Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
khuba
Posty: 983
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: khuba »

Obrazek

Kolejny tytuł ze stajni CTG - tym razem wyłącznie jednoosobowy. Gra bazuje na systemie z gier Hoplomachus, rozwijając go o kampanię.

Opis z BGG:
The year is AD 79. Seers have learned of the imminent eruption of Mount Vesuvius, and those versed in the mystic arts have made invocations to stop the calamity from claiming thousands of lives. However, these actions have angered Pluto, god of the underworld, who vows to usher in even greater destruction unless the earth’s strongest champions accomplish a series of tasks in a realm of grueling combat.

Hoplomachus: Victorum is a standalone title from Chip Theory Games. It uses CTG's acclaimed combat system from the Hoplomachus games, adding new twists with a focus on heroes and campaign play. Victorum is a solo-only experience, offering an in-depth, rewarding adventure with deep strategic decisions and exciting combat. Set in the more epic and mythical world of Hoplomachus: Victorum, this edition will pair the combat mechanisms fans know and love with beautiful updated lore, art and design.
Demo gry (z którego ściągnąłem też powyższe zdjęcie):
https://www.youtube.com/watch?v=bn6WQvLsSF4 (Rob's Gaming Table, demo na produkcyjnym egzemplarzu nagrane w czasie GenConu (więc jest szum w tle))
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
MisioKret
Posty: 176
Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: MisioKret »

Zarówno tym, jak i wcześniejszymi pokazami, kupili mnie całkowicie. Żałuje, ze nie wziąłem udziału w kickstarterze.

Pozostaje liczyć na zamówienie grupowe na forum. Wchodzę za wszystko :)
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

To ja tylko dorzucę dodatkowe linki:

https://www.youtube.com/watch?v=BKxUds0DyJc - gameplay by Ricky Royal. Nagrywane było podczas akcji na ks na egzemplarzu pnp. Ricky trochę marudzi gdy gra, rozgrywka toczy się na zasadach w wersji beta, ale ... mi cały cykl jego nagrań bardzo przypadł do gustu. Świetnie pokazuje, czym jest Hoplo:V.

https://www.dropbox.com/s/5a3ds7jxpxl52 ... k.pdf?dl=0 - księga zasad do Victorum.

Gra ma dotrzeć do wspierających w październiku/listopadzie (wraz z Hoplomachus: Remastered), ale od pewnego czasu w sklepie CTG jest dostępny preorder (wiem, że większość z nas wie, ale przypomnę - od 200 EURO dostawa do Polski gratis). Wedle obecnych cen w sklepie Hoplo: V to 150 euro, zaś Hoplo:R - 130 https://chiptheorygames.com/store-intl/ ... -c70737005. A zatem 280 euro już z VAT i dostawą. Te gry, jak i wszystkie ze stajni CTG, sa drogie, ale zawierają materiał do grania na lata i to w każdym niemal możliwym trybie - kampania solo (Victorum), solo (Remastered), 2 graczy vs gra (R), pvp (R), 2v2 (R). Część komponentów można wymieniać między grami - na pewno gladiatorów, ale i najpewniej część potworów (CTG ma przygotować dokument, który ma być dostępny w supporcie, w którym szczegółowo opiszą, co z czym można będzie mieszać).

Już od lat przebieram nóżkami, aby zagrać w nowe Hoplo. Najpierw to była tylko nadzieja, że "coś zrobią ze swoją pierwszą grą", a teraz już tylko oczekiwanie na egzemplarze. Na jesieni będziemy więc mogli wybrać herosa, skompletować początkową załogę i rozpocząć podróż po mityczno-antycznym świecie, z regionu do regionu, z areny na arenę (8 aren w grze, każda inaczej wygląda i oferuje zmodyfikowane zasady walki), aby uczestniczyć w różnych wydarzeniach (sportowych albo na śmierć i życie), rozwijać swoje umiejętności i ekipę, by na koniec każdego z czterech aktów kampanii walczyć z bossem. Trzykrotnie będzie to lokalny champion, zaś finalnie (jeśli dożyjemy!) mitologiczny potwór :D
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Ardel12 »

bajbaj pisze: 08 sie 2022, 14:29
Jaki ma sens posiadanie obu gier do grania solo? Zasady pomiędzy nimi się róznią? Czy jak ogarnę R to V mam w małym palcu?

