Strona 1 z 19

Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 31 sie 2021, 11:00
autor: AntBehindLeaf
Obrazek


Od wieków Novarchowie, potomkowie królewskiego rodu Novarchon, rządzili żelazną ręką nad feudalistycznym galaktycznym imperium ludzkości, Domineum. W tym czasie wnieśli do swojej domeny oszałamiające innowacje technologiczne i postęp naukowy. Ten przyspieszony postęp pomógł Domineum dotrzeć – i w końcu zamieszkać – nawet najdalsze segmenty znanej galaktyki, gdzie pojawiły się nowe Domy, by rządzić zewnętrznymi sektorami imperium. Wraz ze wzrostem potęgi Rodu Novarchon rósł otaczający ich kult religijny, głoszący ponure proroctwa o starożytnej istocie kosmicznej z innego wymiaru: Zrodzonych z Pustki.

Wielu uważało, że to tylko mit, ale tak naprawdę to mroczny wpływ Zrodzonych z Pustki zapewnił Novarchom czystą wiedzę umożliwiającą szybką ekspansję imperium. Podczas gdy kult Novarchów przewidywał życie wieczne poprzez istotę z innego świata, jedynym zamiarem Zrodzonych z Pustki było zaspokojenie wiecznego głodu. I tak, kiedy Domineum osiągnęło ogrom pasujący do pragnienia Zrodzonych z Pustki, w sercu Domineum otworzyły się międzywymiarowe szczeliny, by uwolnić kosmiczne zepsucie. Gdy ród Novarchon i jego zwolennicy powitali Zrodzonych z Pustki i szukali ich fałszywego zbawienia, istota zainfekowała, rozprzestrzeniła się i przejęła kontrolę nad wewnętrznymi światami. Teraz nadszedł czas, aby pozostałe Wielkie Rody oczyściły galaktyczną korupcję, zapobiegły pełnej manifestacji Zrodzonych z Pustki w naszym wymiarze i ostatecznie pokonały chaos jako nowi władcy Domineum.

Voidfall to kosmiczna gra 4X, która przenosi ten gatunek na stoły entuzjastów Euro. Łączy napięcie, interakcję gracza i głębokie dostosowywanie imperium gatunku 4X z zarządzaniem zasobami, napiętymi decyzjami i rozgrywką przy minimalnej losowości ekonomicznego euro. Wygraj, odpychając Zrodzonych z Pustki w trybie solo/coop lub przezwyciężając wpływy rywali w przywracaniu Domineum w trybie rywalizacji — zarówno przy użyciu tego samego zestawu reguł, jak i systemu gry. Zmienność zapewnia nie tylko wiele grywalnych klas z własnymi mocnymi i słabymi stronami, ale także wiele różnych ustawień map we wszystkich trybach gry.

Jako przywódca niepokornego Wielkiego Domu, grasz przez trzy cykle, każdy ze zmieniającym grę wydarzeniem galaktycznym, nowym warunkiem punktacji i określoną liczbą kart skupienia, które można zagrać. Decyzje dotyczące kart skupienia i sekwencjonowanie to centralny element rozgrywki. Wybierając dwie z trzech znaczących akcji podczas ich rozgrywania, rozwijasz i ulepszasz technologie; awansuj na trzy tory cywilizacji specyficzne dla domu; zarządzaj infrastrukturą, populacją i produkcją swoich sektorów; i podbijaj nowe sektory z maksymalnie pięcioma różnymi typami flot kosmicznych. Bitwy kosmiczne toczą się albo przeciwko zainfekowanym siłom Voidborn (które są obecne jako neutralni przeciwnicy nawet w trybie rywalizacji) lub przeciwko innym graczom. Zamiast polegać na szczęściu rzutu kostką, bitwy w Voidfall są w pełni deterministyczne i nagradzają staranne przygotowanie i przechytrzenie przeciwników.


Jak tam Panowie i Panie? Zapraszam do hype trainu, zapinamy pasy ! Strasznie jestem ciekawy 4X Turcziego.

Link do strony wydawcy - https://mindclashgames.com/voidfall/
Link do BGG - https://boardgamegeek.com/boardgame/337627/voidfall

Niedługo ruszy kickstarter :)

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 31 sie 2021, 11:02
autor: Seykan
To ja jeszcze dorzucę, że KS startuje 28 września :)

https://www.kickstarter.com/projects/mi ... =bggforums

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 31 sie 2021, 11:04
autor: Emil_1
Ciu ciu!:)
Chociaż euro-style 4x brzmi jak pół dnia analityka w korpo;)

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 31 sie 2021, 12:26
autor: Hazegiant
Wjeżdżam jak dzik w żołędzie ;)

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 10:01
autor: Backero
Players:
1-4
Serio? Znowu? Zawsze jak trafię na jakiś interesujący nowy tytuł na kickstarterze to odpycha mnie to. No nic, poczekam ne cele i dodatki, może jakiś da chociaż tego 5-ego gracza...

