Na jakiej podstawie? Zgodnie z tymi informacjami:detrytusek pisze: ↑06 lis 2020, 11:16 A żeby było zabawniej to miałeś pełne prawo zwrócić się do producenta omijając sklep. Mieli obowiązek przyjąć reklamację.
https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsum ... centa.html
...i tą ustawą:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 21176L.pdf
...za niezgodność towaru z umową w sprzedaży konsumenckiej odpowiada sprzedawca, a nie producent, i to na sprzedawcy ciąży obowiązek rozpatrzenia reklamacji, nie na producencie. Od producenta może natomiast żądać zadośćuczynienia sam sprzedawca.
EDIT: jeszcze taka informacja:
Udzielenie gwarancji przez producenta nie jest obowiązkowe, zależy to wyłącznie od jego dobrej woli. W branżach, w których mamy z nią zwykle do czynienia jest to zwykle „wymuszone” przez konkurencję lub też oczekiwania (wymagania, przyzwyczajenia) klientów. Nie istnieją odgórne przepisy mówiące o tym, jakie prawa konsumenta powinny wynikać z gwarancji. Te prawa określa gwarant (najczęściej producent, dystrybutor lub importer) w dokumencie gwarancyjnym zwanym „kartą gwarancyjną”.