Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kurdzio
Posty: 798
Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 122 times
Been thanked: 378 times

Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: kurdzio »

Obrazek
Wydawnictwa Days of Wonder oraz Blizzard Enteraiment, poinformowały dziś o współpracy, której owocem będzie wprowadzenie na rynek Small World of Warcraft - planszówki łączącej bestsellerową grę strategiczną ze znanym na całym świecie komputerowym uniwersum. Tytuł ten będzie osadzony w fantastycznym świecie Azeroth, gdzie rasy Sojuszu i Hordy takie jak Orki, Krasnoludy czy Trolle zmierzą się w globalnym konflikcie.

W Small World of Warcraft gracze będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominację w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azaroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową.
Nie grałem w podstawowego Small Worlda, a że świat WoWa jest mi dobrze znany to gra pojawiła się na celowniku. Wygląda na prostą rozgrywkę, momentami wręcz aż za bardzo, ale to chyba tego typu produkcja. Jakie macie odczucia?

Instrukcja PL - https://bit.ly/3dA7bIV

Premiera - 4 września 2020
Ostatnio zmieniony 12 sie 2020, 23:07 przez kurdzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Neysmeey »

Zwykły Small World wyleciał z mojej kolekcji dawno temu, ale to przez granie w dwie osoby (w większym gronie jako wprowadzenie w mechanikę area control jest to bardzo dobra gra). Z nakładką World of Warcraft biorę i liczę na to, że przez inną planszę grę uda się nawet do dwuosobowej zabawy lepiej dostosować. Znając ten tytuł wiem też, że użycie uniwersum World of Warcraft będzie tutaj niesamowicie pasować przecież w tym świecie mamy od groma zarówno ras jak i klas. Dla mnie to jeden z niewielu pewniaków w tym roku i jeden ze smaczniejszych kotletów jakie do tej pory się pojawiły.
Profil na: Boardgamegeek
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Zefireq »

Ja myślę że zdecydowanie na plus. Mało tematów pasuje do rethemów tak dobrze, jak WoW do Smallworlda. Nawet jeśli to jest gra tylko w porządku/dobra, to dla ludzi znających komputerowy świat Warcrafta może być świetnym gatewayem.
Xavris
Posty: 81
Rejestracja: 25 wrz 2014, 09:31
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Xavris »

https://youtu.be/S_jTMPtaKWQ
Świetnie ta gra się prezentuje. w smallworld jakoś nigdy nie miałem okazji zagrac, a że kocham świat Warcrafta i w wowie spędziłem kilka lat, poznając przy okazji małżonkę, no to nie można nie wziąć :)
Wygląda to niesamowicie klimatyczne i pasujące do świata przedstawionego.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Dhel »

Uwielbiam Wow ale to niestety dalej Smallworld, który mechaniką mnie odrzucił, a z tego co widzę to tylko zmiana obrazków, dla mnie pass.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: VivoBrezo »

Kupić na pewno nie kupię, ale doceniam wkład w propagowanie naszego hobby wśród ludu.
Na pewno duża osób zakupi, ze względu na temat i przystępność zasad, a niewykluczone, że część wciągnie się na tyle, że będą szukać kolejnych doświadczeń w innych grach.
Cóż, Rebel, na pewno na tym tytule nie straci :)
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
Evokenx
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:14
Lokalizacja: Śląsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 52 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Evokenx »

Wie może ktoś czym różni się ta edycja od tej oryginalnej? Nie mogę znaleźć łatwego info na ten temat
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Neysmeey »

Evokenx pisze: 23 sie 2020, 06:27 Wie może ktoś czym różni się ta edycja od tej oryginalnej? Nie mogę znaleźć łatwego info na ten temat
Do instrukcji nie siadałem, ale ogólnie śledząc temat można wyróżnić takie zmiany:
-nowy temat (oczywiste)
-możliwość gry drużynowej (gdzieś to słyszałem ale w polskiej instrukcji chyba nie ma o tym wzmianki)
-modularna plansza składająca się z wysp (liczę na lepszą skalowalność)
-artefakty i legendarne miejsca (bonusy i dodatkowe zasady specjalne)
-premia za podbój terenu przeciwnej frakcji (sojusz/horda)
Profil na: Boardgamegeek
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: xilk »

