Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Hrosskar »

Na jakimś live u Planszowych Newsów Michał Herman coś wspominał, że to nie koniec dodatków, ale nic więcej nie wie/nie może powiedzieć.
Wozik
Posty: 91
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wozik »

Proszę bardzo, prosto od Paula:

Nowi liderzy:


Nowa zawartość do gry:
sasquach
Posty: 1829
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Dla tych którym nie działa powyższe:

Obrazek
Obrazek

Warto było odszukać :lol:
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Nono wsparcie dla imperatora i bene gesserit. Nowe pola i wsparcie dla 5 gracza
kpr
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2018, 14:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: kpr »

Cześć,

czy kupując dzisiaj grę w wersji polskiej (podstawka + dodatki) wciąż otrzymam wersję z błędami wspomnianymi w erracie? Czy mamy już kolejny dodruk i błędy zostały poprawione?

czy te same błędy są obecne w wersji oryginalnej gry?

Dzięki.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: gregoff »

Te błędy nawet jeśli są to nie są istotne.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Aż musiałem sprawdzić czy rzeczywiście była jakaś errata. Ta karta z Hagalów to jest tak nieistotna sprawa, że aż śmieszna. Te brakujące zdanie to jak napisana informacja na desce rozdzielczej "jeśli samochód zasygnalizuje, że jedziesz na rezerwie trzeba zatankować paliwo na stacji benzynowej" dla kompletnych pustostanów umysłowych.
vader777
Posty: 112
Rejestracja: 13 lis 2015, 12:15
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vader777 »

Witam
Jestem już(lub dopiero)po 20 rozgrywkach(z czego 7 na 4os.)i tak patrzę czasem na rozgrywki że są dość wyrównane,ale niektóre postaci są przepakowane,a niektóre za słabe.Jak radzicie sobie z balansem postaci(gracze na podobnym poziomie ogrania)?Bo na boardgamegeek taki Baron w skali 1-5 ma coś koło 4.75 a Memnon 1.82,widać i czuć różnicę.
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 132 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

vader777 pisze: 01 sie 2023, 07:33 Witam
Jestem już(lub dopiero)po 20 rozgrywkach(z czego 7 na 4os.)i tak patrzę czasem na rozgrywki że są dość wyrównane,ale niektóre postaci są przepakowane,a niektóre za słabe.Jak radzicie sobie z balansem postaci(gracze na podobnym poziomie ogrania)?Bo na boardgamegeek taki Baron w skali 1-5 ma coś koło 4.75 a Memnon 1.82,widać i czuć różnicę.
Biorąc pod uwage, ze pierwszy gracz ma przewage w Diunie, jakims sposobem na radzenie sobie z ta nierownoscia jest draft postaci od ostatniego gracza. Losujesz postacie w ilosci graczy + 3 i po kolei wybieracie z tej puli. Dzieki temu gracz który ma przewage pierwszenstwa jednoczesnie powinien miec najslabsza postac.
horror
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2020, 19:51

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: horror »

MichalCh132 pisze: 01 sie 2023, 09:33
vader777 pisze: 01 sie 2023, 07:33 Witam
Jestem już(lub dopiero)po 20 rozgrywkach(z czego 7 na 4os.)i tak patrzę czasem na rozgrywki że są dość wyrównane,ale niektóre postaci są przepakowane,a niektóre za słabe.Jak radzicie sobie z balansem postaci(gracze na podobnym poziomie ogrania)?Bo na boardgamegeek taki Baron w skali 1-5 ma coś koło 4.75 a Memnon 1.82,widać i czuć różnicę.
Biorąc pod uwage, ze pierwszy gracz ma przewage w Diunie, jakims sposobem na radzenie sobie z ta nierownoscia jest draft postaci od ostatniego gracza. Losujesz postacie w ilosci graczy + 3 i po kolei wybieracie z tej puli. Dzieki temu gracz który ma przewage pierwszenstwa jednoczesnie powinien miec najslabsza postac.
pierwszy gracz akurat ma najgorzej w diunie.
sugeruje draftowac miejsca oraz liderów z ograniczonej losowo wybranej puli - najlepiej 4. wiadomo wtedy, ze ten kto polasi sie na dobrego lidera to bedzie miec kijowy seating, a ten kto wybierze najlepsze miejsce dostanie najgorsza postac.
najlepsze miejsca według mnie to w kolejności 2,3,4,1.
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gun3R »

horror pisze: 01 sie 2023, 10:53 pierwszy gracz akurat ma najgorzej w diunie.
sugeruje draftowac miejsca oraz liderów z ograniczonej losowo wybranej puli - najlepiej 4. wiadomo wtedy, ze ten kto polasi sie na dobrego lidera to bedzie miec kijowy seating, a ten kto wybierze najlepsze miejsce dostanie najgorsza postac.
najlepsze miejsca według mnie to w kolejności 2,3,4,1.
Czemu pierwszy gracz ma najgorzej?
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