Jak sądzisz ile to mieszanie między grami dodaje regrywalności? Będą jakieś scenariusze solo dostępne dodatkowo jak posiada się obie części?

No i finalnie, ogrywałeś już oryginał?I jak tak to możesz porównać to do innych ich gier? Najlepiej do TMB.
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Probe9 »

Ardel12 pisze: 08 sie 2022, 15:16 Jaki ma sens posiadanie obu gier do grania solo? Zasady pomiędzy nimi się róznią? Czy jak ogarnę R to V mam w małym palcu?

Jak sądzisz ile to mieszanie między grami dodaje regrywalności? Będą jakieś scenariusze solo dostępne dodatkowo jak posiada się obie części?

No i finalnie, ogrywałeś już oryginał?I jak tak to możesz porównać to do innych ich gier? Najlepiej do TMB.
Remasterred to skirmish a Victorum to gra kampanijna, to największa różnica. Mechanika walki czyli mięso oryginalnego Hoplo (czyli Remasterred) zostało wykorzystane w Victorum, więc jeżeli ogarniesz to drugie to z pierwszym będzie z górki. Więc z punktu widzenia jedynie gry solo, mechanicznie nie ma większego sensu brać Remasterred imo. No chyba, że Ci mega podejdzie i chcesz mieć więcej możliwości, bo choć frakcje będą w obu grach te same to już jednostki mają się nie powtarzać. Więc w pewnym sensie będzie to nieco inne doświadczenie. Kolejną różnicą będą też różne mapy - w Remasterred będą większe, co też daje inne/nowe decyzje taktyczne do podjęcia. Generalnie solo w Remasterred (lub coop) to będą walki z bosami i ich minionkami.

Co do crossoverów to podkreślali, że zależy im na tym, żeby można było część elementów wykorzystywać w obu grac i wrzucili nawet do tego grafikę. Ale nie wiem czy coś się zmieniło od tego czasu bo raczej staram się nie śledzić (żeby potem mieć niespodziankę ;p).

Spoiler:
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Dhel »

Mnie kupili od początku tą grą, ale z każdym kolejnym updatem nie mogę się po prostu doczekać by to rozłożyć i zacząć grać.
Do tego wykonanie stadionu i ogłoszenie tego ze znanym sobie przez CTG humorem (glitter!), miodzio.
Poza grafiką powyżej mało informacji odnośnie Remastera, ja wziąłem na pewno by dodać nowe jednostki do puli z Victorum. Jedynie co jeszcze nie dodałem, to alloy dice, ale kurcze cena tego jednak mnie powstrzymała, trochę za dużo, a zwykłe kości są bardzo ładne i niczym nie ustępują tym 'premium' (poza ciężarem).

Mam jakieś takie wrażenie, że tą grą zyskają nowe grono fanów, tematyka, wykonanie, mechanika - jak cena nie odstraszy to powinno przyciągnąć dużo nowych graczy.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

Ardel12 pisze: 08 sie 2022, 15:16
bajbaj pisze: 08 sie 2022, 14:29
Jaki ma sens posiadanie obu gier do grania solo? Zasady pomiędzy nimi się róznią? Czy jak ogarnę R to V mam w małym palcu?

Jak sądzisz ile to mieszanie między grami dodaje regrywalności? Będą jakieś scenariusze solo dostępne dodatkowo jak posiada się obie części?

No i finalnie, ogrywałeś już oryginał?I jak tak to możesz porównać to do innych ich gier? Najlepiej do TMB.
Już Probe9 napisał większość rzeczy, które i sam bym napisał, ale dodam trochę od siebie. Grałem do tej pory tylko w Holo:Origins, czyli w część uważaną za najsłabszą z serii m.in. przez małe areny walki. Mimo tego gra mi się bardzo przyjemnie zarówno solo, jak i pvp. Gram pvp z 9-latkiem, co w Cloudspire byłoby niemożliwe. Ta gra jest naprawdę dość prosta, zdecydowanie najłatwiejsza do ogarnięcia z wszystkich dużych gier CTG. Syn w pół godziny zapamiętał 30 skili i heja! A to tylko Origins, czyli dotychczasowe małe Hoplo bez bestii, tytanów, z małymi arenami.

