Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Trolliszcze »

detrytusek pisze: 06 lis 2020, 11:16 A żeby było zabawniej to miałeś pełne prawo zwrócić się do producenta omijając sklep. Mieli obowiązek przyjąć reklamację.
Na jakiej podstawie? Zgodnie z tymi informacjami:
https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsum ... centa.html
...i tą ustawą:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 21176L.pdf
...za niezgodność towaru z umową w sprzedaży konsumenckiej odpowiada sprzedawca, a nie producent, i to na sprzedawcy ciąży obowiązek rozpatrzenia reklamacji, nie na producencie. Od producenta może natomiast żądać zadośćuczynienia sam sprzedawca.

EDIT: jeszcze taka informacja:
Udzielenie gwarancji przez producenta nie jest obowiązkowe, zależy to wyłącznie od jego dobrej woli. W branżach, w których mamy z nią zwykle do czynienia jest to zwykle „wymuszone” przez konkurencję lub też oczekiwania (wymagania, przyzwyczajenia) klientów. Nie istnieją odgórne przepisy mówiące o tym, jakie prawa konsumenta powinny wynikać z gwarancji. Te prawa określa gwarant (najczęściej producent, dystrybutor lub importer) w dokumencie gwarancyjnym zwanym „kartą gwarancyjną”.
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: toblakai »

Przypuszczam, że Rebel reklamacje w ten sposób jak najbardziej 'załatwił'. Sprzedawca by przekazał nową paczkę koszulek i otrzymał +1 przy następnym zamówieniu od Rebela. Najzwyczajniej w świecie optymalizowali koszta - mogło to być kłopotliwe dla klienta jeżeli koszulki były kupione online.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: detrytusek »

Trolliszcze pisze: 06 lis 2020, 11:29
Na jakiej podstawie? Zgodnie z tymi informacjami:
https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsum ... centa.html
Z tego wynika jedynie, że sprzedawca Cię nie może odesłać do producenta z czym się zgadzam.
Trolliszcze pisze: 06 lis 2020, 11:29 ...i tą ustawą:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 21176L.pdf
...za niezgodność towaru z umową w sprzedaży konsumenckiej odpowiada sprzedawca, a nie producent, i to na sprzedawcy ciąży obowiązek rozpatrzenia reklamacji, nie na producencie. Od producenta może natomiast żądać zadośćuczynienia sam sprzedawca.
Przepraszam ale nie mam czasu czytać całej ustawy. Mógłbyś wskazać konkretny artykuł?
Trolliszcze pisze: 06 lis 2020, 11:29 EDIT: jeszcze taka informacja:
Udzielenie gwarancji przez producenta nie jest obowiązkowe, zależy to wyłącznie od jego dobrej woli. W branżach, w których mamy z nią zwykle do czynienia jest to zwykle „wymuszone” przez konkurencję lub też oczekiwania (wymagania, przyzwyczajenia) klientów. Nie istnieją odgórne przepisy mówiące o tym, jakie prawa konsumenta powinny wynikać z gwarancji. Te prawa określa gwarant (najczęściej producent, dystrybutor lub importer) w dokumencie gwarancyjnym zwanym „kartą gwarancyjną”.
Tego jestem świadom.

Wiem, że informacja "gdzieś o tym czytałem" jest kompletnie bez sensu ale taka prawda. Wynikało to z prostej logiki, że jeśli np kupiłeś TV Sony w Szczecinie, a mieszkasz w Przemyślu to nie musisz odsyłać TV do Szczecina tylko skorzystać z gwarancji/rękojmi i udać się do lokalnego punktu serwisowego Sony.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
trance-atlantic
Posty: 686
Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
Lokalizacja: Wlkp
Has thanked: 47 times
Been thanked: 225 times
Kontakt:

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: trance-atlantic »

O widzisz, ciekawa sprawa z tą gwarancją. To też a propos Rebela, chociaż bardziej Alea/Ravensburger jako publisher - jakość wydania np. W Roku Smoka jest tak... słaba (chciałem użyć dosadniejszego określenia), że farba z pudełka schodzi od samego jego wkładania na półkę. Mało tego, płytki akcji musiałem zakoszulkować ( :!: ), bo jeszcze parę gier i one również byłyby "znaczone". A przecież one są tylko i aż tasowane, nic więcej.

