The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Velsu
Posty: 151
Rejestracja: 19 kwie 2023, 18:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 3 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Velsu »

Jest jakis sensowny sposób nabycia tego dodatku do podstawki? Bo widze ze ze strony GMT shipping + VAT to wyjdzie pewnie wiecej niz ten dodatek.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: tomp »

Velsu pisze: 09 kwie 2024, 23:40 Jest jakis sensowny sposób nabycia tego dodatku do podstawki? Bo widze ze ze strony GMT shipping + VAT to wyjdzie pewnie wiecej niz ten dodatek.
ta gra ma już dodatek? myślałem, że jest tylko podstawka. Premiera bodajże 2 miesiące temu była.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1218 times
Been thanked: 1419 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Mr_Fisq »

O dodatku pisałem już na poprzedniej stronie. To P500, więc od zebrania zamówień do wydruku i wysyłki trochę czasu upłynie.
Velsu pisze: 09 kwie 2024, 23:40 Jest jakis sensowny sposób nabycia tego dodatku do podstawki? Bo widze ze ze strony GMT shipping + VAT to wyjdzie pewnie wiecej niz ten dodatek.
Ja bym poczekał, aż pojawi się w polskich sklepach.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Jiloo »

Velsu pisze: 09 kwie 2024, 23:40 Jest jakis sensowny sposób nabycia tego dodatku do podstawki? Bo widze ze ze strony GMT shipping + VAT to wyjdzie pewnie wiecej niz ten dodatek.
Z tego co kojarzę gry są wysyłane z huba z EU i VAT od razu opłacony przy zamawianiu. A wysyłka powinna wyjść w progu $17 (Euro Friendly P500 Orders via SCG - VAT PREPAID).
Plusem P500 jest to, że to nie KS. Nie płacisz od razu tylko kasę pobierają z karty w momencie kiedy faktycznie wydrukują i zaczynają rozsyłać.
tomp pisze: 10 kwie 2024, 00:50 ta gra ma już dodatek? myślałem, że jest tylko podstawka. Premiera bodajże 2 miesiące temu była.
Dodatek More of a Bad Thing Jest zapowiedziany na 2025 rok. Trwa zbiórka w programie P500.

Pytałem w Planszostrefie, dodatek raczej będzie. Ja na razie zanim zdecyduję się zamówić muszę dobrze ograć podstawkę. Pomęczę znajomych na wyjeździe planszówkowym za dwa tygodnie to wrócę z refleksjami :)
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Velsu
Posty: 151
Rejestracja: 19 kwie 2023, 18:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 3 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Velsu »

Zainteresowalem sie dodatkiem, mimo ze podstawka nadal swieża, bo to jeden z tych który naprawia i usprawnia obecne elementy (które podobno tego potrzebowały wedlug recenzji różnej maści). Gdyby tylko dochodziła nowa zawartość to nie wiem czy w ogole bym potrzebował do gry solo, ale w obecnym przypadku rozważam. No ale to dopiero 2025 faktycznie to moze beda w PL sklepach.
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: baldar »

Z tego co słuchałem, to w dodatku chyba jest wyłącznie dodatkowa zawartość, bez rewolucji w zasadach. Jest to zgodne z tym co mówi autor o dodatkach, to jak je postrzega: wszystkiego "more"... :)
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Jiloo »

baldar pisze: 10 kwie 2024, 17:31 Z tego co słuchałem, to w dodatku chyba jest wyłącznie dodatkowa zawartość, bez rewolucji w zasadach.
Jedną z rzeczy, na które ludzie narzekają jest długość rozgrywki, więc na pewno będą jakieś krótsze scenariusze dla tych co “nie mają całego dnia na granie w planszówki”. Ale ogólnie tak – więcej rzeczy do gry - nowe frakcje, nowe karty, trudniejszy tryb dla maniaków.

