Nanaki (Piotr Piechowiak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Cześć!
Wczoraj ujawniłem okładkę pierwszej gry od mojego studia - Cloud Games.

Profil BGG
Cloud Games na FB
Cloud Games na Instagramie
Obrazek
Do poczytania:
Games Fanatic
Board Times
Znad Planszy
Nanaki to gra karciana, (1-4 graczy, 45 minut), w której wcielisz się w przywódce plemienia zamieszkującego dolinę. Zbliża się Święto Gwiazd - nie masz dużo czasu na rozbudowę swojej osady. Wybuduj najwyższy totem, wznos potężne monumenty! Niech prowadza Cie duchy przodków!
To teraz tłumacząc na jezyk graczy. :) Nanaki to tableu building z krótkim setupem i dynamiczna rozgrywka. Wznosimy budowle w naszej osadzie wydając inne karty z naszej reki. Gra kończy się po wzniesieniu 12 karty w osadzie jednego z graczy. Dogrywamy do równej liczby tur, następnie przechodzimy przez finałową rundę. Każda akcja wymaga odrzucania kart, niektóre maja w koszcie surowce: drewno i/lub kamień. Surowce mogą pochodzić z własnych kart produkcyjnych, kart przeciwnika lub możemy skorzystać z surowców Świętej Równiny - co skutkuje kara ujemnych punktów.
Każdy gracz wciela się w jedno z plemion zamieszkujących dolinę, dzięki czemu uzyskuje specjalne umiejętności danej frakcji. Gra posiada prosty wariant solo. Po każdej turze dociągamy kartę akcji dla wioski neutralnej i stosujemy polecenia z karty. (odrzuć surowce, wznieś tartak/kamieniołom/odrzuć karty z rynku) Staramy się uzyskać jak najwięcej punktów w ograniczonej liczbie rund.

Już bardzo niedługo więcej informacji na temat mechaniki, rodzajów kart i przedsprzedaży gry.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2020, 10:12 przez Piehoo, łącznie zmieniany 3 razy.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: SuCHaR »

Zapowiada się ciekawie i wygląda kozacko :)
Gra trafia od razu do retail czy wskakujesz na jakąś wspieraczke?
Pzdr
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: japanczyk »

Czekam na więcej poza pudełkiem :D
Awatar użytkownika
czarny kapelusz
Posty: 165
Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
Has thanked: 70 times
Been thanked: 74 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: czarny kapelusz »

Językiem graczy brzmi ciekawie. Tylko jeszcze powiedz czy jest to gra dla graczy czy raczej dla graczy, którzy chcą by ich znajomych też zacząć nazywać "gracze"? A przekładając to pytanie na ludzki to jak z ciężarem gry?
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: vikingowa »

Widzę, że od 1 więc czekam również na więcej bo pudełko pikne.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: rattkin »

Piehoo pisze: 31 mar 2020, 08:46 Nanaki to tableu building
Tableau. Notorycznie się mylę z tym słowem. Już sobie koduję, że jak mam je pisać, to jest stół i pain (in the ass, przez tą pisownię), a więc table i ał -> table + au -> tableau :)

Wspólna przestrzeń zasobów brzmi tyleż ciekawie, co niebezpiecznie. Czekam na więcej.
promykx
Posty: 248
Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: promykx »

Czy Blizzard... albo raczej czy prawnicy z Activision Blizzard widzieli już okładkę? :D
Trochę nie mój klimat ale z chęcią sobie popatrzę na więcej screenów z gry.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Deem »

Po obejrzeniu filmiki z mechaniką, jestem pozytywnie zaskoczony. Oczywiście wszystkie elementy już były w innych grach (płacenie kartami, punktowanie za wyczerpanie zasobów ze „wspólnych” kopalni, zwiększony koszt kolejnego duplikatu danej karty w naszym tableau, punktowanie za kolejne poziomy ołtarzy), ale złożone w tej formie i z tak przyjemną oprawą graficzną, sprawiają, że to może być pierwsza gra rodzinna w mojej kolekcji.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: BartP »