Ja wsparłem obie części, bo sam będę grał najpewniej głównie w Victorum, a chce mieć - podobnie jak Dhel więcej jednostek do losowania. Co ważne, to nie tak, że w danej rozgrywce będzie ich więcej różnych (vide TMB, jeśli mamy dodatki), ale po prostu z większej puli losujemy określoną liczbę jednostek do poszczególnych regionów. Na pewno też dodatkowi championi to super sprawa, w końcu to pół-bossowie, z którymi mierzymy się na koniec każdego aktu.

Liczę jednak też na to, że Remastered będzie najczęściej graną grą pvp w domu. Wszyscy w domu kochamy antyk i mitologie (lm), a to jest miks jednego z drugim.
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Probe9 »

Pojawił się obszerniejszy unboxing, gra wygląda obłędnie :D

https://www.youtube.com/watch?v=nfS-u6V9TU4

Niedługo ma też pojawić się Remastered.
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

Probe9 pisze: 12 sie 2022, 22:21 Pojawił się obszerniejszy unboxing, gra wygląda obłędnie :D

https://www.youtube.com/watch?v=nfS-u6V9TU4

Niedługo ma też pojawić się Remastered.
Gra i Logan od kampanii zmienili się w podobnym stopniu i tylko na plus :D
Spoiler:
Bardzo cieszę się, że trybuny służą nie tylko ładnej prezencji podczas gry, ale i są pomyślane jako szybki zapis stanu gry.

Dopiero teraz w pełni zrozumiałem, czym są te epilogi bestii. Jeśli rzeczywiście każda możliwa para bohater i bestia ma osobny epilog, to bardzo nakręca chęć rozegrania wszystkich możliwych kombinacji. Tyle, że to jest nie do ogrania - 8 bohaterów * 8 bestii * 10-12 godzin kampanii, to ... około 700 godzin gry w unikalne partie pod względem zakończenia. A przecież dodatkowo w każdej partii losujemy jeszcze 3 z 7 (poza naszym bohaterem) lokalnych mistrzów aren i to w określonej kolejności, która też robi robotę. Do tego losowo ułożeni gladiatorzy w poszczególnych regionach i karty wydarzeń już teraz sprawiają, że gra oferuje niekończącą się możliwość rozgrywania unikalnych kampanii. Tylko czekać, aż zaczną rozsyłać!
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Dhel »

bajbaj pisze: 13 sie 2022, 01:34
Probe9 pisze: 12 sie 2022, 22:21 Pojawił się obszerniejszy unboxing, gra wygląda obłędnie :D

https://www.youtube.com/watch?v=nfS-u6V9TU4

Niedługo ma też pojawić się Remastered.
Gra i Logan od kampanii zmienili się w podobnym stopniu i tylko na plus :D
Spoiler:
Bardzo cieszę się, że trybuny służą nie tylko ładnej prezencji podczas gry, ale i są pomyślane jako szybki zapis stanu gry.

Dopiero teraz w pełni zrozumiałem, czym są te epilogi bestii. Jeśli rzeczywiście każda możliwa para bohater i bestia ma osobny epilog, to bardzo nakręca chęć rozegrania wszystkich możliwych kombinacji. Tyle, że to jest nie do ogrania - 8 bohaterów * 8 bestii * 10-12 godzin kampanii, to ... około 700 godzin gry w unikalne partie pod względem zakończenia. A przecież dodatkowo w każdej partii losujemy jeszcze 3 z 7 (poza naszym bohaterem) lokalnych mistrzów aren i to w określonej kolejności, która też robi robotę. Do tego losowo ułożeni gladiatorzy w poszczególnych regionach i karty wydarzeń już teraz sprawiają, że gra oferuje niekończącą się możliwość rozgrywania unikalnych kampanii. Tylko czekać, aż zaczną rozsyłać!
Ooo, tego nie wiedziałem z epilogami. fajnie to rozwiązali w takim razie.