Neysmeey pisze: 23 sie 2020, 06:42 Do instrukcji nie siadałem, ale ogólnie śledząc temat można wyróżnić takie zmiany:
No to źle słyszałeś, ponieważ:
1) Modularna plansza, czy artefakty to żadna nowość. Obie te rzeczy pojawiły się w dodatkach do SmallWorlda.
2) Nie ma żadnej gry drużynowej, to już w normalnym SmallWorld mogłeś się dogadywać ze współgraczami, że razem atakujecie tego, który najwięcej monet zyskuje. Wielkie zapowiedzi o frakcjach i rozgrywaniu konfliktów między Hordą, a Przymierzem zostały sprowadzone do tego, że dostajesz dodatkową sztukę złota po podboju. Na potwierdzenie cytat z instrukcji:
Bonus frakcji Przymierza i Hordy Bonus frakcji Przymierza i Hordy
Większość Ras należy do Przymierza albo Hordy – 2 frak-cji walczących ze sobą od niepamiętnych czasów. Gdy gracz kontrolujący Rasę należącą do jednej frakcji podbija region zajmowany przez Rasę frakcji przeciwnej, korzysta z bonusu frakcji: na koniec swojej tury otrzymuje 1 monetę zwycięstwa za każdą Rasę frakcji przeciwnej, której region podbił.
Jak dla mnie, jeśli ktoś grał w SmallWorld i ma dodatki, to nie ma sensu, aby kupował teraz "skórkę" Warcrafta, szczególnie że duża część ceny to najpewniej licencja za "świat". Za to jeśli ktoś nie grał nigdy w SmallWorld i ma wątpliwości, czy mu rozgrywka nie będzie za prosta, to jednak polecałbym kupić zwykłego SmallWorlda.

Szczególnie, że jest też cyfrowa wersja gry Small World - można grać z ludźmi lub z botami, a nawet z mieszanką. I jest to dość mały wydatek, bo wersja cyfrowa gry obecnie kosztuje 36 zł, a w promocji bywa sporo tańsza. Sam mam cyfrową wersję, ponieważ kupiłem kiedyś zestaw kilku gier planszowych w wersji cyfrowej i w tej paczce był też Small World.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: dannte »

xilk pisze: 23 sie 2020, 08:262) Nie ma żadnej gry drużynowej
To nieprawda. Nie znalazłem żadnego potwierdzenia w formie PDFa, ale tutaj można zobaczyć tzw. "Battle for Azeroth variant": https://www.youtube.com/watch?v=ue-7sbQNoqc&t=2m33s
Gra oferuje wariant, gdzie zespoły wybierają kombinacje ras z własnych pul ras. Nie jest to nic znaczącego, ale starajmy się nie oceniać gry przed zagraniem w nią :roll:

Nie wiem czy gra to jest tylko skórka, czy z niektórych umiejętności zrezygnowano, inne zbalansowano? Być może jest to "lepsza" wersja Smallworlda? Z tego co widziałem, to nie ma klasy "Handlujące" - te które dostają +1 za każdy region, ale zaczynają z bardzo niską populacją. Jeśli dobrze pamiętam, to jest to jedna z podstawowych klas w SW. Ale nigdy nie grałem w dodatki, więc nie umiem się ustosunkować do pozostałych.

To jest taka gra, której odbiór będzie prawie identyczny ze znanym smallworldem, ale to nie znaczy, że trzeba jej przyklejać łatkę tej samej gry.
Zgadzam się, że raczej nie ma sensu kupować, jeśli ma się wszystkie dodatki do SW. Ale nie widzę sensu mówienia, żeby lepiej kupić SW niż SWoW, bo jest tańszy, a oferuje to samo :roll:
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Neysmeey »

xilk pisze: 23 sie 2020, 08:26 No to źle słyszałeś, ponieważ:
(...)Obie te rzeczy pojawiły się w dodatkach do SmallWorlda.
Ehe, ale rozmawiamy o porównaniu wersji podstawowych, nikt o dodatkach nie wspominał. ;)
Profil na: Boardgamegeek
anion
Posty: 216
Rejestracja: 22 sie 2016, 13:45
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: anion »

Tak bardziej jako ciekawostkę (bo być może nie każdy wie) dodam, że wariant gry drużynowej pojawił się już dawno temu w dodatku z planszą dla sześciu graczy.