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 10:35
autor: kci83
A ja jako gracz solo jestem zainteresowany :). Wygląda to całkiem nieźle.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 12:55
autor: XLR8
Backero pisze: 01 wrz 2021, 10:01
Players:
1-4
Serio? Znowu? Zawsze jak trafię na jakiś interesujący nowy tytuł na kickstarterze to odpycha mnie to. No nic, poczekam ne cele i dodatki, może jakiś da chociaż tego 5-ego gracza...
Serio, serio. Gry robione pod 5-6 graczy przeważnie kuleją na 3 i czasem nawet 4. W tej kategorii masz Twilight imperium i Eclipse, po co więcej?

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 13:34
autor: Tachion
XLR8 pisze: 01 wrz 2021, 12:55
Backero pisze: 01 wrz 2021, 10:01
Players:
1-4
Serio? Znowu? Zawsze jak trafię na jakiś interesujący nowy tytuł na kickstarterze to odpycha mnie to. No nic, poczekam ne cele i dodatki, może jakiś da chociaż tego 5-ego gracza...
Serio, serio. Gry robione pod 5-6 graczy przeważnie kuleją na 3 i czasem nawet 4. W tej kategorii masz Twilight imperium i Eclipse, po co więcej?
Zgodzę się z przedmówcą. Dorzucanie 5 gracza to z reguły dopychanie komponentów na plansze. Gry dla 6. ze względu na czas/gracz i złożoność akcji wymagają najczęściej zmian w mechanice. Podobnie jest z trybem solo. Tutaj też trzeba "dopisać" kawałek gry.
A żeby nie było offtopu to też czekam na grę. Nie wiem czy jest sens kupować, bo wszyscy w koło biorą. Trzeba poczekać na gameplay, bo jeszcze Fractal: Beyond the Void ma być w tym roku. Niby mechanicznie zupełnie inne i legacy, ale wygląda równie imponująco jeśli nie bardziej.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 16:54
autor: hamish
Miło, że pojawił się już wątek o grze. Obserwuję od kilku tygodni i zanim kampania wystartuje to chyba jajo zniosę. Fotki i screeny z gry robią wrażenie, ale to tylko oczy łapczywie spoglądają. Jako miłośnik Anachrony mogę powiedzieć jedno - jest to dla mnie niemal instabuy.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 17:06
autor: Sloth
Backero pisze: 01 wrz 2021, 10:01
Players:
1-4
Serio? Znowu? Zawsze jak trafię na jakiś interesujący nowy tytuł na kickstarterze to odpycha mnie to. No nic, poczekam ne cele i dodatki, może jakiś da chociaż tego 5-ego gracza...
Dla mnie jako typowego solisty to jak miód lany na serce.
Gry 2-5 w 99% lecą z automatu do kosza.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 01 wrz 2021, 18:06
autor: Cyel
Backero pisze: 01 wrz 2021, 10:01
Players:
1-4
Serio? Znowu? Zawsze jak trafię na jakiś interesujący nowy tytuł na kickstarterze to odpycha mnie to. No nic, poczekam ne cele i dodatki, może jakiś da chociaż tego 5-ego gracza...
Pełna zgoda, bez 5 gracza bieda.

To trochę jak z co-opami tylko online, bez split-screena. Nieważne jak fajny jest pomysł na grę, dla mnie momentalnie spada z radaru.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 09 wrz 2021, 14:13
autor: Leinadus
Zapowiada się ciekawie. Mam nadzieję, że w kampanii wrzucą jeszcze jakieś mocne bonusy, jak w ich innych grach.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 18:39
autor: Azel
Ktoś się orientuje, z kim trwają negocjacje w sprawie polskiej wersji?


