JARAM SIĘ przeokrutnie i czekam z niecierpliwością na dalsze informacje .Ascension Tactics is a revolutionary new game, pioneering a brand-new genre by combining the best of tactical miniatures games with the fast-paced strategy of deck-building games. Ascension Tactics brings the most iconic characters from the award-winning deck-building game to life as highly-detailed paintable 3D miniatures.
- Many ways to play! Battle through the campaign mode or try the various PvP, Cooperative, and Solo Scenarios.
- PvP drafting mode allows players to build their armies before a battle.
- Players acquire cards from the ever-changing center row to power up their forces.
- Even the smallest miniature can take down mighty beasts by gaining command points and equipping magical constructs.
- No dice rolling required!
Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1945 times
Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
https://boardgamegeek.com/boardgame/304 ... lding-game
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (2021) (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Także jestem zainteresowany dość poważnie tytułem wygląda naświetną karciankę a tak jakoś bez echa ...
- Jiloo
- Posty: 2424
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 456 times
- Kontakt:
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (2021) (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Nie wiem jakiego echa oczekujesz. Zbiórka na KS się zakończyła chyba w sierpniu 2020, teraz gra jest w produkcji.
Z tego co pisali na KS to dostawa jakoś we wrześniu 2021.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (2021) (Justin Gary, Ryan Sutherland)
bardziej chodziło mi o to czy może ktos miał mozliwośc zagrania na Tabletob Simulator i podzielenie sie wrażeniami?
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 42 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Odkurzę temat z niebytu.
Wczoraj rozegrałem dwa razy pierwszy scenariusz i pierwsze odczucia są mega pozytywne. Mam wrażenie, że te taktyczne potyczki są jakby rozszerzeniem bitwy rozgrywającej się na mapie Tyranów Underdarku:) (tam wystawiamy tylko karty o odpowiedniej siłę i spada żeton.....ale moja wyobraźnia idzie dalej i teraz zawsze będę widział to jako potyczką z ascension).
Niby standardowy deck building.... dobieramy 5 kart w których mamy na początku tylko walutę i punkty do aktywacji swoich 4 championów i za to możemy kupić nowe silniejsze karty z rynku(taki jak hero relams/tyrani underdarku) oraz aktywować do ruchu/ataku(wprowadzić na planszę) swoich championów. Aby wygrać należy zdobyć odpowiednią ilość punktów, które uzyskuję się poprzez przyleganie do kluczowych punktów na mapie (punkty zdobywa ten kto ma więcej przylegających championów). I to cała filozofia....
Gra jest emocjonującą i szybka, trup ścielę się gęsto, i co chwilę pojawiają się kolejne wcielenia chsmpionow.....deck building przypomina mi troszkę też ten z diuny imperium - kupione karty nie wyjdą aż tak często więc trzeba pamiętać, że podstawowym celem jest zdobywanie punktów a nie budowanie idealnego decku, bo możemy nie zdążyć go odpalić...(ale to wrażenie po pierwszym najprostszym scenariuszu i prostej mapie więc później pewnie będzie dłużej i trudniej.
Szkoda że początkowy deck jest zawsze taki sam dla wszystkich (analogicznie jak w podstawce hero relams czy tyranach) - wprowadzenie innych kart związanych z kontrolowanymi championami byłoby świetnym rozwiązaniem.
Grę w wersji z figurkami przyniósł kolega ale stwierdziłem, że jest to gra must buy w wersji retail że standami tylko po to żeby ją miec w swojej kolekcji.(i cena retail jest naprawdę fajna.....sama gra kosztuję 50-60$, kwestią ogarnięcia jest przesyłka, mi wyszło 70 $ z przesyłką z USA poprzez amazona(chyba że coś źle ogarnąłem:))
Aż dziwnę, że prawię nic o tej grze nie ma na forum....
Wczoraj rozegrałem dwa razy pierwszy scenariusz i pierwsze odczucia są mega pozytywne. Mam wrażenie, że te taktyczne potyczki są jakby rozszerzeniem bitwy rozgrywającej się na mapie Tyranów Underdarku:) (tam wystawiamy tylko karty o odpowiedniej siłę i spada żeton.....ale moja wyobraźnia idzie dalej i teraz zawsze będę widział to jako potyczką z ascension).
Niby standardowy deck building.... dobieramy 5 kart w których mamy na początku tylko walutę i punkty do aktywacji swoich 4 championów i za to możemy kupić nowe silniejsze karty z rynku(taki jak hero relams/tyrani underdarku) oraz aktywować do ruchu/ataku(wprowadzić na planszę) swoich championów. Aby wygrać należy zdobyć odpowiednią ilość punktów, które uzyskuję się poprzez przyleganie do kluczowych punktów na mapie (punkty zdobywa ten kto ma więcej przylegających championów). I to cała filozofia....
