Strona 1 z 13

Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 29 maja 2020, 17:02
autor: Curiosity
Obrazek

W tym temacie rozmawiamy o grze "Lockdown" . O kampanii kickstarterowej jest osobny wątek:
viewtopic.php?f=57&t=66269

https://boardgamegeek.com/boardgame/310 ... s-lockdown

Opis po angielsku via BGG:
Spoiler:

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 29 maja 2020, 17:48
autor: DarkSide
AR przygotowało taki oto trailer :twisted:

A tutaj wywiad z Adamem Kwapińskim

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 29 maja 2020, 18:06
autor: stary gracz
W wywiadzie z Asią z On Table Adam stwierdził, że poszukuje inspiracji na jakie potwory mogą natknąć się bohaterowie. Myślę że do mechaniki gaszenia światła można włożyć potwory z "Pitch Black".

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 29 maja 2020, 18:09
autor: Hardkor
stary gracz pisze: 29 maja 2020, 18:06 W wywiadzie z Asią z On Table Adam stwierdził, że poszukuje inspiracji na jakie potwory mogą natknąć się bohaterowie. Myślę że do mechaniki gaszenia światła można włożyć potwory z "Pitch Black".
To napisz to na grupie FB lub w komentarzach pod najnowszym update :) Pisali, że czytają to wszystko, samemu też napisałem swoje pomysły

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 29 maja 2020, 19:52
autor: stary gracz
Napisałem do AR przez formularz kontaktowy.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 08:58
autor: karmazynowy
Jeśli mielibyście wybrać 1 dodatek do Lockdowna, który podbije regrywalnosc to Aftermath czy jedna z ras?

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 11:23
autor: Mixthoor
Spoglądam na tę kampanię i grę trzeźwym okiem, mimo iż podstawowego Nemesis-a uwielbiam. W każdej możliwej formie: w trybie kooperacyjnym, w trybie samolubnym, w trybie kampanii paragrafowej, w trybie pojedynczym. Lockdown wzbudza we mnie mieszane uczucia. Zerknąłem na zapis rozgrywki z p. Adamem (https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY). Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami:

- Pojawiło się sporo opinii, jakoby plansza statku Nemesis była zbyt ciemna. Mi odpowiadała. Baza na Marsie w symulatorze jest kolorowa. Zbyt kolorowa. To nie mój styl.

- Nie czuję i nie widzę na planszy podziemnej bazy z dwoma poziomami. Podoba mi się zamysł, jednak wykonanie jest… rozczarowujące. Rozumiem, że przygotowanie planszy 3D i poruszanie się po niej sprawiłoby wiele problemów. Jednak wydaje mi się, iż planszę 2D można byłoby przygotować nieco inaczej.

- Postacie w izolatce nie muszą znać układu pomieszczeń. Dla nich placówka była i pozostaje nieznana. Cóż z woźnym i ochroniarzem? Cóż z biologiem? Dlaczego rozpoczynając grę, pomieszczenia są dla nich nieznane? Jakie jest logiczne sensowne wytłumaczenie?

- Dlaczego poruszając się korytarzami technicznymi między poziomami bazy, gracz otrzymuje obrażenie? Tłumaczenie p. Adama podczas gry (zahaczył o rurę w ciemności) jest niewiarygodne… https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=29m15s

- Dlaczego podczas fazy wydarzeń w oświetlonych pomieszczeniach bez bohaterów usuwam znaczniki szmerów? Jakie jest logiczne wytłumaczenie, prócz tego, iż trudna gra byłaby przez to jeszcze trudniejsza? Intruzi wyczuwają, iż nie ma w nich żadnej żywej istoty? https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=64m30s

- Czy w pierwotnych regułach gry coś się zmieniło? Znaleziona broń jest pusta? Nie ma nawet jednego pocisku? https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=72m50s

- Podoba mi się pomysł stworzenia rasy obcych ze wspierającymi. Czuć ducha kampanii wspieraczkowej. Choć z drugiej strony można stwierdzić, iż ktoś próbuje się odlać cudzym penisem…

- Gdyby w kampanii pojawił się dodatek, w którym mogę zakupić jedynie nowych bohaterów i nową rasę, kupiłbym go w ciemno. A tak się waham.

