ROBIN Z LOCKSLEY
Autor: Uwe Rosenberg
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/280 ... n-locksley
Legalni spadkobiercy Roberta z Locksley zostali wydziedziczeni, kiedy Locksley zmarł w Ziemi Świętej. Rodzeństwo zostało wyjęte spod prawa, ponieważ nie chciało opuścić zamku ojca bez walki. Zdesperowani i ścigani przez szeryfa z Nottingham, przeżyli w ukryciu, udając rozbójników. Teraz zmuszeni są okradać bogatą normańską szlachtę i zbierać okup w celu uwolnienia króla Ryszarda. Jego powrót będzie oznaczał długo wyczekiwany pokój i sprawiedliwość dla mieszkańców Anglii.Ten, który pierwszy zbierze okup, zostanie legendą zapisaną w annałach historii oraz unieśmiertelnioną w pieśniach minstreli.
W Robinie z Locksley celem graczy jest zbieranie płytek łupów za pomocą Robina, aby spełniać wymagania kafelków tworzących tor wyścigowy. Przemieszczamy go po modularnym obszarze gry wykonując ruchy w kształcie litery L (jak konik w szachach). Łupy w tym samym kolorze będziemy mogli sprzedawać za monety, które pomogą nam w szybszym poruszaniu się figurką Minstrela po torze. Gra kończy się, gdy jeden z Minstreli zdubluje przeciwnika podczas drugiego okrążenia lub jako pierwszy wykona dwa pełne okrążenia.
KINGDOM’S CANDY MONSTERS
Autor: Joe Slack, Zemilio
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 30-60 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/276 ... y-monsters
Jesteś cukierkowym, zachłannym rzezimieszkiem. Kupuj potwory i wysyłaj je do Królestwa w poszukiwaniu słodyczy. Korzystaj z ich unikalnych zdolności oraz zapewniaj im dietę bogatą w kostki cukru. Gromadź cukierki aby stać się najpotężniejszym z potężnych rzezimieszków w krainie. Zdobywasz cukierki (punkty) za pomocą kontrolowanych przez siebie Potworów oraz innych dostępnych w grze akcji. Zwycięzcą zostaje gracz, który zgromadził na koniec gry najwięcej cukierków.
Kingdom's Candy Monsters to karcianka z mechaniką engine building. W trakcie rozgrywki będziemy zdobywać kostki cukru, za które kupujemy potwory do naszego tableau. Kontrolowane potworki dają stałe zdolności, ale wymagają karmienia, gdy z talii kart wydarzeń zostanie wylosowany Czarny Cukierek. Za kostki cukru możemy także nabywać karty talentów wykorzystywane na jeden z dwóch sposobów: do wzmocnienia zdolności potworka lub do punktowania zestawów kolorów i zmniejszania kosztu zakupu kolejnych potworków konkretnego rodzaju. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.
MITROPIA
Autor: Andrzej Jarzyna, Kerrie Saephanh, Steven Willmott, Piotr "Żucho" Żuchowski
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 15-90 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/245723/mitropia
Twoje plemię wezwane zostało na Pola Bogów. Teraz musisz stawić czoła wyzwaniu! W grze grasz jednym z pięciu starożytnych ludów. Każde z nich posiada swoje unikalne moce. Podczas rozgrywki przyzywasz swych wojowników na pole bitwy, starając się otoczyć nieprzyjaciół. Zagrywaj karty wzorów, aby poszerzać swoje wpływy, zaskocz przeciwnika użyciem specjalnych akcji i nade wszystko, nie daj się przechytrzyć!
Mitropia to strategiczno-logiczna gra, która ufundowała się na KS w 2020 r. Autorzy inspirowali się starożytną grą GO, tworząc jej wieloosobową wersję z modularną planszą, asymetrycznymi zdolnościami plemion oraz kartami wzorów i akcji, które wskazują miejsce wykładania wojowników. Celem graczy jest otaczanie dysków przeciwnika, schwytanie ich jako jeńców oraz zajęcie i wydzielenie jak największego obszaru, który przyniesie punkty zwycięstwa. Należy umiejętnie wykorzystywać zdolności płytek terenu oraz swojej frakcji. Mitropia zawiera także tryb turniejowy, w którym gracze budują przed rozgrywką swoją talię, dzięki czemu została zminimalizowana losowość.
Egzemplarze, które mamy w sprzedaży są kickstarterową wersją Premium z angielską instrukcją w środku. Komponenty są niezależne językowo, tzn. nie ma na nich żadnych napisów. Polska instrukcja jest w trakcie przygotowywania i udostępnimy ją na naszej w stronie jako plik pdf.