Gra jest emocjonującą i szybka, trup ścielę się gęsto, i co chwilę pojawiają się kolejne wcielenia chsmpionow.....deck building przypomina mi troszkę też ten z diuny imperium - kupione karty nie wyjdą aż tak często więc trzeba pamiętać, że podstawowym celem jest zdobywanie punktów a nie budowanie idealnego decku, bo możemy nie zdążyć go odpalić...(ale to wrażenie po pierwszym najprostszym scenariuszu i prostej mapie więc później pewnie będzie dłużej i trudniej.
Szkoda że początkowy deck jest zawsze taki sam dla wszystkich (analogicznie jak w podstawce hero relams czy tyranach) - wprowadzenie innych kart związanych z kontrolowanymi championami byłoby świetnym rozwiązaniem.
Grę w wersji z figurkami przyniósł kolega ale stwierdziłem, że jest to gra must buy w wersji retail że standami tylko po to żeby ją miec w swojej kolekcji.(i cena retail jest naprawdę fajna.....sama gra kosztuję 50-60$, kwestią ogarnięcia jest przesyłka, mi wyszło 70 $ z przesyłką z USA poprzez amazona(chyba że coś źle ogarnąłem:))
Aż dziwnę, że prawię nic o tej grze nie ma na forum....
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
O tak, w miarę szybka rozgrywka, łatwo wprowadzić nową osobę, fajne moce bohaterów. U mnie doczekała się nawet pomalowania, rzadko kurzy się i stoi daleko od półki wstydu.
Czytałem gdzieś BGG, że autor już pracuje nad dodatkiem...
Czytałem gdzieś BGG, że autor już pracuje nad dodatkiem...
sprzedam: viewtopic.php?f=65&t=74198
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 34 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Wczoraj dowiedziałem się o tym tytule bo jest na 22 miejscu w top100 Toma Vasela. Wygląda interesująco, gdyby było po polsku to byłby bardzo silny kandydat do zakupu, a tak to niestety będę musiał zadowolić się zwykłym deckbuilderem jak Bohaterowie Tenefyru lub Aeon's end.
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Druga część również standalone nadchodzi:
Ascension Tactics Inferno, via Kickstarter. https://www.kickstarter.com/projects/st ... ject_share
Cena powala, mimo, że VAT, wliczony w "shipping".
Z ciekawostek: podmiana figurki na mocniejszą wersję w trakcie gry. Ogólnie więcej różnorodności.
Ascension Tactics Inferno, via Kickstarter. https://www.kickstarter.com/projects/st ... ject_share
Cena powala, mimo, że VAT, wliczony w "shipping".
Z ciekawostek: podmiana figurki na mocniejszą wersję w trakcie gry. Ogólnie więcej różnorodności.
sprzedam: viewtopic.php?f=65&t=74198
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 42 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Hey,
Cena bez figurek czyli 60$ + 30$ shiping jest ceną znośną za to co oferuję gra...oczywiście jest to opinia subiektywna. Standy w zupełności wystarczą(dla mnie).....grałem w poprzednią część i po dwóch grach zrezygnowaliśmy z figurek bo po prostu przeszkadzały (chodzi mi też o to że, lepiej kupić grę bez figurek niż nie kupić z figurkami bo jest za droga). Świetna gra!!
Cena bez figurek czyli 60$ + 30$ shiping jest ceną znośną za to co oferuję gra...oczywiście jest to opinia subiektywna. Standy w zupełności wystarczą(dla mnie).....grałem w poprzednią część i po dwóch grach zrezygnowaliśmy z figurek bo po prostu przeszkadzały (chodzi mi też o to że, lepiej kupić grę bez figurek niż nie kupić z figurkami bo jest za droga). Świetna gra!!
- Abaddon1991
- Posty: 78
- Rejestracja: 21 sie 2014, 16:31
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Ktoś ma może pledge na KSie dodatku? Wziąłbym chyba same figurki do podstawki, ale widzę, że nie da się tego zrobić w late pledge bez kupowania dodatku. Dlatego może mógłbym podpiąć się pod czyjś pledge i podzielilibyśmy się kosztami przesyłki
- AnlAir
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 89 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Udało mi się rozegrać ponad 10 pojedynków na różnych scenariuszach.
Gra ma bardzo dobry deck building.
Bije na głowę Shards of Infinity (ten sam twórca i wydawca).
Jest mapa więc i dodatkowa mechanika, kontrola terenu.
Deck building.
Zaczynamy z tą samą startową ręką ale posiadamy różnych bohaterów więc na starcie jest już asymetria.
Dwie waluty w grze - jak zazwyczaj
Siła i Runy.
Za siłę uruchamiamy naszych bohaterów, którzy mogą poruszyć się o 3 pola (lub więcej), zaatakować, aktywować specjalne pola lub zebrać skarby.