A tam od razu nie do ogrania, hold my beer :D

Bardzo mi się podoba końcowy efekt wyglądu tej gry, nie mówią nawet tyle o stadionie, który jest śliczny, ale główna mata gry, gdy to wszystko jest rozłożone robi dla mnie wrażenie, że to właśnie gracz jest tym w centrum uwagi, miałem wrażenie jakbym patrzył w ekran gry komputerowej. To jest w sumie 3 gra od CTG, którą wsparłem na fali hajpu TMB, ale pierwsza, która nie tylko mi się bardzo podoba mechanicznie/wizualnie, ale jest do tego mocnym konkurentem do walki o pierwsze miejsce w mojej kolekcji właśnie z Too Many Bones.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: pavel »

Chciałbym żeby gra mimo w/w aspektu (najłatwiejsza od CTG), miała odpowiedni poziom trudności, wyzwania na mapie taktycznej.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

pavel pisze: 13 sie 2022, 14:04 Chciałbym żeby gra mimo w/w aspektu (najłatwiejsza od CTG), miała odpowiedni poziom trudności, wyzwania na mapie taktycznej.
Jestem przekonany, że tak będzie. Hoplo jest najłatwiejszą do ogarnięcia z dużych gier CTG, ale niekoniecznie najłatwiejszą do wygrywania. Standardowo w instrukcji proponują różne poziomy trudności i zaznaczają na discordzie (Logan), że "You won't always make it to the end, ESPECIALLY on the highest difficulty". Inny przykład - w gameplayu z okazji ks weteran starego Hoplo - Ricky Royal - dociągnął tylko do końca pierwszego aktu, gdzie jego Decimus uległ Partowi.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Ardel12 »

Na FB widziałem już szczęśliwców, którzy dostali Hoplo. W sklepie wcią jako preorder. Ktoś ma info kiedy rozpoczną wysyłkę ze sklepu? Brać grę biorę po obejrzeniu unboxingów i i jednej rozgrywki z genconu, ale nie chcę mrozić kasy na zbyt długo.

Prócz health chipsów, które u nich po prostu zawsze warto wziąć, to coś innego polecacie? Na pewno chcę też tą matkę do zapisu stanu gry. Wygląda na funkcyjną i przydatną.
khuba
Posty: 983
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: khuba »

Ardel12 pisze: 15 sie 2022, 09:02 Na FB widziałem już szczęśliwców, którzy dostali Hoplo. W sklepie wcią jako preorder. Ktoś ma info kiedy rozpoczną wysyłkę ze sklepu? Brać grę biorę po obejrzeniu unboxingów i i jednej rozgrywki z genconu, ale nie chcę mrozić kasy na zbyt długo.

Prócz health chipsów, które u nich po prostu zawsze warto wziąć, to coś innego polecacie? Na pewno chcę też tą matkę do zapisu stanu gry. Wygląda na funkcyjną i przydatną.
Dostali wcześniej kilka egzemplarzy recenzenckich, ale na samą wysyłkę trzeba będzie jeszcze poczekać (Remastered które było też częścią kampanii jeszcze się drukuje, a muszą jeszcze ogarnąć transport tego wszystkiego z Chin). Podejrzewam że przed listopadem się nie wyrobią (na październikowe Essen chcą dostarczyć kilka sztuk samolotem).
Jak nie chcesz mrozić kasy - poczekaj aż ludzie zaczną dostawać gry z KS - pojawi się więcej opinii a preordery i tak mają zacząć wysyłać po KS.
Co do dodatków - powinno starczyć to co bierzesz (chyba że skusisz się na Remastered, ale to spory wydatek).



najnowszy update (16.08):
Hoplomachus: Victorum/Remastered: Production finished. Booking containers. Octoberish delivery in all regions pending where we end up in line at all fulfillment hubs.

