Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 22 sty 2014, 11:23
Ja będę z Twierdzą by przetestować drobiazgi i z Globusem do zmiękczenia.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Szkoda, zagrałbym z ciekawości choćbyPanrac pisze:Mnie dzisiaj nie będzie, Openspace właściwie na wykończeniu, więc testy coraz rzadsze a próbujemy inne rzeczy wygenerować.
pingus pisze:Nie podobała mi się zdolność gorylwa
Też miałem takie wrażenie. Podoba mi się pomysł dwóch warunków zakończenia albo 2 kolory zgadnięte albo pewien pułap punktów u gracza.fistan pisze:Twierdza jak dla mnie już OK, pozostało coś wykombinować z kartami (za łatwo podejrzeć przez przypadek) no i oczywiście żetony (w odpowiednich kolorach) no i chyba jednak trzeba by wrócić do 3 pkt za dobry strzał i tylko jeden.
Z wysokością myślę, że najlepsze rozwiązanie jest takie ja w Faunie, że są podane liczby od-do, i wtedy może się łapać do dwóch przedziałów w niektórych przypadkach.MichalStajszczak pisze:Z Globusem miałem do czynienia po raz pierwszy, więc nie moge wypowiadać się co do tego, na ile zmiany punktacji poprawiły grę. Mam jednak zasadnicze zastrzeżenia do zadawanych w grze pytań. Oczywiście położenie na mapie i ludność jest OK (aczkolwiek czasami można mieć wątpliwości, czy chodzi o ludność miasta, czy zespołu miejskiego), ale dwie pozostałe kategorie już nie. Powierzchnia miasta to efekt decyzji administracyjnej i wielkość istotna jedynie dla urzędników. Wysokość npm to też pojęcie umowne - np. dla Warszawy Wikipedia podaje 78-121 m, więc teoretycznie poprawny powinien być zarówno wybór przedziału 25-100, jak i 100-500.
O wszystkim mówiłem na spotkaniu, ale może jeszcze coś komuś wpadnie do głowy, jak to przeczyta.pingus pisze:Mieszko - duuuuuużo na plus od ostatniego czasu, fajnie grody spowodowały konieczność ekspansji, fajnie, że płaciwo rozsądnie działa (chociaż sam kompletnie je olałem, więc do końca nie mogę tego ocenić). Zmniejszenie liczby zasobów (bo już polityki nie są wymagane przy zwykłych kartach) też wyszło na dobre. Bardzo podobał mi się startowy układ, że coś mamy i możemy sobie wybrać jaka kombinacja. Gra jest mózgożerna i dobrze. Uwagi co do balansu grodów już mówiłem i może czas na jakieś testy bez krupiera?
Dziękujemy wszystkim za test Sawanny — nie ukrywam, że umiejętności specjalne trochę lipne jeszcze, bo na kolanie zrobione z dnia na dzień i był to ich pierwszy test Zastanawiamy się opcją, że gracze mogą użyć zdolności specjalnej raz na partyjkę (i potem odwracają żeton zwierzaka na druga stronę — bo na odwrocie będzie wizerunek żetonu bez mocy, do wersji familijnej, więc tak łatwo pokazać, że umiejętność już zużyta).pingus pisze:Sawanna - podobała mi się zdolność żyrafy (bo tworzyła sporo ciekawych możliwości) i słonia. Nie podobała mi się zdolność gorylwa i kozicy (zabiera tę mechanikę jednotorową). Zdolność zebra wydawała się najgorsza. Ale rozumiem, że to pierwsze próby. Sama gra b. fajna.
Dziękujemy Wam wszystkim za obecność i mrowie prototypów! Spotkanie było ludne, gwarne, niesamowita sprawaJan Madejski pisze:Dzięki wszystkim za spotkanie! Dzisiaj znów padł rekord - w szczytowym momencie spotkania były przynajmniej 23 osoby, grano przy 5 stolikach, w każdej grupie przewinęły się 2-3 gry... Wydawcy będą mieli w czym wybierać
11 lat temu do Warszawy została włączona Wesoła i dzięki temu powierzchnia Warszawy wzrosła z 494 do 517 km kwadratowych. Proponuję, abyś spytał dowolnego mieszkańca Warszawy (no może poza konevem ) o to, na jakie aspekty jego życia i w jaki sposób wpłynęło powiększenie powierzchni Warszawy o te 23 km kw. A w Globusie to zmiana istotna, bo 500 jest granicą między dwoma przedziałami.sipio pisze:Ale powierzchni będę bronił bo taka miara na podstawie decyzji administracyjnej jest powszechnie przyjęta na całym świecie. Na pewno nie jest istotna jedynie dla urzędników ale oddziaływuje na wiele aspektów życia społeczno-ekonomicznego, jego mieszkańców jak i władz.
Wydaje mi się, że wtedy pojawi się element losowości wpływający na wyniki (jak trafi Ci się łatwy układ to szybko inni go wystrzelają)sipio pisze: Zastanawiam się czy nie dodać takiego wariantu, gdzie liczba kart nieodgadniętych jest liczona jako punkty dla gracza.
Dzięki za testy Pestki. Zielony żeton z dziurą w kieszeni wywalę, bo faktycznie jest przegięty, natomiast żołnierz nie-graczom się podoba. Ewentualnie wprowadzę możliwość wykupienia się przed jego działaniem trzema monetami. To będzie mocne, ale nie zruinuje całkiem planów jak w przypadku Jacka. Co do losowości, to wprowadzam ją świadomie na wyraźne życznie wydawcy. Zawsze będzie można zagrać w moją pierwotną wersję czyli bez losowego dodatku albo świadomie nie używając niektórych żetonów.ja_n pisze:Co do zielonych żetonów, to moim zdaniem są zbyt mocne i losowe.