Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: DarkSide »

Czy mi się dobrze obiło o oczy i uszy, że szykuje się jakiś lifting&printing ? Jeśli tak, to czy jakiś polski wydawca będzie w tym partycypował?

https://boardgamegeek.com/boardgame/267 ... ting-sands

Temat o starej edycji:
viewtopic.php?f=1&t=9310
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Egizia

Post autor: Gizmoo »

DarkSide pisze: 19 maja 2020, 12:41 Czy mi się dobrze obiło o oczy i uszy, że szykuje się jakiś lifting&printing ?
Przegapiłeś. Była kampania na KS i to jakiś czas temu. Nie wziąłem, bo starsza edycja ma moim zdaniem lepszą szatę graficzną, bardziej klimatyczną i czytelniejszą. W nowej wersji (Shifting Sands) dodano na siłę kolorów, przez co jest totalny oczopląs. Dodatkowo wygładzono kilka zasad i zmieniono zasady żetonów grobowców z Doliny Królów. Jest teraz dużo łatwiej je pozyskać. Dla mnie to zmiana na minus.

Gra jest prześwietna, w zeszłym miesiącu trafiła ponownie na stół wielokrotnie, w tym również powróciła z przytupem.

Czy jest szansa na reprint? Wątpię. Wersja z KS miała takie sobie wzięcie. Proponuję upolować egzemplarz poprzedniego wydania Egizii. Chyba nawet można ją deszcze dostać w kilku sklepach (ale dawno już nie sprawdzałem)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Egizia (Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Stefano Luperto, Antonio Tinto)

Post autor: BartP »

Gra ma normalnie swoją "retail" wersję. Jak się przegapiło KS, to nic straconego.

Dodałem autorów w tytule i linki do BGG w pierwszym poście ;].
xawerka
Posty: 158
Rejestracja: 27 wrz 2008, 08:51

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: xawerka »

Czy instrukcja do wersji KS jest gdzieś dostępna? Lub jeżeli ktoś ma to poproszę o link lub przesłanie mailem.
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 864
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 202 times
Been thanked: 305 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: konradstpn »

Jak zmiany mechaniczne wypadają w zestawieniu z poprzednią edycją ? Rzuciła mi się np. w oczy kwestia rozstrzygania remisów w piramidzie. Poprzednio decydowała lewa , a teraz prawa strona. Pewnie takich zmian jest więcej. Czy wypadkowa wychodzi in plus ?
Gram, więc jestem.
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: adam_k27 »

W mojej ocenie także starsza edycja ma ładniejszą szatę graficzną. Moja wersja juz chyba ze dwa lata nie była grana, chyba czas sobie odświerzyć bo to dobra gra :D
Awatar użytkownika
Luk83bb
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2021, 06:09
Has thanked: 57 times
Been thanked: 24 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Luk83bb »

Też wolę starszą wersję, do dzisiaj jest często wyciągana. Wolę zdecydowanie ten starszy design planszy niż ten pstrokaty, nowy. W starej tylko instrukcja pl jest "zepsuta".
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: BartP »

Grałem w starą wersję dawno temu, w nową niedawno. Grafiki mi nie robią, ja jestem człowiek-mechanizm. Pod tym względem warto dodać, że zamiast konstruować / budować trzy różne budowle (piramidy, sfinks, obelisk), w nowej wersji budujemy ich aż pięć. Dochodzi kolumnada i coś tam jeszcze. Na BGG znajdziesz gdzieś ładne podsumowanie nowych rzeczy, ale pod względem rozgrywki nowa wersja oferuje mimo wszystko więcej.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Gizmoo »

BartP pisze: 10 maja 2022, 10:44 budować trzy różne budowle (piramidy, sfinks, obelisk), w nowej wersji budujemy ich aż pięć.
Tu muszę sprostować, bo w starej budujemy 4 (jeszcze są grobowce w tytułowej Dolinie Królów), a w nowej budowli jest w sumie 5.

