Strona 1 z 4

Twilight Inscription (James Kniffen)

: 30 maja 2022, 23:24
autor: REBEL.pl
----------------------------------------------------
Zapowiedź gry Twilight Inscription
----------------------------------------------------

ObrazekObrazekObrazek

Wraz z Fantasy Flight Games mamy przyjemność ogłosić wydanie polskiej edycji gry Twilight Inscription, czyli zupełnie nowej gry w świecie kultowego uniwersum Twilight Imperium.

Ta gra roll-and-write na kosmiczną skalę przeznaczona dla 1-8 osób oferuje zupełnie nowy wymiar zabawy. Zarządzając mocno ograniczoną pulą zasobów będziemy musieli dbać o rozwój na wielu płaszczyznach: kosmicznej ekspansji, technologii, wzrostu gospodarczego i siły militarnej. W ten sposób będziemy gromadzić punkty zwycięstwa i walczyć o prawo do tronu Mecatol Rex.

Więcej o grze możemy dowiedzieć się w artykule: Zapowiedź gry Twilight Inscription

Data premiery: przełom września i października 2022 r.
Sugerowana cena detaliczna: 269,95 zł
Instrukcja: Twilight Inscription - Instrukcja PL.

Obrazek

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 08:27
autor: NeXuS AlphA
Całość na pierwszy rzut okaz budzi ciekawość, ale patrząc na cenę zachodzę trochę w głowę co sprawia że przy takiej ilości komponentów cena plasuje się na takim poziomie (licencja?) :roll: W retailu będzie to zapewne 200-215.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 08:44
autor: yrq
Ja tam się jaram :)
Jeśli odczucia z rozgrywki będą podobne jak w planszowym pierwowzorze, to jest potencjał na hit w grupie.
Cena jak cena, gra nie udaje czegoś czym nie jest - chcesz roll and write bazujący na legendzie planszówek, bierzesz i nie patrzysz.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 09:32
autor: XLR8
yrq pisze: 31 maja 2022, 08:44 Ja tam się jaram :)
Jeśli odczucia z rozgrywki będą podobne jak w planszowym pierwowzorze, to jest potencjał na hit w grupie.
Cena jak cena, gra nie udaje czegoś czym nie jest - chcesz roll and write bazujący na legendzie planszówek, bierzesz i nie patrzysz.
Twilight imperium 4 ma chyba 8 stron instrukcji i jest bardzo elegancką grą pod względem zasad. Tutaj masz dużo grubszą instrukcję i boję się, że wszystkie kompromisy na jakie musieli pójść autorzy żeby przerobić Ti 4 na r&w wpłyną negatywnie na odbiór gry.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 09:46
autor: yrq
XLR8 pisze: 31 maja 2022, 09:32
yrq pisze: 31 maja 2022, 08:44 Ja tam się jaram :)
Jeśli odczucia z rozgrywki będą podobne jak w planszowym pierwowzorze, to jest potencjał na hit w grupie.
Cena jak cena, gra nie udaje czegoś czym nie jest - chcesz roll and write bazujący na legendzie planszówek, bierzesz i nie patrzysz.
Twilight imperium 4 ma chyba 8 stron instrukcji i jest bardzo elegancką grą pod względem zasad. Tutaj masz dużo grubszą instrukcję i boję się, że wszystkie kompromisy na jakie musieli pójść autorzy żeby przerobić Ti 4 na r&w wpłyną negatywnie na odbiór gry.
Sprawdzaj fakty zanim napiszesz ;) TI4 ma instrukcję na 24 strony, TI (nstription) na 20.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 10:52
autor: REBEL.pl
NeXuS AlphA pisze: 31 maja 2022, 08:27 (...) patrząc na cenę zachodzę trochę w głowę co sprawia że przy takiej ilości komponentów cena plasuje się na takim poziomie (licencja?) (...)
Od kolegi, który miał już okazję pograć:

"Największy wpływ na cenę mają 32 suchościeralne dwustronne plansze graczy, każda formatu nieco większego niż a5, pozwalające na grę w 8 graczy na raz. Co warto podkreślić są one dwustronne, co przydaje się przy rozgrywce turniejowej, jeżeli chcemy usunąć asymatryczność. Są tam również 24 frakcje, czyli liczba jaka w TI była w podstawce + dodatku, jest sporo kart, które bardzo mocno zmieniają charakter rozgrywki, suchościeralne markery. No i FFG z licencją. :)"