Również za siłe możemy kupić na rynku specjalnych bohaterów (dwóch w całej grze).
Za runy kupujemy karty z rynku, w tym również dodatkowych bohaterów.
Karty nie mają skomplikowanego tekstu, polecenia są łatwe w zrozumieniu.
Koszt kart nie jest przesadzony i rynek dość szybko się odświeża.
Kart jest dość sporo i to różnych. W czasie rozgrywki zazwyczaj 1/3 pojawia się na rynku lub mniej.
W grze występują comba poprzez łączenie niektórych kart tej samej frakcji.
Uruchamia to również specjalne zdolności niektórych bohaterów.
Wiele kart posiada funkcję Zasadzka, wywołuje to specjalne wydarzenie przy zakupie karty i jest bardzo ważnym elementem gry. (np, usuwa artefakty z bohatera/ów przeciwnika, zadaje obrażenia natychmiastowe).
Bohaterowie
Bohaterów dobieramy wg scenariusza bądź w drafcie po lepszym poznaniu gry.
Bohaterowie są różni, posiadają siłe ataku, obrony i jakąś swoją cechę specjalną.
Koszt uruchomienia jest różny w zależności od siły bohatera i jego zdolności. Jest to dość dobrze zbalansowane.
W czasie gry możemy modyfikować atrybuty naszych bohaterów poprzez zakup i dodawanie artefaktów z rynku.
Przy większej ilości siły (niewykorzystanej na ruch bohaterów lub wg własnego widzi mim się) możemy wprowadzić na planszę kultystów (max 4). Nie można ich wzmacniać kartami ale często przydają się do różnych zadań.
Kontrola terenu
Grę rozgrywa się na heksagonowej planszy, modyfikowanej poprzez scenariusze.
Celem gry jest zdobycie określonej liczy PZ poprzez wypełnianie celów scenariusza, zazwyczaj kontrola Źródeł ale nie tylko.
Walka i eliminacja jest podstawowym elementem gry.
Zazwyczaj trwa kilka sekund. Porównanie swojej siły ataku i obrony przeciwnika.
Elementem niewiadomym w walce są żetony skarbu, które mogą podnieść siłę ataku, obronę (nasz atak może okazać się daremny) i wykonać jakże słodki niejednokrotnie kontratak
Pokonany bohater traci swoje artefakty (discard) i nie może być użyty w kolejnej turze.
Same scenariusze są dość szybko rozgrywane, 45 do 90min.
W sumie jest ich 12, z czego 9 dwuosobowych i pozostałe, 3-4osobowe.
Można również rozegrać kampanię na dodatkowych 12tu mapach.
Ja grałem tylko w dwie osoby i kampani nie zaczynałem. Rozegrałem większość scenariuszy 2 osobowych co najmniej dwa razy z różnymi składami bohaterów.
Polecam scenariusz The Stone Circle i Cultlossus!
Regrywalność jest spora ze względu na ilość kart, różnorodność bohaterów startowych (24) i różne scenariusze. W grze używamy jednorazowo 8 bohaterów.
Grałem w wersję ze standami i grało mi się wyśmienicie.
Plusy
- Ilość i różnorodność bohaterów;
(Bohater Psyche Askara-kierujesz dwoma postaciami jednocześnie (bliźniaczki) przy eliminacji jednej druga również ginie)
- Karty artefaktów;
- Mechanika Zasadzki;
- Modularne mapy, scenariusze;
- Dość szybka rozgrywka;
- Mam wrażenie, że gra jest dobrze zbalansowana (bohaterowie).
Minusy
- walka/pojedynek zazwyczaj sprowadza się do udanego ataku, czasem chciałoby się coś więcej ale byłaby to już pewnie inna gra.
Ogólnie gra warta rozegrania i to nie jednej parti, polecam.
Gra ma bardzo dobry deck building.
Bije na głowę Shards of Infinity (ten sam twórca i wydawca).
Jest mapa więc i dodatkowa mechanika, kontrola terenu.
Deck building.
Zaczynamy z tą samą startową ręką ale posiadamy różnych bohaterów więc na starcie jest już asymetria.
Dwie waluty w grze - jak zazwyczaj
Siła i Runy.
Za siłę uruchamiamy naszych bohaterów, którzy mogą poruszyć się o 3 pola (lub więcej), zaatakować, aktywować specjalne pola lub zebrać skarby.
Również za siłe możemy kupić na rynku specjalnych bohaterów (dwóch w całej grze).
Za runy kupujemy karty z rynku, w tym również dodatkowych bohaterów.
Karty nie mają skomplikowanego tekstu, polecenia są łatwe w zrozumieniu.
Koszt kart nie jest przesadzony i rynek dość szybko się odświeża.