-----
Jeśli mielibyście wybrać 1 dodatek do Lockdowna, który podbije regrywalnosc to Aftermath czy jedna z ras?
A w jaki sposób 3 rasy z gry podstawowej będą dostosowane do mechaniki światła i mroku w bazie na Marsie? Tego nie wiemy. Czy zdolności postaci z gry podstawowej lub dodatku Pokłosie nie zniszczą balansu gry? Tego nie wiemy.
Lockdown to nowa gra, a fakt możliwości wykorzystania poprzednich elementów jest miły. Na papierze wygląda to zacnie i zachęca do zakupu nowej gry. Choć nie wolno zapominać, iż pomysł ten nie został przetestowany. Odnoszę wrażenie, iż na to pytanie nikt nie odpowie Ci sensownie w ciągu dwóch najbliższych lat. To trzeba po prostu przetestować.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 18:48
autor: lukkk
Rasa obcych - nietoperzy. Sorry ale nawet jak na mnie to zbyt wykrecony pomysł. Marsjańskie nietoperze nieloty to trochę pomysł ze sci-fi klasy B albo C. O ile wszystko na początku mnie mocno interesowało to ta rasa mocno ostudziła moje zapały. Może i dojdzie jakaś inna jeszcze. Nie wiem. Ale model nietoperza przyczepionego na stałe do jakiejś belki mocno mi się nie podoba. Oczywiście to tylko moje zdanie. Co sądzicie?

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 18:56
autor: suibeom
W Invaderze są Xenomoths, które za każdym razem, gdy wychodziły na plansze podnosiły nam ciśnienie i wprowadzały nerwowość. Szybkie wredne i nie da się zabić w walce wręcz. Jeśli te będą miały podobne właściwości jestem na tak. Jeśli chodzi tylko o wygląd, też jestem na tak.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 19:05
autor: hadrian
W Altered Carbon została przedstawiona rasa obcych "Elders" pochodzących z Marsa i posiadających skrzydła jak u nietoperzy. Pomimo że sam wolałbym opcje "Slim" lub "Tails" to wynik głosowania dał fajne nawiązanie do tamtego świata.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 19:09
autor: Yakano
Fajna ta rasa. Ciekawe czy będzie można ją wykorzystać w Nemesis aby mieć ciągłość historii jak w Obcym 1, 2, 3 ;) Zwisająca poza jest dobrym pomysłem ale nie w obecnej propozycji - jakiejś belki drewnianej, która nijak się ma do korytarzy/pomieszczeń sci-fi ;) Myślę, że można to zrobić bardziej klimatycznie.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 19:12
autor: suibeom
na razie to jest koncept więc myślę, że na pewno będzie zwisał z jakiś urwanych elementów korytarza, kabli itd.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 30 maja 2020, 19:15
autor: vegathedog
lukkk pisze: 30 maja 2020, 18:48 Rasa obcych - nietoperzy. Sorry ale nawet jak na mnie to zbyt wykrecony pomysł. Marsjańskie nietoperze nieloty to trochę pomysł ze sci-fi klasy B albo C. O ile wszystko na początku mnie mocno interesowało to ta rasa mocno ostudziła moje zapały. Może i dojdzie jakaś inna jeszcze. Nie wiem. Ale model nietoperza przyczepionego na stałe do jakiejś belki mocno mi się nie podoba. Oczywiście to tylko moje zdanie. Co sądzicie?
Ja po pierwszym update pomyślałem, że nietoperze będą świetnie pasowały do bazy na marsie i mechaniki ciemności. Z wyglądu są drapieżne, agresywne i takie obleśne. Znamy je bowiem ze świata codziennego. Te jednak będą ogromnych rozmiarów. Dla mnie pasują idealnie i nawet fabularnie możnaby to jakoś wytłumaczyć skąd wzięły się w bazie.

Cała baza była zbudowana na skale, pod którą kryły się rozległe korytarze jaskiń, kryjących wiele pradawnych tajemnic. Baza jak baza. Miała zapewnić początki bytu ludzkości na marsie. Wstrząsy ciężkiego sprzętu przy budowie bazy wytworzyły jakiś wyłom na powierzchni i niektóre osobniki zaczęły nocą wychodzić na zewnątrz. Jeden z nich został schwytany w celu badań...niestety wszystko wymknęło się spod kontroli. Człowiek jak zwykle nie docenił inteligencji tego gatunku.

Oczywiście przypomina to jak najbardziej gatunek sci-fi klasy B. Postać woźnego, którą będzie można zagrać tutaj jest kropką nad i.

