Res Arcana

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Kurczu
Użytkownik wspierający
Posty: 179
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 91 times
Been thanked: 11 times

Res Arcana

Post autor: Kurczu » 20 wrz 2019, 22:54

Cześć,
Mam kilka pytań co do zasad Res Arcana .. pewnie domyśliliście się po temacie :D Może ktoś będzie łaskawy pomóc :)
1. Talia jest krótka, więc często może być sytuacja, że kart jest mało, a trzeba dobrać 3.
Przykładowo mam 2 karty w talii oraz 3 w stosie kart odrzuconych. Chcę użyć zdolności Maga - Wieszczka lub Monumentu Wyrocznia, które mówią o dobraniu 3 kart. W moim przykładzie dobieram tylko 2 karty, czy przetasowuję stos kart odrzuconych i z niego dobieram brakujące karty?
2. Czy po aktywowaniu komponentu można korzystać z jego mocy, która nie wymaga aktywacji? Głównie chodzi mi o Drzewo Życia, czy mogę skorzystać z mocy reakcji na utratę życia, gdy artefakt jest aktywowany. Oraz jak to jest z Enklawą mocy Przeklęta kuźnia, jeśli w fazie zbierania nie opłaciłem kosztu tylko aktywowałem Enklawę to czy mogę wykonać akcję dołożenia złota na tę kartę?

Oprócz tego pytanie czy wiecie może o jakiś błędach na kartach? Na pewno Nakręcana zjawa ma błędny opis na karcie, bo nawet w samej instrukcji (strona 10) jest inny opis i ma on więcej sensu :)

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Res Arcana

Post autor: Olgierdd » 21 wrz 2019, 08:28

1. Jeżeli masz dobrać 3 karty, a masz w talii 2, to dobierasz te dwie karty, następnie tasujesz stos kart odrzuconych, tworzysz nową talię i dobierasz tą trzecią kartę.
2. Co do zasady nie możesz w ogóle korzystać z mocy aktywowanego komponentu. Właśnie o to chodzi w przeklętej kuźni, jeśli jej nie opłacisz to nic nie możesz z nią zrobić. Wyjątkiem jest moc reakcji na utratę esencji życia, ale ta akcja też nie może wymagać aktywacji. Np. po aktywowaniu Drzewa Życia nadal będziesz mógł użyć drugiej zdolności reakcji, ale już aktywowanego Psa Obronnego nie użyjesz.

Awatar użytkownika
Atamán
Użytkownik wspierający
Posty: 1140
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 54 times

Re: Res Arcana

Post autor: Atamán » 21 wrz 2019, 09:13

Kurczu pisze:
20 wrz 2019, 22:54
Oprócz tego pytanie czy wiecie może o jakiś błędach na kartach? Na pewno Nakręcana zjawa ma błędny opis na karcie, bo nawet w samej instrukcji (strona 10) jest inny opis i ma on więcej sensu :)
Tak, ta karta ma błędny opis. W instrukcji jest poprawny. To jest jedyny błąd.

Arachion
Użytkownik wspierający
Posty: 215
Rejestracja: 18 wrz 2016, 15:33
Has thanked: 67 times
Been thanked: 17 times

Re: Res Arcana

Post autor: Arachion » 20 lis 2019, 21:06

Podczas liczenia remisu na koniec gry liczy się esencja w puli-
Czyli tylko ta przed nami czy też na kartach?

Logicznie brzmi, że tylko przed nami bo ściąga się z kart w fazie 1...
...musiałem zapytać bo rozemocjonowany przegrany drży w kącie.

Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Użytkownik wspierający
Posty: 425
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 112 times
Been thanked: 55 times

Re: Res Arcana

Post autor: KurikDeVolay » 20 lis 2019, 22:18

Tylko ta przed nami. Wszystko na kartach to "inwestycja".

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 675
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 32 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: ko2a » 25 lis 2019, 23:18

Ja mam chyba głupie pytanie. Większość kart pozwala za zapłacenie karty postawić esencję na tej karcie. Te esencję dajemy z ogólnego wora czy z prywatnego?

Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Użytkownik wspierający
Posty: 425
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 112 times
Been thanked: 55 times

Re: Res Arcana

Post autor: KurikDeVolay » 25 lis 2019, 23:25

Z prywatnych zasobów przed Tobą.

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Res Arcana

Post autor: Olgierdd » 26 lis 2019, 06:25

Opłacasz koszty z własnej puli, ale wszystkie esencje kładzione na komponentach z efektów (z wyjątkiem syreny) pochodzą z puli ogólnej.