czyli okolice października
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

Recenzenci, którzy otrzymali wczesne kopie, zabrali się do pracy. Jest już pierwsze plejstru Mike'a z One Stop Co-op Shop:

https://www.youtube.com/watch?v=Cb-ha74Dzd8

Oczywiście, jak to bywa z takimi materiałami na szybko, jest trochę błędów w gameplay'u (ale już skorygowanych dodatkowymi komentarzami na ekranie), ale Ci, którzy znają zasady mogą w końcu z bliska zobaczyć, jak to wszystko wygląda razem na stole i z bliska, a Ci, którzy nie znają, mogą z grubsza zrozumieć jak się w to gra. Sam przyznam, że choć należę do pierwszej grupy, to dopiero teraz zauważyłem jak wielka jest różnorodność wydarzeń poszczególnych typów, co tylko cieszy.


Jeszcze dwa miesiące... :D
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: pavel »

bajbaj pisze: 14 sie 2022, 23:55
pavel pisze: 13 sie 2022, 14:04 Chciałbym żeby gra mimo w/w aspektu (najłatwiejsza od CTG), miała odpowiedni poziom trudności, wyzwania na mapie taktycznej.
Jestem przekonany, że tak będzie. Hoplo jest najłatwiejszą do ogarnięcia z dużych gier CTG, ale niekoniecznie najłatwiejszą do wygrywania. Standardowo w instrukcji proponują różne poziomy trudności i zaznaczają na discordzie (Logan), że "You won't always make it to the end, ESPECIALLY on the highest difficulty". Inny przykład - w gameplayu z okazji ks weteran starego Hoplo - Ricky Royal - dociągnął tylko do końca pierwszego aktu, gdzie jego Decimus uległ Partowi.
Musi być stary Hoplo z łamigłówką-Victorium, to do czego nas przyzwyczaili, czyli puzzle od CTG :D

Jak wcześniej w innym wątku wspomniałem o Hoplo V., to studzę zapał i nie nakręcam się na nie wiadomo jak odkrywczą grę od CTG, ale jednak obawy innych graczy, którzy już grali, trochę się nakładają i podzielają obawy co do schematu gry, braku różnorodności. Nie koniecznie mam na myśli eventy, rodzaje zdarzeń, jednostek, tylko o powtarzalność, na zasadzie grindu. Rob ubijał już Scion'y i w zasadzie nie trzeba było w tym szukać jakiejś układanki, do której nas przyzwyczajali w swoich grach, tylko napakowanie ile można w tym czasie swojego obozu i bohatera i ruszaj na bossa. W TMB, CS, poszczególne gry wymagały innego podejścia, po prostu strategii, tu może być tak, że cokolwiek stworzysz, czy zrekrutujesz, będzie miało mniejszy wpływ na walkę z bossem.

Ok, kroją mnie po kawałku w tej chwili, bo utrudniają walkę taktyczną i faktycznie ponoć nie jest łatwa, natomiast to miałem poniekąd w Lost City, Rise of Rome itp., tu dochodzi kampania i brak łamigłówek, do których nas przyzwyczaili ( jak w TMB ,CS) jak pokonać każdego bossa, czy frakcję w inny sposób, byłby faktycznie nudny. Z drugiej strony trochę to moje dywagację, bo tych Scion'ów jest 10? z tego co pamiętam.

https://www.youtube.com/watch?v=h6PZUtm ... Quack%26Co

Akurat nie kojarzę recenzenta, ale podzielił opinie już wcześniejszych osób co miały, możność zagrać. Także nie, że tu marudzę :D, bo Hoplo to dla mnie mega gra, która będzie zastąpiona Remastered. Victorium to jednak coś więcej, nie tylko walka na mapkach/arenach, ale 9/12 godzinna gra w celu ubicia bossa. To musi się różnić, bo jeżeli za każdym razem, jednostki, które będziesz rekrutować i awansować bohatera w podobny sposób, a walka z bossem, nie będzie dla twojego wyboru stawiać wyzwania, to sens decyzji podejmowanej przy obraniu jakiejś taktyki pod bossa w każdej kampanii, będzie znikomy. Odróżniam walkę od kampanii. Trochę wcześniej się nakręciłem bo bardzo lubię Hoplo, moje toptop solo, a połączenie z kampanią, gdzie pokonanie bossa będzie typową łamigłówką, do której gry od CTG mnie przyzwyczaiły, będzie grą idealną, ale tonuję emocje :) Do Victorium doczekamy się dodatków coś przeczuwam.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Dhel »

