Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rattkin »

Plotka mówi, że ktoś kiedyś wygrał w tych konkursach :) bierze w nich udział średnio kilkadziesiat tysięcy użytkowników, a w lepszych grach - kilkaset tysięcy, jeśli dobrze pamietam. Liczba losów to formalność, równie dobrze można przyjąć wartość 1.
dannte
Posty: 728
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 423 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Gra jeszcze nie wyszła, ale i tak jestem zdecydowany, że ją zakupię, więc w wolnej chwili postarałem się o własną wersję "deluxe". Zupełnie nie interesują mnie miniaturki (nawet myślę, że nie pasują do tej gry), ale nie mogłem przetrawić tego surowego wyglądu drewnianych znaczników. Wiem, że Diuna to pustynna planeta i wiele dóbr jest tam towarem deficytowym, ale te drewniane kosteczki i sześciokąty tu nie pasują. Chyba, że te znaczniki w części przedpremierowych kopii nie wyglądały tak jak będą wyglądać ostatecznie?

Tak czy siak, zrobiłem własne żetony zamiast drewnianych znaczników:
Spoiler:
Sylwetki armii zapożyczyłem z materiałów PnP I. Baranovsky'ego (autor szaty graficznej do Diuny 2019) i wyczyściłem.
A pozostałe żetony zrobiłem w GIMPie tak jak umiałem - wiem, że wyglądają tandetnie, ale niosą ze sobą więcej wartości estetycznej (w moich oczach) niż jednokolorowe kostki. Szkoda, że wydawca nie poszedł w podobnym kierunku. Te żetony surowców są dwustronne: z jednej strony "1", z drugiej "3" - bardzo łatwo coś takiego rozliczać + oszczędzamy na niepotrzebnie dużej ilości komponentów.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Jools »

Z całym szacunkiem dla Twego trudu włożonego, ale to wygląda tak tandetnie że aż oczy bolą ;)
Drewniane żetony są bardzo ok.
Fojtu
Posty: 3384
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Żetony ludzików i kasy dla mnie są w miarę ok - taki styl retro, mi tam pasuje. Woda i spice trochę kuleją. Spice mi się kojarzy z tymi zagadkami na daltonizm a trójkątny kształ wody wygląda trochę dziwnie i będzie się też szybko niszczył na rogach.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2094
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

O gustach się nie dyskutuje, ale również zapomnę na chwilę o tej zasadzie co przedmówcy.
Mi się podoba inicjatywa oraz wykonanie i najważniejsze, że twórcy też się podoba.
Brawo dannte za pochwalenie się :)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1344
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 555 times
Been thanked: 283 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Atamán »

Nie dyskutuje się gustach? To co ja robię na tym forum? :shock:
dannte
Posty: 728
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 423 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Jools pisze: 16 lis 2020, 14:54 Z całym szacunkiem dla Twego trudu włożonego, ale to wygląda tak tandetnie że aż oczy bolą ;)
Drewniane żetony są bardzo ok.
Haha, dzięki za opinię. Prawdę powiedziawszy miałem podobne przekonanie po zrobieniu tego zdjęcia i w trakcie pisania posta się wahałem, ale stwierdziłem, że i tak wrzucę. Dzięki za sprowadzenie mnie na ziemię!
W sumie to lepiej to wyglądało w mojej głowie i podczas przygotowania, niż jak wyszło na koniec. Ale liczy się doświadczenie, pierwszy raz projektowałem hexy PnP, żeby wyszły proste do wycięcia i efekt uzyskałem. To samo dla żetonów okrągłych, ostatnio kupiłem wybijak i po prostu chciałem go przetestować :)
Fojtu pisze: 16 lis 2020, 15:12 Żetony ludzików i kasy dla mnie są w miarę ok - taki styl retro, mi tam pasuje. Woda i spice trochę kuleją. Spice mi się kojarzy z tymi zagadkami na daltonizm a trójkątny kształ wody wygląda trochę dziwnie i będzie się też szybko niszczył na rogach.
W ludzikach tylko wyczyściłem tło, więc żadna moja zasługa, ale zwyczajnie w świecie chciałem mieć te żetony, które tak wyglądają i raczej one zostaną na 100%. Trójkąty: masz rację, chciałem je przyciąć na rogach i może to zrobię, ale na razie zostawiam.
tomp pisze: 16 lis 2020, 15:25 O gustach się nie dyskutuje, ale również zapomnę na chwilę o tej zasadzie co przedmówcy.
Mi się podoba inicjatywa oraz wykonanie i najważniejsze, że twórcy też się podoba.
Brawo dannte za pochwalenie się :)
Dzięki!
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 474
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1028 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Lucky Duck Games »

Piątunio, piąteczek a nie ma lekko, bo dziś deadline na pliki do DIUNY :)
Nie było lekko, ale wszystko poszło w terminie.
Przy słownictwie pomagał nam Sławomir Folkman z Domu Wydawniczego Rebis, który zadbał o to, żeby tłumaczenie było spójne z powszechnie przyjętym nazewnictwem świata Diuny.