Nie ma filmiku podlinkowanego na BGG, więc nie istnieje.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

BartP pisze: 04 kwie 2020, 15:21 Nie ma filmiku podlinkowanego na BGG, więc nie istnieje.
Pending. :)
Materiał o którym mówimy - Mechanika i komponenty. Trochę ogólnikowo i teoretycznie. Za jakiś czas będzie przykładowa rozgrywka solo i instrukcja w pdf.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Tycjan »

Jeżeli ktoś chce poczytać, a nie oglądać, to zapraszam. :)
Link: https://bit.ly/Nanaki-Tycjan-ZnadPlanszy-pl-link

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Kampania właśnie ruszyła na Wspieram.to . Bez EB, stała cena przez całą kampanię, która będzie trwała 30 dni (do 15.05 23:59).
Poza materiałem od Tycjana, jest recenzja i kawałek rozgrywki na On Table i moja przykładowa rozgrywka. Następne materiały na dniach.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Piaskoryb
Posty: 423
Rejestracja: 14 lis 2016, 18:56
Has thanked: 112 times
Been thanked: 153 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piaskoryb »

Zerknąłem z ciekawości i szczerze mówiąc (nie chce nikogo obrażać) ale średniawa. To taka półka rodzinnych gier nie? Ogólnie rozumiem czemu taki target. Jednak po przykładowej rozgrywce jaką obejrzałem na ganie w chmurach - cóż.. Liczę że się uda!
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: longmen76 »

Mnie to przypomina 7 cudów świata pojedynek. Gdyby nie brak miejsca na pólkach i kilkunastu gier nie zagranych to bym kupił z sympatii do Piotrka. Niestety nie mam gdzie tego trzymać. Wygląda to na znacznie lepsze od tej karcianki łukiego.
Życzę powodzenia, bo czasy nieciekawe.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Właśnie pojawiła się PEŁNA ROZGRYWKA i OCENA od Planszą po Kostkach. Wczoraj godzinna sesja Q&A (następne już niedługo, będą wcześniej zapowiadane w aktualizacjach kampanii i na social mediach).
Gra obecnie jest do zamówienia na Wspieram.to.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: menelobej »

Lubię karcianki i budowę silniczków, więc Nanaki mnie zainteresowały, tym bardziej, że dobra cena na wspieraczce, proste zasady i całkiem ładna wizualnie. Obejrzałem 2 gameplaye dwuosobowe i takie mnie wątpliwości trochę jednak naszły.
Po pierwsze - tytuł. Sam w sobie nie jest zły, ale przez zbitek sylab "na" brzmi jak tytuł gry dla małych dzieci, albo jakiegoś innego artykułu dziecięcego. Jak dla mnie to lepsza byłaby już np. "Dolina Nanaki" czy "Nanaki. Dolina Totemów" czy jakkolwiek inaczej z użyciem dodatkowego słowa, bo obecnie pierwsze skojarzenie z samym słowem Nanaki jakie mi przychodzi do głowy to Bebiko ;)
Po drugie - nie przemawia do mnie system rynku i ukrywania symboli znajdujących się na dole karty, tym bardziej, że i tak zawsze są odkryte 4 karty z widocznymi symbolami, a bonusy/modyfikatory są widoczne cały czas we wszystkich kartach. No i jeszcze można płacić dwoma innymi symbolami za jeden. Ktoś wspominał o systemie z 7CS: Pojedynek i wydaje mi się, że jest ciekawszy niż też z Nanaki. Rozumiem, że założeniem był ciekawszy system rynku niż klasyczny wykładany złożony z 5 czy 6 kart w linii, ale obecny z tym rozkładaniem tak aby nie pokazać symboli jest trochę przekombinowany. Jak dla mnie spokojnie można przenieść symbol generowany przez kartę na górę karty, po przeciwnej stronie od kosztu. Zresztą obecne umieszczenie kosztu karty i symbolu generowanego w jednej pionowej linii trochę mnie myliło momentami.
Po trzecie - totemy, a ściślej ich punktowanie. Na gameplayu Planszą po Kostkach widać było, że skupienie się na totemach daje wymierne rezultaty biorąc pod uwagę, że liczba totemów jest podnoszona do kwadratu w punktacji i przy dwóch graczach to bardzo dobra taktyka. Może rozważyć, aby np. jeśli ktoś pobiera odkryty totem to jest to jedyna karta którą wziął na akcję (analogicznie do lokomotywy we Wsiąść do pociągu: Europa)?
No i jeszcze taka uwaga, biorąc pod uwagę, że bardziej rozbudowana wioska generuje już całkiem sporo modyfikatorów i daje możliwość całkiem przyzwoitego kombinowania, to może się okazać, że pudełkowy wiek 10+ w połączeniu z dziecięcym tytułem może trochę sugerować niezorientowanym grę pozbawioną "mięsa", a przecież tak nie jest.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: rattkin »

