Transmissions (Adam West)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
profes79
Posty: 426
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 35 times
Been thanked: 135 times

Transmissions (Adam West)

Post autor: profes79 »

Obrazek

Świeżynka z KS, w którą miałem okazję zagrać wczoraj.
https://boardgamegeek.com/boardgame/313 ... nsmissions
Spoiler:
Stosunkowo prosta, niezależna językowo gra w której każdy z graczy gra przeciwko innym ale nikt nie ma własnego pionka. Na planszy (schowanej w spoilerze wyżej) znajdują się cztery roboty jeden z nich jest wolny ale inteligentny; drugi szybki ale wręcz przeciwnie oraz dwa średniaki. Każdy z graczy ma taki sam deck 7 kart, z których na ręku ma trzy - po zagraniu karty nie tasuje się decku, a odkłada się zagraną kartę na spód - w ten sposób mamy w talii układ, który od biedy jesteśmy w stanie zapamiętać.

Plansza jest podzielona na obszary, z których każdy ma dwa pola - poruszamy sie po niej wyłącznie w kierunku wskazówek zegara. Ale - pole na którym stoi inny robot nie liczy się do wydawanych punktów ruchu - czyli ruch o dwa pola z których jedn jest zajęte liczy się jako 1.
Każdy obszar daje "coś" - albo kostki zasobów/energii (jak pokazane na planszy); albo możliwość kupienia przedmiotu (co daje nam na koniec gry punkty), albo możliwość zakupu idei (które dają dodatkowego boosta naszym robotom) albo karty lasu, które dają jednorazową dopałkę po ich aktywowaniu albo rury z których budujemy własną konstrukcję. Ruch odbywa sie poprzez zagranie karty która albo pozwala aktywować konkretnego robota albo pozwala aktywowac robota na jakimś obszarze.

Każdy gracz ma planszetkę na której do każdego robota przypisuje przedmioty i idee. Zapełnienie miejsca w całości na danym robocie daje nam dodatkowe punkty. Generalnie roboty średnie mają cztery miejsca (przedmiot zajmuje 2, idea 1), robot wolny ale mądry ma ich 5 a robot szybki 3
Przedmioty same w sobie nie mają znaczenia inego niż punkty; idee natomiast dają dodatkowe możliwości robotom - np. po aktywowaniu posiadającego je robota możemy go poruszyć w tył, zyskać energię, wymienić zasób/energię na inny zasób/energię - generalnie są to rzeczy mniej lub bardziej przydatne.

Gra kończy się w kilku przypadkach - wyczyścimy rynek, wyczyścimy jeden stack rur (jak widac na mapce przykładowej mamy cztery stacki), zapełnimy wszystkie miejsca na swojej planszetce robotów.

Sama gra jest dosyć prosta w tłumaczeniu i mimo ogromu możliwości nie miałem wrażenia jej nadmiernej komplikacji. Kilka drobnych wątpliwości wyjaśniliśmy sobie od razu.

Czego szkoda to to, że gra jest z KS i czort wie czy i kiedy pojawi sie w regularnej sprzedaży - a według mnie jest warta kupna - ja się przy niej mimo jej prostoty bawiłem świetnie.
Kicurek
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2019, 07:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Kicurek »

My też podczas pierwszej rozgrywki bawiliśmy się świetnie. Bardzo przystępne zasady, spora sałatka punktowa - wszystko kusi i nęci, chociaż budowanie systemu rur daje chyba najłatwiejsze pewne punkty. Szybie tury - zagraj kartę, rusz robocika i wykonaj akcję z pola (ewentualnie odpal bonus lub stały boost robota). Wydawało mi się przed grą, że nie da się niczego zaplanować, bo roboty całe czas będą przestawiane, ale nie jest źle. Dzięki 4 robotom i 3 kartom na ręce jeden cel często można osiągnąć na 2-3 sposoby. Czasami się nie da, ale często da. Ciekawy myk jest z zakupami przedmiotów i boostów robotów. Jak kupuje się dany przedmiot to znika z rynku boost leżący w tej samej kolumnie co kupowany przedmiot i na odwrót. Zbieranie setów przedmiotów to ryzykowne zajęcie w tej grze jak obok ludzie lubiący dokuczać ;) Jest na planszy trochę interakcji. Generalnie dużo prostego kombinowania, bez zbytniego przepalania zwojów. Przepięknie wydana gra rodzinna z plusem i eleganckim settingiem i rzadko spotykaną w grach rodzinnych mechaniką rondla.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: garg »

W pełni popieram przedpiśców - Transmissions wzięło mnie z zaskoczenia.

Przyszła paczka z KS, mam sporo gier do ogrania w ramach prac Kapituły Planszowa Gra Roku, ale czasem człowiek chce się oderwać. I warto :) .

Sporo plusów:

1) Instrukcja jest doskonała. Nie dość, że reguły są naprawdę proste, to jeszcze wyłożono je w bardzo klarowny sposób. Czasem niektóre piktogramy są niejasne, ale to mija i gra się wyjątkowo płynnie.

2) Grafika i temat są dziwne, ale fajne. Taki lekko melancholijny świat robocików i ich codziennej pracy. Intryguje i zaciekawia. Dla mnie na plus, choć pudełko na pierwszy rzut oka było dziwaczne.

3) Kombosy, kombosy, kombosy. Dzięki łączeniu zdolności z pól, z robocików i z dodatku z KS (kafle na dwóch polach, dające dodatkowe zdolności), mamy w każdym ruchu co najmniej kilka sensownych możliwości. I można wykręcać je na tyle różnych sposobów, że aż dziw, ile mięska ukryto w tak prostej grze.

