoby się sporo przyjemności z odkrywania sekretów i niespodzianek, a dla mnie ta gra jest głównie o eksploracji.
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 253 times
Been thanked: 113 times

Re: The 7th Citadel (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Post autor: hamish »

Tutaj chyba nawet trzeba by było całą grę ukończyć, żeby to oddać jak należy. I faktycznie, czuć ten klimat tłumaczeń. Pojawiają się literówki a nawet na jednej karcie znalazłem zamiast angielskiego "or" francuskie "ou". To naprawdę karkołomna praca by była.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
ODPOWIEDZ