No więc pytanie w kwestii gwarancji, której raczej nikt z wydawców i tak nie udziela, czy byłoby zasadne reklamowanie np. żetonów, które po iluś grach się starły? Wiadomo, że intensywność eksploatacji jest różna, ale nie mówię o brudnych paluchach, tłustych plamach czy zapachu piwa, ale tzw. używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.

Podobnie wyglądają u mnie pudełka Zamków Burgundii, tych małych - kościanych i karcianych. Pół biedy, że tam nie ma żadnej tektury, bo pewnie też szybko by się zużyła, ale w porównaniu do takiego Z-Mana, ich jakość jest zatrważająco niska i, prawdę mówiąc, wyglądają one ohydnie takie całe odrapane. :?
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)

Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Trolliszcze »

detrytusek pisze: 06 lis 2020, 11:51Wiem, że informacja "gdzieś o tym czytałem" jest kompletnie bez sensu ale taka prawda. Wynikało to z prostej logiki, że jeśli np kupiłeś TV Sony w Szczecinie, a mieszkasz w Przemyślu to nie musisz odsyłać TV do Szczecina tylko skorzystać z gwarancji/rękojmi i udać się do lokalnego punktu serwisowego Sony.
Bo zapewne Sony udziela na swoje produkty dobrowolnej gwarancji producenckiej - co jest ujęte w moim cytacie. I podstawą takiej gwarancji jest karta gwarancyjna. Czy z koszulkami Rebela klient otrzymuje także kartę gwarancyjną, określającą warunki gwarancji producenckiej?
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: detrytusek »

Trolliszcze pisze: 06 lis 2020, 11:57
detrytusek pisze: 06 lis 2020, 11:51Wiem, że informacja "gdzieś o tym czytałem" jest kompletnie bez sensu ale taka prawda. Wynikało to z prostej logiki, że jeśli np kupiłeś TV Sony w Szczecinie, a mieszkasz w Przemyślu to nie musisz odsyłać TV do Szczecina tylko skorzystać z gwarancji/rękojmi i udać się do lokalnego punktu serwisowego Sony.
Bo zapewne Sony udziela na swoje produkty dobrowolnej gwarancji producenckiej - co jest ujęte w moim cytacie. I podstawą takiej gwarancji jest karta gwarancyjna. Czy z koszulkami Rebela klient otrzymuje także kartę gwarancyjną, określającą warunki gwarancji producenckiej?
Dlatego napisałem gwarancji/rękojmi. Rękojmia nie jest dobrowolna.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Trolliszcze »

detrytusek pisze: 06 lis 2020, 11:59Dlatego napisałem gwarancji/rękojmi. Rękojmia nie jest dobrowolna.
Za tym źródłem:
https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/rekojmia
Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za towar. Odpowiedzialność ta powstaje z mocy prawa. Tylko sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy w oparciu o przepisy o rękojmi. Bez znaczenia pozostaje fakt, kto jest producentem czy importerem rzeczy.
Art. 556 kodeksu cywilnego
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Nie ma słowa o tym, że zasady rękojmi obejmują producenta.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: detrytusek »

Trolliszcze pisze: 06 lis 2020, 12:04
detrytusek pisze: 06 lis 2020, 11:59Dlatego napisałem gwarancji/rękojmi. Rękojmia nie jest dobrowolna.
Za tym źródłem:
https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/rekojmia
Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za towar. Odpowiedzialność ta powstaje z mocy prawa. Tylko sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy w oparciu o przepisy o rękojmi. Bez znaczenia pozostaje fakt, kto jest producentem czy importerem rzeczy.
Art. 556 kodeksu cywilnego
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Nie ma słowa o tym, że zasady rękojmi obejmują producenta.
Masz rację. Udzielenie gwarancji jest tu rozgranicznikiem. Swoją drogą dziwne to, że przedmioty bez karty gwarancyjnej są inaczej traktowane. W końcu każdy producent ma dział reklamacyjny.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Pan_K »