menelobej pisze: 18 kwie 2020, 12:19 Po pierwsze - tytuł. Sam w sobie nie jest zły, ale przez zbitek sylab "na" brzmi jak tytuł gry dla małych dzieci, albo jakiegoś innego artykułu dziecięcego. Jak dla mnie to lepsza byłaby już np. "Dolina Nanaki" czy "Nanaki. Dolina Totemów" czy jakkolwiek inaczej z użyciem dodatkowego słowa, bo obecnie pierwsze skojarzenie z samym słowem Nanaki jakie mi przychodzi do głowy to Bebiko ;)
Dokładnie odwrotnie. To właśnie „wygładzanie” tytułu w taki sposób (opisowy), wskazuje zwykle na infantylizację i chęć trafienia w młodszego / mniej wymagającego odbiorcę.

Porównaj sobie np. „Arendelle” vs „Kraina Lodu”.

Nanaki jest dobrym, wpadającym w ucho tytułem. Grze Gùgōng jakoś jej nazwa być bardzo popularną nie przeszkadza, choć do gaworzenia malucha („gugu”, „gaga”) jest jej jeszcze bliżej.

Ale... być może trafianie w szerokiego odbiorcę powinno być tu celem nadrzędnym. Nanaki trochę stoi w rozkroku i do końca nie wie, czym chce być. Ale wystarczy zmrużyć oczy...

Zobaczymy jak będzie po restarcie.
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Kisun »

Też czekam na restart. Człowiek nie zdążył wesprzeć, a już mu zamknęli kampanię ;) Chociaż mnie też zgrzytają te ukryte symbole. Wprowadzają losowość i zarządzanie ryzykiem tam gdzie, wydaje mi się, nie ma takiej potrzeby. Ewentualnie, by ograniczyć wybieranie najciekawszych kąsków, możnaby wprowadzić zasadę "weź dwie karty z wierzchu, tylko muszą sąsiadować ze sobą w kolumnie lub rzędzie lub "zapłać" zabierając na swój tartak czy kamieniołom surowiec przeciwnika. Coś w tym stylu.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Kisun pisze: 21 kwie 2020, 00:42 Też czekam na restart. Człowiek nie zdążył wesprzeć, a już mu zamknęli kampanię ;) Chociaż mnie też zgrzytają te ukryte symbole. Wprowadzają losowość i zarządzanie ryzykiem tam gdzie, wydaje mi się, nie ma takiej potrzeby. Ewentualnie, by ograniczyć wybieranie najciekawszych kąsków, możnaby wprowadzić zasadę "weź dwie karty z wierzchu, tylko muszą sąsiadować ze sobą w kolumnie lub rzędzie lub "zapłać" zabierając na swój tartak czy kamieniołom surowiec przeciwnika. Coś w tym stylu.
Dzięki za uwagi. Mimo ze bardzo aktywnie nie biorę udziału w dyskusji to wszystko zbieram. ;)
Poza optymalizacja kosztów produkcji gry robimy kilka mechanicznych szlifow, wiec na pewno wezmę pod uwagę.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Dzisiaj o 21:00 na YouTube gramy 1 vs 1 z Marcinem (ZnadPlanszy, Regały Marcińskie) przez Tabletop Simulator. Kolejne pojedynki już niedługo.
Obrazek
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: tomp »