RUNE
Autor: Zemilio
Liczba graczy: 2-3
Czas rozgrywki: 15 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/265785/rune
Zbierz energię z kamieni runicznych i przywołaj Zemilio z innego wymiaru! Tylko ten gracz, który zdobędzie najwięcej many, będzie w stanie ukończyć magiczny rytuał.
Rune to szybka gra karciana, którą zmieścisz w kieszeni, by zawsze mieć ją pod ręką. Gracze naprzemiennie dokładają karty do wspólnego układu, tworząc obszary połączonych ze sobą kolorowych Run o różnych wartościach. Umieszczana karta musi jednak przykryć co najmniej jedną sekcję wcześniej wyłożonej karty, a zakrywane lub przyległe Runy muszą pasować do siebie kolorystycznie. Stwórz jak największe obszary kamieni runicznych, przejmij nad nimi kontrolę wystawiając Mistrzów Run i zdobądź z nich manę potrzebną do ukończenia rytuału.
Polska edycja zawiera dwa minidodatki: Arcymistrz i Adepci.
Uwaga: Posiadając dwa egzemplarze Rune możesz grać w 4 osoby. Gra ma także dwa warianty solo – zasady znajdziesz w osobnej instrukcji na stronie naszego wydawnictwa.
Rune możecie zamówić m.in w naszym sklepie -
https://moriagames.pl/product/rune/. Dodatkowo jedynie u nas dostępny jest (do wyczerpania zapasów) zestaw KS Exclusive, czyli karty do wariantu solo i żetony do minidodatku Mroczny Mistrz.
WYSPY TUKANA
Autor: Eilif Svensson, Kristian Amundsen Østby
Liczba graczy: 1-8
Czas rozgrywki: 15 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/283 ... ils-tucana
Weź ołówek w dłoń i zaplanuj wycieczkę po malowniczych Wyspach Tukana. Wytycz ścieżki biegnące w ich głąb i odkryj piękno tego zapomnianego archipelagu… a nuż spotkasz na swej drodze relikty starożytnej cywilizacji lub… potwora morskiego!
Wyspy Tukana to gra-wykreślanka, w której wcielasz się w Odkrywcę eksplorującego dwie tropikalne wysepki: Isla Petit i Isla Grande. W trakcie wyprawy tworzysz na swojej mapie sieć szlaków przecinających te niezbadane dotąd ziemie. Dzięki zmiennemu oznaczeniu wiosek od samego początku wyspy poszczególnych graczy różnią się od siebie. Co turę odsłaniane są dwie karty, które wskazują, między jakimi sąsiadującymi rodzajami terenów należy narysować ścieżkę. Z biegiem czasu pojedyncze drogi utworzą sieć szlaków łączących ze sobą obrzeżne wioski z położonymi w różnych zakątkach wyspy reliktami. Przy planowaniu tras musisz wziąć pod uwagę zróżnicowanie kart terenów oraz zmienną punktację za każdą skomunikowaną parę wiosek i rodzaj odwiedzanej atrakcji. Dodatkowo ścigasz się z innymi graczami o realizowanie kart celów. Tytuł najlepszego Odkrywcy trafi do gracza, który w trakcie dwóch lub trzech rund (w zależności od wybranej mapy) zdobędzie najwięcej punktów.
DEMETER
Autor: Matthieu Verdier
Liczba graczy: 1-100
Czas rozgrywki: 20 minut
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/298586/demeter
Dinozaury nie wyginęły! Wyrusz na planetę Demeter, aby odnaleźć i skatalogować żyjące tam Diplodoki, Triceratopsy, Pterodaktyle, Welociraptory, T-Rexy i Gallimimy. Powodzenie Twojej misji tkwi w wykręcaniu najlepszych dinokombosów.
Demeter to wykreślanka, w której wcielasz się w naukowca badającego dinozaury na odległej planecie. Co rundę wybierasz jedną kartę z pięciu odkrytych, wykorzystując ją do zakreślania pól na różnych obszarach swojego arkusza. Kluczem do zwycięstwa jest szukanie między nimi powiązań, aby każdy ruch otworzył możliwość wykonania dodatkowych akcji. W trakcie zaledwie 12 rund będziesz dążyć do odkrycia jak największej liczby dinozaurów, zbadania ich, rozwinięcia posterunków obserwacyjnych, wspięcia się na szczeblach nauki i spełniania zmiennych celów. Osoba, która zdobędzie najwięcej Punktów Misji otrzyma tytuł Dinoodkrywcy!
ZAWARTOŚĆ:
100 Arkuszy Punktacji
75 Kart Akcji
6 Kafli Gatunków
6 Kafli Celów
1 Planszetka Celów
1 Instrukcja
Dodatek: 6 Kart Promów Kolonizacyjnych do gry Ganimedes