Kart jest dość sporo i to różnych. W czasie rozgrywki zazwyczaj 1/3 pojawia się na rynku lub mniej.
W grze występują comba poprzez łączenie niektórych kart tej samej frakcji.
Uruchamia to również specjalne zdolności niektórych bohaterów.
Wiele kart posiada funkcję Zasadzka, wywołuje to specjalne wydarzenie przy zakupie karty i jest bardzo ważnym elementem gry. (np, usuwa artefakty z bohatera/ów przeciwnika, zadaje obrażenia natychmiastowe).
Bohaterowie
Bohaterów dobieramy wg scenariusza bądź w drafcie po lepszym poznaniu gry.
Bohaterowie są różni, posiadają siłe ataku, obrony i jakąś swoją cechę specjalną.
Koszt uruchomienia jest różny w zależności od siły bohatera i jego zdolności. Jest to dość dobrze zbalansowane.
W czasie gry możemy modyfikować atrybuty naszych bohaterów poprzez zakup i dodawanie artefaktów z rynku.
Przy większej ilości siły (niewykorzystanej na ruch bohaterów lub wg własnego widzi mim się) możemy wprowadzić na planszę kultystów (max 4). Nie można ich wzmacniać kartami ale często przydają się do różnych zadań.
Kontrola terenu
Grę rozgrywa się na heksagonowej planszy, modyfikowanej poprzez scenariusze.
Celem gry jest zdobycie określonej liczy PZ poprzez wypełnianie celów scenariusza, zazwyczaj kontrola Źródeł ale nie tylko.
Walka i eliminacja jest podstawowym elementem gry.
Zazwyczaj trwa kilka sekund. Porównanie swojej siły ataku i obrony przeciwnika.
Elementem niewiadomym w walce są żetony skarbu, które mogą podnieść siłę ataku, obronę (nasz atak może okazać się daremny) i wykonać jakże słodki niejednokrotnie kontratak
Pokonany bohater traci swoje artefakty (discard) i nie może być użyty w kolejnej turze.
Same scenariusze są dość szybko rozgrywane, 45 do 90min.
W sumie jest ich 12, z czego 9 dwuosobowych i pozostałe, 3-4osobowe.
Można również rozegrać kampanię na dodatkowych 12tu mapach.
Ja grałem tylko w dwie osoby i kampani nie zaczynałem. Rozegrałem większość scenariuszy 2 osobowych co najmniej dwa razy z różnymi składami bohaterów.
Polecam scenariusz The Stone Circle i Cultlossus!
Regrywalność jest spora ze względu na ilość kart, różnorodność bohaterów startowych (24) i różne scenariusze. W grze używamy jednorazowo 8 bohaterów.
Grałem w wersję ze standami i grało mi się wyśmienicie.
Plusy
- Ilość i różnorodność bohaterów;
(Bohater Psyche Askara-kierujesz dwoma postaciami jednocześnie (bliźniaczki) przy eliminacji jednej druga również ginie)
- Karty artefaktów;
- Mechanika Zasadzki;
- Modularne mapy, scenariusze;
- Dość szybka rozgrywka;
- Mam wrażenie, że gra jest dobrze zbalansowana (bohaterowie).
Minusy
- walka/pojedynek zazwyczaj sprowadza się do udanego ataku, czasem chciałoby się coś więcej ale byłaby to już pewnie inna gra.
Ogólnie gra warta rozegrania i to nie jednej parti, polecam.
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1945 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Ile kosztuje Ascension Tactics?Bije na głowę Shards of Infinity (ten sam twórca i wydawca).
- AnlAir
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 89 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Cena w Europie to na dzień dzisiejszy 55funtów bez zniżek, bez kosztów wysyłki i podatku.
Spoiler:
- AnlAir
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 89 times
Re: Ascension Tactics: Miniatures Deckbuilding Game (Justin Gary, Ryan Sutherland)
Ja grywam i wrażenia jak najbardziej pozytywne.
Z tego co rozumiem jest problem z dostępnością i dla niektórych cena też jest zapewne problemem.
Niektórzy wolą pewnie tańszą grę Shards of Infinity niż wchodzić w ten system.
Nie wiem jednak czy powinno się to jakoś porównywać jeśli nie zagrało się w obie gry.
Wrażenia są zupełnie odmienne.
Dla mnie Shards to słaby deckbuilding o czym wspomniałem tutaj i w temacie gry.
Z tego co rozumiem jest problem z dostępnością i dla niektórych cena też jest zapewne problemem.
Niektórzy wolą pewnie tańszą grę Shards of Infinity niż wchodzić w ten system.
Nie wiem jednak czy powinno się to jakoś porównywać jeśli nie zagrało się w obie gry.
Wrażenia są zupełnie odmienne.
Dla mnie Shards to słaby deckbuilding o czym wspomniałem tutaj i w temacie gry.