https://boardgamegeek.com/boardgame/149 ... ayer-board

W skrócie: przy 6 graczach mamy 3 dwuosobowe drużyny. Wszystkie zasady z gry podstawowej nadal obowiązują, z tym że każdy z graczy punktuje samodzielnie (mimo dwuosobowych zespołów), ale na koniec gry, podczas podliczania kasy, u każdej pary odrzucany jest wyższy rezultat. Należy zatem zadbać, aby w parze był równomierny rozkład (można również atakować siebie nawzajem, dla równoważenia wyników w parze). Dodatkowo wraz z tą planszą dodano kilka elementów (artefaktów) mających wpływ na lepsze kontrolowanie balansu zdobywanej kasy.
Tilgor
Posty: 85
Rejestracja: 12 paź 2018, 23:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Tilgor »

Mnie jakoś small world całkowicie ominął i zastanawiam się nad tą wersją ponieważ lubię world of warcraft.
Cena początkowo była dla mnie dużo za wysoka, ale porównując do podstawowej wersji smallworld, mamy tu jednak dwie rasy więcej i nowe mechaniki jak artefakty oraz legendarne miejsca (zakładam że wyciągnięte z dodatków). Więc dokładając do tego podatek od nowości oraz licencje WOW, chyba jednak nie jest ona tak okropnie zawyżona. W porównaniu do innych gier na duży plus zaliczam także wyglądający porządnie insert, to także moim zdaniem trzeba brać pod uwagę, bo koszt insertu to często dołożenie połowy ceny gry.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: EsperanzaDMV »

Tilgor pisze: 01 wrz 2020, 13:03 Mnie jakoś small world całkowicie ominął i zastanawiam się nad tą wersją ponieważ lubię world of warcraft.
Cena początkowo była dla mnie dużo za wysoka, ale porównując do podstawowej wersji smallworld, mamy tu jednak dwie rasy więcej i nowe mechaniki jak artefakty oraz legendarne miejsca (zakładam że wyciągnięte z dodatków). Więc dokładając do tego podatek od nowości oraz licencje WOW, chyba jednak nie jest ona tak okropnie zawyżona. W porównaniu do innych gier na duży plus zaliczam także wyglądający porządnie insert, to także moim zdaniem trzeba brać pod uwagę, bo koszt insertu to często dołożenie połowy ceny gry.
Z tymi nowymi mechanikami to bym nie szalał - artefakty ("Pradawne relikwie") i miejsca ("Popularne Miejsca") były już w Podziemiach, modularna plansza także już była ;) Wariant gry drużynowej (bodajże 3v3) także. W poprzednich dwóch SmallWorldach (klasyczny i Podziemia) inserty też były bardzo dobre, mówię tu także o tych wyjmowanych tackach. Także jeśli jesteś fanem WoWa to gra może być dla Ciebie, w innym przypadku chyba jednak zdecydowałbym się na którąś z poprzednich wersji. Swojego czasu klasyczny SmallWorld dorwałem za niecałe 90zł, Podziemia były w promocji w jednym sklepie za 60zł. W obydwu przypadkach były to oczywiście promocje w sklepach, ale generalnie można je dostać dużo taniej niż normalnie kosztują.
Tilgor
Posty: 85
Rejestracja: 12 paź 2018, 23:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Tilgor »

EsperanzaDMV pisze: 02 wrz 2020, 14:35 Z tymi nowymi mechanikami to bym nie szalał - artefakty ("Pradawne relikwie") i miejsca ("Popularne Miejsca") były już w Podziemiach, modularna plansza także już była ;) Wariant gry drużynowej (bodajże 3v3) także. W poprzednich dwóch SmallWorldach (klasyczny i Podziemia) inserty też były bardzo dobre, mówię tu także o tych wyjmowanych tackach. Także jeśli jesteś fanem WoWa to gra może być dla Ciebie, w innym przypadku chyba jednak zdecydowałbym się na którąś z poprzednich wersji. Swojego czasu klasyczny SmallWorld dorwałem za niecałe 90zł, Podziemia były w promocji w jednym sklepie za 60zł. W obydwu przypadkach były to oczywiście promocje w sklepach, ale generalnie można je dostać dużo taniej niż normalnie kosztują.
Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś, ale wspomniałem w moim poście że mechaniki zapewne wyciągnięte są z dodatków, dzięki za ich wymienienie :)
Te promocje już były i niestety ostatnio sprawdza się powiedzenie "taniej już było". Podziemia za 60 zł to zakładam że była wyprzedaż ostatnich sztuk bo nie są w ogóle dostępne. Zresztą tak samo mogę czekać na promocję tej wersji.
Podstawowa wersja smallworld jest dostępna i jest sporo tańsza jednak zawartość także jest trochę mniejsza.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: EsperanzaDMV »