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 13:28
autor: SetkiofRaptors
XLR8 pisze: 31 maja 2022, 09:32 Twilight imperium 4 ma chyba 8 stron instrukcji i jest bardzo elegancką grą pod względem zasad. Tutaj masz dużo grubszą instrukcję i boję się, że wszystkie kompromisy na jakie musieli pójść autorzy żeby przerobić Ti 4 na r&w wpłyną negatywnie na odbiór gry.
yrq pisze: 31 maja 2022, 09:46 Sprawdzaj fakty zanim napiszesz TI4 ma instrukcję na 24 strony, TI (nstription) na 20.
Gorzej! Bo instrukcja to tylko zasady wprowadzające, prawdziwe zasady czyli kompedium zasad ma 32 strony z minimalną ilością obrazków i zapisane drobnym druczkiem. Skromne 4 razy więcej niż napisał kolega XLR8.

Owszem, TI4 jest elegancką grą, ale nie wynika to tam z zwięzłych zasad, o nie nie nie, tylko z ich precyzji. 32 strony nie biorą się znikąd.

XLR8 brawo, udało ci się dotrzeć na antypody prawdy.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 14:03
autor: XLR8
Xd
Powinienem był sprawdzić przed postowaniem. Faktycznie pomijając wstęp jest z 12 stron instrukcji.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 14:18
autor: tomg
Dla przypomnienia: 24 - 3 = 21

;-)

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 31 maja 2022, 14:34
autor: yrq
XLR8 pisze: 31 maja 2022, 14:03 Xd
Powinienem był sprawdzić przed postowaniem. Faktycznie pomijając wstęp jest z 12 stron instrukcji.
Odejmijmy jeszcze obrazki, przykłady, marginesy i stopkę redakcyjną. No nie udowodnisz, że Twilight Inscription ma więcej zasad niż TI4.

Pobieżnie przeczytałem zasady i zapowiada się fajnie. Dużo mniej interakcji niż w TI4, ale nadal więcej niż w Murze Hadriana.
Podoba mi się pomysł na odblokowywanie mocniejszych kości osobno dla każdego z obszarów.
Fajnie, że cztery plansze odpowiadają czterem X (z gatunku 4X).

Odczucia z gry siłą rzeczy będą inne, ale widać rozmach i potencjał. Jaram się bardziej :)

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 01 cze 2022, 20:57
autor: Ardel12
Ja się trochę podjarałem, choć nie grałem nigdy w TI. Odepchnął mnie jednak czas gry sięgający 2h i obecność bota na 2os. Jestem ciekaw czy czas gry ulega znaczącemu zmniejszeniu na 2os czy większość akcji toczy się równolegle dla graczy i nie ma to aż takiego wpływu. Botów nie trawię, chyba, że jest to mega uproszczone i nie zjada małą ilość czasu.

Cena dla mnie też jest wysoka i przez moje obawy nie wejdę w przedsprzedać póki nie pojawią się recenzje. REBEL, wyślijcie Gambitowi kopie i niech wyda wyrok.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 02 cze 2022, 00:08
autor: SetkiofRaptors
Ardel12 pisze: 01 cze 2022, 20:57 ...nie grałem nigdy w TI. Odepchnął mnie jednak czas gry sięgający 2h...
Hah, no dla mnie przy min 7-8 godzinnym TI4 to te 2 godziny to pozytywne zaskoczenie - o jak króciutko. Jakoś nie sprawdziłem, że to taka króciutka gra.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 16 sie 2022, 10:19
autor: Mr_Fisq
Skalowanie niby jest od 1 gracza... słyszeliście już jakieś opinie, jak gra chodzi solo?

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 16 sie 2022, 11:24
autor: feniks_ciapek
Mr_Fisq pisze: 16 sie 2022, 10:19 Skalowanie niby jest od 1 gracza... słyszeliście już jakieś opinie, jak gra chodzi solo?
Podobno ok. Rozgrywka jest trochę inna, niż z 3+ graczami, bo jest bot, ale chodzą słuchy, że daje radę.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 30 sie 2022, 21:09
autor: Marionator5000
Pojawiły się filmiki z rozgrywki:

Twilight Inscription | A Rahdo Runthrough by Amy & Maggie
https://youtu.be/PUFN1AGG3s4

Twilight Inscription | Amy & Maggie's Final Thoughts
https://youtu.be/_MgY-wI70F0

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 17 wrz 2022, 00:27
autor: SetkiofRaptors
Bardzo fajny film z dość szczegółowym (ale nie 100% kompletnym) opisaniem zasad. Jako osoba która nie zebrała się do przeczytania zasad niesamowicie mnie zachęcił. Bardzo podoba mi się flow gry, z stałą talią Wydarzeń i Wojami wewnątrz odliczającymi czas gry. Podoba mi się skupienie się na jednym arkuszu w ciągu każdej tury.