Obrazek
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: lazarro »

Lucky Duck Games pisze: 20 lis 2020, 13:26 Piątunio, piąteczek a nie ma lekko, bo dziś deadline na pliki do DIUNY :)
Nie było lekko, ale wszystko poszło w terminie.
Przy słownictwie pomagał nam Sławomir Folkman z Domu Wydawniczego Rebis, który zadbał o to, żeby tłumaczenie było spójne z powszechnie przyjętym nazewnictwem świata Diuny.

Obrazek
Kiedy ruszacie z przedsprzedażą w sklepach?
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1559
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 106 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Muad'Dib »

Lucky Duck Games pisze: 20 lis 2020, 13:26 (...)
Przy słownictwie pomagał nam Sławomir Folkman z Domu Wydawniczego Rebis, który zadbał o to, żeby tłumaczenie było spójne z powszechnie przyjętym nazewnictwem świata Diuny.
(...)
Super, czyli będę mógł grać Wolanami, ubierać w destylozon i obawiać się piaskali!

+1 do pytania o przedsprzedaż :) A gdybyście z jakiegoś powodu byli zainteresowani kontaktem z jednym z największych na świecie kolekcjonerów Diuny, który w mieszka w Polsce, to zapraszam na priva, mogę odpowiednio przekierować :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
sasquach
Posty: 1834
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 588 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Muad'Dib pisze: 20 lis 2020, 19:30 Super, czyli będę mógł grać Wolanami, ubierać w destylozon i obawiać się piaskali!
Może warto by było najpierw sprawdzić z czyjego tłumaczenia korzysta Rebis ;)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2821
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 844 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gromb »

Patrząc na Nick z forum, myślisz, że nie sprawdził :twisted:
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2094
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

sasquach pisze: 20 lis 2020, 20:39
Muad'Dib pisze: 20 lis 2020, 19:30 Super, czyli będę mógł grać Wolanami, ubierać w destylozon i obawiać się piaskali!
Może warto by było najpierw sprawdzić z czyjego tłumaczenia korzysta Rebis ;)
W poście farciarskiej kaczki masz tą informację :)
Lucky Duck Games pisze: 20 lis 2020, 13:26 Piątunio, piąteczek a nie ma lekko, bo dziś deadline na pliki do DIUNY :)
Nie było lekko, ale wszystko poszło w terminie.
Przy słownictwie pomagał nam Sławomir Folkman z Domu Wydawniczego Rebis, który zadbał o to, żeby tłumaczenie było spójne z powszechnie przyjętym nazewnictwem świata Diuny.
Spoiler:
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rattkin »

Side question: jak się kolekcjonuje Diunę? :) w sensie, ktoś ma odłamek Muru Zaporowego? Piasek z siczy Tabr? Niezniszczony kolektor rosy?
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 142 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Paskuder »

:lol: :lol: :lol:
Garść piasku którego dotknęła stopa Muaddiba? :mrgreen:
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
sasquach
Posty: 1834
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 588 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Gromb pisze: 20 lis 2020, 20:43 Patrząc na Nick z forum, myślisz, że nie sprawdził :twisted:
Patrząc, po tym co napisał, to tak sądzę. Chyba, że nie ogarnąłem tych pięciu warstw ironii, pod którą był ukryty żart.
tomp pisze: 20 lis 2020, 20:48 W poście farciarskiej kaczki masz tą informację :)
Tzn? Sugerujesz, że Folkman tłumaczył :) No nie, Rebis korzysta z nowego tłumaczenia Marszała. Ale sprawdź kim jest Folkman. Ja się bardzo cieszę, że Kaczory zaprosiły go do współpracy.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2094
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

Dla chcącego nic trudnego. Wystarczy zapytać się u źródła na czym polegała współpraca.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: as.nielo »

rattkin pisze: 20 lis 2020, 23:39 Side question: jak się kolekcjonuje Diunę? :) w sensie, ktoś ma odłamek Muru Zaporowego? Piasek z siczy Tabr? Niezniszczony kolektor rosy?
Nie mam nagranej filozoficznej dysputy online z Erazmem na temat kondycji cywilizacji człowieka :-) Ratuję się kompletnym wydaniem Phantom Press. Nie jest tak bogato ilustrowane jak te nowe Diuny ale okładki i grzbiety są bajecznie fajne a Fremeni to po prostu Fremeni.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2821
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 844 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gromb »

Też mam to wydanie, ale grafiki Siudmaka zrobiły na mnie takie wrażenie, że kupiłem też nowe Rebisu.
To gdzie ta przed sprzedaż z Lady Jassiką?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 474
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1028 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Lucky Duck Games »