Domyślam się, że odsyłając mnie do sklepu, Rebel działał zgodnie z prawem. Sęk w tym, że musiałbym w to zainwestować kasę niewspółmierną do spodziewanej rekompensaty, bo koszulki kupiłem w sklepie internetowym. Dlatego też uznałem, że nie ma o co kruszyć kopii. Niemniej poczułem się zawiedziony reakcją: szczególnie w kontekście wcześniejszych bardzo pozytywnych doświadczeń.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: sabat24 »

Sęk w tym, że musiałbym w to zainwestować kasę niewspółmierną do spodziewanej rekompensaty, bo koszulki kupiłem w sklepie internetowym.
Finansowo byłbyś na czysto, bo zwróciliby Ci wszelkie ewentualne koszty wysyłki - chociaż wątpię, by w ogóle chcieli, byś im coś wysyłał właśnie z tego powodu.
Natomiast fakt, że czasu nikt Ci nie odda w razie komplikacji.
Marek.gdansk
Posty: 145
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:31
Has thanked: 39 times
Been thanked: 21 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Marek.gdansk »

z tego co pamiętam koszty wysyłki mogą być pokryte przy sprzęcie ponad 25 kg chyba że coś się zmieniło jeśli tak chętnie dowiem się na podstawie jakiego paragrafu.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: detrytusek »

Marek.gdansk pisze: 09 lis 2020, 17:54 z tego co pamiętam koszty wysyłki mogą być pokryte przy sprzęcie ponad 25 kg chyba że coś się zmieniło jeśli tak chętnie dowiem się na podstawie jakiego paragrafu.

Koszty, związane z odesłaniem towaru uszkodzonego w czasie wysyłki lub wysłanego błędnie, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki, rozpatrzeniu i uznaniu reklamacji.

https://www.rebel.pl/strona/reklamacje-i-zwroty-66.html
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: mikeyoski »

A ja sobie czekam dwa tygodnie na ustosunkowanie się do zgłoszonego problemu z przesuniętymi pieniążkami. Z maila od Rebela wynikało, że uczynią to na drugi dzień. Nie nastąpiło. Póki co odczuwam pewien niesmak :-/
Marek.gdansk
Posty: 145
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:31
Has thanked: 39 times
Been thanked: 21 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Marek.gdansk »

detrytusek pisze: 09 lis 2020, 18:20 Koszty, związane z odesłaniem towaru uszkodzonego w czasie wysyłki lub wysłanego błędnie, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki, rozpatrzeniu i uznaniu reklamacji. [/i]
https://www.rebel.pl/strona/reklamacje-i-zwroty-66.html
To jest akurat dobra wola rebela - nie jest to wymagane ustawą
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: sabat24 »

Marek.gdansk pisze: 09 lis 2020, 17:54 z tego co pamiętam koszty wysyłki mogą być pokryte przy sprzęcie ponad 25 kg chyba że coś się zmieniło jeśli tak chętnie dowiem się na podstawie jakiego paragrafu.
Art. 561[2] KC - wprost i dodatkowo: art. 561[3] KC, art. 566 KC i 572 KC.
mikeyoski pisze: 09 lis 2020, 18:51 A ja sobie czekam dwa tygodnie na ustosunkowanie się do zgłoszonego problemu z przesuniętymi pieniążkami. Z maila od Rebela wynikało, że uczynią to na drugi dzień. Nie nastąpiło. Póki co odczuwam pewien niesmak :-/
Zawsze proponuję wtedy:
Art. 5615. [Żądanie przez kupującego będącego konsumentem wymiany rzeczy, usunięcia wady albo obniżenia ceny]

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
O ile Rebel był sprzedawcą w stosunku do Ciebie.
ODPOWIEDZ