Obrazek

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 19:18
autor: Shodan
Ciekawe czy będzie opcja wsparcia polskiej wersji przez KS czy trzeba będzie czekać na jakąś wersję retail.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 19:25
autor: sin
Shodan pisze: 28 wrz 2021, 19:18 Ciekawe czy będzie opcja wsparcia polskiej wersji przez KS czy trzeba będzie czekać na jakąś wersję retail.
Nie będzie, znajduje się w to w opisie kampanii - podczas KS dostępne są tylko wersje angielska, niemiecka i francuska, ale 90% gry ma byc niezależne językowo.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 20:27
autor: brazylianwisnia
Shodan pisze: 28 wrz 2021, 19:18 Ciekawe czy będzie opcja wsparcia polskiej wersji przez KS czy trzeba będzie czekać na jakąś wersję retail.
Jest napisane że to chodzi o wersje retail.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 23:13
autor: AntBehindLeaf
Wersja retail, bez figurek statków to strzał w stopę i nikt tego nie kupi.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 23:35
autor: rav126
no nie wiem. W wersji retail Anachrony nie miało figurek i jednak gra się sprzedała, do tego nie każdy chce płacić za plastik. Obstawiam, że dla takich osób będize dodatek na kształt Anachrony Commander pack, albo obecnie Miniatures set (który też juz został wykupiony).
Edit. A dodam jeszcze, że bardziej klimatycznie wygląda jak statki w wersji tekturowej przewożą kostki na sobie, a nie na podstawkach jak w wersji plastikowej ;) Chociaż ja pewnie wesprę z plastikiem ;)

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 28 wrz 2021, 23:41
autor: SetkiofRaptors
AntBehindLeaf pisze: 28 wrz 2021, 23:13 Wersja retail, bez figurek statków to strzał w stopę i nikt tego nie kupi.
Ja preferuje wersje bez figurek. Jest taniej. A jak pokocham grę to mogę dokupić plastik i sobie upiększyć grę.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 29 wrz 2021, 03:59
autor: krwlng
Azel pisze: 28 wrz 2021, 18:39 Ktoś się orientuje, z kim trwają negocjacje w sprawie polskiej wersji?
Spoiler:
Patrząc na to, że w wykazie potencjalnych języków jest czeski obok polskiego obstawiałbym Albi - chyba nie ma innego wydawcy na Czechy który by się tego podjął, a przy okazji mogą wynegocjować wersję polską (lub dwujęzyczną jak to było z Anachrony), ale to tylko moje spekulacje.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 29 wrz 2021, 07:41
autor: brazylianwisnia
SetkiofRaptors pisze: 28 wrz 2021, 23:41
AntBehindLeaf pisze: 28 wrz 2021, 23:13 Wersja retail, bez figurek statków to strzał w stopę i nikt tego nie kupi.
Ja preferuje wersje bez figurek. Jest taniej. A jak pokocham grę to mogę dokupić plastik i sobie upiększyć grę.
Bardziej od plastiku to żal trojwarstwowych planszetek i kafli. Bardziej opłacalne może okazać się kupić deluxe i sprzedać figurki komuś co kupi retail.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 29 wrz 2021, 09:10
autor: Dhel
Właśnie też bym wolał wersję bez plastiku ale z lepszymi planszetkami, już pomijając to, że figurek w każdej grze nie potrzebuję to po prostu byłoby taniej, a tak kwota jest zaporowa.
A szkoda bo to wyglada na bardzo fajną grę, zarówno Mike z One Stop jak i Mark z Not Bored Gaming się wypowiadają pozytywnie.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 30 wrz 2021, 01:05
autor: sasquach
brazylianwisnia pisze: 29 wrz 2021, 07:41 Bardziej opłacalne może okazać się kupić deluxe i sprzedać figurki komuś co kupi retail.

Do the upgraded components in the Galactic Box replace their cardboard counterparts?

Yes. To avoid producing duplicate components that'd likely end up in landfills and to keep the price of the Galactic Box as low as possible, it will only include the upgraded components and not their cardboard versions. This applies to the Trade tokens, the Player Order markers, the Hex tiles, and the Fleets.

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 30 wrz 2021, 08:00
autor: kdsz
Wypisałem sobie co lepsze kawałki z opisu fabularnego:

- feudalistyczne galaktyczne imperium ludzkości,
- ponure proroctwa,
- mroczny wpływ Zrodzonych z Pustki,
- kosmiczne zepsucie,
- międzywymiarowe szczeliny.

Brakuje już tylko posępnych pustkowi, krzyku potępionych i zagłady cieni. Kto to wymyśla?!

Re: Voidfall (2022) - Nigel Buckle, Dávid Turczi

: 30 wrz 2021, 10:54
autor: Haniel
Co wg Was jest w tej grze takiego wow, że warto wesprzeć? Nie pytam złośliwie, jestem ciekaw po prostu :)