Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 06 gru 2017, 23:08
autor: Izaak
z mojej strony znowu dwa testy:
tajnixit prawie gotowe - tyle, że jeśli ścigasz się rowerem, to nie chcesz, żeby ci go ktoś przed metą ukradł.
rajska wyspa - największym mankamentem (nadal) wydaje się ciężar obliczeniowy co rundę i duża kara za pechowe rozpoczęcie. stonowane zasady przyznawania turystów by to trochę wyrównywały.
a z innej beczki, zapraszam: https://www.facebook.com/events/148696259102219/
gdzie muzyka będzie intensywnie łączona z grami (technicznie też z "zabawami", bo wynik gry nie jest zawsze precyzyjnie określony)
jeśli by się udało udostępnić na monsoonowym facebooku, to byłbym wdzięczny
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 07 gru 2017, 08:45
autor: Karol Madaj
Dzięki za testy. Zgadzam się, że Tajnixit było jak nakrycie stołu kompletem sztućców a potem nalaniu niektórym gościom samej tylko zupy.
Naprawię to.
Przysłowia idą do przodu. Gra się zatyka w końcówce, ale to będzie można poprawić. Bardzo lubię w to grać.
Rajska wyspa ma potencjał, ale wymaga znacznego uproszczenia. Też chętnie jeszcze spróbuję.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 07 gru 2017, 17:59
autor: Sir-lothar
Witam,
Gap on the map
Spoiler:
Nie pasowało mi istnienie żetonów, które można zdobyć nie grając zgodnie z duchem gry. Ale kafelki z taką mechaniką jak najbardziej bym widział w standardowej wersji gry (lub dodatku z żetonami +1/-1 do kostki, darmowy przerzut posiadanych kostek, etc. ).
Pomysłu, jak załatać lukę końca gry, nie mam.
Tajniksit
Spoiler:
Zgadywanie w pełni funkcjonalne i przyjemne. Nie wiem, czy można jeszcze coś zmienić bez nerfienia funu.
Miałem problemy z nadążaniem za dość szybko zmieniającym się hasłami. Czy wymienianie tylko odgadniętego hasła nie było by ok? Lub wymiana wszystkich kart co którąś turę? Gdy każdy był narratorem przynajmniej raz? Gdy pionek któregoś gracza przekroczy magiczne pole na planszy z punktami? np. 7/14/21/etc.?
Nie przymuszałbym opowiadacza do zagrywania 2 kart.
No i koniecznie zupa dla każdego!
Uluk i Mnogu
Spoiler:
Za dużo wszystkiego! Doceniam, że miało być ciężkie euro, ale ciężkość w euro nie powinna wynikać ze złożoności obliczeniowej, tylko z oceny konsekwencji swoich decyzji. Jak wyglądała u mnie pierwsza tura:
1. Czy zdobywać w tej turze jedzenie?
- Tak, ponieważ nie zebranie jedzenia to strata 12+ punktów, a zyskać można tylko 9 punktów (ze świątyni) albo 5 punktów (za święto).
Skoro się żywić to czym?
Uluk: 1 człowiek po uluk + 1 do gotowania x2 = 4 Jedzenia z 2 ludzi,
Mnogu: 1 po 2 mnogu + 1 do mielenia + 1 do gotowania x2 = 4 mnogu z 3 ludzi,
[ ... ]
W ten sposób trzeba przeanalizować 6 pokarmów z czego wychodzi, że najwydajniejszy jest uluk, więc po niego idziemy.
2. Poświęcamy na zbieranie i gotowanie uluka 2 ludzi, pozostałych 2 mamy wolnych. Co z nimi robimy?
a) Zbieramy jakiś nie psujący się pokarm na kolejną turę? Ups. pola już pozajmowane
b) Idziemy do świątyni - dostępna jest tylko taka dająca Jedzenie - można kupić, ale równocześnie można wysłać ludzi po zwykłe jedzenie
c) rozwój technologii - do wyboru jedna z 3. Wszystkie słabe, ale coś trzeba zrobić z 2 robotnikami.
3. Po żywieniu, jeżeli mamy nadmiarowe Jedzenie to kupujemy nowego robotnika, aby wysłać go po jedzenie, które będzie musiał zjeść w kolejnej turze aby przeżyć ...
Koniec, następna tura.
Długo nad nią myślałem i drugą turę zaczynałem z 5 robotnikami (zamiast 4) i 2, niewykorzystanymi do końca gry, tlónami. Ale co najważniejsza, znów stoję przed tymi samymi wyborami co w poprzedniej turze.