Obstawiałbym, że Przemkowi chodzi o kolejność w rundach drugiej i trzeciej etc... Których to waga jest bardzo istotna. Pierwszy gracz w pierszej rundzie będzie później 4 w 2r i 3ci w 3rundzie.
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1151
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 504 times
Been thanked: 333 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Propi »

A jak podzielić liderów pod kątem fajności - gwiazdkami oznaczającymi złożoność postaci? A co w przypadku remisu między dwiema postaciami?
horror
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2020, 19:51

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: horror »

Arkhon pisze: 01 sie 2023, 13:36 Obstawiałbym, że Przemkowi chodzi o kolejność w rundach drugiej i trzeciej etc... Których to waga jest bardzo istotna. Pierwszy gracz w pierszej rundzie będzie później 4 w 2r i 3ci w 3rundzie.
tak jak Romek napisał.
Propi pisze: 01 sie 2023, 14:22 A jak podzielić liderów pod kątem fajności - gwiazdkami oznaczającymi złożoność postaci? A co w przypadku remisu między dwiema postaciami?
to juz osobiste preferencje, ktory lider jest najfajniejszy. w moim osobistym odczuciu gwiazdki nie do konca odzwierciedlaja zlozonosc postaci. jesli losuje sie czterech liderow do wyboru to latwiej wskazac tego ktory bedzie najmocniejszy albo "najprzyjemniejszy" do grania.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

horror pisze: 01 sie 2023, 10:53 najlepsze miejsca według mnie to w kolejności 2,3,4,1.
Wg statystyk z TTS najlepsze miejsca to 3,2,1,4

Dlaczego 3 miejsce jest najlepsze? Bo w kluczowej i często ostatniej R7 kiedy wchodzą konflikty 3 gracz który w R1 był 3 w R7 jest 1 czyli ma nieblokowany dostęp do dowolnego pola planszy czyli w skrócie: do Liniowca.

Oprócz tego z moich doświadczeń wynika, że zwykle w R3 gracze bardzo często mają już uzbierane 8 Scolari na mistrza miecza. Kto jest pierwszy w R3? Jeśli byłeś Graczem 2 to ... Nie ma nic gorszego niż świadomość, że przez 3 rundy będziesz zblokowany z mistrzem miecza (cóż w takiej sytuacji lepiej wydać Scolari na Mentata/Drednota)

Gracz 2 ma największą przewagę w pierwszych dwu rundach. W R1 ma do dyspozycji wszystkie taktyki z wyjątkiem jednej zablokowanej przez gracza 1 - najpotężniejsze zablokowane zagrania nie dają korzyści graczowi 1 bo kapitalizacja następuje w R2.

(Zakładamy, że gracze wylosowali wszystkie dostępy)

Gracz 1 idzie na zakrzywienie czasoprzestrzeni -> Gracz 2 idzie na przemyt (tu runda toczy się dalej) w R2 Gracz 2 jest teraz pierwszy i pierwszym ruchem idzie na przemyt i odwołuje frachtowiec. Ma teraz 7 Scolari. Wystarczy, że zarobił 1 Scolari z dowolnego źródła (z sygnetu/pasywnej zdolności lidera, z konfliktu, geny corrino, bogactwo) i ma 8+ na mistrza miecza co w R2 oznacza, że będzie mieć średnio 2-4 tur agenta więcej niż przeciwnicy

Inna sytuacja

Gracz 1 idzie na przemyt, żeby zablokować ww zagranie. Gracz 2 idzie na zakrzywienie czasoprzestrzeni (tu runda toczy się dalej). W R2 Gracz 2 jest teraz pierwszy i pierwszym ruchem idzie znowu na zakrzywienie czasoprzestrzeni ma teraz 2 punkty wpływu w gildii.