Co do przedsprzedaży - prawdopodobnie styczeń.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Bludgeon »

Ale słabizna ta okładka

to jest dobra okładka
https://www.enworld.org/attachments/lighter-jpg.129069/
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pan_K »

Bludgeon pisze: 24 lis 2020, 20:45 Ale słabizna ta okładka

to jest dobra okładka
https://www.enworld.org/attachments/lighter-jpg.129069/
Dobra ironia zawsze w cenie.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
dannte
Posty: 728
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 423 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Dziś na BGG pojawił się specyficzny wątek: https://boardgamegeek.com/thread/255773 ... rn-feature

Nie pobierałem apek DireWolfa (ani Game Room ani DI companion), ale z tego wątku wynika, że tryb solo w DI będzie zawierać warianty, które będą do rozegrania tylko przy pomocy aplikacji. Rozumiem pragmatyczność takiego rozwiązania, ale nie do końca rozumiem formy przekazu. To jest jakiś oficjalny wariant? Czy jakaś implementacja house ruli?

@Lucky Duck Games: macie jakieś stanowisko w tej sprawie? Czy będziecie też lokalizować aplikację? Albo czy po prostu wiecie coś więcej, co nie zostało jeszcze ogłoszone dotyczące trybu dla jednego gracza?


Ja to odebrałem w ten sposób (poprawcie mnie jeśli się mylę): gracze narzekali, że w trybie solo bot nie robi nic z kartami do pozyskania, więc nie ma żadnej rywalizacji o dobre karty z tzw. Imperium Row, ani nie ma przemiału słabych (niepasujących graczowi) kart. Więc wydawca postanowił dodać taki wariant do aplikacji i zdecydował, że będzie też rozwijał aplikację o przyszłe warianty.

Osobiście, chciałem uniknąć korzystania z aplikacji, ale jeśli chciałbym "mieć wszystko" do gry, to chyba się bez niej nie obejdzie? A może jest w planach wypuszczenie wersji analogowych tych wariantów?
sasquach
Posty: 1834
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 588 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

dannte pisze: 11 gru 2020, 19:13 Osobiście, chciałem uniknąć korzystania z aplikacji, ale jeśli chciałbym "mieć wszystko" do gry, to chyba się bez niej nie obejdzie? A może jest w planach wypuszczenie wersji analogowych tych wariantów?
Z tego co zrozumiałem to ta appka to po prostu rozszerzona talia automy. Pewnie dało by się wyciągnąć te nowe karty i zrobić je jako print'n'play.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

dannte pisze: 11 gru 2020, 19:13 Dziś na BGG pojawił się specyficzny wątek: https://boardgamegeek.com/thread/255773 ... rn-feature

Nie pobierałem apek DireWolfa (ani Game Room ani DI companion), ale z tego wątku wynika, że tryb solo w DI będzie zawierać warianty, które będą do rozegrania tylko przy pomocy aplikacji. Rozumiem pragmatyczność takiego rozwiązania, ale nie do końca rozumiem formy przekazu. To jest jakiś oficjalny wariant? Czy jakaś implementacja house ruli?

@Lucky Duck Games: macie jakieś stanowisko w tej sprawie? Czy będziecie też lokalizować aplikację? Albo czy po prostu wiecie coś więcej, co nie zostało jeszcze ogłoszone dotyczące trybu dla jednego gracza?


Ja to odebrałem w ten sposób (poprawcie mnie jeśli się mylę): gracze narzekali, że w trybie solo bot nie robi nic z kartami do pozyskania, więc nie ma żadnej rywalizacji o dobre karty z tzw. Imperium Row, ani nie ma przemiału słabych (niepasujących graczowi) kart. Więc wydawca postanowił dodać taki wariant do aplikacji i zdecydował, że będzie też rozwijał aplikację o przyszłe warianty.

Osobiście, chciałem uniknąć korzystania z aplikacji, ale jeśli chciałbym "mieć wszystko" do gry, to chyba się bez niej nie obejdzie? A może jest w planach wypuszczenie wersji analogowych tych wariantów?
Możesz zobaczyć to sobie w apce, ale w skrócie - tak, gracze narzekali (i słusznie) że pula kart pozostaje zmieniana tylko przez Ciebie i nie ma rotacji w niej wystarczającej.
DWD dodało 2 karty do talii Hagal które wycinają 2 karty w puli i dodają nowe w trybie solo.
W trybie 2 osobowym jest to 1 karta + karta "tasowania talii hagal"

I to wlasciwie jest oficjalny i jedyny "wariant" solo jak i 2p w apce.

W zasadzie, mozesz sobie dodać takie karty do talii, albo wprowadzić jak niektórzy house rule, że po kilku kartach hagal robisz rotacje dostępnych do kupienia kart.
ODPOWIEDZ