Karmienie co turę to według mnie zdecydowanie zbyt często. Powoduje ono konieczność wysyłania połowy swoich robotników po jedzenie (średnio 1 robotnik żywi 2 robotników ). W Agrykoli zanim będziemy musieli po raz pierwszy wyżywić swoją rodzinę to mija ok 4 tur. Potem trzeba żywić się częściej i rodzina liczniejsza, ale pola są już obsiane, zagrody pobudowane, kuchnie i piece rozpalone - jest z czego żywić. Wyzwanie to, aby starczyło jedzenia do końca gry.
Kiedy podwójna faza zmian pokarmowych to zbyt wiele nawet dla autora, to wiedzcie, że coś trzeba uprościć.
Kilka pomysłów:
Przemieściłbym pola do przetwarzania z plansz gracza na plansze główną, aby można było o nie rywalizować. Unormowałbym nazewnictwo: Gotowanie to produkcja J, Solenie to produkcja N, Smażenie daje zawsze P, a fermentowanie ś. W efekcie mamy 4 dodatkowe pola na robotników na planszy głównej. U graczy zostawiłbym worki do składowania uluk, mnogu i coś tam jeszcze (tlón?), wielkie worki oddzielnie na jedzenie J, jedzenie N, jedzenie P, mniejszy na Ś i narysowałbym receptury startowe: dla jednego gracza Uluk+Mnogu+(gotowanie) = 2 J, dla innego Uluk+Tlón+(gotowanie) = 2 J, a Uluk+Mnogu+(solenie) to 1 N, Etc. Wtedy obok rzemieślnika jest kucharz, który sprzedaje dodatkowe receptury np Uluk+Uluk+(gotowanie)= 3 J.
Karmimy ludzi na wielkie święto, które jest raz na X tur, albo gdy na polach skończy się życiodajny Uluk (wtedy urządzamy wielkie święto płodności, aby uluk powrócił do gleby).
Gdy o żywieniu: Agrykola , La Havre.
Pozdrawiam,
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 14 gru 2017, 12:37
autor: Sir-lothar
Witam,
Na spotkaniu rozłożone zostały następujące prototypy: "Polityka w lewo to źle", "Nie Dżemory", "Przysłowia", "Uran", "Turyści", "Polowanie".
Opiszę co testowałem:
@Turyści
Spoiler:
W porównaniu do poprzedniego testu odczułem poprawę, ale dziwne jest to, że ignorowałem zupełnie turystów, a wygrałem.
Ze zmian najbardziej podobają mi się budynki dające pewny przychód. Jednak kafelki jakieś takie nudne. Za wyjątkiem obszarów powinno być coś na kafelkach co sprawiało by, że chciałbym kupić kafelek inny niż najdroższy.
Zrezygnowałbym z bonusu za obszary na koniec gry, a skupiłbym się na jakiś fajnych sposobach zdobywaniu turystów podczas gry.
@Polowanie
Spoiler:
Pomysł ogólnie działała, ale jest to raczej symulator chodzenia po lesie niż gra o polowaniu. Brakuje emocji, a rzecz, którą powinienem robić najczęściej - strzelanie - odbywa się okazjonalnie i jest przerywane spacerem pomiędzy polaną a lasem. Za dużo zarządzania akcjami, bronią i amunicją. Byłoby dużo prościej, gdyby w turze gracz wykonywał tylko jedną ze wskazanych akcji: ruch o 8 pól, ruch o 4 i strzał, 2x strzał.
Broń wystarczyłaby jedna, a amunicja powinna być nieskończona. Przeładowanie to taki nieciekawy podatek co kilka tur w postaci 2 punktów ruchu.
Jeszcze jeden pomysł na polowanie (oj uczepiliśmy się tych kostek, ale to chyba dobrze bo oddają niepewność i emocje związane ze strzałem ) :
Na stole w rządku stoi 5 zwierząt. Kolejno każdy gracz wybiera jedno z nich i kładzie przed sobą. W tej turze będzie polował na to zwierzę. Gracze posiadają po 10 kostek. Można zakradać się do zwierzęcia, aby zwiększyć szanse na skuteczny strzał. np. do ustrzelenia dzika potrzebuje 3 sukcesów (4 lub 5 lub 6). Wydaje się to trudne, więc wybieram 6 kostek ze swojej puli, rzucam i patrzę, czy udało się upolować zwierze. Kostki zużyte na strzał wracają do rezerwy. Na koniec rundy odzyskuje się po 2 kostki. Nieustrzelone zwierzy płoszy się i jest odrzucane. Za upolowane zwierzęta są punkty.