4) Czas rozgrywki. Ponieważ koniec gry można odpalić na kilka sposobów, trzeba cały czas pilnować, co się dzieje na planszy. Bo koniec nadchodzi szybciej, niż mogłoby nam się wydawać. 45 minut jest realne, a granie powyżej godziny jest raczej trudne.

5) Interakcja. Nie ma tradycyjnej negatywnej, ale można coś podebrać, można zablokować jakieś pole, można wreszcie odpalić koniec gry zanim przeciwnicy coś skończą. To zdecydowanie nie jest pasjans. I mimo, iż nie lubię gier ekonomicznych z silną interakcją, tutaj działa to dobrze. Być z może z powodu krótkiej rozgrywki.

6) Wypraska. Bardzo przemyślana, wygodna i funkcjonalna. Wszystko leży w niej na swoim miejscu i wygodnie dobiera się elementy podczas rozgrywki. Jest nawet zamykana tacka na żetony, która po prostu wystawiamy na stół.

Minusy:

1) Czasem liczba dostępnych opcji przytłacza i powoduje chwilowy zwis systemu. Nie ma tego wbrew pozorom dużo, ale można się na minutę zawiesić.

2) Nieco zagmatwany setup, który potrafi trwać nawet 10 minut.

Podsumowując - szybka gra, z bardzo niskim progiem wejścia, ale przyjemną głębią. Ładne grafiki, oryginalny temat i miłe odczucie z rozgrywki. No i ta myśl na koniec: "To już? Dawaj jeszcze raz!". Szczerze polecam spróbować. Nie każdemu się spodoba, ale na pewno warto Transmissions poznać. Dla mnie solidne 7/10, z tendencją zwyżkową.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Reku_ »

Jak po dłuższym czasie? Zagraliście w nią więcej razy? Czy faktycznie rury są jedyną taktyką wygrywającą?
kivu
Posty: 224
Rejestracja: 08 sie 2012, 09:53
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: kivu »

Zagraliśmy kilka razy, opinie były naprawdę pozytywne, gra dość prosta ale dająca sporo opcji przy ruchu. Co do punktacji to raz wygrała osoba, która zbierała rury, raz wygrała osoba, która zbierała sety przedmiotów - wszystko zależy jak podejdą kafelki. Imo rury i sety to raczej 2 główne drogi do wygranej, na środku skali są punkty za wypełnienie robotów a punkty za karty, umiejki i motylki to raczej dodatki.
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Reku_ »

kivu pisze: 02 gru 2022, 13:18 Zagraliśmy kilka razy, opinie były naprawdę pozytywne, gra dość prosta ale dająca sporo opcji przy ruchu. Co do punktacji to raz wygrała osoba, która zbierała rury, raz wygrała osoba, która zbierała sety przedmiotów - wszystko zależy jak podejdą kafelki. Imo rury i sety to raczej 2 główne drogi do wygranej, na środku skali są punkty za wypełnienie robotów a punkty za karty, umiejki i motylki to raczej dodatki.
Dość prosta mówisz. A mógłbyś ją do czegoś porównąć?
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: garg »

Poziom komplikacji reguł jest tylko o małe oczko wyższy niż w Splendorze.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Reku_ »

Dzięki za pomoc. Strona artystyczna gry bardzo mnie przyciągnęła. Ale chyba gameplayowo mnie to nie usatysfakcjonuje.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: japanczyk »

Mysle ze mozesz się zdziwić
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Reku_ »

japanczyk pisze: 02 gru 2022, 21:06 Mysle ze mozesz się zdziwić
Na pewno może tak być. Ale już mam dramatyczny deficyt miejsca, a sprzedawanie mi nie idzie ;)
ckbucu
Posty: 354
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 395 times
Been thanked: 551 times

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: ckbucu »

Wg mnie mało która gra daje tak intensywna i satysfakcjonujaca rozgrywkę, w tak krótkim czasie (Ok 15-20 minut na gracza). Jedno z najbardziej pozytywnych zaskoczeń w tym roku jak dla mnie.
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Transmissions (CrossCut Games)

Post autor: Coin22 »

Gra jest super wydana, dobrze zaprojektowana, grałem z dziećmi 7 i 10 lat.
Sprzedałem ze względu na jedną wadę, która sprawiła, że jednak będziemy częściej sięgać po inne tytuły.

Bywało, że moje dzieci miały tu paraliż decyzyjny bo gra daje dużo różnych opcji, a do tego jest taktyczna bo dopiero w swoim ruchu widzisz gdzie stoi, który robot i nie można de facto zaplanować ruchu wcześniej. Pewnie przy starszych dzieciach problem nie występowałby. Wg mnie to powinna być gra na 1 godzinę, a u nas nie mogliśmy się zmieścić w takim czasie kilka razy więc pozbyłem się swojej kopii.
na_skrzydlach
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2023, 15:13

Re: Transmissions (Adam West)

Post autor: na_skrzydlach »

Jedna z najbardziej spokojnych i estetycznie przyjemnych gier jakich znam. Niestety ciężko znaleźć do kupienia. Może ktoś chciałby zwolnić trochę miejsca na półce? :wink:
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Transmissions (Adam West)

Post autor: Reku_ »

Ja nie sprzedam.
Zakupiłem wbrew rozsądkowi i zagrałem na razie jeden raz.
Całkiem to nie głupie. Ale trzeba jeszcze pograć.

Jako ciekawostka, dwie osoby mi narzekały, że gra nie ma fabuły w właściwie nie wiadomo się się robi (jakby fabuła w eurasach miała jakiś sens...)
ODPOWIEDZ