Tilgor pisze: 02 wrz 2020, 15:06 Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś, ale wspomniałem w moim poście że mechaniki zapewne wyciągnięte są z dodatków, dzięki za ich wymienienie :)
Eee? Przecież one są dostępne w "Podziemiach", a "Podziemia" to samodzielna podstawka, nie żaden dodatek...
Wroobel
Posty: 370
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: Wroobel »

Ale za to w Podziemiach nie ma modularnej planszy :)
W najnowszej edycji mamy i jedno i drugie od razu w podstawce więc dla mnie spoko.
Awatar użytkownika
kurdzio
Posty: 798
Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 122 times
Been thanked: 378 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: kurdzio »

Podsumować można to w ten sposób:
1. Masz podstawkę Smalla World + jakieś dodatki -> raczej można odpuścić tę wersję
2. Dopiero chcesz spróbować Small World -> warto sięgnąć po edycję WoW

U nas dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka, do drinka idealnie :)
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1595 times
Been thanked: 931 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: feniks_ciapek »

Przyłączam się niestety do zdania, że ta wersja nic ciekawego nie wnosi: ani graficznie, ani merytorycznie. Szkoda.
kelvar
Posty: 327
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 16 times
Been thanked: 24 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: kelvar »

A ja się poważnie zastanawiam czy nie wymienić którejś wersji mojego SW na SWoW. I chyba stawianym na podmianę podziemi (podstawka jest ultra łatwa dla nowych osób, acz Podziemia są bardziej rozbudowane, ale za to graficznie takie sobie - choć to kwestia gustu... Wiadomo :)).

Tylko warto byłoby najpierw czegoś się pozbyć - bo w końcu zakończę karierę z 3 różnymi podstawkami :D
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: pan_satyros »

Nasza recenzja SWoW - okiem fanki SW i fana WoWa :)
https://pelnapara.znadplanszy.pl/2020/0 ... orecenzja/

TLDR - zgadzamy się z:
kurdzio pisze: 11 wrz 2020, 15:59 Podsumować można to w ten sposób:
1. Masz podstawkę Smalla World + jakieś dodatki -> raczej można odpuścić tę wersję
2. Dopiero chcesz spróbować Small World -> warto sięgnąć po edycję WoW

U nas dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka, do drinka idealnie :)
Niewiele dla starych wyjadaczy, ale jako podstawka zdecydowanie błyszczy kompletnością i zbiorem zasad "the best of SW"

Jesteśmy zadowoleni :)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: yosz »

To ja dorzucę jeszcze swoje kilka minut o Small World of Warcraft: https://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/ ... lka-minut/

PS: Zgadzam się z Pełną Parą ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 407 times
Been thanked: 504 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: rav126 »

ok, a ja mam inny dylemat:
1) do SW dokupić Realms, które właśnie nieoczekiwanie pojawiło się ponownie w sklepach?
2) sprzedać podstawkę i to co miałbym dołożyć do Realms jednak dołożyć do WoW?

w SW kiedyś grywaliśmy, teraz raczej bardziej wymagające gry, więc SW prawie w ogóle nie wchodzi na stół. I czy lepiej odświeżyć za pomocą Realms, czy zmieniając setting?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: japanczyk »

To drugie
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

Post autor: pan_satyros »

rav126 pisze: 07 lis 2020, 22:38 ok, a ja mam inny dylemat:
1) do SW dokupić Realms, które właśnie nieoczekiwanie pojawiło się ponownie w sklepach?
2) sprzedać podstawkę i to co miałbym dołożyć do Realms jednak dołożyć do WoW?

w SW kiedyś grywaliśmy, teraz raczej bardziej wymagające gry, więc SW prawie w ogóle nie wchodzi na stół. I czy lepiej odświeżyć za pomocą Realms, czy zmieniając setting?
Jeśli nie chcesz inwestować w te serię, to chyba lepiej kupić SWOW, ewentualne Podziemia (jeśli się znajdą).
Obie są lepsze od podstawki, nawet uzupełnionej o Realms.
yosz pisze: 07 lis 2020, 21:33 To ja dorzucę jeszcze swoje kilka minut o Small World of Warcraft: https://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/ ... lka-minut/

PS: Zgadzam się z Pełną Parą ;)
Tym bardziej polecamy materiał Yosza - to samo, a krócej :D Szanujcie swój czas hehe
ODPOWIEDZ