Tu taka mała uwaga, że najlepszym absolutnie top na pozycji 1 jest Hundro. Zwykle jeśli gracz 1 robi przemyt pierwszym ruchem z odwołaniem frachtowca będzie musiał poczekać przynajmniej do 3 Rundy a najczęściej do rundy 4. Hundro może odwołać z sygnetu nawet w R1 co razem daje 6 Scolari jeszcze przed konfliktem w R1.

Co w tej sytuacji robi Gracz 3? Jeśli nie idzie na Filtrfraki to ja tam już wiem, że Gracz 3 to słaby przeciwnik lub nie ma dostępu do frakcji (wyjatek jeśli na 3 gra Baronem/Ilbanem/Yuną). Na początku gry 2 wody to ocean możliwości - Basen Hagga i Stacja Badawcza (oba to pola walki) na Basenie często nawet do R4 zbiera się przyprawa. Gracz 3 będzie tonął w przyprawie jeśli uda się skutecznie zmonopolizować filtrfraki, co nie jest takie trudne zważywszy, że Gracz 2 ma co robić. Przyprawa da oczywiście dostępy do np do Konspiracji, Selektywnej hodowlii, technologii i oczywiście Liniowca (gracze często zapominają, że Liniowiec daje też 2 wody) Jedyny problem to woda z konfliktów ale wiadomo, że w D:I RNG jest spory.

A co z Graczem 4? Bogactwo w R1 też jest ok. Jeszcze może próbować highrollować na Twardzi Wojownicy/Arakeen/Carthag i wygrać konflikt 1, tym bardziej, że ma ostatni ruch w tej rundzie. Generalnie zbiera ochłapy i liczy na szczęście. Często też 4 opłaca się wcześniejsze odkrywanie.

Oczywiście nie zawsze to tak wygląda - często nie losują się odpowiednie dostępy i trzeba wszystko rozkminiać na bieżąco.

Tu jeszcze jedna taka mała uwaga, żebyście mieli 100% świadomości: Jeśli w danej rundzie byłeś/aś druga to w następnej będziesz pierwszy/a. Lepiej licz karty, żebyś wiedział co w tej rundzie dobierzesz.

Dlatego mam nadzieję, ze następny dodatek wprowadzi jakiś sposób na manipulowanie kolejnością rundy/ znacznikiem pierwszego gracza.
Michal.s
Posty: 60
Rejestracja: 24 maja 2020, 15:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 45 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Michal.s »

Tutaj wystarczyłoby po prostu moim zdaniem klasyczne rozwiązanie z Lords of Waterdeep czyli pole w którym zdobywamy pierwszeństwo (i np. jeszcze jakąś pierdołę typu 1 żołnierz do garnizonu/1 solaris).
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Michal.s pisze: 01 sie 2023, 19:22 Tutaj wystarczyłoby po prostu moim zdaniem klasyczne rozwiązanie z Lords of Waterdeep czyli pole w którym zdobywamy pierwszeństwo (i np. jeszcze jakąś pierdołę typu 1 żołnierz do garnizonu/1 solaris).
Coś takiego przewiduję i np wymagania 2 punkty wpływu u bene gesserit.

Ale i tak nie jest to konieczne bo w D:I RNG jest spory i idealne sytuacje występują raz na 800 miliardów gier czyli średnio w 8 przypadkach na 10

EDIT Oczywiście wszystko co napisałem wyżej jest kwestią setupu. Czasami setup jest taki, że lepiej jak Gracz 1 pójdzie po np filtrfraki, żeby zrobić filtrfarki->stacja badawcza->odkrywanie 2x experymentacja ->kupno pozszywana groza. Innym razem opłaca się tech negocjatorów (np gra Memnonem/Bestią i na rynku technologii są minimic filmy/memocodery albo gra ktokolwiek i jest Artyleria)

Leto może np iść bogactwo->drednot->geny corrino->R2-> drednot Jakby jeszcze udało się kupić Ładunki wybuchowe.. (zamiast zajmować pole planszy po wygranym konflikcie wysadzasz drednota dla 1VP)
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Odnośnie zróżnicowanej mocy liderów:

cheesable to jeden z najbardziej znanych graczy z społeczności D:I z TTS'a. Cheesable stworzył system gry rankingowej, żeby zbierać dane o grach. Bardzo często na jego kanale na YT są analizy z tych gier jak również analizy metagame.

Te propozycje mają być zaimplementowane do moda na TTSie i służą do balansowania liderów w grze z oboma dodatkami.

