Świeżynka z KS, w którą miałem okazję zagrać wczoraj.
https://boardgamegeek.com/boardgame/313 ... nsmissions
Plansza jest podzielona na obszary, z których każdy ma dwa pola - poruszamy sie po niej wyłącznie w kierunku wskazówek zegara. Ale - pole na którym stoi inny robot nie liczy się do wydawanych punktów ruchu - czyli ruch o dwa pola z których jedn jest zajęte liczy się jako 1.
Każdy obszar daje "coś" - albo kostki zasobów/energii (jak pokazane na planszy); albo możliwość kupienia przedmiotu (co daje nam na koniec gry punkty), albo możliwość zakupu idei (które dają dodatkowego boosta naszym robotom) albo karty lasu, które dają jednorazową dopałkę po ich aktywowaniu albo rury z których budujemy własną konstrukcję. Ruch odbywa sie poprzez zagranie karty która albo pozwala aktywować konkretnego robota albo pozwala aktywowac robota na jakimś obszarze.
Każdy gracz ma planszetkę na której do każdego robota przypisuje przedmioty i idee. Zapełnienie miejsca w całości na danym robocie daje nam dodatkowe punkty. Generalnie roboty średnie mają cztery miejsca (przedmiot zajmuje 2, idea 1), robot wolny ale mądry ma ich 5 a robot szybki 3
Przedmioty same w sobie nie mają znaczenia inego niż punkty; idee natomiast dają dodatkowe możliwości robotom - np. po aktywowaniu posiadającego je robota możemy go poruszyć w tył, zyskać energię, wymienić zasób/energię na inny zasób/energię - generalnie są to rzeczy mniej lub bardziej przydatne.
Gra kończy się w kilku przypadkach - wyczyścimy rynek, wyczyścimy jeden stack rur (jak widac na mapce przykładowej mamy cztery stacki), zapełnimy wszystkie miejsca na swojej planszetce robotów.
Sama gra jest dosyć prosta w tłumaczeniu i mimo ogromu możliwości nie miałem wrażenia jej nadmiernej komplikacji. Kilka drobnych wątpliwości wyjaśniliśmy sobie od razu.
Czego szkoda to to, że gra jest z KS i czort wie czy i kiedy pojawi sie w regularnej sprzedaży - a według mnie jest warta kupna - ja się przy niej mimo jej prostoty bawiłem świetnie.