Gra wydaje się ogromna i nie mam pojęcia czy siądzie w jakiejkolwiek mojej grupie. Kocham TI, kocham to uniwersum i to na pewno bardzo mnie zachęca. Nie grałem w żadnego Roll & Write i to trochę mnie przeraża bo wygląda jak rozpoczęcie z bardzo wysokiego progu. Mimo tego wpada na listę zakupową. Trochę martwiła mnie kwestia markerów, ale wygląda na to że tego typu markery (Liquid Chalk Markers) można spokojnie dostać i dokupić. To chyba nie to samo co każde suchościeralne tablicowe, muszę doczytać.

W ogóle pojawiło się więcej materiałów w sieci. Czas gry mnie zachęca - bardzo często gramy średnio wielkie gry 2-3 godzinki.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 18 wrz 2022, 18:22
autor: SetkiofRaptors
Pojawiło się sporo gameplay'ów w sieci, obejrzałem wiele :oops: i niestety jest po raz kolejny załamany poziomem youtubowych recenzji/gameplayów etc. Błąd na błędzie w każdym gameplay'u, nikt nie potrafi w to grać, ale wszyscy kręcą filmiki. Ciągłe sprawdzanie zasad (pół biedy, ale takie to trudne przeczytać instrukcje z dwa razy? Czy to problemy z pamięcią?), ciągłe pomyłki (momentami zupełnie zmieniające wynik!). Uważam, że powinien być zakaz kręcenia ocen/recenzji/gameplayów jeśli się nie ma z 3 rozgrywek za pasem (inna rzecz, że wymagałaby tego uczciwość recenzencka). Smutek, bo np kanał Rahdo który uważałem za dobry ma gameplay gdzie dziewczyny się gubią, mylą i ogólnie nie wiedzą co się dzieje.

Pomimo marudzenia, gameplay'e sprawiły że złożyłem zamówienie na aleplanszowki. Dawno mnie tak nie zaciekawiła gra. Martwi mnie jedynie mała liczba kart polityki (po 4 na każde z 3 głosowań) i celów (po 3 na każdy z 4 typów). Sprawia wrażenie bardzo małej różnorodności. Reliktów jest 16 (wydaje mi się adekwatnie). Frakcje są super i jest ich naprawde dużo (24), układów mamy 9 różnych dla każdego z 4 arkuszy co podnosi regrywalność. Tryb 2 osobowy jest bardzo dobrze wymyślony i prosty w obsłudze, tryb solo zbiera dobre opinie.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 23 wrz 2022, 20:03
autor: wilson85
Pamiętaj, że to FFS. Wydajesz grę okrojoną żeby za chwilkę wydać dodatek za połowę tej ceny z resztą kart. Pisząc to pudełko Eldritch Horror poruszyło się na półce :)
PS. tak też kupiłem

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 23 wrz 2022, 20:12
autor: Moonday
wilson85 pisze: 23 wrz 2022, 20:03 Pamiętaj, że to FFS. Wydajesz grę okrojoną żeby za chwilkę wydać dodatek za połowę tej ceny z resztą kart. Pisząc to pudełko Eldritch Horror poruszyło się na półce :)
PS. tak też kupiłem
Tymczasem moja dusza kolekcjonera skacze z radości a portfel płacze :D

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 24 wrz 2022, 19:25
autor: SetkiofRaptors
Wydaje mi się, że z łatwością mogliby też obciąć liczbę frakcji np do tej która jest w podstawce TI4 i nikt nie byłby zdziwiony - i nadawałoby sie to bardziej na dodatek. Tutaj nie widzę, ze bardzo sensu dodatku, no chyba, że będą do gruuuube stosy kart: jakieś alternatywne Event Decks, duzo kart polityki, nowe kart celów, może nowy system celi prywatnych. Ludzie teoretyzowali o kolejnym arkuszu, ale wydaje mi się to absolutnie bez sensu :D główna idea 4x - 4 arkusze dużo na tym straci, gra jest wystarczająco skomplikowana.

W tym tygodniu premiera!

