Nowa gra Splotter spellen
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Nowa gra Splotter spellen
Kto jest ciekawy to już po 20 na kanale HC opowiedzą Wydry nad czym pracują.
https://youtu.be/cDiUaWU752E
https://youtu.be/cDiUaWU752E
-
- Posty: 773
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 275 times
Re: Nowa gra Splotter spellen
Nowa gra duetu J&J:
Edward: "you have no pressure, no deadline"
Jeoren: "we have deadline, Essen, just don't know which year"
Jeoren: "We would like to have Starcraft the board game but in a fun way"
Spoiler:
Jeoren: "we have deadline, Essen, just don't know which year"
Jeoren: "We would like to have Starcraft the board game but in a fun way"
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
- kmd2000
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 125 times
- Namurenai
- Posty: 566
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 214 times
Re: Nowa gra Splotter spellen
Gasp.
Wiem, że to zupełnie inne IP, ale w Starcrafta się zagrywałem.
Tyle pięknie ciasnych zależności, tak dużo interakcji i asymetrii...
Jeśli będą w stanie zrobić coś mechanicznie podobnego, co w przeciwieństwie do SC:TBG nie wymaga godzinnego+ tłumaczenia do w pełni kompetetywnej gry, to byłoby cudownie
Re: Nowa gra Splotter spellen
Ja wczoraj też oglądałem tą transmisje i wydaje mi się, że teksty o starcrafcie niekoniecznie dotyczyły tej gry.
W tym Horsless Carriage każdy kontroluje swoją fabrykę i próbuje z części (hamulce, silnik, koła...) wyprodukować samochód, ale nie wie czym samochód ma być bo jest to robione po raz pierwszy. Nie wie które komponenty będą powodowały, że samochód będzie tym czego potrzebuje rynek - klienci. Wątpie czy to z czego się składa "idealny" samochód dla klienta jest jawne, raczej sądze że jest sprawdzane( w innym wypadku wszyscy by robili taki samochód "idealny"). Gra się właśnie składa z dwóch "modułów": fabryki i klientów.
Klienci mają swoją wizje z czego składa się samochód. Na nią można jakoś wpływać (jakoś to mi się z die Macher kojarzy).
Jest możliwość wpływu na produkcje u innych graczy, czasem się opłaca bardziej pomóc jakiś element wytworzyć przeciwnikowi i go potem użyć.
Jak powiedzieli twórcy gra ma podejście typu MBA raczej niż inżynieryjne. Podejście inżynieryjne - jest potrzeba, stwórzmy coś co na nią odpowiada. Podejście MBA - jest potrzeba, poczekajmy aż ktoś stworzy coś co na to odpowiada i czerpmy z tego zyski.
Podejrzewam, że jest drzewko technologii bo negatywna interakcja polega na tym że możemy wpływać na produkcje przeciwników, a wybór konkretnego elementu może uniemożliwić możliwość produkcji innego (nie wiem czy tu jest kwestia blokady, czy zbyt małych zasobach) (drzewko technologii jest w starcrafcie).
Jakby nie patrzeć to jest to coś nowego. Na tym etapie wydaje mi się, że gra może być interesująca i fajnie grywalna.
W tym Horsless Carriage każdy kontroluje swoją fabrykę i próbuje z części (hamulce, silnik, koła...) wyprodukować samochód, ale nie wie czym samochód ma być bo jest to robione po raz pierwszy. Nie wie które komponenty będą powodowały, że samochód będzie tym czego potrzebuje rynek - klienci. Wątpie czy to z czego się składa "idealny" samochód dla klienta jest jawne, raczej sądze że jest sprawdzane( w innym wypadku wszyscy by robili taki samochód "idealny"). Gra się właśnie składa z dwóch "modułów": fabryki i klientów.
Klienci mają swoją wizje z czego składa się samochód. Na nią można jakoś wpływać (jakoś to mi się z die Macher kojarzy).
Jest możliwość wpływu na produkcje u innych graczy, czasem się opłaca bardziej pomóc jakiś element wytworzyć przeciwnikowi i go potem użyć.
Jak powiedzieli twórcy gra ma podejście typu MBA raczej niż inżynieryjne. Podejście inżynieryjne - jest potrzeba, stwórzmy coś co na nią odpowiada. Podejście MBA - jest potrzeba, poczekajmy aż ktoś stworzy coś co na to odpowiada i czerpmy z tego zyski.