Ponownie kręcone będą całe sceny...tym razem nad planszą marsjańskiej bazy.🤪😁😁

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 31 maja 2020, 02:12
autor: Gribbler
Mnie postać kosmicznego woźnego kojarzy się tylko z Rogerem Wilco, a to zupełnie inne klimaty :D

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 31 maja 2020, 02:24
autor: vojtas
Gribbler pisze: 31 maja 2020, 02:12Mnie postać kosmicznego woźnego kojarzy się tylko z Rogerem Wilco, a to zupełnie inne klimaty :D
Mnie też. Kto wychował się na przygodówkach, ten wie, o co chodzi. :D

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 31 maja 2020, 10:05
autor: Szewa
A kto się na tym nie wychował ten nie wie :/ więc rzućcie info o tej postaci, chętnie zgłębię jej historie :D

Na chwilę obecną bardziej mi się podobają postacie z pierwszego Nemesis niż te z tej części. Ciekawe jakie kolejne postacie wrzuca w SG :)

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 01 cze 2020, 19:26
autor: wirusman
Przecież to nie jest pełno prawny dodatek, tylko następna część serii:). Najpierw jako członek statku nemesis, musisz zawrócić statek na marsa i schować się w hibernarium. Oczywiście potem trzeba mieć szczęście i być nie zauważonym podczas ekspedycji w pokłosiu. Dalej już z góry, budzimy się na marsie i mamy znów mocno pr*******e. Widząc jak za szybą, jakiś ogromny nietoperz zagryza starszego mechanika.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 01 cze 2020, 21:12
autor: vojtas
Szewa pisze: 31 maja 2020, 10:05A kto się na tym nie wychował ten nie wie :/ więc rzućcie info o tej postaci, chętnie zgłębię jej historie :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Quest#Roger_Wilco

Nową postacią jest spec ds. IT / robotów.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 04 cze 2020, 11:55
autor: DarkSide
To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 04 cze 2020, 11:59
autor: Shodan
DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55 To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.
Brzmi o wiele fajniej niż koncepcja z podstawki, gdzie gracz miał przejmować kontrolę nad obcymi.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 04 cze 2020, 12:55
autor: Majzownik
Bardzo mi się ten pomysł podoba. Mam nadzieję, że zostanie zauważony przez ludzi z AR

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 04 cze 2020, 13:30
autor: brazylianwisnia
Shodan pisze: 04 cze 2020, 11:59
DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55 To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.
Brzmi o wiele fajniej niż koncepcja z podstawki, gdzie gracz miał przejmować kontrolę nad obcymi.
Pomysl z podstawki też jest ok. Ma za zadanie szybko zakonczyc gre zeby rozpoczac nowa partie ;-)

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 04 cze 2020, 15:36
autor: vojtas
DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy.
Pomysł ciekawy, ale szczegóły gwarantują chaos w stylu Monty Pythona - szczególnie absurdalne wydało mi się przestawienie znacznika czasu. Może niech jeszcze gracze zamienią się na postacie. Dodajmy też podróże w czasie. Dlaczego by nie! Ktoś jeszcze zwraca uwagę na warstwę fabularną? Pomysł zasługuje na rozwinięcie, ale nie w formie przedstawionej przez autora.

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 08 wrz 2020, 11:38
autor: ArtIO
W jednym z update KS pojawiła się informacja że wszystkie postaci oprócz jednej będą pasowały do Lockdown, czyli postaci z Aftermath tez powinny być grywalne z Lockdown? Czy stworzenia z Voidseeders będą kompatybilne?

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

: 08 wrz 2020, 11:53
autor: Fenrisek83
ArtIO pisze: 08 wrz 2020, 11:38 W jednym z update KS pojawiła się informacja że wszystkie postaci oprócz jednej będą pasowały do Lockdown, czyli postaci z Aftermath tez powinny być grywalne z Lockdown? Czy stworzenia z Voidseeders będą kompatybilne?
Z tego co pamiętam problematyczna była postać pilota. Jej karty przedmiotow osobistych i kart akcji dotyczą statku kosmicznego (sam nią nie grałem więc mogę się mylić). I nią z tego co kojarzę nie można będzie grać w lockdown. Chociaż uważam, że wystarczyłoby dać jej nowy zestaw kart ale z tego co kojarzę ar tego nie zrobi.
Tutaj w razie czego niech ktoś mnie poprawi ale rasy będą kompatybilne. Nawet podstawowa rasa z lockdown ma być kompatybilna z nemsisem i domyślnie na statku kosmicznym ma być ciemno aby mechanika tej rasy działała. Co oczywiście spowoduje, że będzie trudniej dla graczy.
Nie śledzę na bieżąco updatow i q&a więc moja wiedza może być już nieaktualna.