Pozdrawiam,
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 21 gru 2017, 10:39
autor: poooq
Testy z 20 XII:
Gra myśliwska:
Spoiler:
Z serii radosnych pomysłów:
-pomiędzy graczami układamy krąg z kart w tej samej liczbie, gracz może wybrać kartę która jest naprzeciwko lub strzelić do zwierzaka obok z trudnością +1.
-dodatkowe karty cywili: kart cywili nie dolicza się do liczby kart na stole, kiedy gracz spudłuje strzelając do celu sąsiadującego z cywilem gracz zbiera jego kartę. Oczywiście punktują ujemnie, na różne sposoby (antysety?)
Gra niepodległościowa:
Spoiler:
Coraz bardziej podoba mi się określony tor zmian w kolejnych rundach, to, że został on opracowany zgodnie z realiami historycznymi to duży wkład edukacyjny w grę, ale daje też możliwość generatora wydarzeń alternatywnych, takie planszowe "historical fiction" jako dodatkowe narzędzie: albo jako jeden długi pasek z alternatywnym przebiegiem historii (logicznym z punktu widzenia mechaniki, celów i założeń militarno-politycznych WW) lub kilku losowanych modułów na 3 rundy. Gra która pokazuje jak mogła się potoczyć historia.
Może jakieś mini-cele dla każdego gracza? Kontrola nad grupą obszarów, wskaźnik polityki w odpowiednim przedziale lub brak kart przeciwności w zamian za ułożenie jednej białej kostki na wybranym boku?
Pola&Potwory
Spoiler:
Po pierwsze: dodatkowe punkty nie tylko z aktualnej pory dnia, do drugie: zmiana kart potworów, po trzecie zmiana systemu questów.
Bardzo dziękuję za wszystkie testy i do szybkiego!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 21 gru 2017, 14:53
autor: Golob
27 grudnia Politechnika jest zamknięta, ale nam to nie przeszkadza:
27 grudnia spotykamy się w Alternatywa Cafe o 18:00,
przy placu Unii Lubelskiej (obrazek przenosi do mapy google)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 sty 2018, 19:53
autor: Mustafa
Czy ktos jutro bedzie w Monsoonie?
Warto jutro przyjsc na PW?
Potestowalbym cos, ale rozumiem ze wiekszosc jeszcze obchodzi swieta lub sie do nich szykuje.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 sty 2018, 19:57
autor: MichalStajszczak
Chyba Politechnika świętuje do końca tygodnia
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 11:02
autor: Mustafa
Dzieki za informacje Michale.
To w takim wypadku pozdrawiam wszystkich, duzo zdrowia oraz zrealizowania jak najwiekszej ilosci dobrych gier w roku 2018.
Dam znac jak bede nastepnym razem.
Dozo
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 11:17
autor: Golob
Czyli jak jest ze spotkaniem?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 11:34
autor: najata
Dementuję plotki o niefunkcjonowaniu politechniki - ferie świąteczne skończyły się wczoraj, dziś już działa normalnie. Spotkanie odbywa się jak zwykle
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 11:43
autor: Filippos
Ja też będę. Mustafa wpadaj!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 11:55
autor: MichalStajszczak
Zmyliła mnie informacja z wątku Agresora - w najbliższy piątek ma być nieczynny
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 12:23
autor: Jan Madejski
Ja niestety choruję.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 sty 2018, 12:41
autor: Mustafa
W takich okolicznosciach przyrody bede na 1730.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 25 sty 2018, 21:55
autor: Sir-lothar
@Stal, Komputery, Polimery
Spoiler:
Drobny pomysł na przyśpieszony początek:
Na rynku jest jeden rząd surowców więcej. Gracze w kolejności od pierwszego do ostatniego biorą po jednym surowcu, a potem od ostatniego do pierwszego po drugim.
Można wtedy wybierać, czy zagra się budowę, czy handel, a nie tylko handel.
Pozdrawiam,
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 lut 2018, 00:02
autor: Izaak
Rajska wyspa, Wyścig po segmentach, Miłe sny, Zbieranie kolorów, Przeprowadzka i Rzeka to gry, które wydziałem w akcji. A to jeszcze nie wszystkie testy, które były, więc działo się. Luźne, wtórne uwagi przytaczam, bo dyskutować można też na forum.