Wrotek
Posty: 83
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: Wrotek » 04 gru 2019, 23:36

Jestem po pierwszej rozgrywce i mam kilka pytań:
1. Przeklęty kuźnia - czy w fazie zbierania MUSZĘ zużyć czarną esencję czy mogę z tej opcji zrezygnować?
2. Smocza Góra - czy po aktywowaniu tej karty, zniżka na smoki dalej działa?
3. Ognisty bicz - jeżeli mam wszystkie artefakty już wyłożone i nie mam kart do dobierania, zniszczenie dowolnego artefaktu biczem powoduje, że mogę zniszony artefakt wykładać w nieskończoność? Np. mam wyłożony elficki łuk, który jest mi nie przydatny. Biczem go niszczę, dostaje 5 esencji (zdolność bicza). Potem pasuje, dobieram ten łuk i w następnej rundzie mogę go wyłożyć i zrobić ten sam manewr?

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Res Arcana

Post autor: Olgierdd » 05 gru 2019, 16:07

Wrotek pisze:
04 gru 2019, 23:36
Jestem po pierwszej rozgrywce i mam kilka pytań:
1. Przeklęty kuźnia - czy w fazie zbierania MUSZĘ zużyć czarną esencję czy mogę z tej opcji zrezygnować?
2. Smocza Góra - czy po aktywowaniu tej karty, zniżka na smoki dalej działa?
3. Ognisty bicz - jeżeli mam wszystkie artefakty już wyłożone i nie mam kart do dobierania, zniszczenie dowolnego artefaktu biczem powoduje, że mogę zniszony artefakt wykładać w nieskończoność? Np. mam wyłożony elficki łuk, który jest mi nie przydatny. Biczem go niszczę, dostaje 5 esencji (zdolność bicza). Potem pasuje, dobieram ten łuk i w następnej rundzie mogę go wyłożyć i zrobić ten sam manewr?
1. Możesz zrezygnować z zapłacenia śmiercią, ale wtedy musisz aktywować kuźnię (tapnąć)
2. Nie działa. Według zasad nie można używać zdolności aktywowanych komponentów, z wyjątkiem zdolności reakcji.
3. Jak najbardziej można tak robić :)

Wrotek
Posty: 83
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: Wrotek » 05 gru 2019, 23:41

Dzięki wielkie za odpowiedź.
Jeszcze jedno mi się nasunęło:
Jeżeli z ognistego bicza mam zabrać esencję z kosztu niszczonego artefaktu, to muszę zabrać dokładnie takie esencję jak są w koszcie? Czy mogę sobie wybrać dowolne, byle ilość się zgadzała? No i oczywiście 2 dowolne esencje.

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Res Arcana

Post autor: Olgierdd » 06 gru 2019, 17:36

Bierzesz dowolne esencje. Zdolności pozyskujące esencje z niszczenia artefaktów są zbiorowo wyjaśnione w instrukcji.

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 675
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 32 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: ko2a » 10 gru 2019, 19:32

Na szybko. Czy złoto jest jokerem?
Czy podczas pasowania i wyboru magicznego przedmiotu można wybrać ten sam?

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 5040
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 27 times
Been thanked: 60 times

Re: Res Arcana

Post autor: Andy » 10 gru 2019, 19:46

Czy reguła "Gracz zamienia swój magiczny przedmiot na inny magiczny przedmiot z zasobów ogólnych" rzeczywiście może budzić jakieś wątpliwości?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 675
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 32 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: ko2a » 10 gru 2019, 20:26

Andy pisze:
10 gru 2019, 19:46
Czy reguła "Gracz zamienia swój magiczny przedmiot na inny magiczny przedmiot z zasobów ogólnych" rzeczywiście może budzić jakieś wątpliwości?
A złoto?

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1960
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Res Arcana

Post autor: Olgierdd » 10 gru 2019, 20:39

Nie jest.

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 675
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 32 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: ko2a » 10 gru 2019, 22:14

Jeszcze pytania o te karty dla upewnienia się:

Obrazek


W przypadku ołtarza zbieramy otrzymujemy koszt karty + 2 ale sami wybieramy sumę jakich chcemy esencji czy esencję w koszcie karty +;2 jakie chcemy?

Druga sprawa, w kuźni płacimy koszt albo tapujemy kartę. Jak rozumiem zatapowanyh kart nie można używać? Nawet takich które nie wymagają zatapaowania?

Wrotek
Posty: 83
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Res Arcana

Post autor: Wrotek » 11 gru 2019, 08:15

ko2a pisze:
10 gru 2019, 22:14
Jeszcze pytania o te karty dla upewnienia się:

Obrazek


W przypadku ołtarza zbieramy otrzymujemy koszt karty + 2 ale sami wybieramy sumę jakich chcemy esencji czy esencję w koszcie karty +;2 jakie chcemy?

Druga sprawa, w kuźni płacimy koszt albo tapujemy kartę. Jak rozumiem zatapowanyh kart nie można używać? Nawet takich które nie wymagają zatapaowania?
Ołtarz działa tak, że bierzesz koszt karty +2 esencje. Możesz wybrać esencję jakie chcesz-niekoniecznie te które były na karcie.
Tapniętych kart nie można używać wcale. Obojętnie czy kartę można tapować jako akcję czy nie.

ODPOWIEDZ