Widać po recenzjach w necie, że interesująca propozycja. Chyba 3 czerwca zmniejszy się zawartość mojego portfela.


PS. Komentarze odnośnie pracy włożonej do ceny produktu. Moim zdaniem jak ktoś nie pracuje przy wytwarzaniu takiego produktu, nie zna kosztów transportu, nie pokrywa kosztów marketingu, praw autorskich, wykorzystania patentów, specjalistycznego serwisu, itp. (niepotrzebne skreślić) to niech nie robi tutaj o to awantury.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: Piehoo »

Hej!

Do poczytania:
Games Fanatic
Board Times
Znad Planszy

Wideo:
Gryffinka (Gameplay i recenzja)
Regały Marcińskie
Planszą po Kostkach (Gameplay i Recenzja)
On Table

Pojedynki live:
Gambit
Marcin

tomuch pisze:Start już za chwilę. Czy można się czegoś dowiedzieć o trybie solo?

Wariant jednoosobowy:
Gra przebiega według zasad podobnych co rozgrywka na 2,3 i 4 graczy. Przed rozgrywka
należy dodatkowo przygotować (potasować) 8 kart tworzących talie wariantu solo. Gracz
rozegra 12 rund (24 akcje), w których będzie starał się zdobyć jak najwięcej punktów
zwycięstwa.
Przebieg gry:
1. Odsłonięcie karty solo i wykonanie przedstawionych na niej akcji (od góry do dołu).
2. Dwie akcje gracza.

Na kartach z akcjami masz automatyzację ruchów. Wystaw neutralny tartak/kamieniołom, wydaj zasoby z budynków w grze, usuń karty z rynku itd. Wszystko szybko, elegancko i na 25 min grania. a
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: vikingowa »

Piehoo pisze: 03 cze 2020, 09:55 Wariant jednoosobowy:
Gra przebiega według zasad podobnych co rozgrywka na 2,3 i 4 graczy. Przed rozgrywka
należy dodatkowo przygotować (potasować) 8 kart tworzących talie wariantu solo. Gracz
rozegra 12 rund (24 akcje), w których będzie starał się zdobyć jak najwięcej punktów
zwycięstwa.
Przebieg gry:
1. Odsłonięcie karty solo i wykonanie przedstawionych na niej akcji (od góry do dołu).
2. Dwie akcje gracza.
Na kartach z akcjami masz automatyzację ruchów. Wystaw neutralny tartak/kamieniołom, wydaj zasoby z budynków w grze, usuń karty z rynku itd. Wszystko szybko, elegancko i na 25 min grania. a
Lubię jak wariant solo ma osobną talię więc jestem na tak :wink:
Awatar użytkownika
ozon
Posty: 258
Rejestracja: 13 gru 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: ozon »

Czy jest szansa na instrukcję, nawet jeśli jest w wersji beta?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Nanaki (Piotr Piechowiak)

Post autor: tomp »

Piehoo pisze: 03 cze 2020, 09:55 ...
Wariant jednoosobowy:
...
Ja miła niespodzianka :idea: (albo mi coś umknęło).
Osobiście lubię jak jest taki wariant, dzięki temu można poznać zasady w praktyce, zanim zacznie się grać w więcej osób.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
ODPOWIEDZ