3 recenzja i takie same odczucia, czyli:

- nawiększy minus,( który łatwo można poprawić dodatkiem, który pewnie wyjdzie) - brakuje większej różnorodności w spotkaniach vs wybrany scion - czyli coś na wzór Too Many Bones - dodanie kart spotkań/wyzwań przypisanych do bossa, tak by czuć było tą różnice przy 48 w sumie spotkaniach przewidzianych na kampanie
- walka taktyczna miodzio
- różnorodność map, miodzio
- wygląd i wykonanie miodzio
- powtarzalność spotkań na jednej mapie/obszarze - tu tez do poprawy, bo o ile mapy i walki są miodzio tak pasuje jakieś zobligowanie by zmienić albo typ spotkania albo obszar by ta sama arena się nie przejadła po nastu grach pod rząd

Ogólne odczucia wszystkich - bardzo się podoba, gra która teraz jest bardzo dobra z ogromnym potencjałem by stała się tylko lepsza.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

Rzeczywiście pierwsze recenzje są zaskakująco zgodne, szczególnie w przypadku tego, co może trochę nudzić przy którejś z rzędu kampanii, a nawet rozgrywce. Tak jak piszecie - można chyba liczyć na dodatnie w niedalekiej przyszłości więcej żetonów zguby (bane chips) typowych dla danej bestii. Liz wskazywała dodatkowo także to, że gra umożliwiła jej przez jakiś czas "kręcenie się wokół komina" i wybieranie takich potyczek, które jej najbardziej pasowały. No tak, w zasadzie ruch po mapie wywoływany jest rozmieszczeniem czempionów, z którymi co akt mamy się mierzyć i niemożliwością ruszania się wstecz. Nie ma konieczności szybkiego wychodzenia z regionu, w z którego np. mamy już w ekipie gladiatora albo dwóch, co zwiększa nasze szanse w walkach w nim toczonych. To jednak można w zasadzie zmienić wprowadzając jakąś prostą zasadę - oczywiście, jeżeli jest to w ogóle potrzebne, bo na razie przecież dyskutujemy o grze tylko na podstawie opinii innych osób i udostępnionej instrukcji :D

Do tego kwestia, która mnie cały czas zastanawia, czyli to, jak bardzo na rozgrywkę wpływa gra w otwarte karty wydarzeń. Zawsze widzimy przecież pierwszą kartę z każdego z decków, co mam nam pomóc podjąć najbardziej optymalną decyzję. Domyślam się, że testowali, testowali i stwierdzili, że to najpewniej optymalne rozwiązanie. Może bez tego było by zbyt trudno, gdyby wydarzenia nas zaskakiwały. Z drugiej strony, po przeczytaniu zasad, od razu pomyślałem, że to kwestia, którą być może będę homerulsował. Wynika to z tego, że w grach solo bardzo lubię być zaskakiwany, nawet kosztem przegranej. Najpewniej oczywiście na początku zagram zgodnie z zasadami w instrukcji, a potem będę kombinował :D
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Dhel »

Właśnie też mi to przyszło do głowy, ze zakryte karty zdarzeń troszkę by dodały pikanterii. Ewentualnie wprowadzić prosty schemat, że maksymalnie możesz odbyć 2 zdarzenia danego typu, by zrobić z niego kolejne to np. musi być zrobione co najmniej jedno z pozostałych (czyli różnica maks 2 do innych) albo nie można zrobic 2 takich samych pod rząd. No, możliwości jest pare by sobie utrudnić/zrobić bardziej różnorodne rozgrywki.

Nie ma to jak ‚homerulsować’ gdy której jeszcze nie mamy :D 8)
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 330
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: skiba »

Jestem na unboxingu kompletu Victorum i Remastered i mogę kilka rzeczy powiedzieć o zawartości i jakości.