Wyspa
Spoiler:
woła o powrót turystów, którzy wyróżniali się oryginalnością i sprawiali, że gracze grali razem (o tych samych turystów)
Wyścig
Spoiler:
choć póki co niezbalansowany, to dzięki dobrze dobranej ilości mało zróżnicowanych zasobów może wywoływać pośpiech u tych, którzy chcą się spieszyć, bez denerwowania tych, którzy wolą pomyśleć w swoim tempie. Jako osoba drugiego typu myślę, że to super.
Miłe sny
Spoiler:
nie znalazły jeszcze złotego środka między skłanianiem do opracowywania "systemu" o odpowiednio zabawnej złożoności a decyzyjnością pojedynczej akcji gracza
Zbieranie kolorów
Spoiler:
ma póki co niewielką decyzyjność, bo analiza wykazała obecność dwóch statystycznie równoważnych strategii, których faktyczna skuteczność jest w ostateczności losowa.
Być może mniej kart w ręku i na stole by poprawiło sytuację jeśli chodzi o elastyczne zmienianie strategii w trakcie gry i skuteczność stosowania kolejnego rodzaju strategii z jeszcze mocniejszym 'silnikiem', ale losowość chyba by się jeszcze zwiększyła.
Przeprowadzka
Spoiler:
W porównaniu do gry czteroosobowej było za mało rzeczy do zbierania, przez co ryzykowne układy były przeważnie niemożliwe, a w każdym razie mniej pociągające niż przy trzech graczach.
Rzeka
Spoiler:
Wydaje się, że dwa cele przemysłowe tak dużo ważniejsze niż pozostałe, zwiększają to, że gra jest wrażliwa na przypadkową grę poprzednika. Z samych celów dodatkowych jest dużo mniejsza frajda.
Wydaje się, że to nie powinno zachodzić, skoro jest dobranie karty z talii, ale jakoś zaszło i ten frustrujący brak młynów pamiętam do dzisiaj...
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 lut 2018, 20:36
autor: Raleen
Panowie, bardzo pilnie potrzebuję namiary na kluczników (imię i nazwisko + numer telefonu kom.) z Waszej grupy, bowiem sporządzam nową listę kluczników klubu "Agresor".
Jutro (tzn. w poniedziałek) wybieram się na Wydział w celu jej zatwierdzenia.
Mam nadzieję, że uda mi się skontaktować telefonicznie z kim trzeba, ale jakby się nie udało, a ktoś tu zajrzał - zostawiam wiadomość. Piszcie do mnie na PW.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 lut 2018, 21:28
autor: Raleen
Złapałem już kontakt z Filipposem, tak że zainteresowani klucznikowaniem prosiłbym, żeby zgłaszali się do niego.
Jutro do południa zamykamy temat.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 14 lut 2018, 16:07
autor: Raleen
Informuję, że pojawiła się nowa lista kluczników klubu AGRESOR. Została ona sporządzona całkowicie od nowa, więc nie jest to dotychczasowa lista zaktualizowana o nowe osoby. Klucze mogą pobierać tylko osoby znajdujące się na tej liście. Zaktualizowany został także rozkład zajęć klubu, czyli które sale i w jakich godzinach możemy wykorzystywać.
KLUB AGRESOR – rozkład zajęć
ŚRODA (Grupa Monsoon)
Sala K17 – godz. 16.00 – 22.00
* – w piątek do pobierania kluczy do godz. 23.00 uprawnione wyłącznie są następujące osoby: Berem, Kostyr, Raleen, Jax. Pozostali klucznicy uprawnieni są do pobierania kluczy do godz. 22.00.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 15 lut 2018, 12:58
autor: stalker
Świetnie. Dziękujemy za cały rozkład jazdy przy okazji
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 15 lut 2018, 23:59
autor: Jan Madejski
Nadprogramowe spotkanie testowe jutro na Politechnice od 16:45 (przetestujemy uprawnienia nowych kluczników)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 16 lut 2018, 11:40
autor: Izaak
Już rozumiem, ale chwilę myślałem, że pojawiły się krasnoludy-klucznicy.
Wygląda na to, że niestety nie dam rady uczestniczyć. :L
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 16 lut 2018, 15:01
autor: Raleen
Jan Madejski pisze:Nadprogramowe spotkanie testowe jutro na Politechnice od 16:45 (przetestujemy uprawnienia nowych kluczników)
Mógłbym tu wstawić listę, ale domyślam się, że nie wszyscy muszą sobie życzyć podawanie ich danych osobowych.
Wpisałem te osoby, które mi podał Filip. Łącznie z nim jest od Was z grupy 5 osób.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 16 lut 2018, 15:16
autor: stalker
Nie ma potrzeby podawania listy, przekazaliśmy ją sobie kanałami niejawnymi.