Starsza wersja jest ciaśniejsza i ma krótszą kołderkę. W nowej, poza piątą budową jest jakiś dodatkowy moduł, ale z tego co pamiętam, to on był tylko w wersji z KS. Dawno nie zaglądałem do tego co było w Shifting Sands, ale pamiętam, że po lekturze instrukcji odpuściłem. Z tego co czytałem na BGG nowsza wersja jest bardziej przystępna do rodzinnego grania. Poza uporszczonym punktowaniem wyrównali też karty Nilu. Te starsze miały bardziej rozstrzeloną siłę działania. Dla mnie to było super, bo trzeba było się o lepsze karty ścigać, czasami rezygnując z dobrych pól. Dylemat jak poruszać się po Nilu był po prostu większy. No ale widać niektórym to nie pasowało, że niektóre karty były na prawdę silne, więc coś tam upiłowano w "balansie". Dla mnie wszystkie zmiany były na minus, dlatego nie zamieniłem starszej wersji na Shifting Sands. Ale to prawda, że w nowszej jest więcej zawartości. Wolę jednak chropowatość i ciasnotę. A i szata graficzna w starszej jest dużo bardziej estetyczna. ;)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: BartP »

Dzięki za szczegóły. Minęły lata pomiędzy rozgrywkami w różne wersje, więc subtelnych różnic nie dostrzegłem. Może jak by ktoś tłukł namiętnie w tę grę, to dałoby się to odczuć. Grałem w Shifting Sands z dwoma geekami i interakcja na Nilu była ostra, o karty walczono i nie odnosiliśmy wrażenia, że gramy w rodzinną ugładzoną wersję ;]. Cały czas nam czegoś brakowało, więc jeśli kołderka była jeszcze krótsza przed laty to pozdro :P
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Gizmoo »

BartP pisze: 10 maja 2022, 12:38 interakcja na Nilu była ostra, o karty walczono i nie odnosiliśmy wrażenia, że gramy w rodzinną ugładzoną wersję ;]
Może z tą rodzinną wersją to przesadziłem. Chodzi o to, że wśród zmian zmniejszono trochę siłę kilku kart Nilu (kilka kart Sfinksa podobno też), po to by poprawić nieco "balans", a także po to, by gracze dla jednej karty nie skakali na drugi koniec rzeki. :lol: Z istotnych zmian, to uproszczono punktowanie na piramidzie i w zasadzie całkowicie zmieniono budoowanie na grobowcach z Doliny Królów. To znaczy - w starej wersji grobowiec o wartości 7 kamieni mógł wyjść już na samym początku. Co super utrudniało budowanie grobowców, a także punktowanie na kartach sfinksa. W Shifting Sands grobowce nie wychodzą już totalnie losowo, tylko są o rosnącej wartości. Dla jednych to będzie zaleta, bo przez to ich budowa nie będzie "zablokowana" przez grobowiec o wysokiej wartości, ale dla mnie zmienia najciekawszą budowlę na planszy, na którą trzeba było kompletnie inaczej grać.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1946 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: warlock »

Jest sens siadać do tej gry w dwie osoby, czy szkoda czasu i lepiej montować przynajmniej trzyosobową ekipę? ;)
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: autopaga »

Raczej słabo.
Awatar użytkownika
Luk83bb
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2021, 06:09
Has thanked: 57 times
Been thanked: 24 times

Re: Egizia: Shifting Sands (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Luk83bb »

W dwójkę działa "przyzwoicie", ale faktycznie zdecydowanie gra nabiera rumieńców od 3 w górę (walka o możliwość budowania , we dwójkę zawsze jesteś w stanie budować). Odnośnie grobowców - fajnym home rulem jest możliwość wylosowania tych o większej wartości 6,7,8 dopiero w drugiej części. W pierwszej części lądują te do 5.
ODPOWIEDZ