Może najpierw jakość - wiadomo czego po CTG się możemy spodziewać. Jedynie mogę się doczepić do tego, że sporo żetonów (10-15%) ma jakieś ubytki (krzywo naklejona naklejka, utrącony kant etc), co w moim przypadku było standardem jeżeli chodzi o inne gry CTG. Zarówno w Too Many Bones jak i w Cloudspire miałem kilka żetonów z takimi samymi wadami i po wrzuceniu ticketu na support dostawałem pocztą nowe żetony. Zakładam, że w tym przypadku będzie tak samo, więc wystarczy poczekać, aż CTG dośle substytuty.

Poza tym zawartość prezentuje się kapitalnie. Jest to, do czego CTG nas przyzwyczaiło :-)

Na BGG widziałem sporo pytań o to ile Remastered wnosi do Victorum. Ktoś tam nawet napisał, że prawdopodobnie dojdą po 2 nowe jednostki na frakcję i tyle, więc szkoda kupować. Sprawdziłem to i jest dużo lepiej niż pisano na BGG. W Victorum każda z 8 frakcji ma po 3 unikalne jednostki, każda w 2 sztukach. W Remastered do każdej frakcji dochodzi jeszcze po około 5 jednostek unikalnych, w sumie jakieś 10 żetonów na frakcję. Do tego będzie się dało grać bohaterami z jednej gry w drugą i myślę (ale jeszcze nie potwierdziłem tego), że głównych przeciwników też będzie się dało między grami przenosić.

Piszę w trybie przypuszczającym, bo dokument opisujący co z czym i jak łączyć między Victorum a Remastered nie został jeszcze opublikowany - ma pojawić się w niedalekiej przyszłości.

Spadam ogarniać zasady i może coś dzisiaj pograć :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

skiba pisze: 13 paź 2022, 17:12 Jestem na unboxingu kompletu Victorum i Remastered i mogę kilka rzeczy powiedzieć o zawartości i jakości.
Spoiler:
Na discordzie pisali, że wciąż pracują nad wykorzystaniem elementów jednej gry w drugiej. Na pewno przenoszenie bohaterów będzie jednostronne - z Victorum do Remasterd. W drugą stronę stronę nie jest to możliwe, bo nie ma odpowiednich deków męstwa (prowess) dla jednostek z Remastered (czyli po 10 kart na bohatera).

Gra rzeczywiście wygląda cudnie - widziałem na żywo tylko Victorum (właśnie w Essen). Remastered zobaczę dopiero, gdy będą rozsyłać do wspierających. Niemniej też bardzo mnie cieszy liczba unikalnych jednostek z obu gier, sprawiających, że granie każdej partii będzie unikalne.
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 330
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: skiba »

bajbaj pisze: 13 paź 2022, 19:04 Na discordzie pisali, że wciąż pracują nad wykorzystaniem elementów jednej gry w drugiej. Na pewno przenoszenie bohaterów będzie jednostronne - z Victorum do Remasterd. W drugą stronę stronę nie jest to możliwe, bo nie ma odpowiednich deków męstwa (prowess) dla jednostek z Remastered (czyli po 10 kart na bohatera).
No mi dzisiaj napisali, że pewnie będzie się dało grać tylko problem z kartami jest, które w zasadzie możesz wziąć z istniejących Herosów. Zabierasz niebieskiego Herosa z Remastered - dajesz mu karty niebieskiego Herosa z Victorum. Ewentualnie może zrobią to jako print and play albo wypuszczą jako coś do kupienia kiedyś. Kij ich wie, zobaczymy :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: bajbaj »