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 28 wrz 2022, 11:18
autor: Reku_
Ja czekam na jakieś opinie tu na forum. Pewnie niedługo się pojawią. Oryginalnego Twilighta nie zagram. Rozgrywka czasowo mi nie odpowiada. A tutaj jest akceptowalny teoretyczny czas rozgrywki, chociaż jak na R&W to jest dość długi.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 28 wrz 2022, 11:32
autor: warlock
Mi ta gra kłóci się z ideą i formą gatunku - dla mnie R&W powinny być kompaktowe, relatywnie szybkie i z niewielką liczbą komponentów. W innym przypadku wchodzą w paradę "dużym" tytułom. Może będę żałował, ale pasuję ;).

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 28 wrz 2022, 14:05
autor: arturmarek
warlock pisze: 28 wrz 2022, 11:32 Mi ta gra kłóci się z ideą i formą gatunku - dla mnie R&W powinny być kompaktowe, relatywnie szybkie i z niewielką liczbą komponentów. W innym przypadku wchodzą w paradę "dużym" tytułom. Może będę żałował, ale pasuję ;).
Nie bardzo rozumiem. R&W to jest mechanika, a nawet bardziej rodzaj fizycznych komponentów występujących w grze. Podobnie jak karty/meeple/figurki/sześciokątne kafelki/itd. Nie bardzo rozumiem czemu gra wykorzystująca suchościeralne planszetki musi być krótka. To tak jakby gra z meeplami musiała być długa, a gra z kafelkami tetrisowymi musiała być 2-osobowa.

Rzeczywiście większość gier wykorzustujących tę mechanikę jest szybkich i prostych. Ale podobnie jest z grami "polyomino", a nie słyszałem, żeby ktoś podnosił taki argument przy Uczcie dla Odyna.

Co do gry, to jestem zaintrygowany i również czekam na opinie. Podoba mi się to, że jest 8x8x8x8 unikalnych planszetek, które można dowolnie łączyć. Jeśli bym się decydował to pewnie głównie grałbym 2-osobowo i trochę byłoby mi szkoda wydawać hajs na 6 niepotrzebnych zestawów planszetek. Obejrzę co tam na DT powiedzieli.

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 28 wrz 2022, 14:19
autor: warlock
Może inaczej - grając w grę z gatunku roll & write mam pewne oczekiwania co do tego, czym te gry są (lub chciałbym, żeby były) i jaką rolę mają spełniać w mojej kolekcji. I jest pewien poziom gabarytów/czasu trwania/poziomu skomplikowania, powyżej którego wolałbym jednak nie wychodzić - ale chodzi tu wyłącznie o moje prywatne preferencje. ;)

Re: Twilight Inscription (James Kniffen)

: 28 wrz 2022, 15:50
autor: SetkiofRaptors
No, to tylko preferencje osobiste. Spotkałem się z kilkoma opiniami, że to taka gra dla nikogo bo fani TI4 nie lubia roll & write, a fani roll & write szukają szybkich wygodnych gier a nie takiej kobyły. I może nawet tak, tylko to zupełnie pomija fakt, że istnieje inny typ gracza niż dwa podane w tym argumencie. Można chcieć zagrać w te grę jak się jest np fanem średnio-ciężkiego euro (bo jak ktoś napisał to, że cos wykreslamy, a nie zbieramy i wymieniamy kosteczki to w zasadzie tylko komponent, UI gry a nie mechanika). Moim zdaniem gra zupełnie nie celuje, ani nie udaje, że celuje w klasycznego odbiorcę Roll&Write. Ja np w ogóle rozważałem tylko Mur Hadriana wcześniej, bo reszta R&W po prostu mnie po wstępnym zapoznaniu nie zainteresowała.

Będziemy ogrywać w sobotę :) Napiszę wstępną opinię. Póki co zbiera dobre opinie, a krytykowana jest w sumie głównie faza polityki. Mam nadzieję, że to poprawią, bo faktycznie te karty które są naprawdę wiele nie zmieniają. Wszyscy dostajemy to, albo to. Pytania na które odpowiedź brzmi najczęściej "obojętnie mi". Gdyby były jak w klasycznym TI4 opcje które karzą część graczy, lub nagradzają część - wtedy ok. Pewnie od razu by sie ktoś rzucał, że co to za nieuczciwa mechanika - ale no teraz te głosy wyglądają na średnio przydatne (i nie punktują na koniec gry!). Gdyby decyzje coś faktycznie zmienialy taktyka na ich zbieranie miałaby wiecej sensu.