Podejrzewam, że jest drzewko technologii bo negatywna interakcja polega na tym że możemy wpływać na produkcje przeciwników, a wybór konkretnego elementu może uniemożliwić możliwość produkcji innego (nie wiem czy tu jest kwestia blokady, czy zbyt małych zasobach) (drzewko technologii jest w starcrafcie).
Jakby nie patrzeć to jest to coś nowego. Na tym etapie wydaje mi się, że gra może być interesująca i fajnie grywalna.
-
- Posty: 773
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 275 times
Re: Nowa gra Splotter spellen
Zobaczymy jak będzie więcej info. Na ten moment ogrywają alfę co weekend w lokalnej zaufanej grupce w swoim uniwersyteckim mieście, zbierają feedback i dopracowują.
Oczywiście wypowiedź o Starcrafcie była w temacie pytania o grę jaką by kiedyś chcieli zrobić. Padło też wspomnienie o prawdziwej grze cywilizacyjnej, którą próbowali stworzyć, ale nie podołali. Chyba Antiquity, ani R&B nie zaliczają do kategorii prawdziwie cywilizacyjnej.
Oczywiście wypowiedź o Starcrafcie była w temacie pytania o grę jaką by kiedyś chcieli zrobić. Padło też wspomnienie o prawdziwej grze cywilizacyjnej, którą próbowali stworzyć, ale nie podołali. Chyba Antiquity, ani R&B nie zaliczają do kategorii prawdziwie cywilizacyjnej.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Re: Nowa gra Splotter spellen
Ciekawostka: Tu chodzi konkretnie o "Civilization" Francisa Treshama jako o gre cywilizacyjną. Martin Wallace w tym wywiadzie: https://www.youtube.com/watch?v=n_wB8rCJhGg też mówi że marzy o stworzeniu gry cywiliacyjnej. Z tym, że jako przykład gry cywilizacyjnej podaje właśnie "Civilization" (z tego co pamiętam wskazuje ją jako "prawdziwą" gre cywilizacyjną). "Cywilizacja. Poprzez wieki" Wallace uważa nie za gre cywilizacyjną, ale za adaptacje gry komputerowej. Wallecowi też się na razie nie udało ;P
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Nowa gra Splotter spellen
Offtopując mocno
Już jest PRAWDZIWA gra cywilizacyjna . Western Empires. Trwa partia jakieś 12h . Zagrałbym!
https://youtu.be/5pBXSGZtS5E
Już jest PRAWDZIWA gra cywilizacyjna . Western Empires. Trwa partia jakieś 12h . Zagrałbym!
https://youtu.be/5pBXSGZtS5E
Re: Nowa gra Splotter spellen
https://boardgamegeek.com/boardgame/267 ... rn-empiresvinnichi pisze: ↑08 paź 2020, 09:06 Offtopując mocno
Już jest PRAWDZIWA gra cywilizacyjna . Western Empires. Trwa partia jakieś 12h . Zagrałbym!
https://youtu.be/5pBXSGZtS5E
Western Empires Reimplements -> Mega Civilization Reimplements -> Advanced Civilization, Civilization
Co by nie patrzeć to jest rozwinięte "Civilization" Francisa Treshama.
Więc nadal mamy problem, bo nie ma innej prawdziwej gry cywilizacyjnej oprócz "Civilization" i wariacji ;P
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
- obo_bb
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sie 2017, 15:23
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 76 times
Re: Nowa gra Splotter spellen
Mała łopata, ale wątek ucichł.. Ma ktoś jakieś nowe informacje? Ja na bgg i reddit nie znalazłem nic nowego odnośnie ewentualnej daty wydania.
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Nowa gra Splotter spellen
Na fb w komentarzu zapowadali 2022. Szukają najlepszej opcji do produkcji
- kmd2000
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 125 times
Re: Nowa gra Splotter spellen
Tak, projektowanie gry domknęli już kilka miesięcy temu (nie wiem czy to uwzględnia projekt graficzny), więc tak jak pisze kolega Wincenty, do rozwiązania pozostała tylko łamigłówka logistyczna - a w te słyszałem, że chłopaki ze Splottera są całkiem dobrzy.