skiba pisze: 13 paź 2022, 19:16
bajbaj pisze: 13 paź 2022, 19:04 Na discordzie pisali, że wciąż pracują nad wykorzystaniem elementów jednej gry w drugiej. Na pewno przenoszenie bohaterów będzie jednostronne - z Victorum do Remasterd. W drugą stronę stronę nie jest to możliwe, bo nie ma odpowiednich deków męstwa (prowess) dla jednostek z Remastered (czyli po 10 kart na bohatera).
No mi dzisiaj napisali, że pewnie będzie się dało grać tylko problem z kartami jest, które w zasadzie możesz wziąć z istniejących Herosów. Zabierasz niebieskiego Herosa z Remastered - dajesz mu karty niebieskiego Herosa z Victorum. Ewentualnie może zrobią to jako print and play albo wypuszczą jako coś do kupienia kiedyś. Kij ich wie, zobaczymy :)
Ja obstawiam raczej decki do dokupienia w przyszłości. Dobranie decku jednego z gladiatorów z Victorum do typa z Remastered nie ma większego sensu, bo w zasadzie to ten deck w 80-90% definiuje bohatera. Tam są jego skile. Niemniej, poczekamy, to zobaczymy😁
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 330
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: skiba »

Zagrałem jeden akt i mam kilka przemyśleń.

Walka w grze jest ciekawa i wymagająca. Trzeba sporo kminić co tu porobić, żeby jednostki nam nie popadały. Walka z Prymusem jest trochę jak walka z Tyrantem w Too Many Bones z tą różnicą, że tutaj jest trochę trudniej.

Grałem pierwszy akt na poziomie "łatwym" i finalnie wynik miałem bardzo dobry, bo po skrojeniu prymusa posiadałem aż 7 kart talentów (3 bazowe, 3 zdobyte z wyzwań, 1 zdobyta w walce finałowej) i 3 punkty scionów, więc żadna klątwa mi nawet nie weszła do worka. Ale też grałem bardzo ostrożnie, mocno rozmyślałem nad każdym ruchem i optymalizowałem co się dało. Myślę, że kolejną grę zagram już na poziomie średnim.

Chodzenie po mapie świata trzeba sobie z dość dużym wyprzedzeniem przemyśleć, bo możemy się nagle obudzić w sytuacji, w której brakuje nam tygodni, żeby sobie iść na walkę do wybranego prymusa i trzeba będzie zmieniać plany, co może skutkować niepotrzebnym skróceniem gry, więc i słabiej rozwiniętym bohaterem. Wydaje mi się, że mapa świata mogłaby być nieco gęstsza, z większą ilością ścieżek. Na chwilę obecną podczas podróży czułem się lekko przyduszany małą ilością opcji.

Do gry pewnie powstanie niedługo FAQ, bo już podczas pierwszej rozgrywki zdarzało mi się lekko "houserulować" to, czego nie mogłem wyczytać w zasadach. Jedna z aren (New Argonauts) bardzo wyraźnie zmienia zasady gry - wojacy chodzą tam parami i są do siebie przywiązani - muszą cały czas ze sobą sąsiadować. Trochę to komplikuje temat ustalania tego, co robi rywal, przydałby tu się FAQ albo trochę przykładów. Ja grałem "na chłopski rozum" i mi to specjalnie nie przeszkadzało. Podczas czytania zasad zadawałem ewentualne pytania na discordzie CTG i szybko dostawałem odpowiedzi.

Ogólnie bardzo pozytywnie, ciekawi mnie kiedy przyjdzie moment, w którym zacznie się miksowanie jednostek z tymi z Remastered.

A i jeszcze jedna sprawa. Do gry da się kupić małe matę do śledzenia statystyk naszego bohatera. Uważajcie z nią, bo piny, które w nią wsadzamy są ostrawe od spodu i jestem przekonany, że dałyby radę trochę popsuć matę, na której się gra.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)

Post autor: Ardel12 »

maciej.kr pisze: 06 gru 2022, 10:27 Pytanie od laika.

Od którego zaczać? Victorus czy Remastered?

Czy jest w miarę łatwy do przyswojenia ze średnim angielskim? Czy sobie odpuścić? A może ktoś pracuje nad tłumaczeniem?

Dzięki za info
Pierwsze pytanie to w jakiej ekipie chcesz grać. Victorum to wyłącznie SOLO, a remastered ma w sumie wszystkie tryby(solo, pvp, coop). Jak solo cię nie interesuje albo nie chcesz gry wyłącznie pod solo, no to odp już masz :)
ODPOWIEDZ