-EDIT-
Zapomniałem jeszcze o trybie semi kooperacyjnym.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1218 times
Been thanked: 1419 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Mr_Fisq »

Pełna lista jest na P500:
Nowe frakcje, Nightmare Mode, +
Aside from the two specific additions mentioned above, we have a plethora of other goodies being added to the game. Most of it is bad…really bad…and that makes me happy. But the “powers that be” have twisted my arm and forced me, against my will, to add some positive stuff as well. Without going into too many details, we have:
- More Search Cards (good)
- More Event Cards (bad)
- A new type of Fate Card result (the dreaded “H.O.V. Lane” tied to everyone’s favorite Route 41)
- More VIP Civilians (like the Civil War Reenactors, the Ancient Aliens guy, and more)
- A semi-cooperative mode of play (in case you and your friends really don’t like cooperating with one another all that much)
- More Mutations (like the Reanimated Grizzly Bear, who you can see in the sample image, and Frenzied Cockroaches—yuck!)
- The new Alpha Horror Tiles (extremely bad tiles that supercharge a Murder of Horrors stack)
- More Civilians (so there’s plenty of nourishment for the Horrors)
- The new “Booby Trap” Special Combat Marker (very good—if your timing is right)
- New short scenarios (for those of you who actually have lives and can’t spend all day playing silly boardgames)
- And more!…I just added that because every promotional ad does it
Edit:
Cena też zapowiada się konkretna, bo katalogowo podstawka to 95$ a dodatek 68$ (nie w P500) więc pewnie wyjdzie koło 250PLN.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Velsu
Posty: 151
Rejestracja: 19 kwie 2023, 18:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 3 times

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: Velsu »

baldar pisze: 10 kwie 2024, 17:31 Z tego co słuchałem, to w dodatku chyba jest wyłącznie dodatkowa zawartość, bez rewolucji w zasadach. Jest to zgodne z tym co mówi autor o dodatkach, to jak je postrzega: wszystkiego "more"... :)
Z tego co czytalem w wielu recenzjach, lets playach i opiniach problem w z grą pojawia sie po ewakuacji wszystkich ludzi, gra tego nie eskaluje, podobno nic sie nie dzieje i zaczyna sie robić "nudno", aż sam twórca gry sie wypowiedział ze maja zamiar to zmienić własnie za pomocą dodatku, czyli tak, masz racje ze dodatkowa zawartość, ale właśnie wplywajaca i "naprawiajaca" ten aspekt gry.
For example, we will be offering a semi-cooperative mode in the expansion which will change the dynamics of gameplay, and thus give players very proactive things to do even after the Evacuation Point threshold is met as they try to up their personal score, while risking creating more calamity by doing so.
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: The Plum Island Horror (Hermann Luttmann)

Post autor: baldar »

Velsu pisze: 11 kwie 2024, 20:57
baldar pisze: 10 kwie 2024, 17:31 Z tego co słuchałem, to w dodatku chyba jest wyłącznie dodatkowa zawartość, bez rewolucji w zasadach. Jest to zgodne z tym co mówi autor o dodatkach, to jak je postrzega: wszystkiego "more"... :)
Z tego co czytalem w wielu recenzjach, lets playach i opiniach problem w z grą pojawia sie po ewakuacji wszystkich ludzi, gra tego nie eskaluje, podobno nic sie nie dzieje i zaczyna sie robić "nudno", aż sam twórca gry sie wypowiedział ze maja zamiar to zmienić własnie za pomocą dodatku, czyli tak, masz racje ze dodatkowa zawartość, ale właśnie wplywajaca i "naprawiajaca" ten aspekt gry.
For example, we will be offering a semi-cooperative mode in the expansion which will change the dynamics of gameplay, and thus give players very proactive things to do even after the Evacuation Point threshold is met as they try to up their personal score, while risking creating more calamity by doing so.
Tak jak obiecałem powyżej, zagrałem i podzielę się kilkoma uwagami na temat tej gry. Porównam ją w kilku słowach także z DotZ.