Cheesable Balance Changes
Ilban - Starts game without Atomics
Tessia - Starts game with no water, 1st snooper changed from discard a card for one spice to discard a card for one water.
Rhombur - When you acquire a dreadnought, you may deploy it into combat
Memnon - Additional Passive: Start the game with 1 Spice
Ariana - Additional Passive: Start the game with 2 Water (instead of 1)
Paul, Helena - Start the game w signet ring in hand
Ilesa - Passive, place card down before first action/instead of round start
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gun3R »

itsthisguyagain pisze: 04 sie 2023, 16:19 Odnośnie zróżnicowanej mocy liderów:

cheesable to jeden z najbardziej znanych graczy z społeczności D:I z TTS'a. Cheesable stworzył system gry rankingowej, żeby zbierać dane o grach. Bardzo często na jego kanale na YT są analizy z tych gier jak również analizy metagame.

Te propozycje mają być zaimplementowane do moda na TTSie i służą do balansowania liderów w grze z oboma dodatkami.

Cheesable Balance Changes
Ilban - Starts game without Atomics
Tessia - Starts game with no water, 1st snooper changed from discard a card for one spice to discard a card for one water.
Rhombur - When you acquire a dreadnought, you may deploy it into combat
Memnon - Additional Passive: Start the game with 1 Spice
Ariana - Additional Passive: Start the game with 2 Water (instead of 1)
Paul, Helena - Start the game w signet ring in hand
Ilesa - Passive, place card down before first action/instead of round start
Wyszukałem go na youtube, ma fajne te filmiki na temat diuny, ale tak niewyraźnie mówi po angielsku, że ledwo coś rozumiem, nawet autotranskrypcja nie daje rady... a szkoda bo dużo fajnego contentu ma.

Także jak masz ochotę coś przepisać na język PL i tutaj się podzielić to śmiało, chętnie poczytam coś dookoła strategii.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Może to będzie łatwiej przeczytać:

https://boardgamegeek.com/thread/313032 ... e-objectiv
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Wczoraj D:I Uprising dziś D:I digital

https://news.direwolfdigital.com/new-pr ... dire-wolf/
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gun3R »

itsthisguyagain pisze: 07 sie 2023, 16:50 Wczoraj D:I Uprising dziś D:I digital

https://news.direwolfdigital.com/new-pr ... dire-wolf/
jest szansa że turnieje online się bardziej rozkręcą ;)
kuki25
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: kuki25 »

Wreszcie przetestowany dodatek nieśmiertelność. 🙂
Na razie zagrany według zaleceń autora do 11 pkt i dołączony tylko do podstawki, żeby lepiej przetestować mechanizm wszczepiania (mniej rozwodniona talia).
I oceniam ten dodatek po tej rozgrywce bardzo pozytywnie, dodaje dużo fajnej przyjemności z zagrywania kart, combosy aż miło lecą. Od pewnego momentu w każdej rudzie każdy z nas coś wszczepiał, raz lub dwa razy na rundę🙂 oczywiście tutaj mocno musieliśmy usprawniać silnik na dobieranie kar. Tak więc, szybko zapomnieliśmy rundach gdzie gramy pięcioma kartami na ręce.
Po tej rozgrywce mogę powiedzieć że ten dodatek jest przyjemniejszy i łatwiejszy do wprowadzenia od potęgi IX, a robi zabawę z talią dużo ciekawszą w porównaniu do podstawki. Na dwóch graczy u nas zadziałał świetnie. Ja bym wprowadzał w pierwszej kolejności ten dodatek dla graczy rzadziej grających w dune imperium, i nawet zostawiał w takiej konfiguracji dla tej grupy. A dopiero dla ogranych graczy dołączał dodatkowo potęgę IX.
vader777
Posty: 112
Rejestracja: 13 lis 2015, 12:15
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vader777 »

Jak myślicie cena DI:uprising w wersji podstawowej(nie kolekcjonerska) przekroczy 200zł?
Biorąc pod uwagę dodatki po 140-160zł to pewnie lekko?.
sasquach
Posty: 1829
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

vader777 pisze: 17 sie 2023, 12:30 Jak myślicie cena DI:uprising w wersji podstawowej(nie kolekcjonerska) przekroczy 200zł?
Biorąc pod uwagę dodatki po 140-160zł to pewnie lekko?.
A będzie wydanie kolekcjonerskie? Skąd taka informacja?
ODPOWIEDZ