Na wstępie odniosę się jednak do powyższego - tak jak to rozumiem:)
Warunkiem zwycięstwa jest ewakuacja ludzi. Jeżeli się to uda, to następuje koniec gry. Więc te scenariusze, to raczej ukłon w stronę graczy, bo już się bałem, że gra jest zepsuta:)
Zakończyłem grę w przedostatniej turze - ewakuowałem ludzi za 32 punkty (warunkiem zwycięstwa jest 26 pkt). Na planszy został mi jeden token do uratowania za 2 pkt. Mogłem zagrać jeszcze jedną rundę i ratować ludzi dla fanu, ale już nie musiałem.

Grałem 2 razy (pierwsza rozgrywka z błędami). Rozgrywka solo zajęła mi około 2h. Grałem dwoma frakcjami - w każdej jest 5 bohaterów. Ogólnie działa to tak, że losujemy z worka tokeny. Jeżeli jest to token danej frakcji to dana frakcja jest rozgrywająca i w zależności od dnia i jego pory może wykonać jedną lub więcej akcji: ruch, atak, ratowanie uciekinierów, naprawa mostu... Jeżeli wyciągniemy z worka token FATE, do dociągamy karty FATE i na planszy poruszają się Monstra. Jeżeli będzie to token EVENT, to wyciągamy kartę wydarzenia i dzieją się rzeczy bardzo złe i nieprzewidywalne.
Gra ma dużo do zaoferowania. Gra się taktycznie, trzeba dużo ryzykować. Dla przykładu - dzięki rozstawieniu swoich bohaterów, mogłem kontrolować przepływ tłumu ludzi (dzięki następującym po sobie akcjom crowd control), ale Monstra (dzięki akcji SURGE! na karcie FATE) przyśpieszały na ścieżce i gnały jak opętane, by przeciąć potencjalną drogę moim uciekinierom. W związku z tym zaryzykowałem mały trick i starałem się nie walczyć z dużymi grupami - duże grupy są powolne i w razie akcji przyśpieszenia (akcja SURGE!) poruszą się tylko o 2 pola, a nie tak jak te mniejsze, które mogą dzięki temu pokonać prawie całą planszę i nieźle namieszać. Dodatkowo nie budowałem obozu, w którym można dla bezpieczeństwa umieść uciekinierów, ale trzeba ich potem żywić. Obawiałem się o każdy token zaopatrzenia - są na wagę złota przy strzałach na odległość albo przy naprawach lokacji i mostów.
Ciekawym rozwiązaniem jest Crisis Adrenaline Phase, gdzie można poruszyć wszystkim bohaterami swojej frakcji. Pozwala to trochę więcej zaplanować. Równie ciekawym, choć niebezpiecznym rozwiązaniem jest Follow Action Phase, gdzie inna frakcja może podążyć za tą rozgrywającą i wykonać w jej turze dodatkową akcję. Niestety podejmujemy ogromne ryzyko, bo trzeba zaryzykować wyciągniecie karty wydarzenia (Event Card), a one potrafią nieźle namieszać.

Ogólnie mechanicznie tu wszystko świetnie działa. Wiadomo, autor czepie garściami z gier wojennych. Jest klimat.

Jeżeli chodzi o porównanie do DotZ to wiele jest podobieństw, ale te gry bardzo się od siebie różnią. W mojej ocenie DotZ jest dużo trudniejszą grą. W Plum Island lepiej działa akcja przeszukiwania, łatwiej o zaopatrzenie, na wiele więcej sposobów można z zaopatrzenia korzystać. Inaczej jest też rozwiązana walka. Ale trudno mi powiedzieć, czy lepiej? Ale co najważniejsze, że do DotZ nikogo nie potrzebuję, gram w tę grę tylko i wyłącznie solo. A do Plum Island chętnie z kimś zasiądę, by spróbować jak to działa.
Jest chaos, jest zabawa, więc nie każdemu tego typu rozwiązania przypadną do gustu, ale fanom The Walking Dead raczej ta gra się spodoba.
ODPOWIEDZ